Springles (+ weigeringen)(véél foto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re: Springles (+ weigeringen)(véél foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 07:01

Go Marjo Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:42

Leuke foto's zeg!! Haha!
Knap dat ze hun paard over die hindernis kregen zeg! Die van mij zou dat denk ik niet durven.

liesjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:34

eeej marjolein jij ook hier Tong uitsteken jij bent toch diegene met een eigen paard?? ik ken je volgens mij wel... ik weet alleen niet of jij mij nog ken Haha!

@Vera: ik heb in mijn nieuwe les nog maar 1x op paljas gereden Bloos maar als ik nog eens na ga denken kun je me eigelijk ook niet kennen....

Ik ben het ook heel erg met marjolein eens, het is gewoon een supergoede beginnersmanege, en ook vooral omdat je niet meteen aan de teugel moet rijden en daar helemaal afhankelijk van wordt... nouja eigelijk heb ik niets toe te voegen Tong uitsteken

Enne... er zijn geen arabieren op onze manege Tong uitsteken

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:47

liesjuh89 schreef:
eeej marjolein jij ook hier Tong uitsteken jij bent toch diegene met een eigen paard?? ik ken je volgens mij wel... ik weet alleen niet of jij mij nog ken Haha!

@Vera: ik heb in mijn nieuwe les nog maar 1x op paljas gereden Bloos maar als ik nog eens na ga denken kun je me eigelijk ook niet kennen....

Ik ben het ook heel erg met marjolein eens, het is gewoon een supergoede beginnersmanege, en ook vooral omdat je niet meteen aan de teugel moet rijden en daar helemaal afhankelijk van wordt... nouja eigelijk heb ik niets toe te voegen Tong uitsteken

Enne... er zijn geen arabieren op onze manege Tong uitsteken

Er zijn wel meer mensen op de manege met een eigen paard hoor. Wat denk je dan Knipoog

Oke, dan ken ik je niet haha Haha!

as_trid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:54

leuke foto's hor Ja
alleen vind die hindernis maar eng

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:42

ik vind die hindernis ook wel eng:

wat geberud er als de balk eraf valt? Gestoord

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:11

Dan vallen beide balken op de grond of rolt er 1 balk op de grond? wat denk jij dan dat er gebeurt?

liesjuh 89. waarshijnlijk ken ik je wel... maar dan moet je jezelf ff wat duidelijker omschrijven (en een naam erbij is ook handig). lopen iets teveel mensen rond bij thea

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:45

anne_lieke schreef:
ik vind die hindernis ook wel eng:

wat geberud er als de balk eraf valt? Gestoord

In principe vallen dan beide balken.
Al is het meestal wel makkelijker om deze hindernis op te zetten van gestapelde cavelettie's (een kruis van 4 van zulke hindernissen zeg maar). Tenminste... dat ziet er wat minder eng uit vind ik, maar is eigenlijk niet anders.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:20

En ik vind die hindernis ook verschrikkelijk eng Scheve mond

dadelijk komt je pony niet goed uit en springt zo op die andere balk.
niet echt prettig lijkt mij...

maar als jij je er fijn bij voelt vooral blijven doen Lachen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:42

Bij een gewone oxer kunnen ze er toch ook midden in springen?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:08

Afbeelding

Nadeel van deze hindernis is, dat wanneer in deze sprong de balk wordt afgetikt, de onderste balk blijft liggen.

Daardoor valt de bovenste niet vlak op de grond en kan de balk tussen de achterbenen komen.
Nu zal bij dit paard eerder de balk breken dan zijn benen, maar het lijkt me niet bevordelijk voor een moeilijk springend paard.

Ook is het jammer dat er geen grondbalk ligt.

Voor de rest vindt ik de hindernissen wel lekker creatief en leuk als afwisseling voor gevorderde springers.

Maar ik zou in het een les met moeilijke springers toch bij basis hindernissen houden.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:08

In praktijk plettert de onderste over het algemeen wel (al heb ik soortgelijke sprongen vooral met caveletti gedaan) en inderdaad: meer kans dat de balk iets oploopt dan je paard.

En geen grondbalk: zo kan je hem van meerdere kanten springen, anders land je bovenop de grondbalk van de andere hindernis.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 01:01

Pff, ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt... Boos! Ik weet ook alles af van blok-beton-springers (Röskur springt eerst met voor en als ie eroverheen is pas met achter... >;)), ook al heb ik op de manege niet zo erg vaak gesprongen.

Overigens, ik vind dat er juist goed wordt gewerkt aan je houding e.d. bij deze manege (heb er zelf ook gereden. Knipoog). De springlessen die ik heb gehad werden langzaam opgebouwd, je hoefde, nee je mocht zelfs niet hoog beginnen! Vind ik een goede zaak, het rustig aan doen, en bovendien kan ik me nog lessen herinneren dat we eerst de halve les moesten springzitten... Clown En dergelijke. Dus zeker een goede basis. Niet iedereen is perfect qua houding en zit, maar dit is nou eenmaal een stuk moeilijker als je af en toe eens een springlesje tussendoor neemt.

En zoals het hier en daar wordt gezegd hier vind ik het net klinken of zij die mensen geen springles zou mogen geven, omdat hun houding en zit niet perfect is. Verward

Afijn, ik vind het nogal jammer dat dit topic met dit soort nare opmerkingen moet worden verklooit... Bloos Ik vind het leuke foto's hoor Vera! Lachen En ik vind de hindernis juist ook wel erg creatief. Haha!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:41

Zelf vind ik die sprong niet zo geschikt.
Maar goed, ik ken Thea, en ze zal echt geen dingen doen die niet kunnen met de groep die op dat moment in de bak rondloopt.

De manege is erg goed voor beginnende ruiters. HEEL erg goed zelfs. Ik denk wel, dat als je wat verder wilt in de sport je beter verder kunt gaan kijken. OF privéles van Thea kunt gaan nemen. Dat is namelijk een wereld van verschil. Of je nou met tien paarden of met één paard les hebt.

Leuke foto's Vera! En ja, bij mij mislukken ze ook allemaal daar! Het licht is waardeloos!

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:48

meloveshein schreef:
heej,

Mijn vroegere manege!
Nou ik vind het nog steeds een slechte manege!

mag ik vragen welke manege dat is?
Ik ga namelijk over 4 maanden naar Apeldoorn/ Ugchelen verhuizen,
en ik zit al te kijken welke paardrij-mogelijkheden er zijn. Clown
Eens zien wat jullie mij aanraden
Laatst bijgewerkt door Sukana op 06-03-05 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:50

Manege Koopman

Zit aan het Apeldoorns kanaal. Tussen Apeldoorn en Loenen.
Adres weet ik niet. Weten anderen vast wel!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:55

Sukana schreef:
meloveshein schreef:
heej,

Mijn vroegere manege!
Nou ik vind het nog steeds een slechte manege!

mag ik vragen welke manege dat is?
Ik ga namelijk over 4 maanden naar Apeldoorn/ Ugchelen verhuizen,
en ik zit al te kijken welke paardrij-mogelijkheden er zijn. Clown
Eens zien wat jullie mij aanraden

Welkom alvast in ugchelen woon er namelijk zelf ook Vork
Koopman is wel lkker dichtbij vanaf ugchelen vind ik, maar klein kwatiertje. Maar als ik jouw was zou ik gewoon bij een aantal manege een proefles nemen om te kijken wat je het best bevalt.

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:01

Iwan_Fjord schreef:
Iwan_Fjord schreef:

Welkom alvast in ugchelen woon er namelijk zelf ook Vork
Koopman is wel lkker dichtbij vanaf ugchelen vind ik, maar klein kwatiertje. Maar als ik jouw was zou ik gewoon bij een aantal manege een proefles nemen om te kijken wat je het best bevalt.

Bedankt, zal ik zeker doen Haha!
Ik woon nu nog in Voorschoten maar we hebben een huis in Rhienderstein, Ugchelen gekocht.
Ik kijk er best wel naar uit om te verhuizen, moet alleen wel mijn favouriete paardjes achter laten. Helaas het is niet anders.
Maar Ugchelen en omstreken is toch wel redelijk 'paardenland'?

liesjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:18

@Sukana:
ik raad je manege koopman aan, ik rijd er zelf ook Haha! maar als je heel gevordert bent kun je misschien beter verder zoeken. ook moet de manier van lesgeven je wel liggen natuurlijk!! We hebben best veel maneges rond apeldoorn!! oa. Pothoven, Dakota Ruiters, Fjord es Gard en natuurlijk Koopman Haha! gewoon ff een proeflesje nemen overal, dan zie je zelf wel wat je een leuke manege vind...
Ik vind Pothoven ook wel een goede manege trouwens!!

Pimlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:18

Ik ben al een paar jaar bekend bij Manege Koopman en ik heb verschillende keren een zogenaamde springles meegemaakt..
Ten eerste worden de balken veel te dicht of veelst te ver van elkaar gelegd en de paarden hebben daar duidelijk moeite mee, maar niemand die er wat van zegt.. en dan die hindernissen..waar ben je als instructrice dan in godsnaam mee bezig! Het is onverantwoord en zeker met jonge, onervaren kinderen en pony's niet te vergeten!

Zo..dit wilde ik even kwijt...ik weet waar ik het over heb, en Koopman is een aardig leuke manege maar doe dan niet van die domme dingen!!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:23

jezus waar is thea of bil (of die nieuwe) nou weer mee bezig Verdrietig oh mensen en dan heeft thea het er altijd over dat zij zoveel respect heeft voor de paarden. nou waarom laten ze die dan (bijv op zaterdag) bijna de hele dag met een zadel op staan in de stal?? en vaak ook met hoofdstel... ik vind koopman echt zo..... tja ik heb dr geen woorden voor. als je echt ongelukken wilt dan moet je vooral zo doorgaan. ik weet dat jij het niet hebt verzonnen maar ik moet het toch ff kwijt...

stel je spingt over z'n kruis heen, en hielke ofzo die neemt perongeluk een balk mee, kan die niet eens goed vallen.... echt dood zonde dat nu de manege weer na beneden word gehaald door zoiets.... tja vind je het dan gek dat ze z'n naam opbouwen??

wat leer jij eigenlijk in de les? jij kan zeker ook zo goed achter iemand anders aan rijden....

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:28

liesjuh89 schreef:
@Sukana:
ik raad je manege koopman aan, ik rijd er zelf ook Haha! maar als je heel gevordert bent kun je misschien beter verder zoeken. ook moet de manier van lesgeven je wel liggen natuurlijk!! We hebben best veel maneges rond apeldoorn!! oa. Pothoven, Dakota Ruiters, Fjord es Gard en natuurlijk Koopman Haha! gewoon ff een proeflesje nemen overal, dan zie je zelf wel wat je een leuke manege vind...
Ik vind Pothoven ook wel een goede manege trouwens!!

hey je vergeet de leukste manege!!
MANEGE VOORST!!! bij bussloo!
super dressuur les, en heel gaaf springen sprinen ook echt hoog en goed. en natuurlijk in de zomer bosritten maken op bussloo!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:59

Hierbij het verzoek om weer ontopic te gaan (dus reacties op de geplaatste foto's).
Naar mijn idee worden er allerlei bijzaken bijgehaald die niet relevant zijn voor dit topic, zoals het afkraken / ophemelen van diverse maneges.
Onderonsjes over lestijden ed. graag via pb!

Misty_day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:33

hunter87 schreef:
nou waarom laten ze die dan (bijv op zaterdag) bijna de hele dag met een zadel op staan in de stal?? en vaak ook met hoofdstel...

sorry hoor maar dit
meeeeeeeen je tog niet??

lekker dan voor die pony's Verward Lips are sealed

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:37

Misty_Day, volgens mij ben ik hier vrij duidelijk geweest.
Lees nog even wat ik hierboven geschreven heb.