slecht reageren op beenhulpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: slecht reageren op beenhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:26

Kaja schreef:
www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?53&t=376350

Ook niet leuk toch???

Probeer je in te leven in een ander...
Andere leeftijd, ander niveau, andere denk wijze.... Knipoog

Ach Kaja leuk dat je er ook weer bent. Je plaatst normaal alleen maar negatieve dingen en nu wil je MIJ de les gaan lezen?

Ik heb bovendien heet probleem met mijn paard dat slecht reargeert op beenhulpen niet dat heeft de TS.
Aan de hand van fotos probeer ik te analyseren en samen met mij een aantal anderen.

Maar voila daar komt ineens engel Kaja weer om de hoek pikt mijn kommentaar eruit en gaat de TS ineens helpen.
Heb je je leven gebeterd ofzo?

Afijn aan kritiek van wat doe je het goed heeft de TS niets als het niet zo is. Bovendien vind ik helemaal niet dat ik erg goed ben, waar staat dat geschreven? Ik ben gezegend met een redelijke goede kijk en een goede kennis van zaken. Ik houd niet voor ogen dat een ander zo goed moet kunnen rijden als dat ik dat zelf kan of zou kunnen. Ik sta open om te leren en als je als TS een vraag stelt moet je er ook open voor kunneen staan dat er kritiek kan komen en dat er lofzang kan komen.

Ena ald kommentaar terecht is dan is dat prima maar als kommentaar niet terecht is dan heb je alleen jezelf als schrijver ermee. Want een ander leest daar absoluut doorheen.

Maar goed Kaja ik ben blij dat er tenminste een iemand zijn leven gebeterd heeft gefeliciteerd meid. En TS luister maar naar Kaja zij kan het weten want zij laat zich niet in de kaart kijken door fotos te plaatsen.

En als ik kafue kommentaar heb dan plaats ik die eerlijk, ik draai er niet omheen en ik schrijf geen onwaarheden dus ik houd geen rekening met de gevoelens van anderen.
Als je niet tegen kritiek kunt zul je nooit iets goed leren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:30

Kafue schreef:
Ach Kaja leuk dat je er ook weer bent.

Ja... Hoi Haha! !!!

Kafue schreef:
nu wil je MIJ de les gaan lezen?

Nee, maar misschien dat je rekening kan houden met andermans gevoelens, niveau, kennis etc. Maar zoals gewoonlijk geef je het verhaal weer de verkeerde draai...

TS: Het was goed en positief bedoeld hoor...!!

Kafue schreef:
Kaja weer om de hoek pikt mijn kommentaar eruit en gaat de TS ineens helpen.

Nee hoor, ik had al eerder gereageerd in dit topic... Kijk maar...

Kaja schreef:
Hoe staat het paard aan de hulpen?
Kent het de galophulp?
Hoe reageerd hij op stemhulp?

Het is van uiterst belang dat jou zit ook correct is!
Wanneer jij je paard op de een of de andere manier tegenwerkt en niet goed zit is het voor jou paard onmogelijk om te doen wat jij verlangt!

Wanneer je zit correct is en jij goed kunt rijden is het gebruik van sporen geheel niet paardonvriendelijk, mits op de juiste wijze gebruikt!
Alles wat je "misbruikt" is paardonvriendelijk, zelfs een zweep!!

Ga dus grondig te werk.
Vraag je af waarom jou paard "afgestompt" is, staat hij niet scherp aan je been? Rijdt je wel consequent genoeg om te verlangen dat je paard luisterd? Snapt je paard überhaupt wat je bedoeld?

Wannee alles verder in orde is, zul je je paard simpelweg scherper aan het been moeten rijden! Door consequent te zijn en rijkelijk te belonen!

Been geven.... geen reactie?? Been geven... geen reactie??
Been geven en tikje met de zweep achter je kuit, net zolang en steeds harder tot hij reageerd... Een reactie?? BELONEN!!!!
Ook al moest hij draven in plaats van galopperen, BELONEN!!

Kafue schreef:

Ik ben gezegend met een redelijke goede kijk en een goede kennis van zaken.

Kaja schreef:
Kafue vind dat zij zelf erg goed is

Zit ik er toch niet ver naast??? Of wel??? Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:42

Ach kaja vind je het een probleem als ik niet meer op jouw gewauwel en je zie je nu wel's reargeer? Verspilde moeite..........

Mischien dat je ook even die andere schrijvers de les wilt gaan lezen want het is nu wel weer heel erg toevallig dat je nu net mij er weer uitpikt!
Terwijl er een aantal anderen zijn die bijna hetzelfde en ook erg gevoelloos schrijven.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:58

Kafue schreef:

Mischien dat je ook even die andere schrijvers de les wilt gaan lezen want het is nu wel weer heel erg toevallig dat je nu net mij er weer uitpikt!

Terwijl er een aantal anderen zijn die bijna hetzelfde en ook erg gevoelloos schrijven
.

Het viel me gewoon op, hoe jij weer door de bocht kwam...
Tactloos en gevoelloos... Anderen gaan daarmee mee en zo wordt de TS nou niet echt geholpen....

Maar je geeft het zelf al aan.... Dus het is wel overgekomen...!!
Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:13

Kaja schreef:

Het viel me gewoon op, hoe jij weer door de bocht kwam...
Tactloos en gevoelloos... Anderen gaan daarmee mee en zo wordt de TS nou niet echt geholpen....

Maar je geeft het zelf al aan.... Dus het is wel overgekomen...!!
Knipoog

Het valt wel op dat jij altijd de splinter in mijn oog ziet, nooit de splinter in een ander zijn oog en al helemaal nooit de splinter in je eigen oog.

En aan sympathiek vriendelijk nietszeggende woorden heeft niemand iets. Een vraag met een probleem kan kritiek opleveren simpel toch. Dat is niet tactloos en gevoelloos dat is de waarheid en daar heb je iets aan of toch maar niet. Gesepel en vriendelijk gewauwel en om de brei heen draaien levert niets op. De kritiek die ik leverde en de anderen ook daar heeft de TS iets aan. Ze kan haar houding optimaliseren en dat geeft al een wonderbaarlijk resultaat.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:41

Sjuus vecht dit ergens anders uit. hier word dat meisje niks wijzer van.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:04

Ja dit gaat nergens over, We proberen mekaar te helpen toch? En de een kan dingen iets genuanceerder zeggen dan de ander. Maar het is allemaal met de beste bedoelingen.
Dus blijf on topic.!!!!!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:43

schoentje schreef:
Dan zullen wij het allemaal wel verkeerd zien op de foto's en ben je dus hardstikke goed bezig, en hoeven wij niks meer toe te voegen.

dat zeg ik nu ook weer niet

je moet alleen niet overdrijven en denken dat je alles weet

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:45

schoentje schreef:
bonitobol schreef:
Ik luister inderdaad liever naar mijn instructie dan naar mensen die ik niet ken

Waarom plaats je dan in hemelsnaam een vraag op dit forum!

Op alles wat iemand hier zegt heb je commentaar terug of weet je het beter. Als je toch niks wilt annemen van mensen die er toch iets meer verstand van hebben als jij, open dan geen topic...

Maar het gaat volgens jou goed op deze manier, ga dan vooral zo door, en verbeter je houding niet, dan kom je er wel....

hej

ik bedoel dat nie slecht maar jullie zijn altijd zo bot met jullie commentaar
iedereen denkt altijd dat hij het veel beter weet en dat is niet altijd zo
het is wel goed bedoelt maar op een vriendelijke manier iets zeggen kan ook.

ik ga zeker door zoals ik bezig ben , ik heb mijn houding nl al veel verbeterd
daarvan heb ik een ander topic en iedereen beaamt dit !

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:49

schoentje schreef:
Jij neemt echt helemaal niks aan van andere mensen hè.`

Zo'n bit is verplicht op dat nivo. Een nivo dat jij met je eigewijze gedrag nooit zou kunnen halen.
Ruiters op dat nivo kunnen ook echt wel met zo'n bit rijden.

Ik heb al je foto's bekeken en je houding is gewoon niet goed. Je armen hou je de recht, je drukt je handen de ver naar beneden, de lijn oor, heup, hak is bij jou ver te zoeken, je houd je hakken niet naar beneden en je paard loopt niet nageefelijk en niet aan het been zoals je zelf al zei.
Kortom, het rijden gaat helemaal niet goed. neem dan dingen aan van mensen die je gewoon willen helpen. Je moet tegen een beetje kritiek kunnen als je beter wild leren paardrijden....

ik kan tegen kritiek , mits je vriendelijk bent en dat ben jij dus allesbehalve

ik krijg les en ben helemaal niet eigenwijs , maar ik kan er niet tegen als mensen me overdreven negatief beoordelen en onvriendelijk zijn !
het rijden gaat helemaal niet goed => dit is overdreven , het zijn momentopnames , ik volg les en rijdt de meeste paarden perfect in de hand gesteld , kan schouder binnen en buitenwaarts enz ... ik heb een goede instructeur ! maar pacha ( dit paard op de foto ) is een paard van 7 jaar , niet zo gevoelig als de manegeparden waar ik mee reed en rijdt en veel minder getraind .... ben ik dus wel mee bezig en ik weet : ik heb al resultaat !

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:52

Citaat:

Het bit heeft er helemaal niets mee te maken als je dat niet door hebt snap je waarschijnlijk ook niet wat de mensen hier bedoelen jou uit te leggen.Jammer want ze zeggen goede dingen.

dat geloof ik best , maar ze kunnen het wel wat vriendelijk zeggen en me niet constant afbreken ! mijn instructeur weet nog altijd beter hoe ik rijdt dan hun ... toch ben ik dankbaar voor het commentaar want ze doen de moeite en dat vind ik tof. Ik ben er van overtuigd dat ze wel weten wat ze zeggen en grotendeels gelijk hebben. Maar ik ben er het niet mee eens dat ze me helemaal afbreken en zeggen dat ik er niets van kan. Want dan zou ik niet staan , waar ik nu sta. Je ziet het niet op de foto's , maar als ik er dan een foto zou opzetten van een proef met mn dressuurpaardje , dan zou het opeens wel goed zijn ....

ik zet er nu eenmaal foto's op van mij met mn jong huurpaard die nog van alles moet aangeleerd worden

ik werk elke dag aan mijn houding ....
[/quote]

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:58

Kafue schreef:
Het bit zegt niets over rijkunst en al wil je nog geen wedstrijdruiter worden daarom mag je nog wel ambiteus zijn.

Coby is als voorbeeld een uitermate goed ruiter met een goede onafhankelijke zit die ze veelvuldig traint door zonder beugels te rijden in alle gangen van het paard. Maar het had voor hetzelfde geval Anky kunnen zijn ook een voorbeeld van rijkunst en een hele goede zit.

Jouw fotos lijken te komen uit een trainingssessie waarin geen verbetering in houding en zit waarneembaar is. Als je jouw fotos met die van coby vergelijkt zie je in ieder geval het verschil in houding.
Haar boek zou je eens moeten lezen. We willen je alleen helpen en je hoeft geen wedstrijdruiter te zijn om een goede houding, zit en dergelijke na te willen streven.
Er zijn hier uitermate goede tips maar ik denk dat je er wel voor open moet staan, als jouw instructeur jouw houding goe vind en jij tevreden bent met dan is dat goed zo maar stel dan de vraag niet hier want nogmaals als jij tevreden bent dan is er toch geen probleem en is er niets aan het handje.

mijn instructeur vind mijn houding niet goed , maar we werken er wel aan hé. Ik volg les met dressuurpaarden en manegepaarden. Niet met pacha ( 7 jarig paard op de foto's ) omdat die niet in het pension staat , maar ergens anders en qua vervoer kan ik hem dus niet naar daar brengen... ik vraag wel raad aan mensen met ervaring hoor.

Neem me niet kwalijk , het lijkt niet zo maar ik ben wél ambiteus !
Je zou eens moeten weten wat ik al allemaal heb moeten bereiken om rijlessen en dergelijke te mogen nemen... Het is me niet met de paplepel in de mond gegeven zoeals sommige verwende kinderen hoor...
Ik volg zoveel mogelijk les en ga elke dag met de fiets een half uur naar de manege om stalen uit te mesten , pacha te berijden enzovoort ... ik ben wél ambiteus , ook al lijkt het niet zo...
je hebt nog maar 1 serie foto's gezien , hoe weet je dan of er verbetering is ? Ik kan je zeggen en dat zul je nu eenmaal moeten geloven : er is wel degelijk verbetering.

Voor de rest wil ikk nog toevoegen : ik geloof zeker in je rijvaardigheid en ik geloof goed dat je goeie uitleg hebt... Ik ben er van overtuigd. Maar ik vind nog altijd dat je met wat vriendelijkheid en iets minder afbreking veel verder graakt ...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 21:01

Kaja schreef:

Ook niet leuk toch???

ik neem aan dat je er veel van weet

maar probeer niet altijd te benadrukken dat je beter bent
je bent 30 jaar , is het dan niet logisch dat je beter rijdt ?

ik heb nog 15 jaar , tegen ik zo oud ben als jou en dan zal ik ook op dit niveau rijden hé Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 21:02

bonitobol schreef:
Kaja schreef:

Ook niet leuk toch???

ik neem aan dat je er veel van weet

maar probeer niet altijd te benadrukken dat je beter bent
je bent 30 jaar , is het dan niet logisch dat je beter rijdt ?

ik heb nog 15 jaar , tegen ik zo oud ben als jou en dan zal ik ook op dit niveau rijden hé Knipoog

oh hé kaja sorry ik ben gemist

had het HELEMAAL niet tegen jou bedoelt hoor

sorry nog eens !

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 21:03

Kafue schreef:
Kaja schreef:

Ook niet leuk toch???

Ach Kaja leuk dat je er ook weer bent. Je plaatst normaal alleen maar negatieve dingen en nu wil je MIJ de les gaan lezen?

Ik heb bovendien heet probleem met mijn paard dat slecht reargeert op beenhulpen niet dat heeft de TS.
Aan de hand van fotos probeer ik te analyseren en samen met mij een aantal anderen.

Maar voila daar komt ineens engel Kaja weer om de hoek pikt mijn kommentaar eruit en gaat de TS ineens helpen.
Heb je je leven gebeterd ofzo?

Afijn aan kritiek van wat doe je het goed heeft de TS niets als het niet zo is. Bovendien vind ik helemaal niet dat ik erg goed ben, waar staat dat geschreven? Ik ben gezegend met een redelijke goede kijk en een goede kennis van zaken. Ik houd niet voor ogen dat een ander zo goed moet kunnen rijden als dat ik dat zelf kan of zou kunnen. Ik sta open om te leren en als je als TS een vraag stelt moet je er ook open voor kunneen staan dat er kritiek kan komen en dat er lofzang kan komen.

Ena ald kommentaar terecht is dan is dat prima maar als kommentaar niet terecht is dan heb je alleen jezelf als schrijver ermee. Want een ander leest daar absoluut doorheen.

Maar goed Kaja ik ben blij dat er tenminste een iemand zijn leven gebeterd heeft gefeliciteerd meid. En TS luister maar naar Kaja zij kan het weten want zij laat zich niet in de kaart kijken door fotos te plaatsen.

En als ik kafue kommentaar heb dan plaats ik die eerlijk, ik draai er niet omheen en ik schrijf geen onwaarheden dus ik houd geen rekening met de gevoelens van anderen.
Als je niet tegen kritiek kunt zul je nooit iets goed leren.

blijkbaar kun jij ook niet tegen kritiek , mits je zo reageert

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:00

Bonitol ik kan wel tegen kritiek. Jij zet een paar fotos op bokt en je stelt een vraag over het al dan niet aan je been zijn.
Vervolgens krijg je kritiek omdat je niet optmimaal zit en ergo daar je probleem uit voort komt. De mensen willen je helpen niet meer en niet minder.
Vervolgens erger jij je aan de kritiek en Kaja ergert zich ook aan de kritiek die jij krijgt terwijl die volkomen terrecht is.

Okee lovenswaardig is het dat je je verbeterd hebt, of verbeteren wilt en dat is een ding wat zeker is en wat een nobel streven is. Maar dat kunnen wij niet weten en niet ruiken.
Alleereerst is je instructeur iemand die voor dit soort problemen een oplossing moet geven.
Goed jij ziet het anders dan de meeste schrijvers hier en dat is prima.
Ik wens je heel veel sucses in je ruiterloopbaan. En trootst je met de gedachte dat de meesten van ons zoals jou zijn begonnen. Ik in ieder geval wel had krantenwijken, hielp op stal en dergelijke voor het paardrijden.
Ik kan uitermate goed tegen kritiek die op waarheid berust, anders was ik nooit zover gekomen met geen enkel paard. En als die kritiek kant nog wal slaat ach waar discusieer ik nog verder met je over je weet het toch beter.....................

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:11

schoentje schreef:
Je geeft ze waarschijnlijk toch niet duidelijk en consequent genoeg, anders zou hij wel reageren! Knipoog

Je zal toch een beetje strenger moeten worden, als hij niet reageerd op een normale kuitdruk, geef hem dan een schop of een tik met de zweep.
Overgangen en tempowisselingen zijn zeker heel belangrijk om wakker en aan de hulpen te houden.
Als ik je foto's bekijk, dan krijg ik een beetje het idee dat je paard op zijn manier loopt en jij de passagier bent die weinig inbrengt. Hij valt daardoor een beetje in slaap en reageerd niet meer op de hulpen.
Een andere manier om hem fris te krijgen is in de bossen galoperen samen met een ander paard, en dan ook weer overgangen en tempowisselingen rijden.

Normaal ben ik wel een voorstander van een spoortje, mits hij door een kundig ruiter gebruikt word. Op je foto's zie ik je hakken nog iets te vaak omhoog en je tenen te veel naar buiten, dus je zult die sporen constand in zijn buik hebben. Als je aan je beenligging werkt, kun je na een tijdje gerust sporen gebruiken. Dit is echt niet zielig...

Dan moet jij mij toch eens vertellen wat hier bot aan was Verward Ik wil je gewoon verder helpen, daarom plaats ik een reactie en nergens anders voor, we krijgen er niet voor betaald ofzo.
Maar dan komt jou reactie:

Bonitobol schreef:
ik vind eerlijk gezegd dat ik wel veel inbreng op de foto's , sorry daarvoor maar mijn lesgever en zo zeggen dat ik het dus wel al goed doe

Tja en dan is mijn reactie als volgt:

schoentje schreef:
Dan zullen wij het allemaal wel verkeerd zien op de foto's en ben je dus hardstikke goed bezig, en hoeven wij niks meer toe te voegen.

Logisch toch!
Ik krijg gewoon echt het idee dat je niks wilt leren, omdat je op iedereen commentaar hebt. En als je je eigen reacties eens leest, dan zul je zien dat je zelf ook bot over komt:

Bonitobol schreef:
kafue ? hoe oud ben je wel dat je les geeft ? en op welk niveau rijd je ?

Dit vind ik ook niet normaal reageren op iemand die je gewoon een goedbedoeld advies wil geven.

Maar goed, ik zie dit topic wel als beeindigd, aangezien we allemaal een goedbedoeld advies en commentaar hebben gegeven en gekregen....

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:01

Kafue schreef:
Vervolgens krijg je kritiek omdat je niet optmimaal zit en ergo daar je probleem uit voort komt. De mensen willen je helpen niet meer en niet minder.
Vervolgens erger jij je aan de kritiek en Kaja ergert zich ook aan de kritiek die jij krijgt terwijl die volkomen terrecht is.

Kafue... Het gaat om de manier waarop..... en hoe je iets zegt...

Kafue schreef:
Jouw fotos lijken te komen uit een trainingssessie waarin geen verbetering in houding en zit waarneembaar is.

Helderziend of kun jij vanaf foto's waarnemen wat wel en niet goed gaat??? Pfff... de arrogantie.... Vork

Kafue schreef:
Als je jouw fotos met die van coby vergelijkt zie je in ieder geval het verschil in houding.

En met jou houding ook...

(Klik bovenstaande link voor Kafue haar rij-foto's....)

90 % van paardrijdend Nederland zou willen dat ze de houding van Coby hadden... Is dat niet appels met peren vergelijken...

Kom nou toch op zeg, dat ga je toch niet menen...???

En vervolgens schuif je de schuld ook op een ander..

Kafue schreef:
Terwijl er een aantal anderen zijn die bijna hetzelfde en ook erg gevoelloos schrijven.

Ik snap het drama dus niet aangezien je al toegeeft dat je wat tactloos overkwam...
Meer is er niet aan de hand...

Enkel dat het hier gaat om een meisje wat de helft aan levens- en paardenervaring mist dan jij!!!
Subtieler zou een optie zijn!!! Zoals gewoonlijk komen de frustraties weer bovendrijven en moet TS het onderspit delven...

Nou kan TS zichzelf prima verdedigen, maar om nou vergelijkingen te gaan maken tussen een Olympisch geslaagde GP ruiter en een doorsnee ruiter....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:17

Kaja wederom zie je de splinter in mijn oog maar niet die in de jouwe.
Als jij mensen wiltt begeleiden met vriendelijke lovende goed zo woorden als het niet goed zo is dan moet je dat zelf weten.

Als je vind dat ik arogant bent omdat ik op de foto zie dat het meisje niet correct zit dan vind je dat maar.
Het meisje zit niet correct op de foto's dat kan een leek nog zien.
Als zij echter vind dat ze allles wel goed doet en goed zit dan had ze geen problemen met het al dan niet of wel aan het been zijn van haar paard Pacha ( ik weet niet meer precies hoe die heet)

Als zij dus geen probleem heeft met zichzelf, haar zit en vind dat ze het hartstikke goed doet dan hoeft ze hier die vraag ook niet te stellen lijkt me.
Het gaat bij jou niet om de manier waarop IK iets zeg jij pikt me er altijd uit om je lusten op bot te vieren, er zijn meerdere antwoorden gegeven en die waaren echt niet allemaal tactvol en lovend zoals jij ze graag ziet.

We weten nu allemaal al dat je de foto's van mij en mijn paarden in je computer op hebt geslagen of in ieder geval grappig hoe snel je ze terug hebt kunnen vinden en ze in deze topic al minimaal drie keer weer naar voren hebt gehaald zodat iedereen jouw lovende commentaar op mij en mijn in jouw ogen koudbloed kan lezen, applaus voor jezelf Kaja.

En dus omdat Coby enorm goed zit mogen wij geen streven hebben om het zo goed te leren, minderwaardigheidscomplex iedereen kan zo goed als haar leren zitten!!!
Subtiliteit is in de wil om te leren geen optie, met de neus op de feiten is sneller en effectiever dan zepenzaaterig er om heen l*llen waar niemand iets aan heeft en de TS al helemaal niet.

In Paardrijden met het oog op houding en zit en hulpgeving is iets zwart of wit met grijsnuances maar niet roze met een gouden randje. En als je niet tegen kritiek kunt kan ik je aanraden je ook maar NOOIT op dressuurwedstrijden te laten zien dan kun je beter gaan springen dan is de fout tenminste nog duidelijk als de balk valt is beter waarneembaar dan de fout in een dressuuronderdeel.

En om je nu maar vast de wind uit de zeilen te nemen, NEE ik ben geen gefrusteerde wedstrijdruiter. Ik rijd de wedstrijden voor mijzelf, mijn trainer en mijn vrienden en als ik voor mezelf verbetering bespeur ben ik tevreden wat het resultaat dan zegt zal me een zorg zijn ik rijd voor mezelf en voor mijn eigen plezier.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:23

Bla, bla, bla...
Honger..??? Dat eeuwige gezeur en gezever.... Pffff... Sigaar
Is je niveau nou zo laag of weiger je te snappen???

Het was goedbedoeld hoor!! Knipoog

Maar blijf jij lekker doorzeuren over die splinter in je oog!!!
En verdiep je eens in didactiek, zou een wereld van verschil voor jou en anderen kunnen betekenen!!

Wie de schoen past....

Verbeter eerst eens je eigen houding, alvorens een meisje met de grond gelijk te maken!!!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:31

Het lijkt me duidelijk dat tussen deze mensen al wat irritaties aanwezig waren voordat dit topic gestart weet. Jammer dat dit dan hier uitgevochten moet worden en dat we elkaar dan zo behandelen en elkaar arrogant noemen etc.
Het is ook duidelijk dat de TS niet echt de feiten onder ogen wil zien. Natuurlijk is het zo dat we jou niet kennen en het paard niet kennen en dat het momentopnames zijn, maar dat kun je ook niet verwachten als je enkel een paar foto's laat zien.
Correct me if I'm wrong maar je vroeg toch hulp, omdat je er zelf niet meer uit kwam? Er wordt hele goede uitleg gegeven van een aantal mensen en het is echt doodzonde dat jij hier dan zo tegenin gaat. Kritiek is niet leuk, dat weet iedereen, maar het hoort er nou eenmaal bij. Jij zegt dat je wel tegen kritiek kan maar dat de manier waarop het gegeven wordt je niet aanstaat. Ik heb het hele topic gelezen en ik zie geen 1 keer dat wie dan ook jou afbreekt zoals jij dat noemt. En wordt gewoon duidelijk advies gegeven en duidelijk is niet bot in dit geval.

Ik denk dat we maar een appart topic moeten starten waar Kaja en Kafue al hun prikkels tegenover elkaar kunnen uitvechten Tong uitsteken

Het Kaja en Kafue ruzie topic Knipoog

Ik wens je veel succes met je paard en ik hoop dat je de problemen die je hebt kan oplossen!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:40

Het was (is) goedbedoeld hoor Jooske Knipoog !!!
Ik vind gewoon dat je best wel rekening kunt houden met iemands niveau, gevoelens en vermogen....

En om dan van Baalen aan te dragen als correcte houding, terwijl je eigen zit ook huilen met de pet op is en deze houding door weinigen te behalen is, dan mag daar best even een rem op!!!
Immers van mijn kant met de beste bedoelingen en niet om ruzie te zoeken... Haha!

Didactiek mensen..!!!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:44

Gelukkig is het goedbedoeld Knipoog , maar ik denk toch dat als er nog verdere dingen hierover gezegd moeten worden dat beter via de pm kan of misschien een ander topic? Anders komt hier misschien wel een slotje op en dat is natuurlijk ook zonde voor de TS.

Laten we de lieve vrede behouden Clown .
Gaat het nog goed komen tussen Kafue en Kaja Haha! Tong uitsteken ?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:47

Ha ha ha Het Kaje tegen Kafue ruzie topic.

Nou dan weten we al wie er gaat winnen..................... Kaja natuurlijk want kaja heeft altijd gelijk.

Nou lijkt me dus een slecht idee want wat ik zeg is onzin en wat Kaja zeg is goed bedoeld en de enige echte waarheid want zij heeft Didaktiek geleerd. Of het nu het vak is of alleen maar de betekenis van het woordt weet ik niet.

Jongens het blijft toch kaja die hapt naar kafue en altijd en overal Kafue moet hebben.

Enne Kafue.................... kan er gelukkig nog om lachen en gaat nu ook maar niet meer in topics reargeren op Kaja net zoals ze al heel lang niet meer doet op die belachelijke mailtjes van dat geval (apart)

En van kaja's kant de beste bedoelingen pfffffffff die houden we erin.
En of mijn houding huilen met de pet op is, nou dacht het niet hoor maar goed dovemansoren. Maar kom eens langs kijken dan.

Enne Kaja wees eens sportief zet eens een paar foto's van jezelf op in the picture met een viewtopic link. Of durf je niet???????????????????????

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:49

Jooske schreef:

Laten we de lieve vrede behouden Clown .
Gaat het nog goed komen tussen Kafue en Kaja Haha! Tong uitsteken ?

Ik schiet niet in de verdediging VOORDAT ik aangevallen wordt Clown !!

In een eerdere post heb ik TS al proberen te helpen, meer kan ik niet doen Knipoog !!

En bij onnodig gevoelloze post help je TS toch ook niet???
Integendeel...

(Bovenstaande post van Kafue zegt meer dan genoeg hè Jooske Knipoog )....
Het ligt in elk geval niet aan mij dus.... Haha! Haha!