het paard op proef, reflex

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Re: het paard op proef, reflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:29

Leuk paardje, ik hoop voor je dat hij idd helemaal goed is!
Maar idd pas op! Hier laatst ook meegemaakt en eigenaar nam het paard dus mooi niet terug, het dier is nu eigenlijk rijp voor de slacht!
Dus laat hem iig keuren!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:37

Over dat je goedkoop uit bent met dat paard, je zou hem iig klinisch en röntgenologisch moeten laten keuren en meestal betaalt de koper dat in het geval dat die goed is, dus dan komen er zo weer een paar flappies van 100 bij kijken..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:41

sily, kijk naar zijn rug. die ziet er niet echt bepaald recht uit. Vind hem al aardig uitgezakt voor een 6 jarige.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:49

Hij is idd behoorlijk week in vooral de lendenen, maar ook rug.
En hij heeft een Gribaldi-achterbeen Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:54

Mariek87 schreef:
Hij is idd behoorlijk week in vooral de lendenen, maar ook rug.
En hij heeft een Gribaldi-achterbeen Haha!

Nu ga ik toch eens goed op zoek, wat is er zo typisch aan dat achterbeen dan?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:57

Gribaldi heeft zo'n sterk gebogen achterbeen (sabelbenig), ze noemen het altijd de kromme poten van Gribaldi, maar ik zal me even inhouden Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:07

Mariek87 schreef:
Gribaldi heeft zo'n sterk gebogen achterbeen (sabelbenig), ze noemen het altijd de kromme poten van Gribaldi, maar ik zal me even inhouden Haha!

Hmm.... toch nog eens goed kijken, nu weet ik ook waar ik naar kijken moet Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:14

Heb er even werk van gemaakt om het duidelijk te maken Knipoog
Jaja, ik heb af en toe nog 'creatieve' uitspattingen ook Tong uitsteken

Afbeelding
Boven Gribaldi, onder New York (zomaar een voorbeeldje).

Het achterbeen van Gribaldi is veel 'gehoekter'.
Ook bij Jazz is dit erg duidelijk te zien.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:21

Mag ik heel eerlijk zijn? Ik vind het een naar paard om te zien, hij lijkt absoluut niet lekker in zijn vel te zitten. Ik zou er maar goed over nadenken als ik jou was, dalijk zit je met de gebakken peren.
Maar goed, je zei dat je je instructrice ook nog had, dus het is al hardstikke goed dat je iemand met verstand van zaken meeneemt Ja Lachen

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:58

Jaike schreef:
Persoonlijk zou ik hem direct weg doen, er zijn genoeg paarden te koop en ik vind dit paard er niet echt gewqeldig verzorgd uitzien, niet vervelend voor jou bedoeld etc, maar meer hoe hij in z'n vacht zit ed, kun jij dus nog niets aan doen!

Hij heeft wel een typisch Gribaldi hoofd, maar wanneer hij nu al kreupel is....... verder vind ik hem er ook niet uitzien als een typisch M1 paard.......

Sorry, wil je niet ontmoedigen, maar kijk idd heel goed uit!!!

Uh ik heb dit paard een jaar geleden gereden en toen zag hij er idd veel beter uit. Meer bespiering en meer glans maar het kan wel zeker zo zijn dat hij m1 gelopen heeft hoor. Hij kan goed lopen en kent alle m oefeningen en was fijn te rijden.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:01

Ik vind het een leukerd Ja.

Maar zoals iedereen al zegt: pas op!.
Ik wens je heel veel succes en ik hoop voor je dat het allemaal goed zit want jullie zijn een leuke combi. Lachen

Maar let wel op dat als het na 3 maanden niet helemaal goed blijkt te zitten, het heel moeilijk is om hem weg te doen.
Ik weet niet of dit je eerste eigen paard is maar als dat niet zo is weet je wat ik bedoel Knipoog.

doenjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:07

Mooi paard!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:51

siets schreef:
sily, kijk naar zijn rug. die ziet er niet echt bepaald recht uit. Vind hem al aardig uitgezakt voor een 6 jarige.

Aha ok, dacht misschien zijn er nog meer kenmerken waaraan je dat kan zien.

Ik moet eerlijk zeggen dat als er bij mij een paard wordt afgeleverd die gevallen is in de trailer en kreupel loopt ik hem terug zou brengen.
Gewoon omdat ik als ik 2 a 3 weken met zo'n dier aan de gang ga, verzorg en met hem stap ik me er aan ga hechten.
Breng hem dan maar terug als die beter is, dit is gewoon zonde van je "zoektijd".
Vind dat ook niet helemaal netjes moet ik zeggen.
Maar neem aan dat jullie dat samen besloten hebben.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:14

Freke schreef:
Jaike schreef:
Persoonlijk zou ik hem direct weg doen, er zijn genoeg paarden te koop en ik vind dit paard er niet echt gewqeldig verzorgd uitzien, niet vervelend voor jou bedoeld etc, maar meer hoe hij in z'n vacht zit ed, kun jij dus nog niets aan doen!

Hij heeft wel een typisch Gribaldi hoofd, maar wanneer hij nu al kreupel is....... verder vind ik hem er ook niet uitzien als een typisch M1 paard.......

Sorry, wil je niet ontmoedigen, maar kijk idd heel goed uit!!!

Uh ik heb dit paard een jaar geleden gereden en toen zag hij er idd veel beter uit. Meer bespiering en meer glans maar het kan wel zeker zo zijn dat hij m1 gelopen heeft hoor. Hij kan goed lopen en kent alle m oefeningen en was fijn te rijden.

Het kan best zijn dat hij idd M heeft gelopen, maar dan is er wel iets gebeurd of gaande dat hij er nu zo "slecht" uitziet, zoals je zelf ook aangeeft, geen glans, geen bespiering etc.

@Mariek 87: thanks, nu weet ik waar ik na moet kijken, zal eens opletten bij andere Gribjes Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:47

ik sluit me echter aan bij de rest!!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 18:09

Jaike schreef:
Jaike schreef:
Hij ziet er op de foto's niet echt glanzend uit en verzorgd uit maar in het echt zie je dat duidelijker dus dat ligt aan de foto's.
Over die dat spieren.. jah daar weet ik ook niets van. Als een paard niet in conditie staat is dit natuurlijk niet zichtbaar..

Het kan best zijn dat hij idd M heeft gelopen, maar dan is er wel iets gebeurd of gaande dat hij er nu zo "slecht" uitziet, zoals je zelf ook aangeeft, geen glans, geen bespiering etc.

@Mariek 87: thanks, nu weet ik waar ik na moet kijken, zal eens opletten bij andere Gribjes Knipoog

[/quote]
[/quote]
[/quote]

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:51

Ik denk dat er bij bovenstaande wat mis is gegaan??

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:46

Ik ben heel benieuwd of je het uiteindelijk zal kopen of niet.
Ik kan me heel goed inleven in bovenstaande reacties. Ik vind er persoonlijk nét even te veel nadelen aan zitten: Die rug, onzuiver zijn, ziet er niet gezond uit door die vacht en dat lipje, etc.
Verder vind ik het een leuk paard om te zien, maar dat moet niet het belangrijkste zijn...
Mocht je overwegen hem wél aan te schaffen, laat het dan in godsnaam keuren.
Heel veel succes en sterkte met je keuze, want voor je het weet ben je gehecht aan dit paard, en kun je het niet meer objectief bekijken...

Succes! OK dan!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:32

Sennerin kijk uit wat je doet he!
Er lopen zóveel goede Gibraldi's rond die wél zuiver zijn. en ik vind 4000 wel veel. Bloos!

Btw: Lynneke is er nog steeds hè. Haha! Bloos

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:49

Weet je al wat meer??? Of je hem houdt of niet??

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:25

sennerin schreef:
jarrah schreef:
Jeetje zeg, waar begin je aan??
Ik vind het een ontzettend leuk beessie hoor, daar niet van. Maar als hij al vanaf het begin niet goed loopt, dan kan je rekenen op een hoop narigheid. Laat hem AUB ook rontgenologisch keuren zodat je ff iets meer zekerheid hebt. En ga ook AUB verder geen geld enzo in dat dier steken kwa dierenarts enzo want uiteindelijk kan het alleen maar tegen je gebruikt worden als je besluit om hem weer terug te brengen. Suc6 iig met je beslissing, ik zou er nog maar even goed over nadenken als ik jou was Ja

Hey;
bedankt voor je reactie.
We weten een rede waardoor het komt dat hij al niet 100% loopt, dat is al goed en heb hem vandaag al gelongeerd en het gaat al beter.
we wachten af wat de DA zegt, het zou binnen de 3 weken moeten over zijn, nog 2 weken te gaan dus.
Ik rij hem zeker nog niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En heb 1 voordeel ik hoef geen DA kosten te betalen Clown
We zien wel hoe het gaat en hoe hij vorderd.
Als de DA zegt dat hij toch niet volledig goed komt gaat ie toch terug.
Als ik hem zou kopen of als hij dan toch terug gaat laat ik het jullie zeker weten!!

Je zegt ik weet de rede waarom hij niet zuiver loopt maar wie zegt dat? De handelaar maar ik zou niet zomaar geloven wat die zegt.En ik zou ook niet zomaar geloven dat je het paard terug kan brengen na een paar maanden er zijn genoeg mensen die nu nog met een paard zitten waar ze niets mee kunnen.Maar ja je bent nu wel genoeg gewaarschuuwd denk ik.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:27

mooi paardje hoor, veel succes ermee

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:32

wat een leukerd zeg Haha! hij/zij heeft echt een heel leuk koppie rijden ziet er ook nettjes uit hoor Knipoog

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 12:08

Reflex is weg sinds gisteren avond.
ik heb iemand gesproken die hem nog gereden heeft en het is blijvend aan zijn rug.
jammer maar helaas..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:33

Jammer voor je maar het zag er al niet goed uit hè.
Ach gut ik hoop dat je er een leuke nieuwe vind

(hint,hint Lynnke)