Les op Larissa (Tuiger = bok bok bok bok :+ )

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casjuh

Re: Les op Larissa (Tuiger = bok bok bok bok :+ )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 09:00

Jurga schreef:
Papa had een heel eigen karakter heb ik weleenes gehoord, Cambridgen schijnen stakers te zijn. Maar wel gouden knollen, die van mij tenminste!

Kunnen jullie niet aan een kopie van haar papier komen? Er loopt nl. een volle zus rond van mijn merrie en deze gelijkenis is zó extreem!

ik ga er morgen weer heen, dus dan schrijf ik het wel op een blaadje voor je over en pb ik je der nog over! Dat het een gouden knol is is zeker waar, want zodra je der hebt (na het staken) gaat ze voor de volle 100% voor je! Misschien is Larissa ook wel een half zusje van Jurga? lijkt me wel grappig Haha! haha

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:06

Ik ben erg benieuwd!

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:05

Leuk als het zusjes zouden zijn Haha!
Heb ook even je foto's bekeken Jurga, ze lijken idd erg op elkaar (nouja het is dan ook al familie, maar hoe dicht op elkaar Haha!)..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:37

janne schreef:
mischien n stomme vraag hoor.
maar hoe lang hebben ze dat paard al?
ik ben vorig jaar bij n halve tuiger wezen kijken die volgends mij ook larissa heette. die stond bij n manege in de buurt bij amsterdam als ik het goed onthouden heb. dat paard was z dressuur.
ik kan de plank ook gigantisch mis slaan nu haha.

Ik heb zelf iets van 5 jaar op de manege waar dit paard staat gereden en ben daar nu sinds een jaar of 2 weg wegens de overstap naar verzorgpaarden en nu mijn eigen schimmie.
Larissa stond al op deze manege voordat ik wegging daar, dus denk inderdaad dat het niet dezelfde is.

Ik moet zeggen dat ik Larissa nog nooit zo heb zien bokken! (Kan mijn timing fout zijn...) Ik kom vaak nog kijken naar de les van 20:30 op vrijdagavond waar vaak een vrouw op haar rijdt die haar goed aanpakt en zelfs nageeflijk/aan de teugel weet te rijden. Wat ik verder wel weet is dat Larissa op 1 kant ontzettend sterk kan zijn en het voelt alsof ze haar kaken vast zet op het bit en er geen beweging in is te krijgen.

Succes met je lessen op haar en doe de groeten aan Floor als je weer les van hem hebt.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:44

Judibo schreef:
Leuke foto's Knipoog Knap dat ze nog zo duidelijk zijn geworden!

Ik heb tot 1999 (daarna naar het noorden verhuisd) ook gereden op manege reineburg (toen nog reinestein volgens mij). Felix was echt mijn favoriet! Springt ie nog steeds zijn wissels??? Gijs heb ik nog een paar x gereden, was ook errug leuk. Staat Kareltje daar ook nog?

Ik heb altijd lesgehad van Linda, geeft ze daar nu nog les? Floor ken ik ook wel, eerst op manege de paddock gereden en later kwam ik hem inderdaad in Nieuwegein tegen.

Groetjes Judith

Ik heb daar ook heel wat jaar gereden op de vrijdagavond en ben sinds 2 jaar daar gestopt wegens overstapverzorgpaarden en nu mijn eigen merrie. Ik had ook meestal les van Linda.

Met Felix gaat het rijden nog altijd prima, van wat ik er nog wel eens van zie als ik op vrijdagavond nog even ga kijken.
De vader van Gijs, Orthos, is de opa van mijn merrie (wat een toeval, ook allebei schimmels Gijs en Lio)

Kareltje is verkocht aan een meisje die hem eerst een tijd heeft gehuurd/geleasd op de manege. Hij staat nu op stal bij een vriendin van me en het gaat heel goed met hem! Hij kan lekker naar buiten (weidegang) en zijn eigenaresse zorgt erg goed voor hem. Hij is een stuk rustiger en vriendelijker geworden.
Hij heeft nu wat ik hem ook altijd al gegunt heb!
(Kareltje was mijn favoriet met rijden daar)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:57

leuke fotos
Dat commentaar erbij is ook leuk!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:33

whahaha geweldig Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 08:49

IngLio schreef:

Ik moet zeggen dat ik Larissa nog nooit zo heb zien bokken! (Kan mijn timing fout zijn...) Ik kom vaak nog kijken naar de les van 20:30 op vrijdagavond waar vaak een vrouw op haar rijdt die haar goed aanpakt en zelfs nageeflijk/aan de teugel weet te rijden. Wat ik verder wel weet is dat Larissa op 1 kant ontzettend sterk kan zijn en het voelt alsof ze haar kaken vast zet op het bit en er geen beweging in is te krijgen.

Succes met je lessen op haar en doe de groeten aan Floor als je weer les van hem hebt.

op de rechterkant is ze inderdaad behoorlijk sterk! Misschien ligt het eraan of ze als eerste rijd in de ochtend, of al lekker gereden is en wat energie kwijt is (en uiteraard het dieseltje warmgelopen is haha)... De vorige keer dat ik erop zat had ze namelijk al een uur gereden voor mij en was ze lekker warm. Na een kwartiertje rijden had ik der ook los op die rechterkant! Maar deze les kwam ze gewoon van stal en had ze niet meer gedaan dan slapen Dromen En ja, als je dan meteen de eerste les al aan het werk wordt gezet, zou ik als paardzijnde ze ook eens een poepie laten ruiken hahaha Cool
Oh ja! Floor is z'n eigen manege begonnen:
http://www.staldelindeboom.nl/
De officiële opening is 6 maart aanstaande...
Wat betreft het paspoort enzo van Larissa, Het hing niet op der stal dus dan hebben ze em ook niet. Maarrr omdat ze dezelfde vader hebben vind ik het toch 2 zusjes Bloos

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:59

leuke fotootjes!

Je blijft wel netjes in het zadel hoor! mevrouw heeft blijkbaar een pittig karaktertje! Haha!

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:42

Wat jammer dat het er niet op stond zeg, bij veel andere hangt het er wel...

Jeetje wat een manege heeft Floor overgekocht zeg Wow! Wow!.
Dat is niet niks Cool
Ik hoor het wel wanneer jij gaat kijken Haha!

Irishcoffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:12

Hey hey!

Ik zag het pas later maar ik ken je Tong uitsteken
Ponykamp, de Bongerd paar jaar terug komt er al iets boven?

Echt weer zo`n 'caspaard' hahha, leuke foto`s hoor!

Groetjes Iris

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 19:00

Irishcoffee schreef:
Hey hey!

Ik zag het pas later maar ik ken je Tong uitsteken
Ponykamp, de Bongerd paar jaar terug komt er al iets boven?

Echt weer zo`n 'caspaard' hahha, leuke foto`s hoor!

Groetjes Iris

hey!!! ja er komt heel veel naar boven hahaa! wat leuk dat ik je hier tref... Ik mis het wel erg hoor op onze springkonijn Noortje Bloos Misschien dat eerdaags weer een keertje langs ga bij de bongerd, lijkt me wel leuk Lachen doeiii Doei!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:14

hahaha echt leuk die foto's Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:13

casjuh schreef:
http://
http://www.staldelindeboom.nl[/url]

Wat gaaf! Dat wist ik dus helemaal niet... En nu lees ik het net pas, dus heb ik ook de opening gemist!
Snif snif
Ik ga gauw kijken!

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:02

whahah grappig al die foto's en vooral dat commentaar Knipoog

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:40

IngLio schreef:
casjuh schreef:
http://
http://www.staldelindeboom.nl[/url]

Wat gaaf! Dat wist ik dus helemaal niet... En nu lees ik het net pas, dus heb ik ook de opening gemist!
Snif snif
Ik ga gauw kijken!

een heeele mooie manege! Kwijl Hoop dat het em allemaal gaat lukken (denk het wel)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:24

Whaha wat een gave foto's Haha!
Alleen snap ik niet dat je eerst zegt dat commentaar welkom is, en dan dat als je advies wilt je het wel aan je instructeur vraagt, maar dat zal wel aan mij liggen Clown

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:20

Snap niet dat veel mensen dit leuke foto's vinden.. bah.. een paard is geen mens die denkt: vandaag heb ik geen zin, ik ga s ff klieren!!
Als hij niet in wil buigen de ene kant, dan zal hij daar wel een reden voor hebben..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:07

Ik heb ook een Cambridge Cole gereden en dat was me er ook 1! Een hele eigen wil en staakte ook regelmatig!
Leuk om te horen dat er meer zijn!

XXX Mo

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:08

Alline schreef:
Snap niet dat veel mensen dit leuke foto's vinden.. bah.. een paard is geen mens die denkt: vandaag heb ik geen zin, ik ga s ff klieren!!
Als hij niet in wil buigen de ene kant, dan zal hij daar wel een reden voor hebben..

Ikzelf was bij de les, heb ook de foto's gemaakt, maar het was meer staken omdat ze het even niet wilde.
Want ze liep een groot deel van de les wel lekker, af en toe werd er iets gevraagt waar zij even geen zin in had, bv een keer afwenden, hup bokken.
Zelfs toen zij naar rechts wilde en Casjuh rechtdoor deed ze dit.
Anders had ze dat op alle manieren wel gedaan.
Het lijkt nu of het de hele les zo is gegaan, het is zo af en toe gebeurd idd, maar er staan dus meer foto's van het bokken op dan van de rest (mede omdat ik Frits (mede eigenaar van haar paard) en Alyssa (nichtje, die toen ahar eerste les reed) fotografeerde.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 17:47

Natasja91 schreef:
Whaha wat een gave foto's Haha!
Alleen snap ik niet dat je eerst zegt dat commentaar welkom is, en dan dat als je advies wilt je het wel aan je instructeur vraagt, maar dat zal wel aan mij liggen Clown

met andere woorden: commentaar is welkom ik doe er alleen nix mee Knipoog
En zoals Niki al beschreef was ze niet de hele les zo, maar probeerde ze er onderuit te komen door of te bokken, of te staken en toen dat allemaal niet lukt wilde ze ook wel een sprintje trekken en uiteindelijk wilde ze dan toch wel een beetje harder werken dan ze normaal hoeft te doen... Het is even doorzetten en uitzitten en dan is ze weer helemaal los en top Haha! hahaha volgens mij geeft die Cabridge Cole dan eigenzinnige paardjes door Clown wel grappig om te horen dat al die nakomelingen zo dwars zijn haha, zijn er ook nakomelingen van Cambridge Cole die een ander karakter hebben?!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:10

whaaa... dat paard !
lening ding hoor ! Bloos!
wel komisch !