bonitobol schreef:mandy_b_s schreef:schouderbuitenwaarts ?
je zal schouder binnenwaarts bedoelen
en dat is nie tiets "gewoons" wat je je paard even aan leerten zeker niet als je hem nog niet netjes bij elkaar hebt. eerst de basis, dan dat soort dingen
hoi
ik bedoelde dus duidelijk wel schouder buitenwaarts
misschien ken jij dat niet hé , maar het bestaat dus wel.
Ik heb het zo aangeleerd gekregen van een goeie instructeur :
om te beginnen voor het gemak op de hoefslag , ophoudingen geven , buitenbeen aan de singel en evt wat bijsturen met je zweep. Je paard zijn voorbenen lopen dan in de hoefslag . Zijn achterbenen eruit . Het paard mag natuurlijk niet te fel draaien want dan lijkt het meer op wijken .
Misschien hebben anderen het anders geleerd , maar daarop wil ik niet echt commentaar . Ik heb dit van een goede instructeur aangeleerd en ik denk dat hij het wel het best zal weten . ( beter dan mij en sommige anderen bedoel ik daarmee )
Schouder buitenwaarts aanleren kan geen kwaad als je het goed aanleert . Ik zeg niet dat ik goed ben of zo hemaar de eigenares heeft me een voorbereidende oefening getoond die zei altijd met pacha deed ( een parelli - oefening ) en vanuit die oefening werk ik verder naar schouder buitenwaarts toe . De instructeur en enkele andere mensen die er ervaring mee hebben hebben me al gezegd dat het een goeie manier is ...
ik denk dat je travers bedoelt ?

) ze heeft lang stilgestaan door een blessure, na een tijd longeren was ze wat losser, en ben ik er voor de eerste keer op gegaan, toen kon ze nog niet normaal een rondje over de hoefslag lopen
Ik ben nou ook niet zo'n superruiter, maar ik heb wel de basis aan sietske geleert ( ben er nog steeds mee bezig tot het perfect gaat ) Ik weet dus wel hoe het is, en vind het leuke foto's. En zeker een mooi paard normaal houd ik niet van bont maar deze heeft wel wat