Timon onder het zadel (zielig)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brendageene

Re: Timon onder het zadel (zielig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:14

Ik snap niet echt waarom je dit topic plaatst, alleen maar om reacties uit te lokken? Ik heb al 11 jaar een shetlander en daar rij ik ook nog op, en ja ik ben te groot, maar niet zo groot dat het er niet uitziet. Ik heb wel een shetlander van 1.03 en breed gebouwd.
Bij ons op stal staan ook mini's, van 80 en 90 cm en daar wordt ook op 'gereden' Clown Maar dan door de kids die daar wonen, die zijn nu 4 en 7 en passen er prima op.
Mijn mening is dat als je zo'n kleine pony aanschaft rijden er gewoon niet bij zit, had je een grote maat shet genomen dan kan je al veel meer kanten uit, maar dit vind ik dus niet kunnen. Als je er nou 1 keer per week je nichtje van 5 opzet voor een paar rondjes... (zoals t bij ons op stal dus ook gebeurd, maar die kids rijden ook op de dekhengst van 1.60m rondjes) Maar er een bijrijdster voor zoeken Clown een beetje erg onnodig vind ik.
En ik ben dus wel een 20 jarige shetrijder en geen dressuurmuts met een kwpner Tong uitsteken

wil er nog wat aan toevoegen Knipoog
Lichamelijk zal deze pony er wel last van hebben, hij moet wel in zijn bewegingen worden beperkt. Op die shet van mij zet ik ook wel eens voor de grap een gozer erop die er eens op wil zitten (zelfde effect als dit) en dan zakt dat beestje van mij echt wel wat door, dit gebeurd alleen zelden en is alleen even 10 sec zitten en er weer af.
Verder is de rug van deze pony zo klein en kort dat je dus op het gedeelte zit wat juist niet belast moet worden. Alsof je op een grotere pony met 2 man gaat zitten en dan gewoon gaat rijden. Je geeft wel veel druk op de lendenen en dat lijkt me nooit lekker lopen voor de pony. Verder moet een pony om goed te kunnen dragen zijn evenwicht kunnen vinden en zijn achterhand onder kunnen plaatsen. Dat lijkt mij gewoonweg niet mogelijk voor deze pony.

Nou toch nog een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je inziet dat dit echt niet kan, koop dan lekker een forse shet of stop met rijden!
Laatst bijgewerkt door Brendageene op 20-03-05 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:14

walgelijk Misselijk

echt doelloos topic Nagelbijten / Gniffelen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:19

ik heb zelf ook een shetje gehad van 77 cm..
hoe kun je daar iemand opo laten rijden??

het beestje is er neit voor gebouwd!!

ik meen te herinneren dat je eens tegen me zei dat timon eht niet leuk vond als er iemand op zn rug zat...

DiantaM

Re: >> Timon onder het zadel *Zielig!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:24

Babs schreef:
Ik snap niet wat je met dit topic wilt bereiken?

Dat snap ik dus ook niet, in mijn ogen is dit dus inderdaad zielig.
Een vriendin van mij heeft ook 2 van die kleintjes, en zij laat er ook gewoon niemand op, simpelweg omdat ze er niet voor gebouwd zijn om mensen te dragen.

En dan kunnen jullie wel gaan zeggen dat ze vroeger in de mijnen moesten lopen, maar voor zover ik weet, waren de shetjes vroeger een stuk forser en groter gebouwd, wij (de mens) hebben ze zelf zo klein gefokt. Met de consequentie dat je er niet meer op kunt rijden.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:33

Gewoon hélémaal met iedereen hierboven eens. dt kan niet.
Dit kan echt niet, denk voortaan even na als je zo'n kleintje koopt, zet hem voor de kar ofzo! maar dit nee, wat doe je dat beestje aan.. Verward
die beugels mogen ook wel een paar honderd gate langer ( >;) )
Timon, hoe oud is die? waar heb je hem vandaan? wil je misschien even mij pb'en, want mijn ex- verzorgponys hebben ook een veulen gehad, genaamd timon, zou leuk zijn als we weer eens wat over hem horen!

yentl

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:08

Hahaha wat een onnozel gezicht Haha! en zo not done! Boos!
Te groot! Boos!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:11

wat een schatje !!

Altijd dat commetaar dat het zielig is... zelf heb ik een shet van 65 cm.
en ja, ik zit er ook af en toe op.. stukjes stappen..

op mijn welsh van 1.20 rij ik ook..

Zielig ? NEE !!!

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:12

leuk beesie zeg ik op dat je nieuwe bijrijdster het goed kan vinden met je paardje Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:08

Sorry marieke , maar de 1ste x dat ik het er niet zo leuk uit vind zien Bloos
Hij is gewoon te klein om te bereden worden.

Span hem lekker voor het karretje en ga vd doen, dat is veel beter Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:28

een goed onderbouwd argument waarom het niet zou kunnen, omdat ze gewoon veels te groot is, is met deze foto wel genoeg .... ik ben er wel mee eens dat de pony het echt wel kan en dat het voor een keer helemaal geen probleem is, alleen om zo een foto op bokt te plaatsen hihi dat vraagt om reacties maar zolang ze beide plezier hebben!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:40

wat een discussie, lig gewoon in een scheur...
Zijn buikje sleept nog niet over de grond, dus laat haar lekker doen wat ze wil.
Shetlandertjes zijn waanzinnig sterk.
Hebben jullie de mongolen wel eens op hun paardjes zien rijden. Volwassen mannen op paardjes net groter dan een meter.
Dus nu niet allemaal tegelijk over haar heen vallen.
Weet dat ze jullie mening had gevraagt, maar de strekking was al snel duidelijk.
Ik vond de foto lief en lag gelijk in een deuk. Ja ze ziet er echt veel tegroot uit voor hem, denk ook echt niet dat ze uren aan het crossen is met die kabouter. Ze zal gewoon een rondje of wat lopen en that is it.
Hij ziet er niet uit alsof hij mishandeld wordt of niet te eten krijgt. Zijn oortjes staan gewoon naar voor en ze zal zelf wel merken, dat als haar knieen over de grond heen gaan slepen dat het echt niet meer gaat.
Maar laat haar nu haar lolletje hebben...
En we kunnen beter medelijden hebben met al die paarden die behandeld worden door het Brooks Hospital, want dat is pas echt zielig.

Dus ik vind het grappig eruit zien... zolang je paardje geen last van zijn rug krijgt en hij gewoon vrolijk rond blijft hobbelen, zie ik er geen echt probleem in...

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:40

*k'hou de sfeer er even in*

Leuke pony Bloos !
Super haarbal dat wel...

wencalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:40

ooo Wat lief Haha!
En ze zijn zo te zien blij met elkaar.
De negatieve reacties die je krijgt: gewoon negeren Haha!
Ik vind het een leuk stel, ik bedoel, zolang ze samen plezier hebben, is het goed he, de shetlander vind het zo te zien ook leuk!
En het is maar 1 keer in de week.
Haha! Knipoog

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:49

Citaat:
Verder is de rug van deze pony zo klein en kort dat je dus op het gedeelte zit wat juist niet belast moet worden. Alsof je op een grotere pony met 2 man gaat zitten en dan gewoon gaat rijden. Je geeft wel veel druk op de lendenen en dat lijkt me nooit lekker lopen voor de pony. Verder moet een pony om goed te kunnen dragen zijn evenwicht kunnen vinden en zijn achterhand onder kunnen plaatsen. Dat lijkt mij gewoonweg niet mogelijk voor deze pony.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:20

wat schattig Haha!
trek het je niet aan wat ze zeggen dat is toch gewoon bokt ik schrik daarniet van!!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:26

siets schreef:
tsja, en ik vind dit gewoon een zielige manier om aandacht te trekken. Sorry, maar vind je dit zelf normaal dan? Dacht het niet. Zoek een fatsoenlijke ruiter, en rijdt er anders niet op. Manneman, en ook nog zeggen dat ze geen commentaar willen. Gewoon erg dit....

dan moet je lezen, er komt binnekort en kleinere en jongere ruiter kijken!!!
waar staat dat ze geen commentaar wil dan? ik zie het nergens staan.. LEER LEZEN..

ik vindt het er op zich wel lief uit zien, maar moet echt nit vaker dan 1 keer in de week.. maar ik zou het zelf niet doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:31

Meisje is nie te groot Timon is gewoon te klein Clown Whaha ik vind t leuk hoor! Haha!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:47

whisperramse schreef:
zou je mij zien (1.68m) op mijn paardje (1.74m) zouden jullie ook wel weer bakken commentaar hebben!
!!!

Waarom?

Verder vind ik het pony'tje wel erg klein voor het meisje.Hij lijkt zo iel...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:39

siets, volgens mij pas jij er wel op , want je zit vast in groep 1 of 2, want in groep 3 leer je pas LEZEN Haha! ( grapje hoor)

dit is haar oude bijrijdstertje, ze heeft nu een jongere en een kleinere, die beestje vanaf vrijdag gaat rijden.., dat staat helemaal boven aan...

het lijkt mij iig niet makkelijk om er een ruitertje voor te vinden.
maar lengte zegt niet altijd alles, maar het is storend voor het beeld.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 15:29

Beetje veel werk om ál het negatieve commentaar te antwoorden maar goed Haha!
De mensen die mij ondertussen wel kennen uit het aangespannen rijden en vrijheidsdressuur weten wel waarom ik dit topic plaats.

silverxxhein schreef:
Dit kan echt niet, denk voortaan even na als je zo'n kleintje koopt, zet hem voor de kar ofzo! maar dit nee, wat doe je dat beestje aan.. Verward
yentl

Whahahaha sorry hoor? Nadenken voordat ik een kleintje koop?
En hy staat óók voor de kar en ik doe óók VD met em en wat dan ook! Kunnen alle mensen ff de berichten die ik hiervoor heb geplaatst óók lezen dat scheelt my dubbel typwerk Knipoog

Daarnaast ben ik niet degene die erop zit en komt mijn nieuwe verzorgster a.s. vrijdag. En nee tis gewoon voor 1x in de week..
Waarom zou een groot paard wél onder het zadel mogen en een kleine niet?
Dat begrijp ik niet. Daarnaast doetie het aardig en zit de ruiter goed, teminste ze had geen commentaar.

En lees nog maar een keer terug over de 'bijrijdster' (tussen '..') dus.
Plingit is voor al het negatiefe commantaar trouwens..

Voor de rest bedankt voor de reacties! Idd Debo Tong uitsteken De pony is te klein Tong uitsteken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:37

ik vind het een schat van een ponytje, maar vind het ook een te kleine pony om op te zitten, eerder als gezelschapspony. tja commentaar kun je hoe dan ook verwachten hier. wel is het verstandig van je dat je een ander kleiner verzorgstertje hebt voor deze pony. dit meisje stoort hem zo op de foto niet maar vergeet niet dat ie stil staat. met lopen zal die toch wat balans kwijt zijn met dat meisje erop van de foto...

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:40

Whaha ik lag me echt dood om al het commentaar én de foto Haha!

Het ziet er heel erg lief uit Lovers

Ik wil wel even reageren, de meeste mensen denken allemaal dat het Marieke zelf is op de pony Verward
Uh...nee. Timon is echt zooo veelzijdig, dat dit weer een nieuwe 'uitdaging' is.

Ik ben een keertje meegefietst met een buitenrit van Timon en dat meisje. Echt zo schattig! En Timon had er nog flink de vaart erin ook!

En nog over het commentaar dat Marieke eerst verteld zou hebben dat Timon het niet leuk vond als er iemand op z'n rug ging zitten:
Dat was toen met de kleinkinderen van Freke, van die kleine koters die allemaal omstebeurt erop willen zitten. Na 10 keer heb je dat ook weer gezien, daarom vond hij het niet leuk Knipoog

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:47

tja.........................
mooi: nee eigelijk niet
grappig: absoluut Haha!
zielig: nee, mist je elke dag uren traint maar lijkt me niet.
gehalte topic: heel erg penny Clown

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 16:00

Evy schreef:
Whaha ik lag me echt dood om al het commentaar én de foto Haha!

Het ziet er heel erg lief uit Lovers

Ik wil wel even reageren, de meeste mensen denken allemaal dat het Marieke zelf is op de pony Verward
Uh...nee. Timon is echt zooo veelzijdig, dat dit weer een nieuwe 'uitdaging' is.

Ik ben een keertje meegefietst met een buitenrit van Timon en dat meisje. Echt zo schattig! En Timon had er nog flink de vaart erin ook!

En nog over het commentaar dat Marieke eerst verteld zou hebben dat Timon het niet leuk vond als er iemand op z'n rug ging zitten:
Dat was toen met de kleinkinderen van Freke, van die kleine koters die allemaal omstebeurt erop willen zitten. Na 10 keer heb je dat ook weer gezien, daarom vond hij het niet leuk Knipoog

Whahahaha moet jy niet eens by de weg gaan staan of je auto er al aan komt? Haha!

Ja, tis allemaal waar wat je zegt. Die kinderen gingen erop zitten en meteen lopen schoppen Verward Ja toen was hij er gauw klaar mee..
maar nu Pling T liefst nodig ik heel bokt uit om te kyken hoe mooi ie het vind , maar laten we niet gaan overdrijven..

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:02

silverxxhein schreef:
Timon, hoe oud is die? waar heb je hem vandaan? wil je misschien even mij pb'en, want mijn ex- verzorgponys hebben ook een veulen gehad, genaamd timon, zou leuk zijn als we weer eens wat over hem horen!

yentl

Nou leuk om je pony'tje zo te zien
Vreselijk!!! Verdrietig