Je paardje springt goed en jij gaat goed mee
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
XoNo schreef:Sorry, maar ik moet hier even op reageren.
Je paard loopt voor geen meter. Kop omhoog, rug weggedrukt en dan ga jij voor de lol een sprongetje maken van 1.45m hoog?! Of je een cap opdoet interesseert me niets, doe ik zelf ook bijna nooit, maar ik vind het erg onverantwoord wat je met je paard doet.
Nu niet komen met momentopname dit, momentopname dat...als jouw paard netjes kan lopen, zet je dit soort rijfoto's niet op Bokt. Ik weet niet hoevaak je op deze manier met je paard omgaat, maar als je dit nog even volhoudt, dan loopt je paard over een paar jaar helemaal niet meer.
Arnyek schreef:Leuke pony!
Het springen ziet er netjes uit, voor zover ik daar echt iets over kan zeggen.
De amazone zal alleen wel haar handen hoger moeten houden tijdens het rijden. Teugels iets korter, handen hoger en het paard naar de hand toe drijven. Volgens mij geeft dat een fijner gevoel voor de combinatie.
skippy schreef:ik zal voor je duimen![]()
alleen is wout geen groninger maar een gelderlander met arabisch bloed
amie_x_mij schreef:ik vind wel dat tie op sommige foto's netjes loopt
\
skippy schreef:je zou ook wel eens kunnen vragen of er een reden is waarom hij zo loopt\

t zal vast niet glad zijn volgens jou, totdat je dalijk een keer onderuit ligt!
skippy schreef:en dankjewel XoNo een beetje rustiger mag ook wel als je iets te zeggen hebt mag dat ook wel op een normale manier want hier word ik ook niet vrolijk van en voor de goeie orde ik heb les en ook wel van een goeie instructeur en dan niet aankomen met verhalen van "dan zal je zelf wel niet kunnen rijden" je zou ook wel eens kunnen vragen of er een reden is waarom hij zo loopt\
als je je wilt afreageren doe dat dan lekker op iemand anders want hier heb ik geen zin in tips zijn welkom maar niet op zo'n manier als wat jij doet![]()
en nu niet zeggen dat ik niet tegen kritiek kan want dan had ik geen toestemming gegeven om de foto's op bokt te zetten
skippy schreef:
bij de foto's dat we naar huis rijden kijkt hij niet voor niets zo mooi hij kijkt in de richting van huis en als je niet oplet sjeest hij dus zo onder je kont weg omdat hij zo snel mogelijk bij zn vriendinnetje wil zijn
Nuts schreef:Ik vind die opmerking over dat je met een gespannen paard niet (hoog) mag springen een beetje onzin. Veel paarden willen zo graag springen, dat ze sowieso gespannen worden als ze weten dat ze mogen springen. Kijk maar eens naar de 1.60 rubrieken op tv, die paarden zijn echt wel gespannen voordat ze aan een parcours beginnen, gewoon omdat ze graag over de hindernissen willen. Mijn eigen (springgefokte) paard verandert ook direct van karakter zodra er hindernissen in beeld komen, dat zit gewoon in de aard.
Met de opmerkingen over een gespannen rug van het paard ben ik het wel eens.
dit paard loopt gewoon ‘gestresst’ ..en ik snap niet dat er zo hoog gesprongen word idd terwijl de techniek het achter zich laat! maar ja .. als het paard ‘verlatingsangst’ heeft , waarom ga je dan niet eerst zorgen dat dat goed voor elkaar is ? Lekker stappen , geef je paard de ruimte om wat te leren , en ga niet als een gek opbouwen tot 1.45 m ! 
crazycactus schreef:Lijkt me geen makkelijk paardje om naar beneden te rijden met die hals aanzet