beetje vanalles; ik op arabiertje enz *foto's*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Re: beetje vanalles; ik op arabiertje enz *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:34

l0veevi schreef:

en jij geeft een klein meisje les ?? ik denk dat je zelf eerst wat lessen nodig heb Clown

euh.. ik kan het beter uitleggen als uitvoeren Knipoog

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:37

marahorse schreef:
nope geen fout, alle ponytjes daar voor verkoop zo oiud en al beleerd. m'n vriendin haa rpony staat er en mocht die paarden africhten, ik kwam op een dag is mee kijken. ik heb er gezegd wil je meteen van dat paard komen (de pony waarop ze reed was 1,5 jaar) zij wist het niet , ze nam aan dat ze 3 waren.

euhm, jij daar met je grote bek, je bent 1 KEER op het erf geweest en je weet plots alle leeftijden en toestanden vanbuiten???? ik zou maar even zwijgen hoor. ik rijd ook enkel op amira, dus het meisje die op de pony reed die jij zegt, zal wel iemand anders geweest zijn Verward

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:39

evitatinkle schreef:
hey Frannie,

Ik wil je niet beledigen want ik ken je paardjes niet maar ik vind wel dat de mensen hier een beetje gelijk hebben. Ik heb ook een schimmelarabiertje die verwaarloosd is geweest en ze was extreem mager en verzwakt. Ik ben er niet op gaan zitten totdat ze een beetje bij was gekomen. Ze is 7 en dat kon je er ook aan af zien maar ik vind het paardje op de foto er erg onvolgroeid uitzien, niet alleen mager!

Ik zou even goed te raden gaan wat het paard eet, en wat de verzorging verder inhoud (wormen etc.). Dan spieren opbouwen dmv grondwerk, longeren etc en dán pas weer rijden. Dat zou over een paar maanden zijn.

Probeer te bedenken wat het beste voor het paard zou zijn. Ik vind het wel een gezellige boel als ik de foto's zo bekijk!

het zijn niet mijn paardjes, en mij werd gewoon verteld om haar een beetje beginnen 'op te leren'. Ik doe wat mij word gevraagd.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:40

marahorse schreef:
ik word hier zo nijdig van, ik gign normaal volgende week nog is mee met me vriendin naar daar die overigens haar shet er wilt weghalen maar haar vader wilt dus niet Verdrietig

haar vader wilt uiteraard niet, hij heeft al in 4 maanden geen rooie duit betaald! geef dat maar even door aan je vriendinnetje!

jeanette_hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:54

jeetje zeg wat een haat en nijd hier.

ik dacht dat bokt een gezellig samenzijn zou zijn Boos!

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:55

toen werd het in eens een ander verhaal.... Vork

maar nog steeds,ik blijf erbij dat die paardjes er niet echt leuk bij lopen...en die arabier zou eerst maar is wat vet moeten '' kweken ''.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:59

Ik vind niet dat Frannie hier aangevallen zou moten worden, zij rijd op dat paard in goed vetrouwen. Tuurlijk papieren worden maar vaak genoeg vervalst dat hoor je zo vaak. Maar dat dat bij jezelf gebeurt? dat komt niet vaak voor..
Frannie je kunt een dierenarts naar zijn tanden laten kijken en dan schatten hoe oud hij ongeveer is? Of misschien kun je dat wel zelf?

In ieder geval vind ik het paard ook wat ielig en sullig uitzien (lange oren iel gebouwd). Je zit idd niet al een Anky maar ja dat hoeft ook helemaal niet met lessen kom je ver zat!

Frannie veel succes...

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:03

Ik vind dat de reacties wel wat vriendelijker gegeven mogen worden. Ok, het beestje ziet er inderdaad niet zo goed uit, maar Frannie kan toch ook de waarheid vertellen. Het kan toch zijn dat hij 3 jaar is. Een mager paard hoeft toch niet direct jong te zijn? Gaan we nu allemaal reageren op een bokker die beweerd dat de paarden te jong zijn?
En al zou het allemaal wel zo zijn, wij kunnen daar niets aan veranderen. Voor zover ik het op de foto's kan zien rijdt Frannie nog niet zo heel erg lang en heeft ze nog niet zoveel ervaring. Konden jullie allemaal toen je nog zo reed aan een paard zien dat hij jong is?
Ik ben het verder wel met jullie eens dat het er allemaal niet zo denderend uitziet, maar dat vind ik geen reden om zo tegen de TS uit te vallen.

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:08

*zucht* nu het een beetje duidelijker is komen in een keer alle positieve mensen aanzetten..

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:14

Hey Frannie,

Kan jij allemaal niks aan doen hoor Ach gut jij doet ook maar wat je gevraagt word he Ja Ok, de paardjes zien er niet echt goed uit op foto maar uiteindelijk kan er niks aan gedaan worden.Als de eigenaar dat vraagt en zegt dat ze 3 is.Ze ziet er jonger uit , maar ik ken nog 3jarige die eruitzagen als een 2jarige (nu werd daar wel niet op gereden..beter nog een jaartje wachten maar dat is niet onze zaak)
Ik vind niet dat je slecht rijd (helemaal niet) maar mss nog niet goed genoeg om zon jong paard op te leren? Knipoog Ik weet uit ervaring dat er bij ons op stal (en ja dit is ook in Belgie) alleen maar volwassene die al veel ervaring hebben de paarden inrijden.Ik zeg niet dat jij (of een ander meisje) dat niet kan, maar het is wel bewezen (toch uit mijn ervaring) dat de paardjes er beter uitkomen als dit door een professional gedaan word.

Je moet zeker niet stoppen,en je moet je ook niks van deze 'tip' aan trekken.Maar mss anders is lessen? (niet het paard laten werken perse..maar gewoon haar rijden onder professionele begeleiding?)

In ieder geval, succes met hoe dit allemaal uitloopt

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:15

bedankt allemaal om niet zo'n vooroordelen te hebben. In feite heb ik weinig met de zaak te maken, want het is niet mijn piste en niet mijn paard. Ze moet nog heel veel vet bijkweken, maar tegelijkertijd willen we haar een beetje in vorm houden, zodat de spieren niet verslappen. Aan de zit moet nog heel veel bijgeschaafd worden, wat niet wil zeggen dat ik er met plezier aan werk Haha!

tandarts hoeft niet, want de papieren zijn niet vervalsd, zeker niet.
ze is niet het mooiste paardje maar dat kan zij niet kiezen, nietwaar?

bedankt xxx

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:17

miss_vicious schreef:
Hey Frannie,

Kan jij allemaal niks aan doen hoor Ach gut jij doet ook maar wat je gevraagt word he Ja Ok, de paardjes zien er niet echt goed uit op foto maar uiteindelijk kan er niks aan gedaan worden.Als de eigenaar dat vraagt en zegt dat ze 3 is.Ze ziet er jonger uit , maar ik ken nog 3jarige die eruitzagen als een 2jarige (nu werd daar wel niet op gereden..beter nog een jaartje wachten maar dat is niet onze zaak)
Ik vind niet dat je slecht rijd (helemaal niet) maar mss nog niet goed genoeg om zon jong paard op te leren? Knipoog Ik weet uit ervaring dat er bij ons op stal (en ja dit is ook in Belgie) alleen maar volwassene die al veel ervaring hebben de paarden inrijden.Ik zeg niet dat jij (of een ander meisje) dat niet kan, maar het is wel bewezen (toch uit mijn ervaring) dat de paardjes er beter uitkomen als dit door een professional gedaan word.

Je moet zeker niet stoppen,en je moet je ook niks van deze 'tip' aan trekken.Maar mss anders is lessen? (niet het paard laten werken perse..maar gewoon haar rijden onder professionele begeleiding?)

In ieder geval, succes met hoe dit allemaal uitloopt

ik heb ook lang getwijfeld om er een ervaren iemand bij te halen, maar dat kost geld, en dat wil de eigenaar niet betalen. Ik neem geen les, maar zal het zeker overwegen Knipoog

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:21

Gabbertje schreef:
Voor zover ik het op de foto's kan zien rijdt Frannie nog niet zo heel erg lang en heeft ze nog niet zoveel ervaring.

ik rijd al 5 jaar Knipoog
maar het scheelt wel enorm dat ik nog nooit lessen heb genomen en dus alles op eigen houtje heb moeten leren...

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:29

allemaal zever ma bon kan ook nie tanders al je familie van de eigenaar bent of het moet al lukken dar jullie allebei fran heten.

ik ga zwijgen of ik ontplof Stoom uit je oren

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:30

marahorse schreef:
allemaal zever ma bon kan ook nie tanders al je familie van de eigenaar bent of het moet al lukken dar jullie allebei fran heten.

doe dat Lips are sealed

want erg veel klopt er écht niet Verward
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 31-03-05 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:31

marahorse schreef:

of neem een typ cursus wie moet jou nu nog serieus nemen....

Fran jij kan er niks aan doen jij rijdt die paarden alleen maar, maar ik begin je steeds meer te geloven. Pling

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:33

Chiqa schreef:
marahorse schreef:

of neem een typ cursus wie moet jou nu nog serieus nemen....

Fran jij kan er niks aan doen jij rijdt die paarden alleen maar, maar ik begin je steeds meer te geloven. Pling

dat hoort ook, want ik probeer echt alles een beetje duidelijk te maken door het hier allemaal uit te typen...pfff.. ik werd gek Ach gut

volgens mij vind ze het 'leuk' om me af te kraken Verward

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:34

raar dat ik dan dit berichtje in mijn inbox heb staan:

"oja, nu weet ik het weer, jij bent die bitch die de haflinger niet eens in galop kreeg.. weet je wat? kom vanmiddag eens langs, zullen we eens zien hoe 'goed' jij wel niet kan rijden

of ben je bang?"

dus sorry maar ik heb degelijk gelijk dat ze dat meisje is....

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:37

sorry voor de typkunst Bloos maar als ik kwaad word jaag ik mij af en dan weet ik mijn vingers niet meer staan

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:38

Ik volg het topic vanaf het begin. Vond het paard er iel uitzien, maar ja, dat zou altijd kunnen natuurlijk.

En het is idd niet jouw paard, maar dat je zegt dat je doet wat je opgedragen wordt, vind ik een beetje dom uitgedrukt.

Olga, mijn verzorgpaard, was ook kreupel dmv hoefzweer en de eigenares zei (toen ze al beter was): 'Je kan best rijden'. Maar ik vond dat Olga nog niet goed liep, dus ik reed niet en wachte rustig af, ookal zei de eigenares dat het wel kon.

Wat ik gewoon wil zeggen is dat je dus zelf moet aanvoelen wat het beste gaat en niet blindelings alles uitvoeren Lachen (zo kwam het een beetje over Lachen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:39

marahorse schreef:
sorry voor de typkunst Bloos maar als ik kwaad word jaag ik mij af en dan weet ik mijn vingers niet meer staan

Ik zie het het gata nu wel goed Vork ik vraag me echt af hoe zich dit gaat ontwikkelen, vind het allemaal maar erg vaag worden..

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:42

raar dat het paardje nu nog maar 3 maand? onder het zadel is. toen ik daar vorig jaar is ging kijken reden ze er ook al op....

ook op die haflinger (2,5jaar) waar ze al 1 jaar opreden en niet willen luisteren dat het te vroeg is gewoon rijden, want de moeder kwam ons achterna dat haar dochters reden wanneer ze wouden Verdrietig

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:43

Sylleke schreef:
Ik volg het topic vanaf het begin. Vond het paard er iel uitzien, maar ja, dat zou altijd kunnen natuurlijk.

En het is idd niet jouw paard, maar dat je zegt dat je doet wat je opgedragen wordt, vind ik een beetje dom uitgedrukt.

Olga, mijn verzorgpaard, was ook kreupel dmv hoefzweer en de eigenares zei (toen ze al beter was): 'Je kan best rijden'. Maar ik vond dat Olga nog niet goed liep, dus ik reed niet en wachte rustig af, ookal zei de eigenares dat het wel kon.

Wat ik gewoon wil zeggen is dat je dus zelf moet aanvoelen wat het beste gaat en niet blindelings alles uitvoeren Lachen (zo kwam het een beetje over Lachen ).

is idd zo. Hoewel het niet zo overkomt, toch weet ik ongeveer waarmee ik bezig ben, ik zal amira absoluut niet laten overwerken, zeker niet. Misschien is het toch beter om haat wat te laten rusten, of gewoon gebruik te maken van de longe Knipoog
je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn he

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:43

Dat is zo Lachen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:44

marahorse schreef:
raar dat het paardje nu nog maar 3 maand? onder het zadel is. toen ik daar vorig jaar is ging kijken reden ze er ook al op....

ook op die haflinger (2,5jaar) waar ze al 1 jaar opreden en niet willen luisteren dat het te vroeg is gewoon rijden, want de moeder kwam ons achterna dat haar dochters reden wanneer ze wouden Verdrietig

WABLIEF???? DIT PIK IK NIET!!! DIT IS BULLSH*T!!! HOE DURF JE DIT VERHAAL UIT JE DUIMEN TE ZUIGEN!!!! IK BERIJD HAAR PRECIES NOG MAAR NET!HOE GEMEEN MIJ TE BESCHULDIGEN! ik weet heus wel wanneer een paard mag bereden worden! hou je mond!