Eclips (v.Evenaar) @ training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovewally

Re: Eclips (v.Evenaar) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:44

uber mooi paardje Bloos Cool

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 19:03

Kilian schreef:
ik vind het een leuk diertje..
ga me verder niet bemoeien met de discussie over slof of niet..

vind het alleen wel heel netjes hoe je iedereen te woord staat..
hier mag half bokt een voorbeeld aan nemen!!!

Dank je, ik vind dat sommige mensen hier nog overreageren,zowel als commentaar tegen iemand als commentaar krijgen.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:05

doe die slof weg,zal er al veel netter uitzien!
jouw pony heeft heleemaaaal géén slof nodig...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:16

ilufprincess schreef:

dat weet je niet, ik heb nu dit hele topic gelezen en zoals het ernaar uitziet heeft die pony het dus wel nodig. trouwens suc6 verder met rijden en ik hoop binnenkort foto's te zien zonder slof maar dat mag ook nog een poosje durenhoor, alles op zn tijd zolang je er maar vanuit gaat dat je doel is om zonder slof te kunnen rijden over een poosje

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:19

missmiekie schreef:
ilufprincess schreef:

dat weet je niet, ik heb nu dit hele topic gelezen en zoals het ernaar uitziet heeft die pony het dus wel nodig. trouwens suc6 verder met rijden en ik hoop binnenkort foto's te zien zonder slof maar dat mag ook nog een poosje durenhoor, alles op zn tijd zolang je er maar vanuit gaat dat je doel is om zonder slof te kunnen rijden over een poosje

Bedankt, ik doe al flink mn best en hopelijk is hij er over 2,3 maanden eraf. Ik doe het rustig aan, dat werkt altijd nog het beste.
Ik hou jullie allemaal op de hoogte met af en toe wat foto's!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:10

Okee.... huivert. Haha! Haha! Haha!

Ik beleer ook paarden MET slof.......... de eerste paar weken.Totdat ik het gevoel heb dat de basishulpen goed genoeg bevestigd zijn. Dan gaat de slof er gewoon af en ik heb nog nooit problemen gehad met de aanleuning, balans of wat dan ook.......... maargoed, ik heb ook nog nooit met een strakke slof gereden. Nog nooit

In draf moet je de slof gewoon losser laten hangen. heel simpel.

Je kan beginnen om de slof niet tussen de voorbenen vast te maken maar aan de singelstoten, dus aan de zijkant van je zadel.

Echt meid, je verkloot echt heel die pony zo.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:35

Nou sorry hoor maar ik vind het echt onzin, je paard hoort geen steun te zoeken aan de slof, daar word ze alleen maar slechter van. Gebruik een thiedemann of een martingaal, dat werkt hetzelfde in, dus dat ze daar 'nog niet aan toe is' is wat mij betreft gewoon om het goed te praten. Misschien moet je eens wat boeken gaan lezen of advies vragen, dan zal je zelf lezen/horen wat de bedoeling is van een slof en dat het maar bij enkele voorkomingen nuttig is, en niet omdat ze er anders vandoor gaat e.d. laat een ander haar dan eerst longeren terwijl jij er op rijd, dan wend ze er vanzelf aan zonder slof of met Thiede of Martingaal te rijden..

Ik bedoel het niet boos, echt niet, ik maak me gewoon een beetje zorgen dat je dit doet, terwijl het gewoon niet nodig is.

IK VIND DAT ECHT GEWOON ONZIN IK BEDOEL ZE MAG ZELF WETEN HOE ZE MET HET PAARDJE RIJD ZIJ KENT HEM HET BEST DUS IK VIND NIET DAT JE ER ZO OP KAN REAGEREN

MAAR VERDER ECHT EEN HEEL LEUK PAARDJE Haha!
IK HOOP DAT HET LUKT OM PROBEREN ZONDER SLOF TE GAAN RIJDEN Haha!
SUCCES !!!!!!! Haha!
XXX CHARLOTTE

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:20

Haha, ik zat al te wachten op Gijsenkim Tong uitsteken

Ik vind het rijden met een slof geen enkel probleem, dat is immers ieders eigen keus en ieders heeft daar zo zijn reden voor.

Ik ga met de mening van Gijsenkim mee, wat betreft het losser laten van de slof. Iedere 5 minuten dat je de slof wat losser kan laten is mooi meegenomen. Dat kun je dagelijks oefenen. (geen commentaar, gewoon een tip)

Ik ben wel van mening dat ik deze pony graag wat meer naar voren gereden zie worden met het neusje eruit.
Ik vind het een leuk ding, dus hoop dat je bereikt waar je heen wil.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:18

Oke ik heb nu alles gelezen en ze is er hartstikke serieus mee bezig, ik neem aan dat iedereen ook wel doorheeft dat ze eigenlijk het liefst zonder slof rijd, en dat het niet haar bedoeling is om haar pony te verpesten. Maar het is wel logisch dat je er commentaar op krijgt, was te verwachten. Maar je hebt alles duidelijk uitgelegd. Probeer inderdaad rustig af te bouwen, ik kan me voorstellen dat een pony die een jaar (in)gereden is met een slof wel moeite heeft om meteen goed zonder slof te lopen. Helemaal een jong dier leer je zo verjeerde dingen aan. Nou heel veel succes ermee, en ik ben benieuwd naar de vervolg foto's

xxx

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:35

ik bied ook mijn exuses aan..
ik had weer niet gelezen( dom dom aurélie Knipoog )
nu begrijp ik het...
nog veel sucses verder!!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:26

Pff, ik heb echt nog nooit echt op dit forum gekeken, maar hier kom ik ineens het levensverhaal van mijn ponietje tegen. Even om allerlei onduidelijkheden te voorkomen;
Eclips is door mij zadelmak gemaakt, ik was toen al 20, dus heb alleen het 'ruwe' werk gedaan: er de 1e keer op gaan zitten, rond rijden, leren reageren op been en teugel etc.
Toen zocht ik iemand om er mee te gaan rijden. Dounia was 1e keus, maar de pony was af en toe beetje heftig, en toen ze een keer geschrokken was weggesprongen, en dounia dr vingers brak bij haar val, zag die t niet meer zitten. Een ander meisje wat bij ons reed heeft t toen een tijdje gedaan, maar die reed niet vaak genoeg naar mn zin, en zei niet meer tijd te hebben om ermee te rijden, ze wilde er niet voor gaan.
Omdat ik vond dat ze eerst serieus door gereden moest worden, is ze naar een trainingsstal gegaan. Daar is ze 2 maanden geweest, en heeft ze veel geleerd (oa gewoon hoeven optillen etc, wat ze absoluut weigerde daarvoor). Ze is gereden door een meisje wat internationaal springt met de ponys, geen commentaar daarop.
Eclips is heel gevoelig op been en teugel, en reageert daarop door haar hoofd omhoog te gooien (bijna tegen je neus aan), om dat af te leren is er een slof aangedaan. Inmiddels houdt ze haar hoofd een stuk stiller. Na 2 maanden is ze terug naar zeeland gegaan, is dounia er mee verder gegaan. Op de trainingsstal zijn ze er niet aan toegekomen om de slof er af te trainen, dat is nu dounia's taak, daar is ze nu mee bezig, en zoals ik dat zie gaat dat heel goed.

Oh ja: Evenaar heeft geloof ik iets van 63% arabisch bloed, officieel heeft Eclips dus ruim 30%. Maar moeders heeft ook minstens een kwart bloed, dus eclips is ongeveer half arabisch

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:47

sorry maar door de slof wordt de pony helemaal naar beneden getrokken. Misselijk
neem is les , en dan leer je wel hoe je een pony nagevelijk moet rijden Pling want het is een leuke pony Lovers

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:13

Ik vind het echt een super mooie pony en heel jammer dat hij heeft aangeleerd op die stal om met slof te lopen.
Maar ik vind aan de ene kant wel goed dat ze met slof rijd want ik heb dan een pony waar ik nu niet op kan rijden vanwege blessure en toch af en toe na het longeren op ga zitten(ook al mag dat niet)en dan heb ik er ook een slof aan omdat ik hem anders gewoonweg niet kan houden en zeg nou zelf waar kies je nu voor voor je eigen veiligheid of niet soms??
Ik hoop dat je na een tijdje je slof eraf kunt halen want het is echt een super mooie pony.
ff offtopic de vader van je pony staat ook te koop(evenaar)maja hij is voor mij te klein.ik vond het namelijk wel een mooie pony.
Veel suc6 nog Knipoog

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:03

En haar moeder is minstens zo mooi, maar die is niet te koop
Afbeelding

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:28

Ik vind het een hele leuke pony en wens je veel succes met het verder trainen van haar!
@veerledec, grappig dat je zo je pony terugziet en je foto van mams doet het helaas niet!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:52

xxsummyxx schreef:
sorry maar door de slof wordt de pony helemaal naar beneden getrokken. Misselijk
neem is les , en dan leer je wel hoe je een pony nagevelijk moet rijden Pling want het is een leuke pony Lovers

Leer toch eens lezen Slapen

Ik vind het een leuke pony, veel succes met het rijden verder. Hopen dat het afbouwen van de slof goed gaat.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:56

Jeetje wat debiel
Je gaat een pony toch niet (IN!!)rijden met een slof?! Boos!
Sommige mensen zijn echt om te huilen Huilen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:03

Kritiek vanachter je pc is makkelijk hé mensen.
Verder heb ik haar zelf ingereden, en daar is geen slof bij te pas gekomen.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:38

Wel een hele mooie pony zeg!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 07:55

hartstikke leuke pony,ik heb alle reacties gelezen,en ik heb inderdaad het idee dat de TS serieus met de pony bezig is.
maar het verhaal van veerledec is wel iets anders dan dat van de TS...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:51

Leuke pony en ik hoop dat het binnenkort allemaal goed komt zonder slof en ze wat meer op de achterhand komt. Succes ermee!

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:39

Snoevie schreef:
hartstikke leuke pony,ik heb alle reacties gelezen,en ik heb inderdaad het idee dat de TS serieus met de pony bezig is.
maar het verhaal van veerledec is wel iets anders dan dat van de TS...

(Ja een jaar en twee maanden is een heel ander verhaal.
Ook is ze blijbaar niet ingereden met die slof!?!
Maar er waren problemen die blijkbaar moeilijk op te lossen waren door veerledec en ik meen te begrijpen verzorger van de pony (kan ik verkeerd begrepen hebben) zonder die slof en als ze weer bezig zijn met die eraf te trainen zie ik het probleem niet zo.) <= ik had nog zo voorgenomen bij het schrijven van het berricht dat ik me er niet in zou mengen.

Wel een mooie pony alleen niet mijn type Haha! ikke hou van iets minder luxe uitvoering voor mijn overtollige zit vlees

gr
Laatst bijgewerkt door Jessay op 12-05-05 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:49

Leuk paardje.. Lachen
en over die slof discussie zeg ik maar niks verder..