Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kafue schreef:Deels moet ik Kaja gelijk geven een ieder moet zelf weten hoe die traint en hoe die rijd.
Citaat:Maar dat betekend nog niet dat een ander zich er niet mee mag bemoeien.
Citaat:Als een manier van rijden daadwerkelijk enorm goed is en de paarden daar gelukkiger van worden kom dan met beargumentering WAAROM iets zo is.
Citaat:Roepen dat het een goede manier is of neit kunnen we allemaal.
Citaat:Het gaat me meer om het verhaal erachter daar kunnen we allemaal iets van leren. Mits natuurlijk begrijpelijk uitgelegd.
Citaat:Stel dat de weide het hele jaar goed is, waarom moet je dan even uitleggen.
Citaat:Stel dan achter de LL goed is vertel er dan even bij waarom
Citaat:En leg ook gelijk even uit waarom je in een wedstrijd achter de LL rijd terwijl de regels anders zijn.
Citaat:Regels zijn regels als je een bekeuring krijgt in de stad voor te hard rijden dan zeg je ook niet tegen meneer agent ja maar mijn auto vind hard rijden fijner.
Citaat:De meeste toppaarden worden goed verzorgt, maandelijks de dierenarts, de chiropractor een maal per jaar, de fysio iedere maand, poedrtje hier, drankje daar. Het ontbreekt ze nergens aan. En ze moeten hard werken en voor werk is het paard gemaakt.
Maar dat ze hun werk niet zouden uitvoeren als ze ongelukkig zijn gaat niet altijd op
.
Citaat:Ik heb ze bij ons bij een beroepsruiter zien springen helemaal verrot geslagen met zweep, beurs getrapt met de sporen en het bloed stroomde het dier uit de mond.
Citaat:Maar ook de slechte rijen want laten we even eerlijk zijn als je Z rijd mag je toch verwachten dat die niveau hebben en dat die weten waar ze mee bezig zijn? Nou de TS haalt naar voren dat dat dus niet zo was. En dat zie je helaas maar al te vaak. Dan mag de top het in orde hebben de basis heeft dat dus duidelijk niet.
Kaja schreef:
Juist en waarom heb jij (en sommige anderen) dan een soort kruistocht naar LDR? Waarom is jou rijtechniek dan zo goed? Waarom maakt het verschil of Salinero LDR wordt gereden of juist niet??
Citaat:Citaat:Stel dan achter de LL goed is vertel er dan even bij waarom
Als jij een objectieve kijk had op het LDR systeem zou ik jou de in mijn ogen voor- en nadelen van het LDR systeem graag vertellen.
Aangezien jij subjectief tegenover het LDR systeem aankijkt, weiger ik tegen de muur te praten, want jij kunt iets niet objectief bekijken, je leest zonder te lezen en weigert te begrijpen.
Citaat:Citaat:Regels zijn regels als je een bekeuring krijgt in de stad voor te hard rijden dan zeg je ook niet tegen meneer agent ja maar mijn auto vind hard rijden fijner.
Knap hoor, in jou eigen woorden zeg jij dat een levend dier bij jou precies doet wat jij zegt, terwijl je auto zelf bepaald....
Citaat:Geloof me, op topniveau redt je het niet met een ongelukkig paard!
Kafue schreef:Als een ieder ko0n rijden zoals Anky dan was er geen paard overboord om zo maar eens te zeggen.
Ik reken haar slecht rijden van anderen niet aan. Ik zou het haar wel aanrekenen als zij slecht les zou geven en iemand daardoor slecht zou rijden. Net zoals iedereen het mij aan mag rekenen als een van mijn leerlingen slecht rijd of paard/pony mishandel in welk opzicht dan ook.
)Citaat:Ik denk dat het belangrijk is dat er meer omderwezen wordt in de omgang met dieren. Maar waar begin je en waar houd je op.
Het heeft in deze ook met normen en waarden te maken.
Citaat:Waarom kun en mag je niet zomaar voor de lol iemand op straat in elkaar slaan of erger?
Citaat:Algemeen vind ik dat men meer op normen en waarden moet wijzen. Als er haar bij het putje van de wasplaats ligt en jij hebt dat net daarheen geveegd en ik zeg jou ukkepuk van 8 er wat van zeg dan niet ja maar het is niet mijn haar. Noem je moeder geen vies vuil k*twijf kleintje van zes jaar en moeder straf dat kind.
Waarom vrije opvoeding? Wat is er mis met respect voor de ander, waarom is iemand die ouder dan jou is met U aanspreken ouderwets?
Citaat:En dan aan de instructie waarom zou je niet tegen iemand kunnen zeggen als je niet luisterd en niet me me meedenkt dan zoek je maar een ander.
Citaat:Wat het dopingverhaal aanbetreft, er gebeuren meer dingen op die grote stallen die het daglicht niet kunnen lijden hoor. Ik heb veel verhalen uit eerste hand dat wil je niet weten. Maar het is een geldkwestie er staan vele Euri's op het spel en dan vertroebeld het gezichtsveld en wil het gezonde verstand het nog wel eens af laten weten.
Citaat:Het af en toe laag diep en rond rijden is niet perse slecht zij het met mate toegepast. De manier van rijden is niet de manier van anky of sjef het is een manier die al langer bestaat. En ik wil het niet imiteren noemen. Alleen als je niet weet hoe, waarneer en waarom is het een manier die je beter niet toe kunt passen omdat het gevaar van verkeerd en overvragen op de loer ligt. Daarom ligt het gevaar van blessures ook op de loer en daar moet je voor waken. Want het liefst houden we het paard gezond zonder dierenarts en degeijke.
Citaat:Dus Normen en waarden is het begin en theorie over hoe om te gaan met het dier. En in de les waarom waarom en waarom, alles uitleggen en ook als ruiter overdadig veel met sporen of zweep werkt dan mag je dat best zeggen, eigelijk moet je het dan zeggen je bent het verplicht aan het paard.
Kafue schreef:Komisch is het wel ja we zijn het in grove lijnen vandaag en eigelijk heel vaak met elkaar eens.
Grappig.
Citaat:Ik wil nergens heen, ik probeer mijn visie op dingen te geven. En soms past die visie wel en soms niet.
Citaat:Verder hoop ik echt dat misstanden aan de kaak gevoeld worden en paarden en dieren het beter krijgen want mishandeling past niet en staat niet.
Citaat:Ik probeer mijn leerlingen de netheid en het respect voor het paard mee te geven en ik hoop dat iedereen dat doet.
Citaat:De toppers die het voorbeeld moeten geven hoop ik dat ze dat ook doen. Het mooiste zou zijn als Anky bijvoorbeeld als idool van velen eens een serie programmas maakt in en om de stal. En als ze dan bijvoorbeeld aleen de makkelijke rijkunst laat zien dus niet LDr een geen kunstjes.
...
! Citaat:Een meisje dat ik ken heeft een paard gekocht dat door Anky was ingereden en dat paard was na 2 jaar helemaal geflipt.
Ze hadden hem ingereden met de kin op de borst zo snel mogelijk alle knopjes erop gezet, dat beestje was nog niet eens volgroeit.
Nou moet hij weer bij de basis beginnen.
Kitty schreef:
Anky rijdt geen paarden in hoor. Daar heeft ze stalruiters voor.
Daarnaast is een paard pas op zijn zevende volgroeid, dus als je wilt wachten tot het paard volgroeid is, dan heb je nog wel even.
Ontopic:
Er zijn veel mensen die geen verschil zien tussen LDR rijden en in de krul trekken.
LDR is op basis van klassieke dressuur, maar uitgebouwd met ronder instellen. Voorwaarde is dat de impuls van achteruit blijft komen, het paard constant nageeflijk is, in balans loopt en het paard reageert op minieme hulpen. (dus geen getrek en gepluk en geprik en geschop).
Tussen LDR en klassiek zijn verschillende gradaties. Daarnaast is het afhankelijk van het paard of deze dieper gereden moet worden of juist minder diep.
En ik geloof dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het paard op wedstrijd op de loodlijn moet lopen met zijn neus.
Maar... ik zie wel liever een paard dat iets te diep gereden wordt, dan een paard dat strak in zijn rug is en daardoor geheel uit elkaar loopt.
Helaas zijn er veel mensen die hun paard inderdaad van voren in elkaar trekken (al dan niet met slof) en daarna hun paard naar voren trappen.
Tact schreef:Ik zie het liefst dat een paard dat goed gereden wordt....
Kaja schreef:Tact schreef:Ik zie het liefst dat een paard dat goed gereden wordt....
Ik wil ook graag dat alle mensen op de weg goed leren autorijden....![]()
![]()
xtwisterx schreef:Karin schreef:Ik vraag me af wat het niveau hiermee te maken heeft.
Of ze in staat is GOED te beoordelen wat ze heeft gezien.