3-jarige fries @work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FleurBscht

Re: 3-jarige fries @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:26

tinkert_tje schreef:
FleurBscht schreef:
Ach joh, dit commentaar had je kunnen verwachten he. Het is ook niet echt normaal om nu al te beginnen. En wat een gelul dat hij het leuk vind om te doen en dat hij super netjes loopt, logisch als hij er nu nog niks van merkt, maar over een paar jaar loopt hij toch echt niet meer zoals nu en dan juich je wel anders.
En ik blijf erbij dat je dit had kunnen verwachten!

ja en jij bent tenslotte al 16 dus je zal het wel weten
Slapen
sorry hoor maar 3 jaar is een hele normale leeftijd om te beginnen
ik neem aan dat ze niet meteen 6 dagen in de week gaat boscrossen
ze zal echt wel weten wat ze doet

Zeg ik dan dat ik het weet omdat ik 16 ben? Doe ik alsof ik daar trots op ben ofzo? 3 jaar is een normale leeftijd voor andere paarden ja.

Ik vind ook dat Tulandro gelijk heeft.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:06

Zelfs als je vindt dat ze vroeg begonnen is, wat heeft dat nou voor zin om dat maar te blijven herhalen? Ze is blij dat haar Fries leuk loopt en wou dat delen met andere mensen en dan krijgt ze allemaal reacties dat ze fout bezig is. Het is haar paard, en zij mag doen wat ze ermee wil. Dit verpest de sfeer in een topic alleen maar. Dit is niet aanvallend bedoeld naar degenen die hebben gepost dat ze het niet eens zijn met het rijden van een 3-jarige fries, maar waarom moet dat nou altijd gebeuren op bokt?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:24

Jallist schreef:
Zelfs als je vindt dat ze vroeg begonnen is, wat heeft dat nou voor zin om dat maar te blijven herhalen? Ze is blij dat haar Fries leuk loopt en wou dat delen met andere mensen en dan krijgt ze allemaal reacties dat ze fout bezig is. Het is haar paard, en zij mag doen wat ze ermee wil. Dit verpest de sfeer in een topic alleen maar. Dit is niet aanvallend bedoeld naar degenen die hebben gepost dat ze het niet eens zijn met het rijden van een 3-jarige fries, maar waarom moet dat nou altijd gebeuren op bokt?

Sorry maar in het echt zou ik ook mijn mening over zulke dingen geven dus op bokt ook. Als je iedereen de hemel in gaat prijzen over dingen die eigenlijk niet goed zijn dan wil ik niet weten waar het naar toe zou gaan met de wereld.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:36

Is het dan niet genoeg als 1 of 2 personen dit op een normale manier zeggen? Verward

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:11

Leuk paardje, jammer dat hij zo vroeg bereden wordt, maar dat is mijn mening Lachen.

Een haflinger bv. is eerder klaar om bereden te worden, en daar mag je dus ook met 2 en half mee beginnen..
Maar friezen groeien toch erg lang?

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:49

piedrolover schreef:
Jes_sica schreef:
Mijn pony is ook nog niet zo oud word 10 mei drie
en daar rijd ik ook al gewoon op hoor dat kan best wel.
je moet gewoon rustig aan doen en niet alles in een keer willen doen.
Ik heb tot nu toe al mijn pony's op 2 a 3 jarige leeftijd ingereden en daar zijn ze echt niet slechter door geworden.

2 , arme pony Ach gut

Wat een mooie fries! Ziet er al netjes uit!

idd.. arme pony's!
ik snap die mensen niet.
die paarden zijn nog volop in de groei als ze 2 zijn
je hebt geduld, of je hebt het niet!

Vind het een leuke fries, idd erg groot Lachen
vind het wel jammer, omdat een idd een lange doorgroeier schijnt te zijn.
maar dat is mijn mening!

over 3 heb ik geen commentaar.. ik vind 3/3.5 een mooie leeftijd.

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:50

Jallist schreef:

Ik wilde ook maar 1 keer reageren, maar omdat iedereen gelijk commentaar op mij heeft, mag ik dan niet weer terug reageren?
En waarom zit iedereen op mij te zeuren, er zijn nog meer mensen die net zoals ik denken...

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:51

Lisjuh87 schreef:
Jallist schreef:

Sorry maar in het echt zou ik ook mijn mening over zulke dingen geven dus op bokt ook. Als je iedereen de hemel in gaat prijzen over dingen die eigenlijk niet goed zijn dan wil ik niet weten waar het naar toe zou gaan met de wereld.

t is wel zo dat als je geen commentaar wil (om wat dan ook.. hoeft niet persee te zijn omdat ie vroeg ingereden is) dan moet je geen foto's op bokt zetten.
Dan kan je alktijd commentaar verwachten Knipoog
als iedereen zou gaan zeggen goh wat leuk! terwijl ze het er eigenblijk niet helemaal mee eens zouden zijn, zou dat ook niet echt eerlijk zijn Lachen
zo gaat t op bokt nou eenmaal, dat weet je als je foto's gaat plaatsen Lachen

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:01

Of je had de leeftijd van je paard er niet bij moeten zetten, dan had je waarschijnlijk veel meer positieve berichtjes gehad over je mooie fries Knipoog

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:03

Popkjen schreef:
Of je had de leeftijd van je paard er niet bij moeten zetten, dan had je waarschijnlijk veel meer positieve berichtjes gehad over je mooie fries Knipoog

haha dat kon ook nog Knipoog

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:09

Zulke reacties kun je verwachten als je zo'n jonkie inrijd. En zo aan je berichten te zien ben je niet nieuw hier en weet je hoe er gereageerd wordt.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:24

de meeste mensen weten hier echt helemaal niks van het inrijden van jonge paarden!!!
alle paarden kwpn of fries worden normaal gesproken op hun 3 ingereden. per 1 januari zijn allee paarden 3!!!
als eigenaar bepaal je zelf of je je paard dan al in rijd .
heb zelf een 3 jarige en die is vanaf februari zadelmak en word 2 a 3 per week 20 min gereden.
en hij gaat vd zomer nog de wie op .
wat is hij zielig zeg!! maar niet heus.

de fries ziet er super uit !
ga zo door je doet het goed.
en iederen die er geen verstand van heeft hou lekker op en ga met je verzorgpony spelen ofzo

grt inrgid

ps heb er voor geleerd dus weet heus waar ik over praat

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:29

abcde schreef:
de meeste mensen weten hier echt helemaal niks van het inrijden van jonge paarden!!!
alle paarden kwpn of fries worden normaal gesproken op hun 3 ingereden. per 1 januari zijn allee paarden 3!!!
heb zelf een 3 jarige en die is vanaf februari zadelmak en word 2 a 3 per week 20 min gereden.

en iederen die er geen verstand van heeft hou lekker op en ga met je verzorgpony spelen ofzo

grt inrgid

Mooi gezegd

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:31

Dit heeft niet zo veel met verstand te maken. Het is sowieso al beter om nog wat langer te wachten. Je loopt zo alleen maar risico wat niet nodig is. Waarom zou je niet iets langer wachten zodat je geen enkel risico loopt? Dat snap ik dus niet. Maja..

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:34

abcde schreef:

grt inrgid

3 is ook een mooie leeftijd..
ook al heb je er niet voor geleerd, dan kan je ook nog wel weten waar je over praat!
ik heb die van mij ook ingereden toen hij ff 3 en 2 weken was ofzo..
dat vind ik een prima leeftijd zoals eerder gezegd Knipoog
en inderdaad worden ze officieel aant t begin van t jaar een jaar ouder, maar je kan zelf bepalen wat je daarmee doet!
ikv idndat sowieso een beetje raar.
wij worden toch ook niet een jaar ouder in januari Verward Haha!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:36

ik weet dat je er niet perse voor geleerd hoeft hebben maar de meeste reactie komen regel recht uit de penny! ieder heeft ze eigen mening over wanneer je een paard inrijd maar de standaard procedure is op 3 jarige leeftijd.

grt inrgid

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:37

Ik zei niet dat je maar 1 keer mag reageren FleurBscht Lachen , maar waarom dan iedereen die er ook zo ver denkt het dan nog een keer moet melden. Niet leuk voor de TS. Ik heb 1 keer foto's van mijn paard geplaatst waarop ik met een pelham reed, wat absoluut niet slecht is, mits goed gebruikt. Na een tijdje ging het hele topic daar alleen nog maar over. Erg irritant als je lekker gereden hebt en je wil dat delen en dat iedereen zich dan met je spullen gaat bemoeien. Dit is net zoiets. Als ik zelf een paard zadelmak zou maken, fries of niet, dan zou ik niet meteen op zn 3e beginnen, maar dat is de keuze van de eigenaar. Iedereen mag zijn mening plaatsen, maar sommigen verpesten echt de sfeer ermee. Ik zeg niet dat jij dit doet trouwens. Lachen

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:37

leuke fries Knipoog
veel succes in de toekomst Pling

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:43

abcde schreef:
ik weet dat je er niet perse voor geleerd hoeft hebben maar de meeste reactie komen regel recht uit de penny! ieder heeft ze eigen mening over wanneer je een paard inrijd maar de standaard procedure is op 3 jarige leeftijd.

grt inrgid

nee idd..
en sommige reacties komen ook wel eens regelrecht uit de penny..
nou ben ik niet zo Knipoog
maar ik vind 2.5 te vroeg, maar ieder heeft daar zijn mening over, en straks gaat idd het hele toppic alleen nog maar hierover!
de meningen zijn er gewoon over verdeeld, en anders raak je nooit uitgediscussieerd! Tong uitsteken

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:48

daar heb je gelijk in vindt het alleen vervelend voor die meid met de fries straks denkt zij nog dat ze het he;lemaal verkeerd doet terwijl de fries er prima uit ziet.

en inderdaad iedereen heeft andere mening

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:49

mooi fries hoor, loopt al heel netjes.
succes en veel plezier ermee nog Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:56

abcde schreef:
daar heb je gelijk in vindt het alleen vervelend voor die meid met de fries straks denkt zij nog dat ze het he;lemaal verkeerd doet terwijl de fries er prima uit ziet.

en inderdaad iedereen heeft andere mening

daar heb je gelijk in..
mensen moeten met HUN paard doen wat HUN willen..
en daar zal dus niet iedereen t mee eens zijn!
maar ik vind t een leuk dier om te zien.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:57

Je kan bij VRIJWEL elk paard rond z'n 2,5 op spelender wijs de beginselen van het aangespannen rijden, en met 3 jaar kan je het paard onder het zadel gaan beleren.
Je mag een paard niet overbelasten voordat hij ong. 4,5 jaar oud is.
Ik denk dat elke paardenkenner dat toch wel weet..
En dan heb je wel uitzonderingen zoals een IJslander enzo.. En het ene paard is wat eerder volwassen dan het andere, maar dat is dus gemiddeld.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:02

danifur schreef:
abcde schreef:

grt inrgid

nee idd..
en sommige reacties komen ook wel eens regelrecht uit de penny..
nou ben ik niet zo Knipoog
maar ik vind 2.5 te vroeg, maar ieder heeft daar zijn mening over, en straks gaat idd het hele toppic alleen nog maar hierover!
de meningen zijn er gewoon over verdeeld, en anders raak je nooit uitgediscussieerd! Tong uitsteken

Ik ben het ook volledig eens met ingrid!
Maar abcde dit paard is sinds vaandaag 3 jaar en zo lang was ze er niet mee bezig dus was al een stukje ouder dan 2.5 Knipoog (ps: Ik weet niet of je die 2.5 over de Fries bedoelde... zoniet schiet me niet dood Haha!

Al onze 3 friezen werden op 3jarige leeftijd al gereden (licht gereden dan). Inmiddels is onze oudste merrie 8 jaar en nog steeds nergens last van.. en dat hoeft ook niet als je er gewoon zorgvuldig mee omgaat.. Maar dat geld net zo voor kwpn'rs die op 3jarige leeftijd of eerder gereden worden kunnen daar later ook last van krijgen. Kijk die voor GP worden gebruikt die zijn op zeer vroege leeftijd ook al helemaal versleten.
Dit geld dus eht niet alleen voor een Fries! Net zoals Ingrid zegt: Standaardprocedure is op 3jarige leeftijd..!

Ohja:
Mijn privéinstructrice rijd al jaren Friezen. Haar 5jarige Friesehengst loopt momenteel al M1.. Al haar Friezen rijd ze tot de Z en worden dan verkocht.. En de meesten van een aantal jaar terug zijn nu al een stuk of wat jaren ouder.. Ook zei hebben nergens last van.

Maarja iedereen zo zijn eigen mening hierover he..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:05

Ik wil een hoop zeggen, maar dan val ik hier ook maar in de herhaling. Vind dat je niet verstandig bezig bent. Sowieso zijn Friezen laat volwassen en deze is ook nog eens erg groot. Als het mijn paard zou zijn zou ik hem zeker nog een jaar op de wei laten groeien.