Daisy @ Work op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Re: Daisy @ Work op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:26

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:45

Chocolaatje schreef:
Ik heb een tip: kijk of je haar zonder zadel over de rug kan rijden, lekker ontspannen in rustige gangen, dat moet wel lukken want dan neem je de pijn weg.

Je kan de eigenaar laten zien hoe ze zonder zadel loopt, dat helpt misschien al een beetje.

Ik zou toch een martingaal nemen, in belang van de rug van het paard.

Ik denk ook dat het beter is om zonder zadel of niet te rijden i.p.v. met dit zadel, kan chronische gevolgen hebben.

Nog een tip: misschien kan je een paar dekjes op elkaar leggen, of een wollen deken ofzo. Moet je wel een langere singel hebben.

Ik vind het wel heel lief van je dat je al het geld wat je hebt uit wil geven voor de gezondheid (om het zo maar overdreven te zeggen) van een paard dat niet van jou is.

Succes ermee, het beste voor "je" paardje Lachen

Maar dan belast je de rug toch nog door het 'gehobbel' op de rug van de pony Blond

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 09:35

ik ga vanaaf eerst even de oude zoeken!
ik wil der dolgraag helpen!!

raffelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:31

ja idd je werd eerste en krege een groen lintje.. maar ik vind het heel erg van de jury.. je kan zeer zeker zien dat de pony pijn heeft, iig dat hij ergens last van heeft, ik vind het heel raar dat zij daar niks van hebben gezegt of dat ze zelfs je hebben geadviseerd om te stoppen.. maar ja niet alle jjurys zijn het zelfde..... Slapen

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:30

Zoals al meerdere mensen hebben gezegd zou ik er niet meer opstappen met zadel. Niet onwaarschijnlijk kan je de rug van je pony heel erg beschadigen. Als een nieuw zadel geen optie is (wat ik overgins heel goed begrijp hoor!) en ook praten met de eigenaar (nee heb je ja kun je krijgen) niet werkt kan je je bijvoorbeeld gaan verdiepen in longeren, lange lijnen dat ze dresuurmatig toch nog bezig is, maar dat je er niet meer opstapt. Als je een beetje onzeker bent moet je er natuurlijk niet opstappen zonder zadel, maar misschien kan je het eerst aan de longe, of alleen stappen eerst. Het is een goed alternatief, en je krijgt er een nog veel betere zit van!

Succes!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:32

raffelie schreef:
ja idd je werd eerste en krege een groen lintje.. maar ik vind het heel erg van de jury.. je kan zeer zeker zien dat de pony pijn heeft, iig dat hij ergens last van heeft, ik vind het heel raar dat zij daar niks van hebben gezegt of dat ze zelfs je hebben geadviseerd om te stoppen.. maar ja niet alle jjurys zijn het zelfde..... Slapen

Dit was geen officiele wedstrijd anders hadden ze er zeker wat van gezegt

Longeren is bij Daisy ook niet zo een super optie omdat ze telkens omdraait enzo ..

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:35

Niet bij iedereen gaat longeren de eertse keren goed, niet meteen de hoop opgeven hoor! Misschien kan je instructeur je daar ook een keer mee helpen.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:37

ik ga er zeker hulp bij zoeken .. maar ze is zoooo bang voor de zweep..
en ik probeer eht dus gewoon met me handen snap je .. en dat lukt wel.. e laatst tijd gaat het wel beter ( thank god..)...
ik ga vanaaf een ander zadel passen als het meisje hem mee neemt Lachen

ir1ntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:46

(mij mening)
ik vind dat de echte eigenaar een nieuw zadel moet kopen (als het nodig is)
waarom zou zij het moeten doen het is tenslotte haar paard niet, ze least hem.

ik zou nog is goed met de eigenaar praaten gaan. Ook over de gevolgen die er kunne gebeuren.

Onwijs goed dat je eerste bent geworden. Ik vind jullie ook erg goed bij elkaar passen en het is een ONWIJS mooie pony echt waar!!! Nog heel vee suc6 er mee.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:53

thnx.. vanaaf ga ik weer naar stal toe en ik zal eerst tegen me moeder zeggen voordat we er heen gaan dat ik vindt dat we met de eigenaar moeten praten .. en dat ik best meer voor der wil betalen ( betaal nu 50 euro per maand maar de rest wel 100 dus dat ik dan ook 100 ga betalen maar wel dat ze goede spullen krijg en nagekeken wordt snappie) ?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:09

Leuk dat je gewonnen hebt Dyantha..
Maar mensen het is een onderling wedstrijdje met "manege"pony's Dus til er niet zo zwaar aan..

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 12:38

Leuk he miran ?
ik ga nu met iemand een longeer les krijgen Zodat de spieren in der rug meer geactiveerd worden want die zijn dus bijna niet geactiveert!
daarna kijken we hoe het gaat gister liep ze heel mooi en rustig nagevelijk!
Dus we kijken het even aan

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:40

hihihi die foto waar jij je tong uitsteekt Tong uitsteken

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 13:01

me zus nam die ...
Was niet echt de bedoeling..
me mondhoek was droog Schijnheilig