Bij ons op stal staan ook mini's, van 80 en 90 cm en daar wordt ook op 'gereden'
Maar dan door de kids die daar wonen, die zijn nu 4 en 7 en passen er prima op. Mijn mening is dat als je zo'n kleine pony aanschaft rijden er gewoon niet bij zit, had je een grote maat shet genomen dan kan je al veel meer kanten uit, maar dit vind ik dus niet kunnen. Als je er nou 1 keer per week je nichtje van 5 opzet voor een paar rondjes... (zoals t bij ons op stal dus ook gebeurd, maar die kids rijden ook op de dekhengst van 1.60m rondjes) Maar er een bijrijdster voor zoeken
een beetje erg onnodig vind ik. En ik ben dus wel een 20 jarige shetrijder en geen dressuurmuts met een kwpner

wil er nog wat aan toevoegen
Lichamelijk zal deze pony er wel last van hebben, hij moet wel in zijn bewegingen worden beperkt. Op die shet van mij zet ik ook wel eens voor de grap een gozer erop die er eens op wil zitten (zelfde effect als dit) en dan zakt dat beestje van mij echt wel wat door, dit gebeurd alleen zelden en is alleen even 10 sec zitten en er weer af.
Verder is de rug van deze pony zo klein en kort dat je dus op het gedeelte zit wat juist niet belast moet worden. Alsof je op een grotere pony met 2 man gaat zitten en dan gewoon gaat rijden. Je geeft wel veel druk op de lendenen en dat lijkt me nooit lekker lopen voor de pony. Verder moet een pony om goed te kunnen dragen zijn evenwicht kunnen vinden en zijn achterhand onder kunnen plaatsen. Dat lijkt mij gewoonweg niet mogelijk voor deze pony.
Nou toch nog een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je inziet dat dit echt niet kan, koop dan lekker een forse shet of stop met rijden!

en zo not done!

it is voor al het negatiefe commantaar trouwens..