Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Re: Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:32

Ach beetje humor kan ook geen kwaad op zn tijd Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:37

Laat ze maar mauwen. Als jij maar plezier in je paardje heb. Daar gaat het om. Haha!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:40

haha, mooi hoor ook heel mooi paardje
die 'hoge dresuur en dat galopchagment (of hoe je het schrijft)
had ik derect door! leuk, van het commentaar van dat ''lesgeeftster''
kun je wat bijleren

ik weet al veel van aandacht trekken van je paard maar wist dus echt nog niet , dat z'n oor naar je gericht moet zijn als je rijd!

dus extra thx Clown

muppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:50

zeg mensen waar zijn we toch me bezig???? kraak dat meisje niet zo af Verdrietig ik vind het er wel netjes uitzien, en als je paardje een beetje schrikachtig is buiten dan is dat toch helemaal niet zo'n ramp, en het is dan juist goed dat je juist lekker buiten in de bak blijft rijden en niet meteen afstapt!!
jullie passen goed bij elkaar,en het ziet er echt netjes uit hoor Tong uitsteken
veel succes verder Cool

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:10

Nou meis trek je je maar niks aan hoor van al die Anky's hiet op bokt. Ik vind het er wel grapping uitzien, ieder paard heeft zo wel eens z'n kuuren, en de paarden van onze mede bokkers schijnen dan allemaal mooi aan de teugel te blijven lopen en zelf blijven ze er als anky's opzitten, en ze vinden zichzelf natuurlijk allemaal zeer ervaren en bekwaam. Helaas ben ik dit in werkelijkheid zelden bij mensen tegen gekomen. En echt waar, ik vind dat jij zeer goed op je paard zit voor je 2.5 jaar rijden. Daar kunnen velen hier jaloers op zijn, die rijden langer en zitten belabberder op hun paard. AMEN

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:35

knightloekie schreef:
Riant schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen ..

Kan zijn dat het zonder spanning anders is maar ik vind hem in de "nette draf" filmpjes af en toe gewoon kreupel eigenlijk ..

Je hebt nog veel te oefenen en te leren maar je hebt les dus je wert eraan.. Ik vind het een leuk paard en je blijft er mooi opzittten maar ik vind hem niet zuiver lopen.

kreupel ? Dit is volgens mij gewoon een tact fout.. dat krijg je als je paard te gespannen is

Idd, tact fout en niet kreupel. Ook niet bij de eerste passen van uitgestrekte draf, paard doet een halfslachtige poging om aan te galopperen en draaft dan maar (over z'n tempo) weg.
Loopt verder wat beroerd, maar ik zie echt geen kreupel paard, alleen maar tactfouten door zijn onrustige gedrag.
Verder geen commentaar. Je zal niet echt aan rijden toekomen zolang je knollie als zo'n stress-kipje door de buitenbak stuitert.
Lastig hé, wanneer je dan een instructeur staat te roepen dat je 'hem aan het werk moet zetten' Knipoog

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:40

Wat een scheiterd zeg, mijne is bijna net zo erg. Haha!
Wel jammer dat je grap zo slecht begrepen is hier op bokt. Voor een mange paard vind ik hem helemaal niet verkeerd lopen. Maar echt regelmatig loopt ie niet nee. Maar wat wil je op een manege paard, die je waarschijnlijk één keer per week rijdt. Dan is dit best netjes.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:48

Heb de andere filmpjes nu ook even bekeken... soepel en 'lichtvoetig' is het niet nee.
Kreupel noem ik het nog niet, maar áls het ergens niet lekker zit, gok op linksvoor.. wat denken jullie?

O ja, vind dat de amazone het nog helemaal niet zo verkeerd doet voor 2,5 jr ervaring!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:39

Zitten leuke stukjes tussen, hoor meis! Ja

Wel een redelijk heet paard volgens mij... Clown

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 06:30

Ik weet niet wat jullie vinden hoor maar ik vind de naam van dit forum behoorlijk misleidend!!!! Misschien toe aan vervanging?

Het heet hier toch BOKT???? Of niet soms?

Heb je es wat materiaal om te posten, krijg je dit.

Laatste keer dus he dat begrijp je wel.

Gelukkig hebben we ons eigen manege forum!

En Pegasus met al zijn fouten en (on)hebbelijkheden:

WIJ HOUDEN VAN JE ONDANKS BOKT!! YEAAAAAAAHHH!!!

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:05

dat noemt zichzelf een gesselig forum...* zucht *

gelukkig zijn er nog wel aardige mensen hier...

ik vind het knap dat je zoveel kunt met een manege paard die erg schrikkerig is...!!!
ga zo door!!

groetjes Kusje

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:18

ik vindthet er ook niet heel best uitzien,hij is ook zeker niet voorwaarts wat ik zo even zie uit de paar filmpjes die ik heb gezien,en met de changementen zal ik ook maar even wachten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:25

Ik vindt dat je het goed doet hoor!!
Ik ken het paardje niet, maar volgens mij is hij zeker geen makkelijke, dus ik vindt het knap dat je hem dan in een buitenbak rijdt en soms zelfs niet eens zo slecht aan het lopen hebt...
Hij is trouwens idd niet echt aan het been, maar dat kan ik me voorstellen. Had gister avond ook les, moest ik op een 3 jarige die bijna nooit met de lessen mee loopt, en nog maar 3 x in de buitenbak gelopen had met zijn huurster. Kreeg ik allemaal verhalen te horen hoe erg hij wel niet was buiten, en toen pakte ik hem dus ook niet genoeg aan... Hij was trouwens wel heel braaf hoor, hij sprong niet weg zoals jou paardje Tong uitsteken Maar ik had ook geen zweep of sporen dus toen ik eenmaal inzag dat het een doetje was, was het al te laat want ik kreeg hem daarna echt niet meer aan het been(zonder zweep dan teminste).

oryan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:43

de meeste hier denken dat ze er veel verstand van hebben nou das volgens mijn helemmaal niet zo met dat gezeik over die draf en galop wissel dat jullie nog geen eens kunnen zien dat het paard alles zelf doet en niet op comando vindt ik wel triest hoor hou dan komentaar voor je als je dat nog geen eens kan zien maare verder leuk beesie hoor!!!

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 08:20

versace schreef:
Wat dit beestje vertoont is echt niet omdat hij het eng vind hoor hij neemt je gewoon in de maling en als je hem dan niet aan je been hebt zoals dat bij jou het geval is krijg je hem er ook niet doorheen.

Als je hem niet kent hoe kan je dat dan ooit weten?
Hij IS erg schrikkerig. Dus dat van jou is onbenul...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:04

Zo, nu is het dus weer niet netjes wat ik post Afbeelding

Ik begrijp dat het een manegepaard is (ik heb er trouwens ook een staan met die kwaliteiten en die springt heel wat betere changementen Nagelbijten / Gniffelen) Denk je soms dat ik de kwaliteit van ruiter en paard niet aan die filmpjes af kan zien of zo?

Dan nog loopt ie beroerd. Dat word door een paar mensen opgemerkt, en vervolgens komt er heel veel tegengas, niet eens zozeer van TS zelf, maar van enkele andere users (vriendinnetjes?). Ik vind dat een beetje jammer. Want als TS gewoon genoegen neemt met hoe hij nu gaat, is ze over 2,5 jaar weinig verder.

Alle mogelijke tips om het gedrag van het paard te verbeteren worden afgedaan met dingen als "ja maar hij IS nou eenmaal schrikkerig" en andere excuses. Ik vraag me dan dus af wat TS zelf voor reacties verwacht had bij het plaatsen van de filmpjes?

Zo iemand nodig je dus niet graag uit om een keer langs te komen en een changement aan te laten voelen op een leerpaard.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:45

hallow doe niet zow afkrakerig man.. ik vind het er nog goed uitzien hoor.. een paard kan er toch ook niks aandoen dat hij bang is voor die dingen.. jij bent toch ook wel ergens bang voor en angst is moeilijk te overwinnen hoor vooral bij paarden en ik heb zelf ook 6 jaar op de manege gereden en alsmaar op van die knolletjes die in het midden gaan stilstaan en lopen rodeo te rijden.. en die galopwissel is niet egt man dat doet hij gewoon uit zichzelf en zei doet dat niet eensz.. en ook die uitgestrekte draf is duidelijk iets van angst dat hij eerst wou gaan galloperen maar toen uiteindelijk in hetzelfde tempo ging draven.. mens rij jij je paardje dan zeker grand prix of Z ? en kan hij alles wel zo goed en schrikt hij nooit eens vraag dat jezelf eens af.. ik heb nu ook een eigen pony6 maar die gaat er dan soms vandoor en dan maakt hij ook weleens galopwissels maar dat doe ik dan egt niet en het is gewoon zeer moeilijk om een paard dat bang is normaal door die hoeken en die zeide te laten lopen.. en ik vind het knap dat ze doorgaat want sommige mensen stoppen der ook mee als hun paardje zo doet.. en dat dat nou niet zow topdressuur paardje is ik vind het zeer knap.. het is een manege paard ja.. en die hebben elke dag weer andere ruiters op zich die allemaal anders rijden weetje hoe moeilijk dat voor dat paardje is.!!!!!
Goed hoor meisz dat je der toch zo op rijd..Knipoog

groetjes

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:03

Citaat:
Ik vind jou instelling ook niet iets om trots op te zijn, ik ga ook maar niet vertellen wat ik van je vind, want dat wil je waarschijnlijk toch niet horen.

Citaat:
Het dier loopt gewoon beroerd.

Kan best zijn dat de eigenaresse het grappig vind en er plezier aan beleeft: beroerd lopen doet ie nog steeds.

Het is duidelijk dat jij niet het topic vanaf het begin hebt gelezen...Gaaaap
[/quote]

is ook moeilijk hoor lezen Haha!
* zucht * zo irri als mensen de tijd niet nemen om ff een topic door te lezen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:10

miekelover schreef:
Laat ze maar mauwen. Als jij maar plezier in je paardje heb. Daar gaat het om. Haha!

Ohja.. hoe het paard zich voelt staat natuurlijk buiten kijf Blauw oog

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:12

Lenn schreef:
miekelover schreef:

Ohja.. hoe het paard zich voelt staat natuurlijk buiten kijf Blauw oog

omg...dit slaat weer helemaal NERGENS op !!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:15

l0veevi schreef:
Omg...dit slaat weer helemaal NERGENS op !!

Doe jij jezelf ook ooit onderbouwen of niet zo?

l0veevi schreef:
Citaat:
Ik vind jou instelling ook niet iets om trots op te zijn, ik ga ook maar niet vertellen wat ik van je vind, want dat wil je waarschijnlijk toch niet horen.

Citaat:
Het dier loopt gewoon beroerd.
Kan best zijn dat de eigenaresse het grappig vind en er plezier aan beleeft: beroerd lopen doet ie nog steeds.

Het is duidelijk dat jij niet het topic vanaf het begin hebt gelezen...Gaaaap

is ook moeilijk hoor lezen Haha!
* zucht * zo irri als mensen de tijd niet nemen om ff een topic door te lezen.

Verward Uit alles blijkt toch dat ze het topic juist wel heeft doorgelezen? Als jullie haar reactie nou eens beter zouden incasseren...

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:18

ik ga me echt niet besig houden met jou offtopic reacties.. Clown
ik heb wel betere dingen te doen...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:20

l0veevi schreef:
ik ga me echt niet besig houden met jou offtopic reacties.. Clown
ik heb wel betere dingen te doen...

haha

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:29

Zep schreef:
Zo, nu is het dus weer niet netjes wat ik post [img]
images/smiles/winkie2.gif[/img]

Ik begrijp dat het een manegepaard is (ik heb er trouwens ook een staan met die kwaliteiten en die springt heel wat betere changementen Nagelbijten / Gniffelen) Denk je soms dat ik de kwaliteit van ruiter en paard niet aan die filmpjes af kan zien of zo?

Dan nog loopt ie beroerd. Dat word door een paar mensen opgemerkt, en vervolgens komt er heel veel tegengas, niet eens zozeer van TS zelf, maar van enkele andere users (vriendinnetjes?). Ik vind dat een beetje jammer. Want als TS gewoon genoegen neemt met hoe hij nu gaat, is ze over 2,5 jaar weinig verder.

Alle mogelijke tips om het gedrag van het paard te verbeteren worden afgedaan met dingen als "ja maar hij IS nou eenmaal schrikkerig" en andere excuses. Ik vraag me dan dus af wat TS zelf voor reacties verwacht had bij het plaatsen van de filmpjes?

Zo iemand nodig je dus niet graag uit om een keer langs te komen en een changement aan te laten voelen op een leerpaard.

Ik wou eerst niet reageren, kon het moeilijk op een "vriendelijke" manier brengen, maar aangezien Zep dat een stukkie beter kan, mag ik wel zeggen dat ik het volledig met haar eens ben.
Mijn maag draaide nog niet om bij het zien vd filmpjes, ik ben ook geen dress held en echt rijtechnisch wonder ben ik ook niet, maar ik ben wel in 1 ding vrij goed (dat durf ik best te zeggen van mezelf) en dat is het herkennen van paardengedrag.

Misschien dat een andere instructrice je in kan laten zien dat hier meer aan de hand van alleen angstig paard, ondanks het feit dat hij dit alleen buiten doet en naar jouw zeggen erg fris is.
Iedere combinatie heeft dingen waaraan gewerkt moeten worden en die punten liggen bij iedereen ergens anders en zullen op een evt andere manier bereikt moeten worden.
Persoonlijk denk ik dat je al teveel met van alles en nog wat bezig bent wbt dress-oefingen of een poging tot (ik heb gelezen dat het niet je opzet was, maar het paard schoot per ongeluk in allerlei vreemde posities).......zorg eerst maar dat je paard buiten net zo Relaxed loopt (rechte lijnen en netjes langs de bakrand op) als binnen pas dan kun je meer gaan vragen......lijkt mij.

Het feit dat jij het probleem niet zo ziet en ik ergens een humoristische ondertoon hoor, maakt het probleem wat op zich misschien niet eens zo groot is wel dramatischer.

Succes met je Paard!!

Nou dat was toch vriendelijk..jaja ik kan het wel Bloos

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:33

cissie schreef:
Persoonlijk denk ik dat je al teveel met van alles en nog wat bezig bent wbt dress-oefingen of een poging tot (ik heb gelezen dat het niet je opzet was, maar het paard schoot per ongeluk in allerlei vreemde posities).......zorg eerst maar dat je paard buiten net zo Relaxed loopt (rechte lijnen en netjes langs de bakrand op) als binnen pas dan kun je meer gaan vragen......lijkt mij.

Zoals ik het zie is ze daar die les toch ook mee bezig geweest? Ze probeert in al die filmpjes het paard een normaal rondje of volte te laten lopen, ze is helemaal niet bezig met poging tot dressuur oefeningen, ze probeert hem normaal te rijden...

Maar met dat andere punt ben ik het eens, dat de TS reageert van 'maar hij is nou eenmaal schrikkerig'. Dat geloof ik graag, maar dat wil niet zeggen dat je het maar bij de pakken neerzet en zo door blijft gaan, toch? Nu je dit aangehoord hebt, kan je nog is naar de filmpjes kijken en dingen eruit halen die je kan verbeteren, en dan zouden ik over een paar weken nog wel een filmpje willen zien waarin jullie een mooi rondje buitenbak laten zien!