l0veevi schreef:
en jij geeft een klein meisje les ?? ik denk dat je zelf eerst wat lessen nodig heb![]()
euh.. ik kan het beter uitleggen als uitvoeren
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
l0veevi schreef:
en jij geeft een klein meisje les ?? ik denk dat je zelf eerst wat lessen nodig heb![]()
marahorse schreef:nope geen fout, alle ponytjes daar voor verkoop zo oiud en al beleerd. m'n vriendin haa rpony staat er en mocht die paarden africhten, ik kwam op een dag is mee kijken. ik heb er gezegd wil je meteen van dat paard komen (de pony waarop ze reed was 1,5 jaar) zij wist het niet , ze nam aan dat ze 3 waren.
evitatinkle schreef:hey Frannie,
Ik wil je niet beledigen want ik ken je paardjes niet maar ik vind wel dat de mensen hier een beetje gelijk hebben. Ik heb ook een schimmelarabiertje die verwaarloosd is geweest en ze was extreem mager en verzwakt. Ik ben er niet op gaan zitten totdat ze een beetje bij was gekomen. Ze is 7 en dat kon je er ook aan af zien maar ik vind het paardje op de foto er erg onvolgroeid uitzien, niet alleen mager!
Ik zou even goed te raden gaan wat het paard eet, en wat de verzorging verder inhoud (wormen etc.). Dan spieren opbouwen dmv grondwerk, longeren etc en dán pas weer rijden. Dat zou over een paar maanden zijn.
Probeer te bedenken wat het beste voor het paard zou zijn. Ik vind het wel een gezellige boel als ik de foto's zo bekijk!
marahorse schreef:ik word hier zo nijdig van, ik gign normaal volgende week nog is mee met me vriendin naar daar die overigens haar shet er wilt weghalen maar haar vader wilt dus niet

jij doet ook maar wat je gevraagt word he
Ok, de paardjes zien er niet echt goed uit op foto maar uiteindelijk kan er niks aan gedaan worden.Als de eigenaar dat vraagt en zegt dat ze 3 is.Ze ziet er jonger uit , maar ik ken nog 3jarige die eruitzagen als een 2jarige (nu werd daar wel niet op gereden..beter nog een jaartje wachten maar dat is niet onze zaak)
Ik weet uit ervaring dat er bij ons op stal (en ja dit is ook in Belgie) alleen maar volwassene die al veel ervaring hebben de paarden inrijden.Ik zeg niet dat jij (of een ander meisje) dat niet kan, maar het is wel bewezen (toch uit mijn ervaring) dat de paardjes er beter uitkomen als dit door een professional gedaan word.
miss_vicious schreef:Hey Frannie,
Kan jij allemaal niks aan doen hoorjij doet ook maar wat je gevraagt word he
Ok, de paardjes zien er niet echt goed uit op foto maar uiteindelijk kan er niks aan gedaan worden.Als de eigenaar dat vraagt en zegt dat ze 3 is.Ze ziet er jonger uit , maar ik ken nog 3jarige die eruitzagen als een 2jarige (nu werd daar wel niet op gereden..beter nog een jaartje wachten maar dat is niet onze zaak)
Ik vind niet dat je slecht rijd (helemaal niet) maar mss nog niet goed genoeg om zon jong paard op te leren?Ik weet uit ervaring dat er bij ons op stal (en ja dit is ook in Belgie) alleen maar volwassene die al veel ervaring hebben de paarden inrijden.Ik zeg niet dat jij (of een ander meisje) dat niet kan, maar het is wel bewezen (toch uit mijn ervaring) dat de paardjes er beter uitkomen als dit door een professional gedaan word.
Je moet zeker niet stoppen,en je moet je ook niks van deze 'tip' aan trekken.Maar mss anders is lessen? (niet het paard laten werken perse..maar gewoon haar rijden onder professionele begeleiding?)
In ieder geval, succes met hoe dit allemaal uitloopt
Gabbertje schreef:Voor zover ik het op de foto's kan zien rijdt Frannie nog niet zo heel erg lang en heeft ze nog niet zoveel ervaring.

marahorse schreef:allemaal zever ma bon kan ook nie tanders al je familie van de eigenaar bent of het moet al lukken dar jullie allebei fran heten.
ik ga zwijgen of ik ontplof
marahorse schreef:allemaal zever ma bon kan ook nie tanders al je familie van de eigenaar bent of het moet al lukken dar jullie allebei fran heten.
Chiqa schreef:marahorse schreef:allemaal zever ma bon kan ook nie tanders al je familie van de eigenaar bent of het moet al lukken dar jullie allebei fran heten.
of neem een typ cursus wie moet jou nu nog serieus nemen....
Fran jij kan er niks aan doen jij rijdt die paarden alleen maar, maar ik begin je steeds meer te geloven.
maar als ik kwaad word jaag ik mij af en dan weet ik mijn vingers niet meer staan
(zo kwam het een beetje over
). marahorse schreef:sorry voor de typkunstmaar als ik kwaad word jaag ik mij af en dan weet ik mijn vingers niet meer staan
ik vraag me echt af hoe zich dit gaat ontwikkelen, vind het allemaal maar erg vaag worden..
Sylleke schreef:Ik volg het topic vanaf het begin. Vond het paard er iel uitzien, maar ja, dat zou altijd kunnen natuurlijk.
En het is idd niet jouw paard, maar dat je zegt dat je doet wat je opgedragen wordt, vind ik een beetje dom uitgedrukt.
Olga, mijn verzorgpaard, was ook kreupel dmv hoefzweer en de eigenares zei (toen ze al beter was): 'Je kan best rijden'. Maar ik vond dat Olga nog niet goed liep, dus ik reed niet en wachte rustig af, ookal zei de eigenares dat het wel kon.
Wat ik gewoon wil zeggen is dat je dus zelf moet aanvoelen wat het beste gaat en niet blindelings alles uitvoeren(zo kwam het een beetje over
).

marahorse schreef:raar dat het paardje nu nog maar 3 maand? onder het zadel is. toen ik daar vorig jaar is ging kijken reden ze er ook al op....
ook op die haflinger (2,5jaar) waar ze al 1 jaar opreden en niet willen luisteren dat het te vroeg is gewoon rijden, want de moeder kwam ons achterna dat haar dochters reden wanneer ze wouden