In de les bij manege Bergemo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: In de les bij manege Bergemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:24

Goed zo! OK dan!

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:49

Juut schreef:
hahaha. die laatste foto had ik nog niet gezien, dat is de mooiste! Clown Irma, jullie houding was goed, heb het live gezien Tong uitsteken
Rowanlover, gister zat ik ook op Kaithleen/Max, heel leuk paardje idd Lovers

ja ik vond dur ook kei leuk maja,,,had ut gehoord dat jij erop gereden had van hilde want rij bij haar zusje in de les..hilde rijdt voor jou..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:42

Dus dat paardje heet Kaithleen! Aha!

By the way, ik bedenk me wel eerst 100 keer voordat ik hier foto's ga plaatsen van lessen, zeg! Pff, wat een vervelend commentaar zeg! Ik plaats mijn foto's voortaan wel gewoon onder het Bergemo-topic, weet ik tenminste zeker dat er bruikbaar commentaar op gegeven wordt!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:25

Neej joh, gewoon plaatsen en niks van aantrekken, en ondanks het gezeur over de hulpteugels is er toch best nog wel leuk commentaar gegeven?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:42

Jouw commentaar is wel fijn hoor! Maar ik heb het ook over de keer dat ik foto's had geplaatst, dat gaf mij ook niet zo'n goed gevoel... er werd toen ook al zo'n vreemd commentaar gegeven.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:43

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:46

steffiej schreef:
jahjah die manege paarden toch..
minste voer ( wat betreft vitemines enz.) meeste mense op je rug (de een kan ut nog beter als de ander.. vinden ze zelf!!) meeste uurtjes lopen.. ut zijn altijd de braafste.. anders hoeve maneges ze niet.. als je niej uit kijkt dondere ze.. ze nog met zijn 2e in 1 stal.. als ze niej snel genoeg vreten hebben ze niks meer..
die sportpaarden traine ze 1 keer op een dag keer stapmole en wei.. krijgen de grootste stallen.. meestal 1 vaste ruiter.. vitemines alles word er in gegooid..
noujah zo denk ik er over...

Dat is erg fijn voor jou.
maar er wordt commentaar gevraagd op de ruiter en niet op de manege/tuig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:47

Kijk, zo'n commentaar bedoel ik nou...

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:48

Emytje schreef:
Kijk, zo'n commentaar bedoel ik nou...

kzeg alleen maar wat ik er van vind.. kun je daar niej tege.. moet je er gewoon niej oplette.. heel simpel!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 22:53

steffiej schreef:
kzeg alleen maar wat ik er van vind.. kun je daar niej tege.. moet je er gewoon niej oplette.. heel simpel!!

Ja ik kan ook zomaar in een topic gaan zeggen dat ik hazelnoten neit lekker vind, maar wat schiet je daar nu weer mee op? Verward
Als je post, post dan in het goede topic, jouw post hoort hier thuis: viewtopic.php?f=89&t=376283&start=0

En let op je spelling! Het is nieT. Ut bestaat niet en hoofdletters horen aan het begin van een zin. Achteraan de zin hoort 1! punt Knipoog

doenjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:18

Heeyheey ik rij ook bij bergemo en ze gaan er indd super met de paarden om!!Als ze wat te zeuren hebben moeten ze er miss maar eens kijken kunnen ze het zelf zien!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:42

Heb je ge-pmt, wel kijken en reageren he Knipoog ben erg nieuwsgierig haha Bloos

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:43

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffttt... dit is echt zooooo bokt he, bah!

maar iig fijn dat je Janneke een leuk paard vond om te rijden Anne! ik ga snel een keer bij jullie een lesje meerijden Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:15

steffiej schreef:
jahjah die manege paarden toch..
minste voer ( wat betreft vitemines enz.) meeste mense op je rug (de een kan ut nog beter als de ander.. vinden ze zelf!!) meeste uurtjes lopen.. ut zijn altijd de braafste.. anders hoeve maneges ze niet.. als je niej uit kijkt dondere ze.. ze nog met zijn 2e in 1 stal.. als ze niej snel genoeg vreten hebben ze niks meer.. en dan nog maar niej te spreke wat ze doen als ze wondjes of wat dan ook hebben..
die sportpaarden traine ze 1 keer op een dag keer stapmole en wei.. krijgen de grootste stallen.. meestal 1 vaste ruiter.. vitemines alles word er in gegooid.. voor elke wondje is wel een zalfje..
noujah zo denk ik er over...

ja en plassen in scheveningen kost 50 cent!!!

Mijn god we hebben het over rijfoto's en krijgen een hele betoog over het verschil tussen een manege en privé paard.

De paardjes op Bergemo hebben het NIET slecht. Ga eerst een zelf kijken voordat je oordeeld. Mijn god wat een bokt gemiep

Enne Anne ik vind het hele leuke fotootjes. Ik reed vroeger iedere week op Janneke. Toen was ze leuker als nu (vind ik dan)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:30

Hoe oud is Janneke eigelijk? Toch al vrij oud of niet?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:48

hey!! ik vind het leuke foto's ik ben totaal tegen mensen die met een slof rijden. maar toch vind ik dit echt niet op een thieddeman lijken ik heb zelf thuis ook een thieddeman ik ben er niet op tegen dat jullie hier mee rijden. de manegehouder die weet heus wel waar jullie mee moeten rijden. maar een thieddeman loopt niet tussen de voorbenen door en dat doet die van jullie wel en dat snap ik dan niet. is dit een andere thieddeman ofzo dan?? maar deze thieddeman zou dan ook veel scherper inwerken dan een normale thieddeman. maar ik laat het helemaal aan de manegehouder over.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:56

Ladyenpipi, voel eens aan je voorhoofd en haal die plank daar weg Knipoog En als je toch bezig bent, test even je shift-knopje. In het Nederlands gebruiken we hoofdletters Knipoog
Als het een slof zou zijn, dan hadden we dat echt wel gezegd. De hulpteugels hier zitten tussen de benen door aan de singel, door het bit aan de teugel vastgeklikt.
Afbeelding
Ik weet niet wat voor ding jij thuis hebt liggen, maar dat kan me ook helemaal neits schelen Knipoog

Als je geen commentaar hebt buiten die hulpteugels om, reageer dan niet. Het is niet nodig om iets wat al helemaal uitgepraat is, nog een keer omhoog te halen. Ook hoeft niet alles 40 keer herhaald te worden Knipoog

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:05

Haha! Zo anne, dat is rake praat Whoosh!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:08

Annetje schreef:
Ladyenpipi, voel eens aan je voorhoofd en haal die plank daar weg Knipoog En als je toch bezig bent, test even je shift-knopje. In het Nederlands gebruiken we hoofdletters Knipoog
Als het een slof zou zijn, dan hadden we dat echt wel gezegd. De hulpteugels hier zitten tussen de benen door aan de singel, door het bit aan de teugel vastgeklikt.
http://img195.exs.cx/img195/108/tiedeman0ke.jpg[/img]
Ik weet niet wat voor ding jij thuis hebt liggen, maar dat kan me ook helemaal neits schelen Knipoog

Als je geen commentaar hebt buiten die hulpteugels om, reageer dan niet. Het is niet nodig om iets wat al helemaal uitgepraat is, nog een keer omhoog te halen. Ook hoeft niet alles 40 keer herhaald te worden Knipoog

hallo, beginnen we nu ook weer over hoofdletters waar slaat dat nou weer op dan?? wat maakt het nou uit of je nu hoofdletters of niet gebruikt?? net of je het anders niet kan lezen Verward
maar ik heb nog nooit zo'n thiedeman gezien en zo'n ding werkt wel sterker in. en jij kunt me niet gaan wijs maken dat zo'n ding het zelfde inwerkt als een gewoone thiedeman! IK vindt dat zo'n ding het zelfde inwerkt als een slof nu je dat plaatje hebt uitvergroot! maar ja dit is mijn mening!! en ik wou helemaal geen negatief commentaar geven maar nu jij al zo begint. laat het dan maar zitten!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:19

best mooie paardjes hoor maar even een opmerking jullie schrijven steeds dat een martingaal voor hem tegen te houden is maar een martingaal daar hoor je toch mee te springen zodat je paard het hoofd niet omhoog kan gooien daar is toch een tiedeman voor?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:19

Als je zonder hoofdletters typt, is je tekst inderdaad moeilijker te lezen. Zeker zo'n langer stuk tekst.
Het zou kunnen dat het sterker inwerkt dan een met wel zo'n teugel nog om de hals (neem aan dat je dat bedoelt met gewone thiedeman?)
Je zegt dat je geen negatief commentaar wilde geven, maar dan had je dat ook niet moeten doen. Er is al zoveel commentaar over die bijzet gegeven, dat was niet meer nodig. Dat iemand nog wel met commentaar kwam, wat eigenlijk niets toevoegde, maakte mij boos. Maar oké, sorry als ik jou boos heb gemaakt Vriendjes zijn? Maar ik blijf erbij dat niet alles 40 keer gezegd moet worden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:22

shelltje schreef:
best mooie paardjes hoor maar even een opmerking jullie schrijven steeds dat een martingaal voor hem tegen te houden is maar een martingaal daar hoor je toch mee te springen zodat je paard het hoofd niet omhoog kan gooien daar is toch een tiedeman voor?

Als je hier kijkt: http://www.stareclipse.com/paarden/uitrusting_train.htm staat er allemaal uitgelgd wat de inwerking van deze hulpteugels zijn.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:28

Annetje schreef:
Als je zonder hoofdletters typt, is je tekst inderdaad moeilijker te lezen. Zeker zo'n langer stuk tekst.
Het zou kunnen dat het sterker inwerkt dan een met wel zo'n teugel nog om de hals (neem aan dat je dat bedoelt met gewone thiedeman?)
Je zegt dat je geen negatief commentaar wilde geven, maar dan had je dat ook niet moeten doen. Er is al zoveel commentaar over die bijzet gegeven, dat was niet meer nodig. Dat iemand nog wel met commentaar kwam, wat eigenlijk niets toevoegde, maakte mij boos. Maar oké, sorry als ik jou boos heb gemaakt Vriendjes zijn? Maar ik blijf erbij dat niet alles 40 keer gezegd moet worden.

Nou zou ik dan maar eens even met hoofletters gaan typen dan. Haha!
Als jij het dan beter kan lezen. Normaal doe ik dit wel maar als ik iets snel wil typen dan vergeet ik dit altijd. Maar zonder hoofdletters kan ik het net zo goed lezen hoor. Haha!
Maar als het nu gelijk was gezegt dat het een tiedeman is die sterker inwerkt dan een gewone dan was er denk ik ook niet veel meer gezegt. Gelijk in het begin Haha!. Maar ik reageer er nu niet meer op. Oké?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:46

ladyenpippi schreef:
hey!! ... ik heb zelf thuis ook een thieddeman ik ben er niet op tegen dat jullie hier mee rijden. de manegehouder die weet heus wel waar jullie mee moeten rijden. maar een thieddeman loopt niet tussen de voorbenen door en dat doet die van jullie wel en dat snap ik dan niet. is dit een andere thieddeman ofzo dan?? maar deze thieddeman zou dan ook veel scherper inwerken dan een normale thieddeman. maar ik laat het helemaal aan de manegehouder over.

Kan je eens een foto plaatsen van jou Thiennemannteugel? Ik zal wel kippig zijn, maar volgens mij lopen alle thienemans (Van Divosa, Harry Horse, Horseoutfiitter en alle andere grote merken) toch echt tussen de voorbenen door... (Dit is overigens een goedkopere, simpelere versie. Mischien wel vriendelijker omdat ie al afgesteld staat en ruiters hem dus niet strakker kunnen zetten, wat bij b.v. een Divosa-versie heel scherp gezet kan worden...)De scherpte van een thienneman hangt af van hoe je hem gebruikt, als je blijft trekken in plaats van nageven, ja, dan is het vrij scherp...net als alleen een bit scherp kan inwerkenop deze manier. Met andere woorden; je kan rijden of je kan het niet.
Maar plaats a.u.b. die foto, ik ben heel nieuwsgierig naar wat jij een normale Thiennemann teugel vindt. Als je geen foto kan plaatsen, geef dan eens een duidelijke beschrijving. (Met hoofdletters leest overigens een stuk prettiger Knipoog )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:48

ladyenpippi schreef:
Maar als het nu gelijk was gezegt dat het een tiedeman is die sterker inwerkt dan een gewone dan was er denk ik ook niet veel meer gezegt. Gelijk in het begin Haha!. Maar ik reageer er nu niet meer op. Oké?

Deze werkt dus NIET sterker in. Plaats je nog wel die foto?