Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

craz

Re: Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:29

Raiza schreef:
Dimitri schreef:

goh wat erg?!!...laten we het eens over managepaarden hebben of over de mensen die DENKEN dat ze kunnen rijden en hun paard afraggen...

Dacht precies hetzelfde. Iedereen is meteen overstuur als Anky, Edward of een andere GP-ruiter een keer aan de teugels hangt of zijn paard een keer hardhandig op zijn plaats zet, en het paard zal op dat moment echt niet gelukkig zijn, maar Lingh en Salinero hebben wel altijd de oortjes vrolijk naar voren en swingen lekker tijdens de proef. Als het paard het goed doet, zijn hun ook goed voor het paard.

Als je op een manege of een basisconcours gaat kijken hoeveel mensen aan de teugels hangen (continu) of iedere pas met hun sporen zitten te schoppen (wellicht 95% is zich daar onbewust van), dan denk ik niet dat het paard daar wel vrolijk van wordt.
Als ik paard was, wordt ik liever af en toe een keer hard op mijn plaats gezet, dan continu halfhard

Ben het hier helemaal mee eens. Ik vind het hele mooie fotos Knipoog
Voor de rest heb ik de indruk dat bokt een grote muggenziftersclub is Haha!

Iedereen weet hier altijd alles beter. Maar je moet toch wel verdomd zeker van je stuk zijn om kritiek te hebben op details bij GP ruiters.
Het gaat om het geheel he mensen en als jullie zelf toch allemaal zo goed zij laat dat dan ook zien he Vork

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:02

Ik ben het er wel mee eens dat het niet altijd zo lief en aardig hoeft en KAN gaan. Topsport vraagt nou eenmaal wat meer dan rondjes rijden.
Maar topsport hoeft niet met je handen vind ik nog steeds.. en daarnaast ben ik niet echt een voorstander van dat losrijden met de neus op de borst maar ja ...

Zoals gezegd: manegepaarden zullen er over het algemeen niet echt beter aan toe zijn

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:48

Tsja.. Ik heb geen zin meer om te reageren op de mensen hier boven mij. Ik snap jullie punt en ik ben het (met sommigen) van jullie eens, maar er is nu al zoveel over gezegd dat ik er niets nuttigs meer aan heb toe te voegen.

Maar ik móest gewoon even zeggen dat Painted Black ook echt geweldig is! Mooi paard!

lovelylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:09

als je op zo hoog niveau rijdt...is dit schandalig om te zien.
ik vind dit dus echt niet leuk om te zien.
in een reactie stond al dat ze het goede voorbeeld moet geven maar door dit voorbeeld kijk ik echt niet tegen haar op!!!!!
oke misschien zijn dit moment opnames maar als nog is niet dit niet mooi om te zien is gewoon zielig(voor het paard).
groetjes arianne
p.s. dit is mijn eigen mening...iedereen heeft een eigen mening over iets.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:20

Ik denk gewoon dat het een misverstand is, dat Anky zo hard tegen haar paarden optreedt. Sommige interpreteren het anders dan anderen, bijv. je geeft je paard een keer tik met de zweep en daar staat een klein meisje bij die misschien een enkele keer op een pony heeft gezeten. Dit meisje interpreteert het al als mishandelen, omdat JIJ je paard een tik met de zweep heb gegeven. Iemand die al een stuk ouder is en misschien ook gereden heeft, constateert dat je hem heel even heb aangepakt en ziet het niet als mishandeling, maar even op de plaats zetten van je paard. Kortom: iedereen interpreteert het anders, iedereen bekijkt het vanuit een bepaald oogpunt.

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:29

Iedereen weet hier altijd alles beter. Maar je moet toch wel verdomd zeker van je stuk zijn om kritiek te hebben op details bij GP ruiters.
Het gaat om het geheel he mensen en als jullie zelf toch allemaal zo goed zij laat dat dan ook zien he Vork
[/quote]

ja dat vind ik ook..
de mensen hier op bokt hebben altijd commentaar op anderen.. laat ze lekker rijden, ze weten vast wel wat ze doen hoor.. en vooral anky wel!.
anders was ze denk ik ook niet zo ver gekomen..
en als jullie (die enorm veel commetaar hebben) zelf zo goed kunnen rijden,laat dan zien.. showen dan maar.. }>
dit is net verkeerd bedoeld maar ik schrijf hier wat ik vind.. Bloos[/quote]

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:35

Streng zijn ok...ik vind het erger dat ze de paarden zo jong en zo snel mogelijk proberen naar GP niveau te rijden. Dat vind ik niet kunnen. Ik laat mijn paard ook weleens weten wie de baas is maar hij kan lekker paard zijn deze paarden zijn bijna elke dag in zware training om maar zo snel mogelijk naar dat GP niveau te rijden doe het dan op een normale manier (en er wat langer over) en niet op zo´n zware manier volgens mij is dit psychisch niet goed voor een paard.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:40

Dacht precies hetzelfde. Iedereen is meteen overstuur als Anky, Edward of een andere GP-ruiter een keer aan de teugels hangt of zijn paard een keer hardhandig op zijn plaats zet, en het paard zal op dat moment echt niet gelukkig zijn, maar Lingh en Salinero hebben wel altijd de oortjes vrolijk naar voren en swingen lekker tijdens de proef. Als het paard het goed doet, zijn hun ook goed voor het paard.

Als je op een manege of een basisconcours gaat kijken hoeveel mensen aan de teugels hangen (continu) of iedere pas met hun sporen zitten te schoppen (wellicht 95% is zich daar onbewust van), dan denk ik niet dat het paard daar wel vrolijk van wordt.
Als ik paard was, wordt ik liever af en toe een keer hard op mijn plaats gezet, dan continu halfhard
[/quote]

[/quote]

Dus we mogen geen kritiek hebben op anky door haar grote naam? Nog even 1 ding je bent nooit uitgeleerd met paardrijden! Op iedereen is kritiek te geven....wedde dat anky niet een paard zelf in kan rijden enz....in dr uppie wedden dat ze ook nog les heeft...komop met paardrijden ben je nooit uitgeleerd dus op iedereen kan commentaar gegeven worden. Anky kan ook niet op elk paard zo goed rijden hoor...zij krijgt die paarden onder dr kont geschoven...als ze een paard van 1 van ons zou krijgen zou het er een stuk anders uitzien hoor![/quote]

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:50

WHAAAAAAAAAA miek Kwijl Kwijl Echt rasechte kwijlfoto's! Wat zijn ze toch mooi he..Als ik Sali, Grib of Painted toch eens een paar daagjes kon lenen Dromen

En wat dat hele 3 pagina's doorgaande gezever hierboven betreft Slapen : ga met zijn allen een nieuw topic over dat hele onderwerp beginnen en laat hier ruimte voor de mensen die éénmalig willen reageren op de foto's.

Dan zijn we allemaal tevreden Haha! Vork

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:53

wat een mooie paarden zeg,ik blijf ervan onder de indruk.

en tja over het rijden,ik kan alleen maar zeggen dat dit niet de mooiste momentopname's zijn.

wat ik alleen jammer vind,is dat als het een totaal onbekende was,ze wel erger afgezeken zou worden om de manier van rijden.
dat mensen haar dus gaan verdedigen omdat ze nu toevallig Anky is.

tuurlijk is het topsport,en een ongelukkig paard komt niet op zo'n niveau,maar ik vind dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden.
niemand kan er iets aan doen,het is nu eenmaal anky's manier van rijden.

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:33

Lisjuh87 schreef:

[/quote]

Dus we mogen geen kritiek hebben op anky door haar grote naam? Nog even 1 ding je bent nooit uitgeleerd met paardrijden! Op iedereen is kritiek te geven....wedde dat anky niet een paard zelf in kan rijden enz....in dr uppie wedden dat ze ook nog les heeft...komop met paardrijden ben je nooit uitgeleerd dus op iedereen kan commentaar gegeven worden. Anky kan ook niet op elk paard zo goed rijden hoor...zij krijgt die paarden onder dr kont geschoven...als ze een paard van 1 van ons zou krijgen zou het er een stuk anders uitzien hoor!
[/quote][/quote]

Ik heb geen probelemen met kritiek en het gaat mij ook niet om Anky.
Ben geen fan of zo van haar.
Het gaat mij meer om al die negatieve reacties hier op bokt en dat mag nu de meest recreatieve ruiter zijn of een GP ruiter.
Je kan toch ook is gewoon naar een foto kijken en iets positief zeggen ipv altijd direct: je hakken zijn opgetrokken, je handen staan niet goed e.d.
Als mensen les willen krijgen zullen ze het wel vragen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:51

Ik lach mezelf altijd dood om dat gezever hier op bokt van die mensen die het "zielig" vinden dat die paarden zo gereden worden.
Zoals al meerdere keren hier gezegd is is het op dat niveau gewoon nodig dat je je paard perfect voor elkaar hebt.

Als een paard met zoveel expressie op de plek moet gaan staan piafferen, geloof me, dan moet je hem van voor echt wel los en bij elkaar hebben.
En dat krijg je echt niet door gewoon je paard aan de teugel te rijden.
Deze paarden moet er zo goed bij komen van achter dat is gewoon onvoorstelbaar en dan willen ze wel is sterk worden. En wat gebeurt er als je paard sterk wordt, dan wil hij uit elkaar vallen en er achter niet meer bijkomen!!!
Dus wat doe je dan je zet hem ronder en buigt hem goed in en zet hem weer van achter aan het werk.
En dit ziet er inderdaad niet altijd even vriendelijk uit, maar het word wel gevolgd door ONTSPANNING!!!(Er zijn ook ruiters die een heel uur niet ontspannen dat is pas zielig)
En je paard goed inbuigen kun je niet door je hand op de plek te laten staan dan moet je hand gewoon iets omhoog, dat is heel simpel.

Ik zie anky dagelijks rijden en af entoe denk ik ook wel is, moet dat nou, maar al met al is ze beter voor d'r paarden dan de meeste mensen hier op bokt.

En iemand die dan zegt dat je paard daar niet vrolijk van word en dat het niet gezond is, bonfire word nog bijna dagelijks gereden en die doet dat nog steeds met plezier.
En dan moet je hem met longeren is zien, dan is het net een driejarige zo blij dat ie doet!!!

Ik denk dat je na het behalen van 2 olympische gouden medailles toch wel weet waar je mee bezig bent!!!

Zo ik heb gesproken Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:57

Geweldig die beesten! Kwijl Kwijl Kwijl
Pas de deux lijkt me inderdaad niet verkeerd! *LOL*

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:53

Nimmedor schreef:
saluut schreef:
Get alive mensen..... Gaaaap

Paarden gaan niet piafferen etc als je het ze lief vraagt en als je ze overspoeld met klopjes.
Paarden die op dit niveau presteren worden flink getraind en dat gaat niet altijd gepaard met lief zijn......
Omdat het publiek meestal alleen de proef ziet en veel ruiters er zelf ook een handje van hebben om het voor te laten komen dat het allemaal 'vanzelf' gaat valt het nu misschien op. Maar daar is niks vreemd of nieuws aan!

mee eens!!
Jezus en dat je van een foto kan zien dat ze haar paard uit elkaar trekt, vind ik heel knap!!
Jaloezie is dit gewoon Slapen

Ziet er echt super uit!!!, gave paarden!

Helemaal mee eens!!

Wat een pennygezever weer allemaal zeg Slapen Knap dat je van een foto kunt beoordelen dat een paard er ongelukkig uitziet Rolleyes

Ik vind het super wat Anky en Edward gepresteerd hebben zaterdag! 2 Nederlanders aan de top tijdens de kür! Het was een genot om Edward en Lingh te zien. Ik zat ook op de tribune op de 2e rijd en heb genoten van zijn kür en die van Anky met Salinero!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 01:19

Snoevie schreef:
...mensen haar dus gaan verdedigen omdat ze nu toevallig Anky is.

Anky is niet toevallig Anky. Anky is gewoon Anky! En ik vind dat die rol prima bij haar past Haha!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:58

prachtige foto's
al dat gepraat, jongens get a live. Een gemiddelde manege heeft meer verschrikkingen. Verder is Anky niet voor niets de beste ruiter ter wereld. Waar halen een aantal mensen het lef vandaan haar van commentaar te voorzien. Kijk centenzoeken oke maar de rest wat een penny-praat.

De paarden doen het echt niet zo goed en zien er niet zo goed uit als z echt zwaar mishandeld werden

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:05

paarden!!
[/quote]

Ik heb Tineke Bartels recent nog met cap zien rijden hoor Haha! Haha!
[/quote]

Kan zijn hoor ontken ik niet wil er gewoon op drukken dat er weer zijn die beginnen te zagen over de cap. Ieder zijn eigen keus liggen ze eraf en hebben de een hersenschudding door geen cap te dragen of veel erger vind ik dat je eigen schuld. Ik rijd ook soms zonder cap en val ik er dan af tja dan heb ik pech(ik ben vorige week van een pony gedonderd op buitenrit en had ook geen cap op en ben met me hoofd tegen een boom gevallen voor het zelfde geld had ik een hersenschudding)
Pffff bokt...[/quote]

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:12

Misselijk Iedereen die het woord penny in de mond neemt in dit topic is volgens mij gewoon zelf de grootste... Ik zie het niet anders als een zwakte bod omdat je niet normaal kunt dicussieren.

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:31

Wow! echt mooi hoor zeker weten
ik vind anky al geweldig
zeker helemooie foto's hoor

Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:29

Ik denk dat het meeste hier al is gezegt, ga dus ook niet in discussie, maar wil wel even laten weten dat het prachtige foto's zijn. Mijn complimenten echt schitterend!!
Ik vind het wel leuk om te zien dat zelfs Anky niet zomaar weg rijdt op een paard en er dus ook duidelijk moeite voor moet doen, dat bewijst maar weer dat je nooit uitgeleerd bent. Dat de wereld van GP hard is voor paarden dat is denk ik wel zo,maar dat is elke paardensport op topniveau!! Het blijft een prestatie als je het kan. Dat wil niet zeggen dat je het kostte wat het kost mag rijden, maar ik denk dat deze mensen wel weten waar ze mee bezig zijn, want als dat niet zo was, zouden ze niet zo'n bekende naam hebben, dan had er heus wel een instantie ingegrepen.
Foto's zijn wel moment opnames!!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:12

Ik ben er ook geweest, en toen anky die clinic gaf met Painted Black had ze ook gewoon een cap op hoor! en ik denk dat daar de meeste fans gezeten hebben!!
Ik weet zeker dat jullie onder de training je paard ook wel eens flink doorpakken als je het 10x lief gevraagd hebt en het paard niet reageerd!!
Iedereen heeft een andere methode van losrijden, en dit is anky's methode, ze is niet voor niets 2x Olympisch kampioen, ze zal echt wel weten wat ze doet!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:07

Dimitri schreef:
moes schreef:
nog iets een paard is een paard en hij heeft er niet om gevraagd om door manege kindjes rondgetrokken te worden of om te presteren op grand prix niveau......

paard heeft helemaal nergens om gevraagd..maar als we zo gaan denken kunnen we beter alle paarden in het wild loslaten, dat is namelijk het enige wat die wil!....denk dat we een goede compromie moeten sluiten...en dat is heel moeilijk...maar laten we nu niet allemaal doen of we zo geweldig voor het diersoort Paard zijn..heb toevallig een weekend parelli achter de rug en toen dacht ik echt van "waar ben ik al die jaren mee bezig geweest"...en ik noem mezelf een echte dierenliefhebster..

dus als je echt zoveel van je paard houd is dat parelli een aanrader, het opent echt je ogen(bij mij iig wel!)..en ze zouden het standaard bij de lessen moeten doen voor onze kleine pennykinders...

Nee ik ben het ook wel met je eens maar om die ccompromie te sluiten moeten we in dien mogelijk zo vriendelijk mogelijk met de paarden om gaan. Ik ben heus niet tegen de ankymehtode en ik vind niet dat zij haar paarden grof rijdt (ook niet op de fotos dus), je mag een paard absoluut een keer goed door pakken of wat dan ook, zeker op dit niveau want zij weet hopelijk wel waar ze mee bezig is neem ik aan. Elk paard is anders en elk paard rijdt je anders los.
Maar ik ben het ook wel eens met die gene die er is geweest, dat sommige ruiters zelfs op dat niveau echt te hardhandig met hun paarden omgaan, ik heb op stallen gewerkt en daar heb ik ook wel het een en ander gezien.....

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:18

moes schreef:

Nee ik ben het ook wel met je eens maar om die ccompromie te sluiten moeten we in dien mogelijk zo vriendelijk mogelijk met de paarden om gaan. Ik ben heus niet tegen de ankymehtode en ik vind niet dat zij haar paarden grof rijdt (ook niet op de fotos dus), je mag een paard absoluut een keer goed door pakken of wat dan ook, zeker op dit niveau want zij weet hopelijk wel waar ze mee bezig is neem ik aan. Elk paard is anders en elk paard rijdt je anders los.
Maar ik ben het ook wel eens met die gene die er is geweest, dat sommige ruiters zelfs op dat niveau echt te hardhandig met hun paarden omgaan, ik heb op stallen gewerkt en daar heb ik ook wel het een en ander gezien.....

dat geloof ik METEEN!..echt...maar daarbij, ik dacht altijd dat ik lief en goed voor paarden was geweest, ik rij niet met sporen omdat ik van mezelf weet dat ik geen stille en goede beenligging heb, dus ook niet toe bent aan verfijnen van hulpen, heb paarden altijd behandeld hoe ik dacht ze het beste te behandelen en te berijden...dan ga je een weekendje weg en kom je met een compleet ander visie terug!..en echt hoor, onze paarden staan elke dag buiten, beste tuig, hoefsmid, voer..noem maar op!

Maar wat ik hier nu mee wil zeggen is dat iedereen vind dat ie goed voor zn paard is, of die nou hele dagen binnen staat of weet ik veel wat..iedereen heeft het beste met zn paarden voor( daarvoor zijn ze te waardevol en te kostbaar)..ook topruiters...maar iedereen denkt er gewoon anders over..wat niet wil zeggen dat we het er mee eens zijn..maar ondertussen verdienen wij er ook geen geld mee en hebben wij geen paarden van weet ik hoeveel geld tussen ons benen zitten en denk ik, dat het makkelijk oordelen is van de zij-lijn...

Ik vind Anky super om te zien en kan er ook echt van genieten maar ik geloof echt niet dat dat zonder slag of stoot gaat..kan ik er mee eens zijn of niet..zij doet het maar!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:01

sooo ik ga nog ff wat oefenen Tong uitsteken

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:18

Wat een mooie foto's, superduidelijk! Pb en salinero zijn echt supermooi!
Moet wel lachen om het topic, wat sommige mensen zeggen. Maar ik ga er verder niet op in.