Kafue schreef:Dat rabobnk talentenplan is ook een slecht voorbeeld. Je moet toch alweer minimaal Z zijn.
Het R.B. talentenplan geeft een bepaalde kijk op het paardrijden en het systeem zelf!
Alle ruiters van verschillende disciplines krijgen eensgezinde informatie, praten dus over hetzelfde! Het gaat om de structuur, niet om wie er wel of niet in aanmerking komt
Natuurlijk ben ik het niet eens met de aanpak VAN het talentenplan.
De meeste "talenten" komen er ook wel zonder de steun van de Rabobank, een Marlies, een Gert-Jan etc. kinderen van ouders mét betekenis in de sport is geen manier om talenten op te speuren, zij krijgen toch al de nodige begeleiding van hun ouders mee...
Maar daar draait het niet om, ik gaf het enkel als voorbeeld voor het systeem, niet om jezelf te verwijten dat zij wel en jij niet....
Citaat:
En om Z te worden heb je toch een bepaald materiaal nodig, goede instructie en een goed paarad anders kom je er niet
.
Absoluut niet mee eens.
Je kunt het, je wilt het en geloof me het komt er...
Elke jan doedel kan Z worden! Met de juiste instelling en de juiste wil!
Citaat:
Dat is paardrijden dat is willen. Aan de zogenaamde mietjes heb je gewoon niets die komen er niet
Je geeft dus zelf tegenstrijdige antwoorden!
Citaat:
geweldig dat je dat zegt! }>
Want die heb je veel in de paardensport! Vrouwen die willen rijden maar eigenlijk bang zijn voor paarden!
Nou applaus... en wat heeft Kafue naar eigen zeggen gedaan de laatste 16 jaar, doelloos rond gereden en pas toen zij twee jaar geleden de juiste instructie tegen kwam, rijdt zij pas met een doel!
Je moet een ieder in zijn waarde laten en wanneer dat je wilt dat er iets verandert begint dat bij jezelf!
Andere mensen in hun waarde laten en enkel kijken naar jezelf!
Als je iets wilt bereiken, zul je moeten werken.
Op zoek gaan naar het juiste paard, op zoek gaan naar de juiste instructie EN de wil hebben om jezelf een bepaalde discipline op te leggen en jezelf verdiepen in de know how...
Anky van Grunsven was vroeger ook "bang" voor bepaalde paarden, en nog steeds stapt zij niet op een vreemd paard of een buitenzinnig paard.
Ik geef haar groot gelijk, mij ook niet gezien en alhoewel zij 's werelds beste amazone is, neemt dat nog niet haar angsten weg en dat maakt haar ook geen superwoman, maar een rationeel denkend mens, welke een ontzettend grote wil en zeldiscipline heeft!
Je moet willen... en niet jezelf uit het veld laten slaan... of de schuld schuiven op instructie! Je hebt het zelf in de hand...