Shakira(haf)@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ro0sj

Re: Shakira(haf)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:14

Acilon schreef:
wat ik er van vind? behoorlijk erg.

wacht nog maar 2 jaar met longeren, dat is nog maar een baby en een baby leer je toch ook nog niet fietsen?

er zijn tal van andere dingen te doen met een jaarling, maar de belangrijkste taken van jaarlingen zijn nog altijd rustig laten groeien en jeugdig laten zijn.

en halfuur longeren is echt al werken voor zo'n jong dier.

Heeft iemand gevraagd dan wat jij ervan vind?

Typisch boktreacties ofniet? Wat dacht je van veulentjes die naar veiling gaan of meelopen aan hengstenshows dat die nooit gelongeerd worden?

Longeren kan echt geen kwaad, helemaal niet met een halster, hoofdstel zou inderdaad niet goed zijn. Je moet die jonge beesten in de wei is tekeer zien gaan, hoe kort ze dan draaien etc, alsof dat dan niet slecht voor ze zou zijn. Dan kun je ze beter de hele dag binnenhouden lekker op stal...dat zullen ze leuk vinden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:17

Ro0sj schreef:

Heeft iemand gevraagd dan wat jij ervan vind?

Als je foto's plaatst, vraag je om reacties.
Citaat:
Typisch boktreacties ofniet? Wat dacht je van veulentjes die naar veiling gaan of meelopen aan hengstenshows dat die nooit gelongeerd worden?

Longeren kan echt geen kwaad, helemaal niet met een halster, hoofdstel zou inderdaad niet goed zijn. Je moet die jonge beesten in de wei is tekeer zien gaan, hoe kort ze dan draaien etc, alsof dat dan niet slecht voor ze zou zijn. Dan kun je ze beter de hele dag binnenhouden lekker op stal...dat zullen ze leuk vinden.

Lees maar wat Klomp eerder schreef. Ja, het kan wel kwaad.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:31

sorry hoor, maar hier moet ik ook even op reageren.
hoe gestoord kun je zijn om zo een jong beestje te gaan longeren Huilen
het is voor zo een jong beestje veel beter om lange rechte stukken te lopen!
als je te vaak longeert (en 1x in de maand 10 minuten is al teveel!)
ik heb nu een fjord van 2 jaar.
en die heeft in zijn leven nog geen longeerlijn gezien!!!
en dat gaat ook niet gebeuren tot hij 2,5 is.
als je je veulen/jaarling teveel longeert gaat hij scheef groeien, zal je in het begin weinig last van hebben, maar na een jaartje of 5 kan je hem lekker naar de slacht brengen omdat hij helemaal scheef gegroeit is.
sorry als ik miss, wat bot overkom, maar wat jij doet kan absoluut niet!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:08

Hmm, ik vind het ook een beetje jong.. Maar nou als je het eens een keer ofzo doet goed. Zoals hierboven al stond je kan vrijheidsdressuur gaan doen met haar,maar natuurlijk niet te wild of te gevaarlijk Knipoog Agja, nog veel succes met der!
xxx

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:08

idd, behalve dat het niet goed is, je kan zijn hele leven nog longeren moet je dan nu al beginnen?? En als je foto's plaats kan je reacties verwachten en dat is niet typisch bokt gedoe daarvoor is het of ben ik nou blond

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:16

off topic

Waarom denken mensen zo ontzettend makkelijk over vrijheidsdressuur en gaan ze TS adviseren om vrijheidsdressuur te gaan doen? Voor vrijheidsdressuur dient je paard/pony minimaal 2.5 te zijn.
Ok, dingen als op een verhoging staan, een voetje geven, een rondje draaien.... zijn lichamelijk misschien niet zo belastend, maar hoe denk je dat het geestelijk zit?
Een paard moet leren een bepaalde oefening aan een commando vast te knopen, en dat vergt concentratie, iets wat een jong paard gewoon niet heeft.

Dan betreft het hoofdstel. Longeren zou niet erg zijn omdat ze het aan een halster doet, als het met een hoofdstel was, was het wel erg. Wát krijgt een paard van een hoofdstel inhebben? Helemaal niks. Dus ook klink klare onzin.

Verder wéét je dat als je dergelijke foto's plaatst dat je commentaar kan verwachten, dus dan niet achteraf gaan miepen.
Het is de pony van de TS, dus ze moet lekker zelf weten wat ze doet, ik maak me niet meer druk om de paarden van een ander, dat heb ik op bokt te vaak gedaan.
Ik zeg niet dat je met een jong paard niks kan doen, ik zeg niet dat je hem ergens ver weg in de opfok moet gooien, maar je kan ook overdrijven.
Maar goed, paard van de TS, dus al hakt ze hem in stukjes en gooit ze hem op de bbq, moet ze allemaal lekker zelf weten. Maar dan niet nu lopen miepen, en al helemaal niet achteraf.

*uch*

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:26

meid,je hebt een hele leuke haflinger,
maar laat alsjeblieft het veulen lekker veulen !
als ze 2 of 3 is kun je lekker beginnen met longeren,
longeren is dus erg slecht,niet alleen voor de benen,maar ook geestelijk !

ga lekker buiten wandelen,verkeersmak maken kan geen kwaad,
daar heb je meer aan om haar nu te beleren zodat ze alvast kan longeren !!

succes en volg deze raad alsjeblieft op !!