Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Chocolaatje schreef:Ik heb een tip: kijk of je haar zonder zadel over de rug kan rijden, lekker ontspannen in rustige gangen, dat moet wel lukken want dan neem je de pijn weg.
Je kan de eigenaar laten zien hoe ze zonder zadel loopt, dat helpt misschien al een beetje.
Ik zou toch een martingaal nemen, in belang van de rug van het paard.
Ik denk ook dat het beter is om zonder zadel of niet te rijden i.p.v. met dit zadel, kan chronische gevolgen hebben.
Nog een tip: misschien kan je een paar dekjes op elkaar leggen, of een wollen deken ofzo. Moet je wel een langere singel hebben.
Ik vind het wel heel lief van je dat je al het geld wat je hebt uit wil geven voor de gezondheid (om het zo maar overdreven te zeggen) van een paard dat niet van jou is.
Succes ermee, het beste voor "je" paardje
raffelie schreef:ja idd je werd eerste en krege een groen lintje.. maar ik vind het heel erg van de jury.. je kan zeer zeker zien dat de pony pijn heeft, iig dat hij ergens last van heeft, ik vind het heel raar dat zij daar niks van hebben gezegt of dat ze zelfs je hebben geadviseerd om te stoppen.. maar ja niet alle jjurys zijn het zelfde.....