Mn Nieuwe Aanwinst *Quadje* @ Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLuna

Re: Mn Nieuwe Aanwinst *Quadje* @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:59

Alize schreef:
Shetty schreef:
Leuk paardje en leuke foto's, maar het lijkt me niet verstandig om op verharde ondergrond te springen.

Hoi,
bedankt !
Ze kwam uit stap van het baantje, en sprong dan, we dachten niet dat ze ging springen Knipoog

Wel heel toevallig dat je niet wist dat ze ging springen maar wel op het juiste
moment een foto nam Haha! Maarja leuk beestje!

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:49

Citaat:
Ik heb het hier ook even gevolgd, en mensen, wat kunnen jullie allemaal zeuren...
Trouwens even dit: stappen op een verharde weg is helemaal niet slecht voor de pezen van een paard. Zelfs een rustig drafje op een verharde weg kan best. Is zelfs goed voor de benen van je paard. Enkel galop zou ik niet wagen.
En wat een discussie: springt ze nu uit stap of was het de bedoeling? Dat zullen degene die erbij waren wel weten zeker? Als je er niet bij was, vind ik dat je niet zo een commentaar mag geven...

Maar wie ben ik??

euhumm, het gaat hier over van het harde op die zachte grond springen, dat is slecht voor de pezen! over het harde is idd wel goed!
Citaat:
alizé & jil zijn echt bij de beste ruiters van de manege...

ja hoor Pling Dan hebben jullie niet zo'n al te beste ruiters op de manege

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:13

Best wel gezeik over cap... Als ze zonder cap wil rijden moet ze dat zelf toch weten Verward
Oud genoeg om dat zelf te kunnen beslissen, het is ook nog eens haar eigen paard, dus dan heb je die verantwoordelijkheid gewoon zelf.
Wil je geen cap dragen, prima, zelf weten toch...

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:41

Kom je nou aanrijden over een keiharde asfalt weg? Scheve mond

Maar goed; leuk paardje hoor!
Veel plezier met haar!

[Sorry als bovenstaande vraag al eens gesteld is, had geen zin om alle pagina's door te lezen Knipoog ]

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:47

Ik vind je eerlijk gezegd een beetje groot, voor een nieuwe aanwinst had ik eerder naar een wat groter paardje uitgekeken

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:54

Citaat:
alizé & jil zijn echt bij de beste ruiters van de manege...

Citaat:
ja hoor Pling Dan hebben jullie niet zo'n al te beste ruiters op de manege

ik vraag me eigelijk af...
hoe kan je zo oordelen van op foto's
echt te gék voor woorden!..

weetje; kom gewoon eens kijken!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:56

mooie luxe pony Knipoog
grappig dat ie zo braaf over het greppeltje sprong
volgens mij had ie er wel lol in
en jij ook
dapper stel zijn jullie Cool
en die cap tja... ik rij ook nooit met cap
vindt het niet fijn zitten
gelukkig kan je zelf kiezen met of zonder Tong uitsteken

misschien ben ik een zeurkous maar
ik zie dat je met een wintec rijd
het zadel ligt wat achterover lijkt wel
ik zou er een bredere boom in zetten dan ligt het wat rechter en zit je zelf ook lekkerder op je paard Knipoog

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:04

mensen, waar gaat dit over! ik zit toch al een kleine tijd op bokt, en het word er niet beter op, wat een gekibbel over het bitje bijvoorbeeld! nou dat word wat, als ik foto''s plaats van een buitenrit, want dan rijd ik met een pelhambitje. of zal ik dan stiekem een stang bustrensje inhangen. niet zo schijnheilig hoor. ik zie werkelijks niets op de foto''s wat mij stoort, en niet iedereen is zo verschrikkelijk profesioneel bezig met zijn paarden, of wat dat ook mag zijn.
mooi paardje trouwens en veel plezier met hem Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:10

poes schreef:
enne @ pharagirlke: als je vindt dat jij dan NIET onverantwoord bent omdat je jouw paard toevallig al 6 jaar rijdt, kun je nog eens bedrogen uitkomen. Ik vind dat een cap altijd moet, maar uiteindelijk blijft het eiegn keuze. Maar om dan tegen iemand te gaan beweren dat zij niet zonder mogen en jij wel, dat vind ik een beetje vergezocht...

ik denk dat je na 6 jaar je pony beter kent dan na 2 maanden, het blijft minder verantwoordelijk als met dat zeg ik niet, maar een paard wat je 2 maanden kent kán je onmogelijk voorspellen, een paard wat je 6 jaar (correctie 8. Heb m zo ongeveer zelf ingereden onder begeleiding wat ook al wat maakt) kent kan je al een beetje voorspellen in zijn reacties maar en fin. T boeit me eigenlijk niet.

tis inderdaad geen scherp bitje, maar t probleem is als je zon fotos plaatst dat bokkers automatisch dingen gaan zoeken. Ik denk niet dat veel bokkers zonder cap rijden op een paard dat ze 2 maanden hebben en nog niet lang is opgeleert. Maarja ik ben dan ook wel een irritant pessimistisch kind ook Clown Tong uitsteken

ik blijf er bij, tis een mooi dier Lachen heel erg mooi zelfs. Lachen veel succes ermee Lachen

jillybilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:08

hey wil juist eventjes iets zeggen Tong uitsteken
man man man , vanwaar dat ongelooflijk pessimistsich gedoe altijd Lachen
je vind hier op 'bokt' precies niks anders, van een muis maken jullie een olifant.
Nog even ter verduidelijking,Alize plaatste wat fotootjes van haar nieuw ponytje, om deze (waar ze toch fier op is) even voor te stellen aan iedereen,
't is jullie misschien opgevallen dat deze pagina's vol staat over het zelfde...cap cap cap , bit bit bit ,sprong sprong sprong
toch een beetje belachelijk niet?
natuurlijk verdraagt Alize commentaar, maar als het altijd hetzelfde lolletje is , jahh dan wordt dat frustrerend Tong uitsteken
==> de cap : eigen keus ,wat heeft n ander er aan? ==> bit: gewoon bustrensje, NO PROBLEMO dus!deze pony is het ondertussen al gewoon hoor een bitje in haar mond.... ==>de reusachtige gracht en vooral de reusachtige sprong Clown : was toeval dat ze sprong , maar ochja! ze kon er alleen maar plezier aan beleven!+ die verharde weg is geen beton ofzo hoor, en de ondergrond maken jullie je daar ook maar geen zorgen om Knipoog
zoow zoow Lachen is dit nu allemaal CLEAR ?
hoe jullie denken hoe we ook rijden , maakt niet uit hoor Lachen er staan miss 4 rijfoto's op ofzo , daaruit kun je het dus niet besluiten .dus denk wat je wilt Lachen
aléé! have fun bokkers! Vingers aflikken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:14

jillybilly schreef:
hey wil juist eventjes iets zeggen Tong uitsteken
man man man , vanwaar dat ongelooflijk pessimistsich gedoe altijd Lachen
je vind hier op 'bokt' precies niks anders, van een muis maken jullie een olifant.
Nog even ter verduidelijking,Alize plaatste wat fotootjes van haar nieuw ponytje, om deze (waar ze toch fier op is) even voor te stellen aan iedereen,
't is jullie misschien opgevallen dat deze pagina's vol staat over het zelfde...cap cap cap , bit bit bit ,sprong sprong sprong
toch een beetje belachelijk niet?
natuurlijk verdraagt Alize commentaar, maar als het altijd hetzelfde lolletje is , jahh dan wordt dat frustrerend Tong uitsteken
==> de cap : eigen keus ,wat heeft n ander er aan? ==> bit: gewoon bustrensje, NO PROBLEMO dus!deze pony is het ondertussen al gewoon hoor een bitje in haar mond.... ==>de reusachtige gracht en vooral de reusachtige sprong Clown : was toeval dat ze sprong , maar ochja! ze kon er alleen maar plezier aan beleven!+ die verharde weg is geen beton ofzo hoor, en de ondergrond maken jullie je daar ook maar geen zorgen om Knipoog
zoow zoow Lachen is dit nu allemaal CLEAR ?
hoe jullie denken hoe we ook rijden , maakt niet uit hoor Lachen er staan miss 4 rijfoto's op ofzo , daaruit kun je het dus niet besluiten .dus denk wat je wilt Lachen
aléé! have fun bokkers! Vingers aflikken

probeer een keer met blote voeten op zon stoppelveld te springen? heb je ongeveer t gevoel dat een paard voelt Knipoog voor de rest boeit t me niet. Cap, tja eigenlijk, tis jullie kop niet die van mij Clown bit is niet eens scherp dus snap die zever ook niet

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:47

pharagirlke schreef:
probeer een keer met blote voeten op zon stoppelveld te springen?

blote voeten zijn echt niet te vergelijken met harde paarden hoeven
die voelen daar helemaal niets van
probeer eens met schoenen op een stoppelveld te springen
voel je ook niets van Tong uitsteken

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:42

veel plezier met je nieuwe pony.
ik vind haar erg leuk!!!

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:12

tess_84 schreef:
Oh ja nog even vergeten te zeggen dat ik het ook een prachtig beestje vind Knipoog

Bedankt Bloos

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:14

steffiej schreef:
uhm.. het tweede meisje zit er wel een beetje verkramt (sorry weet niet hoe je het schrijft heb dyslectie) op. ofniet? ook vind ik de pony een beetje houterig. en je laarzen zijn een beetje kort. maja daar hoef ik niet mee te rijden gelukkig. dat is jou probleem. voor de rest vind ik hem wel een leuk hoofdje hebben.
kiss

Ja idd Clown moet dringend nieuwe laarzen,is er enkel nog niet van gekomen omdat ik een lange tijd ziek ben geweest!

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:17

Citaat:
Wel heel toevallig dat je niet wist dat ze ging springen maar wel op het juiste
moment een foto nam Haha! Maarja leuk beestje!

Jil was gewoon heel de tijd fotos aan het nemen, heb er nog 154 van 45min rijden Haha!

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:19

Black_White schreef:
Ik vind je eerlijk gezegd een beetje groot, voor een nieuwe aanwinst had ik eerder naar een wat groter paardje uitgekeken

Hoi, ze is ook niet van het eerste meisje, wel van het 2de !
En ik heb nog een paardje van 1.65m, een jaarling en een shetje Clown
De pony liefde is gewoon altijd gebleven!
Ikzelf ben 1.66m en Quadje is 1.48m,denk dat dat wel nog gaat niet?
xx

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:21

mariz schreef:
mensen, waar gaat dit over! ik zit toch al een kleine tijd op bokt, en het word er niet beter op, wat een gekibbel over het bitje bijvoorbeeld! nou dat word wat, als ik foto''s plaats van een buitenrit, want dan rijd ik met een pelhambitje. of zal ik dan stiekem een stang bustrensje inhangen. niet zo schijnheilig hoor. ik zie werkelijks niets op de foto''s wat mij stoort, en niet iedereen is zo verschrikkelijk profesioneel bezig met zijn paarden, of wat dat ook mag zijn.
mooi paardje trouwens en veel plezier met hem Knipoog

bedankt!zullen we zeker hebben Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:52

unamie schreef:
pharagirlke schreef:
probeer een keer met blote voeten op zon stoppelveld te springen?

blote voeten zijn echt niet te vergelijken met harde paarden hoeven
die voelen daar helemaal niets van
probeer eens met schoenen op een stoppelveld te springen
voel je ook niets van Tong uitsteken

als je wat meer boeken enz las wist je dat de hoeven van een paard erg gevoelig zijn. Een paard kan zelfs 'horen' met zijn hoeven, dat kan jij echt niet met jou blote voeten hoor
waarom denk je dat je zo voorzichtig moet zijn met de straal enz bij het hoeven uit krabben? omdat mensen het leuk vonden om een keer een v'tje in die hoef te krabben ofzo? Verward

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:57

Wat zijn sommige Bokt mensen schijnheilig
Het lijkt mij dat cap eigen keus is, ga daar dan niet over zitten zeiken ze zullen het wel merken als ze niet meer kunnen paardrijden!

Verder vind ik het een heel leuk paardje, gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:04

Bhaha die opmerking over die laarzen sloeg wel alles! Ik vind dat je arab. een te korte staart heeft, maar ja dat is jouw probleem Clown

Nee grapje, laat die mensen hier maar lekker zeiken Lachen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:06

pharagirlke schreef:
als je wat meer boeken enz las wist je dat de hoeven van een paard erg gevoelig zijn. Een paard kan zelfs 'horen' met zijn hoeven, dat kan jij echt niet met jou blote voeten hoor
waarom denk je dat je zo voorzichtig moet zijn met de straal enz bij het hoeven uit krabben? omdat mensen het leuk vonden om een keer een v'tje in die hoef te krabben ofzo? Verward

ik lees paarden boeken genoeg Tong uitsteken

natuurlijk zijn paarden voeten soms gevoelig
maar snij eens in je voet met een scherp mes je zal meteen een diepe snee krijgen
probeer dat maar eens onder een paardenhoef
daar zal je toch meer moeite voor moeten doen om dat voor elkaar te krijgen
ik vindt het gewoon ronduit belachelijk om blote voeten van mensen met harde paarden hoeven te vergelijken
het slaat gewoon nergens op
en gaat volledig off topic

de T S wil gewoon haar nieuwe paardje laten zien
en iedereen zit meteen vol negatief comentaar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:28

unamie schreef:
pharagirlke schreef:

ik lees paarden boeken genoeg Tong uitsteken

natuurlijk zijn paarden voeten soms gevoelig
maar snij eens in je voet met een scherp mes je zal meteen een diepe snee krijgen
probeer dat maar eens onder een paardenhoef
daar zal je toch meer moeite voor moeten doen om dat voor elkaar te krijgen
ik vindt het gewoon ronduit belachelijk om blote voeten van mensen met harde paarden hoeven te vergelijken
het slaat gewoon nergens op
en gaat volledig off topic

de T S wil gewoon haar nieuwe paardje laten zien
en iedereen zit meteen vol negatief comentaar

ik denk toch dat je niet meer recht staat als jij met een mes in een paard zijn hoef gaat snijden Lips are sealed De straal van een paard is wel degelijk te vergelijken met de voet van een mens. En dat is helemaal niet of topic gezien de ondergrond toch wel pijn moet doen voor dit paard.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:39

pharagirlke schreef:
ik denk toch dat je niet meer recht staat als jij met een mes in een paard zijn hoef gaat snijden

dat doet de hoefsmid voor me Clown

Doei!

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 11:46

Citaat:
ik denk toch dat je niet meer recht staat als jij met een mes in een paard zijn hoef gaat snijden Lips are sealed De straal van een paard is wel degelijk te vergelijken met de voet van een mens. En dat is helemaal niet of topic gezien de ondergrond toch wel pijn moet doen voor dit paard.

Euhm,mag ik juist even zeggen dat ze op dit veld komen oefenen voor cross ? Ook de jacht komt langs dit veld ( er staan namelijk hoge sprongen op!)
De ondergrond,is niet echt veel mis mee hoor, een oud mais-veld,en die 'stokjes'zijn zacht geworden en liggen plat!

Mn ander paardje ( Leo ) is altijd door het dolle heen alsie een maisveld ziet,hij wil er zo rap mogelijk op voor een crossje,denk niet dat het dan veel kwaad kan ?

Maarja wie ben ik Haha!