Paard in de proef niet aan het been te krijgen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Paard in de proef niet aan het been te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:15

Hermesdeux schreef:

Daar gaat het toch helemaal niet om! Wat wil je nu bereiken...? Dat we je gelijk gaan geven...nou voor de volwassen mensen onder ons:

Kaja, je hebt volkomen gelijk! Veel succes met het uitvoeren van deze theorie. Wat zul jij lekker slapen vanavond he!

Kind, je ziet ze vliegen in je paasei! Kom nou toch op joh. Het is constant ons woord tegen jou woord. Ik wil me best ruiterlijk gedragen, zoals een "instructrice" ook behoort te doen, maar als mijn mietje naar het hoofd wordt gesmeten dan ga ik daar geen moeite voor doen... Misselijk Doei!

Ik val altijd maar iedereen aan, kom nou toch op zeg!
Ik ben geen meeloper en zeg wat ik denk of wil zeggen, klaar!

Dat niet iedereen daarmee om kan gaan, is niet mijn probleem!

En waar staat in jou kinderlijke wereld van beleving dat ik jouw aanval of gelijk MOET hebben???

Iedereen ziet ze volgens jou wel vliegen he??
Zelfs mijn paarden..... Haha! Haha! Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:18

Hermesdeux schreef:
waar duidelijk uit blijkt, dat je van handen schudden nog veel kan leren!

Ik schud geen mensen de hand die mij of mijn paarden beledigen zonder hun facts straight te hebben....

Ik laat mij niet zonder slag of stoot beledigen!!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:19

Kaja schreef:
Hermesdeux schreef:

Daar gaat het toch helemaal niet om! Wat wil je nu bereiken...? Dat we je gelijk gaan geven...nou voor de volwassen mensen onder ons:

Kaja, je hebt volkomen gelijk! Veel succes met het uitvoeren van deze theorie. Wat zul jij lekker slapen vanavond he!

Kind, je ziet ze vliegen in je paasei! Kom nou toch op joh. Het is constant ons woord tegen jou woord. Ik wil me best ruiterlijk gedragen, zoals een "instructrice" ook behoort te doen, maar als mijn mietje naar het hoofd wordt gesmeten dan ga ik daar geen moeite voor doen... Misselijk Doei!

Ik val altijd maar iedereen aan, kom nou toch op zeg!
Ik ben geen meeloper en zeg wat ik denk of wil zeggen, klaar!

Dat niet iedereen daarmee om kan gaan, is niet mijn probleem!

En waar staat in jou kinderlijke wereld van beleving dat ik jouw aanval of gelijk MOET hebben???

Iedereen ziet ze volgens jou wel vliegen he??
Zelfs mijn paarden..... Haha! Haha! Haha!

Dat zijn je eigen woorden, ze waren toch zo heet dat ze niet normaal konden stappen?? Vliegen de bak rond bij jou, die hete paarden, die normale "brave" paarden ruiters als ik en Kafue nog nooit onder ons kont gehad hebben... mijn kinderlijke wereld is nu eenmaal doorzichtiger als jou droomwereld. En jammer dat ik nu eenmaal wel met dit soort belachelijk reacties van jou kan omgaan...gewoon terugkaatsen...wat je er van achter je computer van denkt moet je totaal zelf weten...maar mij bereik je er niet mee! Maar je ben een leuke discussiepersoon hoor...lig helemaal slap Koe

Edit: aangezien mijn 18-jarige paard nogal onderwerp van gesprek is geweest, deel ik daarin wel je mening! Zoals al eerder werd gezegd ben je inderdaad een over je shetlander getilde ****

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:24

Kaja schreef:
Professor schreef:
Dus Kaja en Kafue rijkt elkaar nu in het opbenbaar de hand.

Dat Kafue en ik het niet eens zijn, dat moge duidelijk zijn!
Ik kom met eerlijke argumenten en zeg waar het op staat!

Ik houd mijn mond niet, en zeker niet omdat ik instructrice ben, dat zal mooi wezen zeg!

Wanneer het welzijn van een paard in het gedrang komt of wanneer iemand zegt dat mijn paarden onbetrouwbaar zijn of onhandelbaar of mij een aantal insinuaties verwenst, dat noem ik pas kinderachtig!

Ik ben duidelijk en eerlijk! En handen schudden met Kafue heb ik al vaker geprobeerd, maar mevrouw blijft met modder smijten, niet echt vriendelijk lijkt mij!

Het ligt in dit geval niet aan mij en dat zou U moeten weten, professor!

Beste Kaja,slaap er nog een nacht over en dan kun je misschien tussen de regels door lezen, ik bedoel helemaal niet dat men zijn mening niet mag zeggen, maar als instruktrice mag je ook niet zo reageeren als dat je nu en al eerder gedaan hebt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:57

Professor schreef:

Beste Kaja,slaap er nog een nacht over en dan kun je misschien tussen de regels door lezen, ik bedoel helemaal niet dat men zijn mening niet mag zeggen, maar als instruktrice mag je ook niet zo reageeren als dat je nu en al eerder gedaan hebt.

Professor ik deel je mening!! Eerlijk waar, jij bent de enige die een normaal gesprek zonder enige vorm van insinuaties of beledigingen kan plaatsen!

Mag ik je verwijzen naar bovenstaande commentaar van Hermesdeux??? ( Uitspraken als: ben je inderdaad een over je shetlander getilde ****) Dergelijke PM's heb ik ook van Kafue, maar dat komt en mag niet in de openbaarheid.... Ik ben tenminste eerlijk.....

Wie is er hier dan kinderachtig of onacceptabel bezig???

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:59

Hermesdeux schreef:
Zoals al eerder werd gezegd ben je inderdaad een over je shetlander getilde ****

Dergelijke quotes als bovenstaande zeggen mij genoeg!
En dan zeggen of beweren dat IK onredelijk ben.... Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:02

Kaja schreef:
Hermesdeux schreef:
Zoals al eerder werd gezegd ben je inderdaad een over je shetlander getilde ****

Dergelijke quotes als bovenstaande zeggen mij genoeg!
En dan zeggen of beweren dat IK onredelijk ben.... Haha!

Maar ik ben wel eerlijk...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:05

Hermesdeux schreef:

Helaas, ook dat niet!
Ik heb geen shetlander.... (Kinderachtig hè??) Haha! Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:06

Gaaaap

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:07

Kaja schreef:
Hermesdeux schreef:

Helaas, ook dat niet!
Ik heb geen shetlander....
(Kinderachtig hè??)
Haha! Haha!

nee hoor, letterlijke woorden dus dan had ik beter over het paard getilde **** kunnen zeggen...en ik heb nog niets kwetsends gezegd? Je mag het zelf invullen...misschien is het wel lief bedoeld....en ik dacht dat jij overal tegenkon?? Wat mijn paard wel niet van jou heeft moeten pikken was ook niet "volwassen".

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:11

Hermesdeux schreef:

nee hoor, letterlijke woorden dus dan had ik beter over het paard getilde **** kunnen zeggen...en ik heb nog niets kwetsends gezegd? Je mag het zelf invullen...misschien is het wel lief bedoeld....en ik dacht dat jij overal tegenkon?? Wat mijn paard wel niet van jou heeft moeten pikken was ook niet "volwassen".

Fout Clown Clown Clown LEZEN graag... komt tie...

ben je inderdaad een over je shetlander getilde ****

Clown Clown Clown Slaperd, je zult vroeger uit bed moeten komen om mij een hak te zetten hoor Haha! Haha! Haha! Clown !

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:11

steffie4ever schreef:

we weten dat nouw wel denk je niet Knipoog
ze wil gewoon advies wat ze het beste kan doen.
hoe je ordinair afstraft of dat je dat juist wel moet doen of niet hoeft ze niet te weten Lachen

ik ben het trouwens helemaal eens met hermesdeux Pling

kan de TS dat niet zelf bepalen?? kafue probeert alleen haar standpunt te beargumenteren. kafue heeft ook nergens aangegeven dat je je paard ordinair moet afstraffen en hoe je dat doet, integendeel. Knipoog

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:13

zo en wat schiet TS hier mee op niet zoveel volgens mij.
De meningen zijn duidelijk verschillend .
en dat mag natuurlijk.
Iedereen gaat op zijn manier met zijn of haar paarden om maar er is nu een discussie ontstaan wie goed of slecht met zijn paarden omgaat en wie kinderachtig is .

@ udo 2001.
als je het idee hebt dat udo je in de maling neemt net als afgelopen zaterdag op een terrein waar ie bijna dagelijks komt . Vind ik een corrigerende tik op zijn plaats.
Doet ie dit vanuit stress en angst moet je hem proberen gerrust te stellen.
En proberen verder te rijden .
Een corrigerende tik op het juiste moment kan geen kwaad hij moet tenslotte ook nog leren wat wel en wat niet kan .

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:16

Te triest voor woorden dit Slapen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:20

Udo2001 schreef:
We zijn het erover eens, je mag best je paard bijtikken maar ongehoord slaan hoeft niet, doe ik dus ook niet. Ga deze week fanatiek aan de slag mijn paard thuis nog beter aan het been te krijgen, en hopen dat het zondag goed gaat.

Ik zie nergens staan dat iemand zijn paard ongehoord wil slaan??? Verward

Lijkt me ook zeker niet dat Kafue en/of Hermesdeux dit doen.

Ik zou onderzoeken of hij zich afsluit of een spelletje met je speelt. Is het angst, geef dan vertrouwen maar wees wel eerlijk en correct, laat hem weten dat jij de baas bent en dat hij je kan volgen. Daar krijgen ze ook vertrouwen van.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:25

Kaja schreef:
Professor schreef:

Professor ik deel je mening!! Eerlijk waar, jij bent de enige die een normaal gesprek zonder enige vorm van insinuaties of beledigingen kan plaatsen!

Mag ik je verwijzen naar bovenstaande commentaar van Hermesdeux??? ( Uitspraken als: ben je inderdaad een over je shetlander getilde ****) Dergelijke PM's heb ik ook van Kafue, maar dat komt en mag niet in de openbaarheid.... Ik ben tenminste eerlijk.....

Wie is er hier dan kinderachtig of onacceptabel bezig???

je bent dan zelf geen haar beter beste Kaja! houd de eer aan jezelf dan en insinueer of beledig dan ook niemand anders. dit topic gaat over een meisje met een pony die niet goed aan de hulpen staat tijdens een proef, daar kun je op reageren. je geeft steeds maar anderen de schuld dat ze je beledigen enz...maar zelf haal je oude koeien uit de sloot door iets neer te zetten wat uit een ander topic afkomstig is. dat is ook niet erg volwassen! laten we iedereen in zijn waarde houden en doorgaan met dit topic om een juiste en passende oplossing te vinden voor de topic-starter. meerdere wegen leidden naar rome dus kan de TS zelf de beste manier voor haar zelf uitzoeken.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:51

Hey Hallo, dit gaat niet over een penny meisje met een onervaren pony ofzo. Ben een meid van 23 jaar met een paard van 1.70 van 3,5 jaar oud dat je t ff weet. Voel me bijna een kleuter op deze manier.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:00

klomp schreef:
je bent dan zelf geen haar beter beste Kaja! houd de eer aan jezelf dan en insinueer of beledig dan ook niemand anders. dit topic gaat over een meisje met een pony die niet goed aan de hulpen staat tijdens een proef, daar kun je op reageren. je geeft steeds maar anderen de schuld dat ze je beledigen enz...maar zelf haal je oude koeien uit de sloot door iets neer te zetten wat uit een ander topic afkomstig is. dat is ook niet erg volwassen! laten we iedereen in zijn waarde houden en doorgaan met dit topic om een juiste en passende oplossing te vinden voor de topic-starter. meerdere wegen leidden naar rome dus kan de TS zelf de beste manier voor haar zelf uitzoeken.

Haha! Haha! Haha! Dat topic ging op slot omdat "de meiden" het niet netjes konden houden... Haha! Haha! Haha!

Ik steek gewoon de draak met hun, omdat ze zelf niet beter weten of beter uit hun woorden kunnen komen!

Lachen man... Knipoog Tong uitsteken

Overigens denk ik dat TS heel goed zelf kan bepalen wat wel of niet voor haar en haar paard werkt!
Net als ieder ander, tis maar net wat je jezelf aantrekt!

Haha! Haha! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:05

Jammer dat een gewone rijtechnische vraag weer uitmondt in over en weer gekat door diverse partijen. Als iedereen zich hier tot een on topic reactie beperkt, heeft de TS er ook nog wat aan. Ik heb diverse interessante elementen in alle antwoorden gezien, met een wat rustiger toon is een discussie heel wel mogelijk.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:15

Kaja schreef:
Haha! Haha! Haha! Dat topic ging op slot omdat "de meiden" het niet netjes konden houden... Haha! Haha! Haha!

Ik steek gewoon de draak met hun, omdat ze zelf niet beter weten of beter uit hun woorden kunnen komen!

Haha! Haha! Haha!

De TS heeft juiste handvaten gekregen om haar paard goed door de volgende proef te loodsen.

Kaja je kunt wel weer persoonlijk gaan worden over hoe andere meiden het niet kunnen laten persoonlijk te worden. En over wat voor mailtjes jij krijgt die beledigend zijn. Ik zal maar niet de mailtjes van jou openbaar publiceren of wel?

Als gediplomeerd instructrice zijnde behoor je ons educatief wat te leren en behoor jij beter uit je woorden te komen dan de rest van bokt, jij bent immer al 15 jaar van de bassischool af zo zeg je zelf. Dat betekend dat je nu minstens 27 jaar moet zijn. En in deze denk ik dat je met de jaren mischien nog wel wijzer zult worden dan je nu bent.belofte voor de toekomst

Wat wij van jou hebben geleerd is een heel klein beetje basis, maar goed die basis beheersen wij allemaal slapend dus daar hebben we ook niet veel aan. Wij hebben geleerd hoe we openlijk en via mail mensen belachelijk kunnen maken om daaar onze dag mee op te fleuren, hoe emoticons staan in een topicbericht, hoe je tekst heel klein kunt maken of groot of vetgedrukt.
Verder heb je meestal weinig interessants te melden, maar dit hebben we alvast van je geleerd. Dus thanXXXXX kaja ik rijk je de hand je hebt me in ieder geval wat geleerd.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:25

Kafue schreef:
Kaja schreef:

Haha! Haha! Haha!

De TS heeft juiste handvaten gekregen om haar paard goed door de volgende proef te loodsen.

Kaja je kunt wel weer persoonlijk gaan worden over hoe andere meiden het niet kunnen laten persoonlijk te worden. En over wat voor mailtjes jij krijgt die beledigend zijn. Ik zal maar niet de mailtjes van jou openbaar publiceren of wel?

Als gediplomeerd instructrice zijnde behoor je ons educatief wat te leren en behoor jij beter uit je woorden te komen dan de rest van bokt, jij bent immer al 15 jaar van de bassischool af zo zeg je zelf. Dat betekend dat je nu minstens 27 jaar moet zijn. En in deze denk ik dat je met de jaren mischien nog wel wijzer zult worden dan je nu bent.belofte voor de toekomst

Wat wij van jou hebben geleerd is een heel klein beetje basis, maar goed die basis beheersen wij allemaal slapend dus daar hebben we ook niet veel aan. Wij hebben geleerd hoe we openlijk en via mail mensen belachelijk kunnen maken om daaar onze dag mee op te fleuren, hoe emoticons staan in een topicbericht, hoe je tekst heel klein kunt maken of groot of vetgedrukt.
Verder heb je meestal weinig interessants te melden, maar dit hebben we alvast van je geleerd. Dus thanXXXXX kaja ik rijk je de hand je hebt me in ieder geval wat geleerd.

Oke Kafue dat is netjes gezegd en nu gaan we weer over tot de orde van de dag.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 08:45

Udo2001 schreef:
Hey Hallo, dit gaat niet over een penny meisje met een onervaren pony ofzo. Ben een meid van 23 jaar met een paard van 1.70 van 3,5 jaar oud dat je t ff weet. Voel me bijna een kleuter op deze manier.

haha welkom in de kleuterklas!!
nee hoor grapje!! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:13

en na de eerstvolgende off topic reactie volgen verdere maatregelen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:24

Genoeg gespeeld...

Back to whats neccesary:

Voordat er weer een aantal mensen over mijn commentaar vallen, hou je vast...!!!

Ik ben van mening:

Dat wanneer een jong paard te maken krijgt met extra spanning en elke ruiter brengt een bepaald soort spanning over op zijn paard op concours, bewust of onbewust!

Een dergelijk jong dier als van TS heeft veel moeite om de prikkels van buitenaf goed en ineens te verwerken!
Daarom gaat de deur op slot en kan het zijn dat hij niet goed meer aan het been is! TS haar paard is thuis in training wel goed aan het been, dus lijkt het mij geen onwil maar onmacht!
Haar paard weet simpelweg niet wat hem overkomt!

Scherper aan het been rijden is thuis een optie, respect hebben voor zijn instinct op concours is niet meer dan normaal!
Ik heb niet gezegd dat er mensen hier een advies hebben gegeven om erop los te slaan, ik heb gezegd gedoseerd zweep gebruik volstaat, maar is niet nodig.

Een paard wat angst heeft en het toont door zich af te sluiten, moet uit zichzelf de deur openen zonder gestraft te worden.
Wanneer je te hard inkomt, niet letterlijk, dan bescahdig je het vertrouwen en dat is iets wat niemand wilt!

TS weet ook wel dat zij haar zweep kan gebruiken op concours, lijkt mij juist dat ze vraagt naar ervaringen van misschien wel leeftijdsgenootjes! We hebben hier te maken met een volwassen persoon welke een jong paard rijdt op wedstrijden, niet met een penny!

Daarom mijn advies:

Laat je paard in zijn waarde en doe ervaring op, ga kilometers maken en hij stelt zich vanzelf open!
Wanneer je vermoedt dat hij een loopje met je neemt, lijkt het mij dat jij daar ervaren genoeg voor bent om dat op te merken!

Je bent echt niet de enigste hoor!

Goliath van Arjen Teeuwissen was echt het proto-type van afsluiten!
Dat kon je van verre al zien gebeuren en die liep inmiddels al op GP niveau! Er komt vanzelf een moment dat je paard jou voldoende vertrouwd om de deur op een kier te zetten!

Succes OK dan! !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:29

Kaja schreef:
Genoeg gespeeld...

Back to whats neccesary:

Voordat er weer een aantal mensen over mijn commentaar vallen, hou je vast...!!!

Ik ben van mening:

Dat wanneer een jong paard te maken krijgt met extra spanning en elke ruiter brengt een bepaald soort spanning over op zijn paard op concours, bewust of onbewust!

Een dergelijk jong dier als van TS heeft veel moeite om de prikkels van buitenaf goed en ineens te verwerken!
Daarom gaat de deur op slot en kan het zijn dat hij niet goed meer aan het been is! TS haar paard is thuis in training wel goed aan het been, dus lijkt het mij geen onwil maar onmacht!
Haar paard weet simpelweg niet wat hem overkomt!

Scherper aan het been rijden is thuis een optie, respect hebben voor zijn instinct op concours is niet meer dan normaal!
Ik heb niet gezegd dat er mensen hier een advies hebben gegeven om erop los te slaan, ik heb gezegd gedoseerd zweep gebruik volstaat, maar is niet nodig.

Een paard wat angst heeft en het toont door zich af te sluiten, moet uit zichzelf de deur openen zonder gestraft te worden.
Wanneer je te hard inkomt, niet letterlijk, dan bescahdig je het vertrouwen en dat is iets wat niemand wilt!

TS weet ook wel dat zij haar zweep kan gebruiken op concours, lijkt mij juist dat ze vraagt naar ervaringen van misschien wel leeftijdsgenootjes! We hebben hier te maken met een volwassen persoon welke een jong paard rijdt op wedstrijden, niet met een penny!

Daarom mijn advies:

Laat je paard in zijn waarde en doe ervaring op, ga kilometers maken en hij stelt zich vanzelf open!
Wanneer je vermoedt dat hij een loopje met je neemt, lijkt het mij dat jij daar ervaren genoeg voor bent om dat op te merken!

Je bent echt niet de enigste hoor!

Goliath van Arjen Teeuwissen was echt het proto-type van afsluiten!
Dat kon je van verre al zien gebeuren en die liep inmiddels al op GP niveau! Er komt vanzelf een moment dat je paard jou voldoende vertrouwd om de deur op een kier te zetten!

Succes OK dan! !

Volgens mij hebben we haar nooit als een penny beschouwd maar goed...

Ik volg je advieslijn nu niet: de TS moet het paard dus maar op zijn eigen manier kilometers laten maken? Tuurlijk moet ze oefenen om het paard te leren wennen aan andere omgevingen, dat ben ik met je eens, maar verschil blijft volgens mij nog steeds, dat ook op die momenten je het paard even attent moet maken...