Kira @work oefene voor de wedstrijden *neem een kijkje*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxsummyxx

Re: Kira @work oefene voor de wedstrijden *neem een kijkje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 19:33

NiNa_14 schreef:
ik rijd ook op een pony die heel sterk en snel is.
ik heb haar in het begin veel op voltes laten galoperen dan kun je het makkelijk corigeren als ze of hij te snel gaat.
ook zwaar zitten en alleen vanuit een rustige draf proberen aan te springen en niet lopen te trekken ik weet niet of je dat doet hoor Bloos maar daar door gaan sommige paard ook heel erg trekken en harder lopen

hoop dat je er wat aanhebt bij mij heeft het ook 3maanden geduurt voor ik het doorhad hoor dus vooral gedult

oke bedankt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:59

Ik ga het ook maar eens proberen. Ik heb een tijdje een fjord gereden die heel druk was en dus ook alleen maar wilde galopperen. Met name als je al een keer gegaloppeerd had. Zij liep daarentegen wel makkelijk nagevelijk. Ik heb dat doordrammen zeg maar opgelost ZONDER hulpteugel.

Ik liet haar heel langzaam draven en veel wendingen rijden (slangevoltes). Zodra zij langzaam draafde galloppeerde ik aan, hield haar op een grote volte. Op het moment dat zij het tempo wilde gaan bepalen reed ik een overgang terug naar draf. Een langzame draf. En zo werkte ik door. Uiteindelijk na volgens mij twee maanden kende zij het. Gewoon wachten.

Zijwaarts helpt ook. Je haalt hiermee de snelheid eruit en zij moeten buigen. Dus volte openen, sluiten, wijken voor je been enz.....

Ik wil ook nog even kwijt dat ik vind dat wanneer je met een hulpteugel rijdt je wel de werking ervan moet weten. Ik vind dat jijzelf moet weten waarom hij eraan zit en niet je moeder. Misschien dat je dan ook het commetaar van de anderen beter snpat. Ik lees namelijk niet dat ze je veroordelen. ZIj vinden iets aan de hand van de foto's. Misschien als je zelf de werking en het waarom snapt dat je dan ook niet zo aangevallen voelt.

Ik mag aannemen dat we het allemaal goed bedoelen, daarom zitten wij hier en nemen de moeite om elkaars toppic te bekijken. In ieder geval heel veel succes en zet hem op.......

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:38

egnie schreef:
Ik ga het ook maar eens proberen. Ik heb een tijdje een fjord gereden die heel druk was en dus ook alleen maar wilde galopperen. Met name als je al een keer gegaloppeerd had. Zij liep daarentegen wel makkelijk nagevelijk. Ik heb dat doordrammen zeg maar opgelost ZONDER hulpteugel.

Ik liet haar heel langzaam draven en veel wendingen rijden (slangevoltes). Zodra zij langzaam draafde galloppeerde ik aan, hield haar op een grote volte. Op het moment dat zij het tempo wilde gaan bepalen reed ik een overgang terug naar draf. Een langzame draf. En zo werkte ik door. Uiteindelijk na volgens mij twee maanden kende zij het. Gewoon wachten.

Zijwaarts helpt ook. Je haalt hiermee de snelheid eruit en zij moeten buigen. Dus volte openen, sluiten, wijken voor je been enz.....

Ik wil ook nog even kwijt dat ik vind dat wanneer je met een hulpteugel rijdt je wel de werking ervan moet weten. Ik vind dat jijzelf moet weten waarom hij eraan zit en niet je moeder. Misschien dat je dan ook het commetaar van de anderen beter snpat. Ik lees namelijk niet dat ze je veroordelen. ZIj vinden iets aan de hand van de foto's. Misschien als je zelf de werking en het waarom snapt dat je dan ook niet zo aangevallen voelt.

Ik mag aannemen dat we het allemaal goed bedoelen, daarom zitten wij hier en nemen de moeite om elkaars toppic te bekijken. In ieder geval heel veel succes en zet hem op.......

heej , bedankt ,maar ik weet wel waarom ik hem gebruik maar moeilijk uitteleggen

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:46

Ik vind je reacties op de 2e pagina van dit topic toch wel een beetje onnozel,
mensen zeggen dat een thiedeman niks oplost en jij reageert meteen zo van
dat doet het heus wel jullie snappen het niet kom maar kijken ik luister toch niet,
probeer het eens met geduld zonder hulpteugel, of longeer hem even voor
het rijden en zoals meerdere mensen hebben gezegd veel overgangen rijden,
veel figuren, houd hem veel bezig zodat die geen tijd heeft andere dingen te gaan
doen zoals bijv. te gaan rennen... Lachen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:39

Jongens, jongens...
Als je foto's plaatst dan is het toegestaan dat mensen daar commentaar op geven en dat ze je proberen te helpen maar dat wil jij, xxxsummiexxx, blijkbaar niet snappen.

Iedereen die hier iets heeft gezegd van die thiedeman die doen dat alleen maar om je te helpen, en om tips te geven.
Er wordt vastgesteld uit een van je antwoorden dat jij niet weet waarvoor een thiedeman echt gebruikt wordt.
Wat voor een soort pony of paard jij ook hebt, op jou manier wordt die thiedeman verkeerd gebruikt, dat kan iedereen vaststellen zonder dat ze jou pony of paard kennen.

En als je het GVD altijd beter moet weten en de raad van anderen niet waardeerd zou ik foto's niet op een openbaar forum zetten.

En een uur inrijden voor een proef die misschien maar 5 à 1à minuten duurt is wel enorm veel...

Oja toch veel succes op die wedstrijd.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:45

Pouskintje schreef:
En als je het GVD altijd beter moet weten en de raad van anderen niet waardeerd zou ik foto's niet op een openbaar forum zetten.

En een uur inrijden voor een proef die misschien maar 5 à 1à minuten duurt is wel enorm veel...

Oja toch veel succes op die wedstrijd.

sjee, kom op kira moet zeker een uur gereden worden anders gaat ze echt alleen maar hard.
die pony is heel erg heet in haar hoofd, en heeft geen respect voor de ruiter.
shirley heeft les, maar het probleem is niet met 1 dag weg.
en om zo tekeer te gaan tegen een meisje van 13 vind ik triest, wisten wij het toen niet allemaal beter dan de rest en vonden wij toen niet alemaal onze pony geweldig.
kom op laat ieder in zn waarde.
en ojah shirley gebruikt jullie tips wel hoor. maar uit eigen veiligheid doet ze nog even de tiedeman om, en geen slof want daar kan ze niet mee rijden, wees blij.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:58

hoeveelste benniej geworden??? enne had je een winstpunt???

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:00

pjotr schreef:
sjee, kom op kira moet zeker een uur gereden worden anders gaat ze echt alleen maar hard.
die pony is heel erg heet in haar hoofd, en heeft geen respect voor de ruiter.
shirley heeft les, maar het probleem is niet met 1 dag weg.
en om zo tekeer te gaan tegen een meisje van 13 vind ik triest, wisten wij het toen niet allemaal beter dan de rest en vonden wij toen niet alemaal onze pony geweldig.
kom op laat ieder in zn waarde.
en ojah shirley gebruikt jullie tips wel hoor. maar uit eigen veiligheid doet ze nog even de tiedeman om, en geen slof want daar kan ze niet mee rijden, wees blij.

Ik ben zelf 14.
En ik ben niet zo iemand die het steeds beter moet weten want daar walg ik werkelijk van.

Ze gebruikt wel de tips maar moet het wel steeds beter weten in dit topic. Vreemd...

En als ik haar uit haar waarde gehaald heb, sorry daar dan voor dit was de bedoeling niet Lachen

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:29

Ik ben zelf 14.
En ik ben niet zo iemand die het steeds beter moet weten want daar walg ik werkelijk van.

Ze gebruikt wel de tips maar moet het wel steeds beter weten in dit topic. Vreemd...

En als ik haar uit haar waarde gehaald heb, sorry daar dan voor dit was de bedoeling niet Lachen[/quote]

ja ik weet toch wel beter over me pony dat jou

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:30

Fritsiej schreef:

140 punten , egt raar want jamie was irste en had 154 er was egt laag gejureerd ,, jij ?

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:50

gilian schreef:
messien latte reactie maar !!!!
jullie moeten niet zijkrn want jullie kunnen kira niet eens pfff
hij is heel sterk en vervelenddehele tijd [color=#4080FF]ik heb er zelf op gereden dusSz niet zurren over die tieleman Boos! [/color]
maAr shirley je heb leuke foto,s Tong uitsteken Knipoog Haha!

En nu in het ABN? Ik kan hier werkelijk geen flikker van maken.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 11:01

BeLoVeD schreef:
gilian schreef:

messien latte reactie maar !!!!

jullie moeten niet zijkrn want jullie kunnen kira niet eens pfff
hij is heel sterk en vervelenddehele tijd [color=#4080FF]ik heb er zelf op gereden dusSz niet zurren over die tieleman Boos! [/color]
maAr shirley je heb leuke foto,s Tong uitsteken Knipoog Haha!

En nu in het ABN? Ik kan hier werkelijk geen flikker van maken.

ze zit in groep 7 , doe nou ff normaal zeg ! en het is meer msn taal , en tja dat is verslafend !

en doe dat lekker via pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:44

asjuhh87 schreef:
kheb er eens over na zitten denken ent is best triest dat ik altijd maar een hulpteugel nodig heb.. nou heb ik vaak les dus ik ga ervanuit dat ik alles wel goed gebruik, maja ik zou veel liever zonder rijden.... ik ga binnenkort ook wedstrijden rijden (met me pony bij de paarden) en dan moet het ook zonder. ik snap hoe moeilijk het is jij heb denk k net zo'n soort paardje als ik (ook als ik naar de foto's kijk), maar ik ga in sowieso proberen dat hele hulpteugel gebeuren af te schaffen!
phoe dat moest ik ff kwijt haha, maarja dan ben ik in ieder geval zelf ff wakker geschud Haha! kan nooit geen kwaad Knipoog

toedeloe

Jij hebt het begrepen.
Slofteugel.....omdat ie niet aan de teugel gaat? dat zulke meningen nog steeds bestaan.. Lips are sealed

Verder ga ik totaal met Milkaatjuh mee...

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:19

xxsummyxx schreef:
Fritsiej schreef:

140 punten , egt raar want jamie was irste en had 154 er was egt laag gejureerd ,, jij ?

ik had 149 punten en dat in de b9... echt heel laag gejureed,, maar Heavy is er ook 3 keer vandoor geschoten... want iemand moest so nodig het het een stuk open doen en jassen ophangen Boos!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:43

Kira is een leuke pony hoor Knipoog
Maar ik zou wel graag willen weten waarom je niet kan uitleggen waarvoor je die thiedemann gebruikt? Lachen
Saar ging eerst ook altijd snel (nadat ze het bokken had afgeleerd Knipoog ) Maar ik heb haar toen een paar keer eerst gelongeerd, en daarna steeds minder, en als ze er dan nog vandoor wou gaan gewoon laten gaan, en daarna was het over Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:46

xxsummyxx schreef:
NehnaDagmar schreef:
Leuk paard! Ik raad je niet aan om een uur los te gaan rijden voor een wedstrijd.. Ook al is het onderling.. Doe dan een kwartier met en een kwartier zonder Ja

waarom ? , dan gaat ze heel me proef verzieken met galoperen alleen maar ,als ik er een uur heb ingereden is ze rustig , en dit paard is vol met energie die kan sowhat 2 uur rijden dan is ze nog nie moe

Krijgt ze dan niet teveel voer?

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 18:21

LovesSaartje schreef:
Kira is een leuke pony hoor Knipoog
Maar ik zou wel graag willen weten waarom je niet kan uitleggen waarvoor je die thiedemann gebruikt? Lachen
Saar ging eerst ook altijd snel (nadat ze het bokken had afgeleerd Knipoog ) Maar ik heb haar toen een paar keer eerst gelongeerd, en daarna steeds minder, en als ze er dan nog vandoor wou gaan gewoon laten gaan, en daarna was het over Knipoog

ja we gaan als ik beter ben ff longeren

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 18:23

[
[/quote]
Krijgt ze dan niet teveel voer?
[/quote]

ze krijgt als het goed is 1kg Ochent, 1 kg savonds[/quote]
en ook hooi savonds en ochent

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:24

xxsummyxx schreef:

ze zit in groep 7 , doe nou ff normaal zeg ! en het is meer msn taal , en tja dat is verslafend !

en doe dat lekker via pb

Verslafend?
MSN-taal is niet toegestaan op Bokt.
Dat geldt voor iedereen, ook voor Gilian, Fritsiej en ook voor jou (woorden zoals "egt", "nie" etc. bestaan niet).