Z2 Fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:21

Wauw, ik vind het gewoon onwijs mooi, en stoer, het is tenminste weer es wat anders dan die ''standaard'' wedstrijdpaarden!

Even over je mening verkondigen, dit kan toch ook gewoon, zonder kotssmiletjes?
Dat sommigen het niet mooi vinden, omdat ze VINDEN dat een fjord alleen buiten hoort te rijden... tja, een beetje vreemd.
Je zou toch denken dat iedereen zo modern is hier, op internet en van vernieuwing houdt, maar als er dan iemand op een fjord Z gaat rijden "hoort" dat niet zo?
Beetje vaag...

Sorry, moest toch nog even commentaar geven, kon gewoon m'n mond niet houden Lips are sealed

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:25

SUPER!
Het bewijs dat het toch kan!
*LOL*

Vind hem echt mooi!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:55

de kleur Kwijl
de achterhand Kwijl
het hoofd en de hals Misselijk

Fjordenmaniak

Guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:22

liberty schreef:
hoii

ik heb haar wel vaker gezien, het is er 1 zonder papieren. En hij heet gewoon Guusje, niks met Olympic ervoor. Volgens mij heeft ze er ook meegesprongen toen ze hem bij de pony's reed.

gr linda:)

Haha! Guusje heeft wel stamboekpapieren en hij heet binnen het stamboek Olympic, vandaar dat hij ook maar 7 jaar oud is! Bij de Fjorden is de leeftijd namelijk aan de stamboeknaam af te lezen. Hij wordt dit jaar dus 8 jaar, gezien mijn pony nu 6 wordt!
Toevallig heb ik hem in Beesd op de stamboekkeuring gezien, jammer joh. Gaaaap

Vingers aflikken Springen is trouwens goed voor de ontwikkeling van spieren hoor, veel dresuur tuttebollen zouden het eens moeten doen met hun paard, worden ze leniger van en soepeler.
Ciao, Knipoog

weslielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:29

Mooi gezicht man
bij ons op de manege met n.b.v.r wedstrijd was ertt ook een fjord in de z ik dacht eerst dat het deze was maar dan is het denk ik niet

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:32

Steef schreef:
gewoon ronduit geen porum. Echt geen gezicht, maaaaaar.... wel knap dat ze dit heeft kunnen bereiken.

Hallo Steefepeef,

Ben je bang dat er meer Fjorden komen en dat zij de prijzen onder jouw neus weg gaan halen.
Een vriendin van mij heeft ook een Fjord en die heeft de gangen die meer lijken op die van een rijpaard!
Tevens zit in een team waarin 2 Fjorden lopen die momenteel in de M-dressuur starten!
Watch out Koe we're comming!

ciao

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:37

grassie schreef:
een fjordje is er niet op gemaakt om allemaal ingewikkelde dressuuroeveningen te doen.

Wat is dit voor dom gelul?
Het is puur training. Als de Fjorden vroeger ook zo getraind waren als dat er met de rijpaarden is gedaan, dan had het ras er nu heel anders uit gezien. Ik ben in Duitsland geweest en daar zie je heel veel (sporttype) Fjorden op de wedstrijden. Daar zijn ze qua fokkerij op sporttypes verder bij de Fjorden.
Dressuur heeft te maken met het soepel kunnen bewegen e.d. waarom zou een Fjord dat niet kunnen. De meeste hebben wel een rustiger karakter doordat het een koudbloed is, maar dat wil niet zeggen dat ze geen prestaties kunnen leveren. Als je het warmbloedpaard niet op de correcte manier beleerd zal hij ook niet hoog in de sport uit kunnen komen! Knipoog
Ciao

weslielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:39

dat is zkkrs waaar
want eigenlijk kan elk paard zo lopen ( met heel veel traineing) en de goeie ( er zijn ook wle paarden die het niet kunnen ) maar alles kan!!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:47

Cowgirl schreef:
kijk ik vind het plaatje gewoon niet mooi.
Ik heb zelf ook een fjord dus ik oordeel zeker niet over het paard.
Rodblakke is niet mijn favo kleur, maar ik denk als deze fjord rechtopstaande manen zou hebben het plaatje ook beter wordt.
Dan ook nog een foto nemen op een ander moment(uitgestrekte draf) zou het nog beter over komen.
Vervolgens vind ik dat hoofdstel ook voor geen meter staan.
Een fjord heeft al een groffe kop en dan ook nog z''on mega brede neusriem erbij is geen gezicht.
Met iets smallers komt het hoofd veel mooier uit.

oei wat ben ik weer kritisch Haha!

Wanneer zij een smal hoofdstelletje op zou leggen dan zou het hoofd van Guusje veel langer worden. Gezien ik daar zelf veel mee geexperimenteerd heb, vind ik dat juist persoonlijk geen gezicht.
Weet je wat geen gezicht is een gecombineerde neusriem bij een Fjord waarbij de bovenste die veelste laag op de neus zit.
Aangezien de Fjord een kleiner formaat hoofd heeft dan een WPN'er, kan die niet 2 vingers onder het jukbeen. Bij de WPN'ers kan dat ja, bij een Fjord is dat juist geen gezicht.

Wat betreft de manen, wanneer je niet kan knippen, is het vaak geen gezicht hoe het er uitziet. geloof mij, ik heb in mijn leven rare creaties op de verschillende keuringen gezien!

Tot Koe boes

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:11

Steef schreef:
Tjonge jonge, Wat een discussie hier weer. Fjorden zijn MIJN smaak niet. DAt die fjordenmensen zich altijd zo die mening van andere zo erg aan trekken. Kan jouw et wat schelen wat andere van je paarden vinden? IK vind een fjord nog minder dan een geit. (en ik houd ook niet van paarden Knipoog Haha! ) Dus waar maak je je druk over als ik fjorden nix vind? Ik begin toch ook niet te miepen over die opmerking van jouw dat de meeste KWPNers er een van 13 in een dozijn zijn? Ik heb altijd zeer sterk de indruk dat fjordenmensen zich nogal snel aangevallen voelen. En dat als ik zeg dat ik een kwpn er nix vind dat ik de hemel in geprezen word en nu ik zeg dat ik een fjord nix vind word ik de grond in getrapt.. Tjonge jonge, mag hier niemand zeggen wat ziujn smaak is?

En dan gaat het me hier nog niet eens op dat het fjorden zijn maar gewoon dat een bepaald soort mensen er niet tegen kan dat iemand andres een andere smaak heeft. Leven en laten leven, denk daar eens aan.

Het gaat mij er niet om of iemand een FJORD mooi vindt, dat boeit me niet, die mensen zijn er toch altijd die dat niet zo vinden. Zo heeft iedereen een mening over een bepaald ras of soort mens. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Dat ik nou toevallig ook een fjord heb wil niet zeggen dat ik meteen afgeef op haflingers, KWPN-ers, Gelderse paarden enz enz noem ze allemaal maar even op.
Maar de manier hoe hier soms gereageerd wordt .... Frusty

Dat je een andere smaak hebt ala, maar dat hoef je niet bij ieder itum over fjorden te propaganderen lijkt mij Gaaaap . Onthou je dan gewoon van commentaar Lips are sealed en ga lekker bij een ander topic kijken wat wel je interesse heeft, toch?

Als ik op ieder tocpic wat over iets gaat waar ik me aan erger, stoor, mijn interesse niet heeft zou reageren dan zou ik me rot bokken. Ik heb wel wat anders te doen. Haha!

Dus laten we hier lekker over ophouden, inderdaad leven en laten leven! *LOL*

Bovenstaande is voor iedereen bedoeld en niet zozeer voor Steef! Af en toe daalt het niveau behoorlijk op bokt.

Groetjes Viv Knipoog

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:21

Tjonge, wat reageren die fjordenmensen toch weer lekker opbouwend Lips are sealed

Ik ben et wel met je eens dat et nivo soms behoorlijk daalt hier en ook dat je niet overal op moet reageren maar ik vind dit gewoon geen gezicht en wil dat gewoon ff zeggen en ik wil ook even kwijt dat ik het ontzettend goed van zoiemand vind dat ze dit met een dikke fjord bereikt heeft. Het zou mijn keuze niet zijn maar als zij dat wil met een dikke fjord mij best. Alleen ik erger me soms zo aan dat gemiep van een bepaald soort mensen die hun ras geweldig vinden en als iemand anders het niet geweldig vinden dat je dan meteen afgezeken word en dat ik toch op een ''kakkwpner'' rijd. Dit is niet zozeer tegen Vippie bedoelt maar meer tegen mensen die doen wat ik hierboven beschrijf. Word ik wel eens een beetje moe van omdat ieder zijn voorkeur heeft en dat je ook altijd mensen in hun waarde hoort te laten.

Anoniem

Z2 Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:34

owowow ik moet me er even mee bemoeien sorry...jaja je ziet het goed ik ben terug! Extreme duivel maar niet voor de lol maar om mijn goede fjordenvrienden weer even te helpen....

Steef waneer pleur je nou eens op? Je bent echt een dikke vette looser weet je dat? tja dat zal je wel weten want dat word je al zo vaak duidelijk gamaakt door meerdere mensen hier..

Wat is er mis met een fjord die dresuur loopt??? ja sorry hoor ik vind het zo een onzin dit is toch juist een prestatie? Toch super knap?? Kan je het niet hebben dat een fjord van 3000,- gulden wint van een paard van 20000.- ??? Echt zo raar waarom is dit nou geen gezicht? wat is er in godsnaam mis mee?? Verward ...... nouja ik wilde dit even kwijt ....

debora

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 15:58

Jemig, ik plaats een plaatje en er ontstaat weer een mega-discussie.
Ik vind het er persoonlijk gaaf uitzien, juist omdat het niet iets alledaags is. Dat is mijn mening, als anderen het lelijk vinden, so what? Kan ik me echt niet druk om maken.
Er zijn ontzettend veel Fjordenliefhebbers op bokt en ik denk...(IK)dat er niet veel Fjordenhaters zijn. Het gaat imo meer om de verdediging waarin fjordenliefhebbers schieten om aan te tonen dat Fjorden ook kunnen dressuren.
Tuurlijk kunnen ze dressuren!
Maar als ik de opdracht zou krijgen om een paard binnen 5 jaar naar het Z te rijden, dan heb ik liever een KWPN-er onder mijn kont dan een Fjord.
Als ik de opdracht zou krijgen om zoveel mogelijk kilometers af te leggen te paard in hoog tempo heb ik liever een Arabier oid onder mijn kont dan een Fjord.
Als ik de opdracht zou krijgen om mijn paard zoveel mogelijk gangen te leren zou ik kiezen voor een gangenpaardje.
Als ik van alles niet teveel hoef: niet superprestatiegericht bezig ben, dan graag een Fjord. Heerlijk maatje om een dressuurproefje mee te doen, een wedstrijdje te springen, misschien wat endurande, misschien aangespannen, maar niet op hoog niveau.
Er zijn altijd uitzonderingen en daar heb ik onwijs veel bewondering voor.

liberty

Guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:43

Fjordenmaniak"]
[quote="liberty schreef:
hoii

ik heb haar wel vaker gezien, het is er 1 zonder papieren. En hij heet gewoon Guusje, niks met Olympic ervoor. Volgens mij heeft ze er ook meegesprongen toen ze hem bij de pony's reed.

gr linda:)

Haha! Guusje heeft wel stamboekpapieren en hij heet binnen het stamboek Olympic, vandaar dat hij ook maar 7 jaar oud is! Bij de Fjorden is de leeftijd namelijk aan de stamboeknaam af te lezen. Hij wordt dit jaar dus 8 jaar, gezien mijn pony nu 6 wordt!
Toevallig heb ik hem in Beesd op de stamboekkeuring gezien, jammer joh. Gaaaap

Vingers aflikken Springen is trouwens goed voor de ontwikkeling van spieren hoor, veel dresuur tuttebollen zouden het eens moeten doen met hun paard, worden ze leniger van en soepeler.
Ciao, Knipoog
[/quote]

Dat was niet als commentaar bedoelt hoor!! Zo als jij reageerd lijkt dat van wel!! Ik zei alleen dat ik hem ken (heb hem denk ik vaker dan jouw gezien!! Haha! ) Ik vindt het juist leuk dat ze zo goed rijdt met Guusje, en hoorde van haar dat ie geen papieren had, anders weet ik het ook nie meer Gaaaap
en de meeste dressuur tuttebollen springen ook wel eens!! Tong uitsteken

gr Linda Lachen

PS Mod, mag er een slotje op, dit is nie leuk meer!!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:26

Steef schreef:
Alleen ik erger me soms zo aan dat gemiep van een bepaald soort mensen die hun ras geweldig vinden en als iemand anders het niet geweldig vinden dat je dan meteen afgezeken word en dat ik toch op een ''kakkwpner'' rijd.

Hoi steef
Het gaat niet zo zeer om de mening van andere dat de fjordenliefhebbers afzeiken, maar op de manier hoe een mening wordt verteld.
Door achterlijke kots smilies enzo.

Gr Evy

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:21

aaah gaaf Olympic Guusje Cool . Echt heel knap om zoiets met een fjord te bereiken. De kleur (zo zonder aalstreep) vind ik ook erg mooi. Net een stevige isabel

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:57

hmm pittige discussie is er hier gaan de over de fjord poeh! nog ff en er gaat een splitsing ontstaan tussen mensen met een kwpn'er en de fjorden gekken. dat is denk niet helemaal de opzet hierzo. ik vind het echt super een fjord in de Z hier in NH zie je geen enkele fjord in de Z lopen veel mensen die een kwpn'er hebben en wedstrijden rijden weten niet eens dat er fjorden bestaan die zo hoog lopen. dus kortom iedereen met fjorden en die ook wedstrijden gaan rijden ga ervoor en we zullen laten zien dat de fjorden in opkomst zijn in de dressuur. Hier in NH is zelf een meisje geweest die heeft geprotesteerd tegen een jury lid dat ze verloor van een fjord. dat is toch gewoon triest! Ik heb helemaal niks tegen kwpn'er ik vind ze ook wel super en je kunt veel van leren voor je met een fjord dressuur gaat rijden.
tot slot wil ik nog ff zeggen over 5 jaar ofzo loopt er hier nog een fjordje rond die ook in de Z dressuur zal lopen dat is dan mijn fjordje Haha! Haha! Haha! . ach we zullen wel zien hoe het zal gaan met die van mij. Laat iedereen in z'n waarde en laat ze allemaal maar over je banketstaaf. JIJ zelf weet het wel beter hoe het zit en je er over denkt. zo ugh heeft gesproken

Ziggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:10

Steef schreef:
Tjonge, wat reageren die fjordenmensen toch weer lekker opbouwend Lips are sealed

Ik ben et wel met je eens dat et nivo soms behoorlijk daalt hier en ook dat je niet overal op moet reageren maar ik vind dit gewoon geen gezicht en wil dat gewoon ff zeggen en ik wil ook even kwijt dat ik het ontzettend goed van zoiemand vind dat ze dit met een dikke fjord bereikt heeft. Het zou mijn keuze niet zijn maar als zij dat wil met een dikke fjord mij best. Alleen ik erger me soms zo aan dat gemiep van een bepaald soort mensen die hun ras geweldig vinden en als iemand anders het niet geweldig vinden dat je dan meteen afgezeken word en dat ik toch op een ''kakkwpner'' rijd. Dit is niet zozeer tegen Vippie bedoelt maar meer tegen mensen die doen wat ik hierboven beschrijf. Word ik wel eens een beetje moe van omdat ieder zijn voorkeur heeft en dat je ook altijd mensen in hun waarde hoort te laten.

Je reageert dat je het goed vindt, maar je moet er wel gelijk weer bij zeggen dat het een dikke fjord is........................ gggggggggrrrrrrrrr ik word hier niet goed van, ik ga straks proberen foto's van Nena hier op bokt te plaatsen, ben benieuwd of je dan nog van mening bent dat fjorden dik zijn................. ze is hartstikke slank en 1 en al spier

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 21:27

Als Steef het een dikke Fjord vindt...nou en?? Lips are sealed
Laat je nou niet opnaaien over de mening van een ander. Ik vind bijvoorbeeld arabieren met een kilo vaseline op hun koppie lelijk. Dat mag toch? Kan niemand zich toch aangesproken over voelen?
Ik voel me niet aangesproken als mensen Fjorden dikke monsters vinden.
IJsco was namelijk ook een dik monster Haha! maar ik was er wel heel gek mee!!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:01

Misschien moet je zelf ook eens een keer opbouwende kritiek geven dan.
De Fjord oogt op de foto dik ja, maar ik heb hem gezien en toen was hij helemaal niet dik. Je kon de ribben gewoon voelen, en tevens is de Fjord meestal wat minder rank gebouwd en dat oogt ook vaak wat dikker.

Maar volgens mij kun jij je niet op 1 standpunt houden. Ik lees bij eerst A, dan banketstaaf je B en dan verander je verhaal weer.
Ik wil hierbij wel wat opbouwende kritiek geven op de manier waar jij mee reageert.
Schrijf eens op een blaadje wat je neer schrijft zodat je dat later weer letterlijk kan over typen. Zo houd je tenminste een geloofwaardige mening, bvd.

Tot Koe

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:02

Ik loop me gewoon af te vragen waar jullie je druk over maken. Mijn smaak is gewoon geen fjord oid maar een warmbloed.

Het gaat er toch om dat je lol met je paard hebt op je eigen manier? En voor de een is dat presteren of buitenrijden met een dikke fjord. Voor mij is dat in de bak rijden met een warmbloed.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:14

Ik vind het een mooie fjord, ik heb hem wel op andere plaatjes gezien maar hier vind ik hemnou niet bepaald mooi!! komt misschien door de foto, of hij is dikker geworden maar het ziet er op de foto's niet erg mooi uit. de kleur vind ik wel mooi

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:40

Steef, ik moet zeggen dat je eerste kritiek wel een beetje fel overkwam.
Ik blaas ook niet gelijk hoog van de toren dat ik het kwpn niks vind.
Maar ik laat gewoon ieder in zijn waarde want een heel wedstrijd veld vol met alleen maar fjorden is ook zo eentonig.
Iedereen heeft zijn eigen smaak.
Maar daarom kan je ook als niet liefhebber van een bepaald ras toch kritisch kijken naar het plaatje zelf. het gaat er tenslotte om hoe het paard in kwestie loopt, is afgericht. En dan maakt het niet uit welk ras je hebt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 10:16

ik vind het echt een plaatje. en heel knap dat ze al z is met hem. altijd die vooroordelen van mensen dat een fjord of haflinger dat niet zou kunnen. ik vind het een stoer beestje en vind het juist gaf dat hij geen aalstreep heeft en geen zwarte manen kam en staart. super mooi

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 10:58

Juist omdat een Fjord en Haflinger er niet echt voor gebouwd zijn vindt ik het een TOPprestatie. Iedere mongool kan zo met een beetje KWPNer lekker rondsturen maar om een Haf of Fjord op dit niveau te krijgen moet je echt goed kunnen rijden.