ziet er netjes uit hor

dat dekje is leuk
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

, waardoor jij er erg groot op lijkt. Ik denk dat jullie als combi nog mooier zouden zijn als hij wat meer spek en spieren zou krijgen
. Anoukie schreef:Ik blijf m ook redelijk schraal vinden, waardoor jij er erg groot op lijkt. Ik denk dat jullie als combi nog mooier zouden zijn als hij wat meer spek en spieren zou krijgen
.
te dikke drachtige merrie, maar dit viel mij ook op. Wat is haar schofthoogte? Want op de andere foto's toonde ze een stuk groter, meer paard o.i.d.??Odie schreef:Zou je 'm nie es een beetje bij mekaar rijden??? hij is een kilometer te lang in zn lijf! en hij loopt GIGANTISCH op de voorhand, waardoor hij er vanachter dus achter is en niet eronder. Ook moet het stukje nek achter zijn oren het hoogste punt zijn en dit is op geen van de draffoto's het geval.![]()
Waarom moet elk paard tegenwoordig toch in een setje lopen? Daar ga je echt nie beter van rijden hoor...
.Prisca schreef:Odie schreef:Zou je 'm nie es een beetje bij mekaar rijden??? hij is een kilometer te lang in zn lijf! en hij loopt GIGANTISCH op de voorhand, waardoor hij er vanachter dus achter is en niet eronder. Ook moet het stukje nek achter zijn oren het hoogste punt zijn en dit is op geen van de draffoto's het geval.![]()
Waarom moet elk paard tegenwoordig toch in een setje lopen? Daar ga je echt nie beter van rijden hoor...
hahah zoiets dacht ik ook maar dan minder. Dus ik zeg het anders.
Het ziet er netjes uit maar probeer hem niet te lang te laten worden dan verlies je idd achterbeen en zakt hij op de voorhand. Het is ook puur het moment van de benen op de foto dat het niet het juiste beeld geeft. Denk ook dat hij mooier overkomt hij hij iets meer verzamelt in zijn hele lijf. Ook in de B mogen ze best wel wat verzameler lopen en iets meer oprichting zien ze ook wel graag merk ik. Ook al is het volgens de regels niet zo toch zien ze het graag.
Pava schreef:Dat de jury's ook in de B dat graag zien klopt. Maar als je paard daar niet aan toe is, in dit geval omdat ie niet aan het been is, dan ontaardt dat meestal alleen in pluk- en trekwerk, omdat ie van voren zonodig aan elkaar moet. Dan zie ik ze liever zoals op de foto's van Ymke hoor. T'is in ieder geval eerlijk gereden zo.
.
?
.

#Ymke# schreef:CCCorine, hij is Z2 dressuur geweest en kan makkelijk met zijn kop opgericht,verzameld met dat achterkantje erbij lopen. Hij loopt alleen iets te graag daarboven dus moet ik hem expres heel laag rijden. Ik rij alleen maar overgangen,tempowisselingen etc. Ik ben zelf niet consequent genoeg in zijn tempo en moet hem gewoon meer achter z'n vodden aanzitten, maar dat gaat niet 1,2,3.
Zoals je de laatste foto ziet loopt hij wat meer opgericht, zoals hij gewent is, en dat gaat hem ook makkelijker af. Voor een paard is het omschakelen ook ineens lastig, hij liep voorheen altijd opgericht en moet nu opeens laag...
Soms heb ik de neiging om mensen uit te nodigen hem zelf eens te komen rijden
Ro0sj schreef:#Ymke# schreef:CCCorine, hij is Z2 dressuur geweest en kan makkelijk met zijn kop opgericht,verzameld met dat achterkantje erbij lopen. Hij loopt alleen iets te graag daarboven dus moet ik hem expres heel laag rijden. Ik rij alleen maar overgangen,tempowisselingen etc. Ik ben zelf niet consequent genoeg in zijn tempo en moet hem gewoon meer achter z'n vodden aanzitten, maar dat gaat niet 1,2,3.
Zoals je de laatste foto ziet loopt hij wat meer opgericht, zoals hij gewent is, en dat gaat hem ook makkelijker af. Voor een paard is het omschakelen ook ineens lastig, hij liep voorheen altijd opgericht en moet nu opeens laag...
Soms heb ik de neiging om mensen uit te nodigen hem zelf eens te komen rijden
Omlaag rijden is wat anders dan op de voorhand, en je hoeft hem toch niet de hele tijd omlaag te rijden, met losrijden lekker over de rug en later wat meer opakken en aan de achterkant gaan werken. Dan is het ook wat meer wedstrijdtraining...
Ik vind die andere foto trouwens veel leuker! Meer opgericht--> veel sterker achterbeengebruik!!
#Ymke# schreef:Verder heb ik gister les gehad, en hij verteld precies wat jullie zeggen. Hij moet activer, maar dat wist ik zelf eigenlijk al. Daarnaast ben ik te lief van voren, d.w.z dat als hij nageeft ik niet meteen zelf alles "los moet laten".. Puntjes om aan te werken heeft iedereen, en nergens heb je mij horen roepen dat ik zo goed kan rijden.
Integendeel, weet je hoe frustrerend het is als je benen niet doen wat jij wil?
mijn jonge merrie die nog maar 2 maanden zadelmak is loopt nog beter!!!