[primeur] Wout springen, 1,45!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rona

Re: [primeur] Wout springen, 1,45!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:36

Ziet er goed uit.
Je paardje springt goed en jij gaat goed mee Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:57

Sorry, maar ik moet hier even op reageren.
Je paard loopt voor geen meter. Kop omhoog, rug weggedrukt en dan ga jij voor de lol een sprongetje maken van 1.45m hoog?! Of je een cap opdoet interesseert me niets, doe ik zelf ook bijna nooit, maar ik vind het erg onverantwoord wat je met je paard doet.

Nu niet komen met momentopname dit, momentopname dat...als jouw paard netjes kan lopen, zet je dit soort rijfoto's niet op Bokt. Ik weet niet hoevaak je op deze manier met je paard omgaat, maar als je dit nog even volhoudt, dan loopt je paard over een paar jaar helemaal niet meer.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 16:52

XoNo schreef:
Sorry, maar ik moet hier even op reageren.
Je paard loopt voor geen meter. Kop omhoog, rug weggedrukt en dan ga jij voor de lol een sprongetje maken van 1.45m hoog?! Of je een cap opdoet interesseert me niets, doe ik zelf ook bijna nooit, maar ik vind het erg onverantwoord wat je met je paard doet.

Nu niet komen met momentopname dit, momentopname dat...als jouw paard netjes kan lopen, zet je dit soort rijfoto's niet op Bokt. Ik weet niet hoevaak je op deze manier met je paard omgaat, maar als je dit nog even volhoudt, dan loopt je paard over een paar jaar helemaal niet meer.

ik vind wel dat tie op sommige foto's netjes loopt Pling

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:19

Misschien een beetje offtopic, maar ik zag dat je achter badages had aangelegt.
Als ik goed keek zag ik dat je ze heel kort en dik op elkaar hebt gehoopt, ik zou ze voortaan, vooral met springen, meer laten doorlopen naar onder, zodat deze ook de kogel en de daar bijhorende pezen beschermt.
Verder ziet het er prima uit!

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:32

Arnyek schreef:
Leuke pony!
Het springen ziet er netjes uit, voor zover ik daar echt iets over kan zeggen.
De amazone zal alleen wel haar handen hoger moeten houden tijdens het rijden. Teugels iets korter, handen hoger en het paard naar de hand toe drijven. Volgens mij geeft dat een fijner gevoel voor de combinatie.

hier ben ik het met eens! dit ziet er erg gespannen uit op die 2 foto's waar ie zijn nek buigt! mag vanmij ook wel wat lager en langer!!

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:35

skippy schreef:
ik zal voor je duimen OK dan!

alleen is wout geen groninger maar een gelderlander met arabisch bloed

noem je dit niet geldersch? Cool

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:39

amie_x_mij schreef:
ik vind wel dat tie op sommige foto's netjes loopt Pling

Misschien moest je eens wat les gaan nemen van iemand met verstand van zaken Knipoog

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:51

en dankjewel XoNo een beetje rustiger mag ook wel als je iets te zeggen hebt mag dat ook wel op een normale manier want hier word ik ook niet vrolijk van en voor de goeie orde ik heb les en ook wel van een goeie instructeur en dan niet aankomen met verhalen van "dan zal je zelf wel niet kunnen rijden" je zou ook wel eens kunnen vragen of er een reden is waarom hij zo loopt Boos! \

als je je wilt afreageren doe dat dan lekker op iemand anders want hier heb ik geen zin in tips zijn welkom maar niet op zo'n manier als wat jij doet Stoom uit je oren

en nu niet zeggen dat ik niet tegen kritiek kan want dan had ik geen toestemming gegeven om de foto's op bokt te zetten

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:27

Zo lekker hoog!!!

Leuke foto's Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:30

skippy schreef:
je zou ook wel eens kunnen vragen of er een reden is waarom hij zo loopt Boos! \

Ik denk niet dat ie niet voor niks zo loopt en er dan nog zo hoog mee gaan springen is in mijn ogen echt niet verstandig... ga eerst zorgen dattie lekker loopt en daarna pas springen en ZEKER niet direct zo hoog!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:34

helemaal met Margon en Xono eens, het paard drukt met rijden gigantisch zijn rug weg, misschien is het verstandig eerst eens dressuurmatig hem voor me kaar te krijgen, dmv het paard over de rug te rijden?!
En dat springen in zo'n natte bak Verdrietig t zal vast niet glad zijn volgens jou, totdat je dalijk een keer onderuit ligt!
Weet wel zeker dat het glad is! Anders ben ik toch benieuwd wat voor zand jullie daar hebben liggen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:37

Natte bak en rug van het paard gezine ben ik het ermee eens wat hierboven gezegd wordt. het totaalplaatje geeft mij een beetje de kriebels, ook gezine de hoeveelheid sprongen i.v.t de hoogte van de pony en de conditie van zijn rug.
Natuurlijk wel erg knap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:39

Ik vind dat jij er netjes op zit.

Maar wat je doet is gewoon onverantwoordelijk. té hoog, met zo'n bak, zulk weer.
Nat is glad. Kan je wel zeggen "het lijkt wel glad maar dat was het niet" maar je paard moet springen, jij niet.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:51

skippy schreef:
en dankjewel XoNo een beetje rustiger mag ook wel als je iets te zeggen hebt mag dat ook wel op een normale manier want hier word ik ook niet vrolijk van en voor de goeie orde ik heb les en ook wel van een goeie instructeur en dan niet aankomen met verhalen van "dan zal je zelf wel niet kunnen rijden" je zou ook wel eens kunnen vragen of er een reden is waarom hij zo loopt Boos! \

als je je wilt afreageren doe dat dan lekker op iemand anders want hier heb ik geen zin in tips zijn welkom maar niet op zo'n manier als wat jij doet Stoom uit je oren

en nu niet zeggen dat ik niet tegen kritiek kan want dan had ik geen toestemming gegeven om de foto's op bokt te zetten

misschien niet nee, maar op aardige reacties heb je dit niet gezegt...

wat is de reden dan dattie zo loopt?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:17

hij heeft erg last van verlatingsangst en is dus meestal erg gespannen als hij zonder zn lieve vriendinnetje in de bak moet lopen als er les is valt dat wel mee dan zijn de andere paarden er om hem te troosten maar als hij helemaal alleen is is hij erg gespannen, aangezien hij toch moet leren ook alleen te lopen oefen ik wel zoveel mogelijk met hem toch weerhoudt dat hem er niet van erg gespannen te zijn zoals je dus op de foto's ziet

bij de foto's dat we naar huis rijden kijkt hij niet voor niets zo mooi hij kijkt in de richting van huis en als je niet oplet sjeest hij dus zo onder je kont weg omdat hij zo snel mogelijk bij zn vriendinnetje wil zijn

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:29

Waarom ga je met je paard 1.45 springen als hij gespannen is dan? Ik vind het geen excuus.

De bak zou niet mijn keuze zijn, hoevaak je springt moet je zelf weten en de cap ben ik het niet mee eens maar daar mag je op bokt niet over zeuren snap ik Knipoog

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:49

skippy schreef:

bij de foto's dat we naar huis rijden kijkt hij niet voor niets zo mooi hij kijkt in de richting van huis en als je niet oplet sjeest hij dus zo onder je kont weg omdat hij zo snel mogelijk bij zn vriendinnetje wil zijn

welke foto is dat dan??? ben wel benieuwd!
Ik wil je niet de put inschoppen ofzo. Maar ik denk dat het beter is als je even goed in je oren knoopt wat iedereen hier zegt over het risico van je paard. Want geloof mij je staat echt niet te springen om een paard met bijv. een peesblessure of misschien wel erger. Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt te springen met een paard wat niet ontspannen loopt in een bak waar je beter kan zwemmen dan paardrijden! Je mag van geluk spreken dat het allemaal goed gegaan is, en luister asjeblieft naar mij en de andere mensen die het allemaal goed met jou en VOORAL MET JOU PAARD voor hebben...
Groetjes Nicole

doenjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:13

Soow je springt behoorlijk hoog!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:28

Ik vind de bak niet echt goed om hierin te springen het risico dat hij misschien voor of na de sprong uitgeleid en niet goed terecht komt is hier zeer groot.

Nuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:03

Ik vind die opmerking over dat je met een gespannen paard niet (hoog) mag springen een beetje onzin. Veel paarden willen zo graag springen, dat ze sowieso gespannen worden als ze weten dat ze mogen springen. Kijk maar eens naar de 1.60 rubrieken op tv, die paarden zijn echt wel gespannen voordat ze aan een parcours beginnen, gewoon omdat ze graag over de hindernissen willen. Mijn eigen (springgefokte) paard verandert ook direct van karakter zodra er hindernissen in beeld komen, dat zit gewoon in de aard.

Met de opmerkingen over een gespannen rug van het paard ben ik het wel eens.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:24

Wat heb je een mooie bak !! Lijkt op die van ons hier.. Haha!
Onze bak is ook niet glad !! Ook al is ie zo nat !!

Veel verstand heb ik niet van springen, maar vind het er leuk uit zien, knap dat je zo hoogt durft te springen !!
Hij heeft een leuk koppie Lovers

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:26

Nuts schreef:
Ik vind die opmerking over dat je met een gespannen paard niet (hoog) mag springen een beetje onzin. Veel paarden willen zo graag springen, dat ze sowieso gespannen worden als ze weten dat ze mogen springen. Kijk maar eens naar de 1.60 rubrieken op tv, die paarden zijn echt wel gespannen voordat ze aan een parcours beginnen, gewoon omdat ze graag over de hindernissen willen. Mijn eigen (springgefokte) paard verandert ook direct van karakter zodra er hindernissen in beeld komen, dat zit gewoon in de aard.

Met de opmerkingen over een gespannen rug van het paard ben ik het wel eens.

maar dat is een andere manier van gespannen Nuts!! Knipoog dit paard loopt gewoon ‘gestresst’ ..en ik snap niet dat er zo hoog gesprongen word idd terwijl de techniek het achter zich laat! maar ja .. als het paard ‘verlatingsangst’ heeft , waarom ga je dan niet eerst zorgen dat dat goed voor elkaar is ? Lekker stappen , geef je paard de ruimte om wat te leren , en ga niet als een gek opbouwen tot 1.45 m !

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 14:56

oej, wat zijn we allemaal weer lekker aardig. Eigenlijk zouden jullie wout eens zien moeten lopen. Dan denken jullie wel anders. (Denk ik, haha)
Ik heb geen foto's gemaakt van het dressuur, als ik dat wel had gedaan kreeg skippy nu niet dat gezeur van de rug wegdrukken enzo. Ze weet echt wel wat ze doet.

Naja, dat is mening Knipoog
Volgende zal ik voor jullie een paar "echte" dressuurfoto's maken.
En ze heeft wel gelijk, het is niet glad in de bak.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:01

Lijkt me geen makkelijk paardje om naar beneden te rijden met die hals aanzet, maar ja ik rijd western dus dan is dat anders. Vroeger heb ik ook wel gesprongen maar hoger dan 1,20 wilde de meeste paarden die ik reed niet.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:09

crazycactus schreef:
Lijkt me geen makkelijk paardje om naar beneden te rijden met die hals aanzet

Dan moet je er eens op gaan zitten dan heb opeens een heel andere mening. Ik rij er ook wel eens op, heel iets vragen en been geven en hoppa. Maarja wout heeft ook M gelopen. Daarniet van.