manege paarden maken plezier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: manege paarden maken plezier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:07

lailapri schreef:
Een andere manege waar ik heb stage gelopen liepen de paarden ook buiten, en los in de bak, de hele zomer in een grote kudden en in de winter als het land het toe laat in groepjes. Zij worden ook goed verzorgt, en in de lessen krijgen ze gerust wel eens een tikje maar slaan en trekkn mag echt niet, je krijgt een waarschuwing luister je niet ga je maar weg.

Ik krijg zo het idee dat dat op de plek is waar ik ook (manege)lessen geef?
Dan heb je gelijk...wij accepteren absoluut geen enkele grofheid jegens het paard...heeft het paard een corrigerende maatregel nodig (wat de lesklant op dat moment niet lukt), stapt de instructie erop en corrigeert het paard of de pony. Of het beestje wordt enkele malen door een meer ervaren ruiter gereden.
Bij ons komen ook beginners...die leren deze hulpen écht niet hoor...wij hebben trouwens ook geen enkele 'stakende' pony of paard. Ze lopen allemaal keurig mee in de lessen en worden door de meer gevorderde ruiters (leeftijd ong. 13-16 jaar) op nog best pittig niveau gereden. De instructeurs zijn allen gediplomeerd en de paarden hebben plezier in hun werk en hun leven.
We krijgen zelfs zo nu en dan pony's om te corrigeren.

Als een manegepony (of -paard) gewoon van begin af aan goed gereden wordt, ongeacht of het diertje met beginners of gevorderden loopt (m.i. moet je dit als 'leiding' zijnde ook verdelen over de pony's) moet er i.m.o. weinig aan de hand zijn.

BTW: onze pony's hebben het zó lekker dat ze ook wel eens heel erg fris kunnen zijn, dus het zijn absoluut geen 'dooie dienders' maar ze blijven wél heel eerlijk, zoals wij dat ook van onze manegeklanten eisen....doe je dat niet...is het gat van de deur snel aangewezen!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:05

Ik snap niet helemaal waarom mensen hier de manege en de instructeur aan het goed praten zijn, het gaat hier om die meiden en die gaan gewoon *IMO* heel erg ruw met die dieren om.

Manege nu een topic waarin jij foto's van jezelf neer zet, ik vind het een vreemd iets dat jij in andermans topic foto's van iemand neer gaat zetten *die niet eens bekeken kunnen worden want het is een besloten groep* en daar commentaar op gaat geven.

Ruw zijn tegen je paard heeft daarbij in mijn ogen niets te maken emt kunnen rijden als Anky, het heeft meer te maken met respect hebben voor het dier, en dat ontbreekt *wederom IMO* op deze foto's.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:30

Zelf rij ik ook op manege Waarland. En heb er al veel geleerd. Vind dat deze meiden opzich best wel ruw met de pony's omgaan ook al zijn het niet de makelijkste dieren om te rijden. De instructie zelf is erg goed maar door de grote groepen kunnen ze niet op iedereen tegelijk letten.

Ik vind het raar dat manege zo reageerd op devica. Niemand rijd perfect en iedereen heeft wel iets waar je aan kan werken.

Zoals al eerder is gemeld worden de dieren erg goed behandeld. De dieren zelf zijn opzich goed te rijden maar er zit af en toe wel een staker tussen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 15:18

randy01 ik had het nog neit eens over jullie, helemaal niet aan gedacht, daar gaat het er iid ook super aan toe, daar wil ik zelf mee rijden in de lessen (ben niet makkelijk) ik had het eigenlijk over manege warnaar! maarja.

Ik las niet dat op jullie manege zegmaar de instructie erg goed was, heb in die ene les al zoveel uitspraken gehoord waar ik het absoluut niet mee eens ben, een instructeur die aanmoedigt nog harder te slaan Verward erg vaag. De rede dat ik ging kijken was omdat ze met mijn pony daar les wilde volgen, maar dat gaat dus niet door.

En ik wil gerust eens een les meerijden op tommy ofzo hoor!!!! lijkt me erg leuk!!!! mogen jullie eens op mijn pony rijden, heel mak paardje vooral de fjord, maar als je hem zo gaat rijden, now way dat hij het doet, wordt het een staker dus, de bruine zou achteruit de bak uit lopen zo haar stal weer in en de shet zou je eraf rennen/bokken enzo.....

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:37

Ik vind deze meisjes ook erg ruw rijden.
Ik weet dat manegepony's soms heel dwars kunnen zijn!!
En als dat zo is laat ik het hen weten, eerst op een gewone manier en als ze dan nog niet luisteren door een tik.
Maar ik ga het paard niet in zijn mond trekken Verward
Dat is nergens voor nodig, met de juiste been en teugelhulpen
gaan ze makkelijk naar de kant die jij wil.
Die meisjes moeten leren wat respect voor je pony is.
Waarom denk je anders dat Verona en ik zo'n goede band hebben, en ze nu zo goed loopt?
Omdat ik altijd ruw ben geweest
Of haar netjes gecorrigeerd heb op de fouten en respect voor haar heb Ja
(en Verona heeft ook vaker een tik gekregen hoor als je dat maar weet. maar na die tik wist ze wel wat ze niet meer bij mij hoefde te proberen.)

Ik heb vroeger ook bijna altijd op Verona gereden, en daar heb ik ook alles van geleerd.
Nu rijd ik ook op anderen en die zijn ook niet de gemakkelijkste.
Maar zo ruw
Dan snap ik heus waarom die diertjes gaan staken.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:32

Ik heb zelf iets van 6 jaar op een manege gereden, nu heb ik sinds een jaar met mijn eigen paardje les, en er zitten duidelijk verschillen in. Op een manege leer je meestal volte's draaien, afwenden enz. door middel van je handen. Dus volte draaien is alleen met je handen. Bij ons was het ook wel van, als het paard niet luisteren gaf maar een klap. Dat hoef ik nu ook niet te proberen. Op een manege leer je de paarden niet begrijpen, en het leren paardrijden word op een 'makkelijke manier' gedaan. Achterwaarts is knijpjes met je handen, niks met je benen. Van dat soort dingen. Deze meisjes hebben het waarschijnlijk zo geleerd, en hebben geen eigen paard waar ze dingen op leren. En manegelessen, tja, je rijd met min. 8 mensen in een bak, ze hebben geen tijd om iedereen individueel van alles te leren, en er dan ook nog de hele tijd op te letten. Dus je kan het deze meisjes niet echt kwalijk nemen, ze hebben zo leren rijden, niet luisteren = slaan.. Afdraaien zonder dat het mag = rukken. Ze weten niet beter.
(Sorry als ik me vergis, maar ik heb 't zo wel ervaren, in die jaar tijd met les op mn eigen paard heb ik meer geleerd als die 6 jaar op de manege)

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:37

jullie denken allemaal dat jullie de beste zijn in rijden maar als we commentaar op jullie gaan geven dan is het niet zo!!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:55

MiiGurl schreef:
jullie denken allemaal dat jullie de beste zijn in rijden maar als we commentaar op jullie gaan geven dan is het niet zo!!!

Hoor jij hier iemand van zichzelf zeggen dat die zichzelf goed vind rijden. Ik iig niet. En ik zal ook de laatste zijn die dat zal zeggen. Ik heb er vroeger ook weleens naast gelegen, of dat ik op een pony reed die geen zin had. Maar als ik mijn handen ergens op schouder hoogte zou hebben hangen, zou ik daar toch echt wel gecorrigeert op worden.

En niemand is te oud om te leren, neemt niet weg dat ik de meisjes op de foto ruw vind rijden. En als er problemen zijn over ons commentaar, dan moet je bij de TS zijn, want die heeft de foto's geplaats en voor zo ver ik weet mag je hier commentaar geven.

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:06

maYbe iets te veel....!!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:11

Dan moet men geen foto's plaatsen of toestemming vragen Knipoog

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:12

okej voor iedereen,
op mijn site, staan foto's die er veel minder hard uit zien! Ik zit ook op die manege.
http://groups.msn.com/fepulesa/
daar staan foto's en niet van de makkelijkste!

maar even @ Lailapri, mocht je de fotos er plaatsen? Van renee en anita?
tegen mij hebben ze gezegt dat ze van niks wisten dat ze hier gingen staan!

xxiezz

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:13

jij bent zo'n persoon die denkt dat die alles is want anders dan reageer je niet zo Haha! Ja Misselijk is niet goed....!!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:14

MiiGurl schreef:
jij bent zo'n persoon die denkt dat die alles is want anders dan reageer je niet zo Haha! Ja Misselijk is niet goed....!!!

Heb je het tegen mij? In dat geval bedankt hoor Haha!
Als het tegen mij bedoelt is, dan is mijn mening dat je nog eens ff moet lezen. Ik geef gewoon mijn mening. Ik geef mijn mening beleeft weer, zonder kwetsende taal of om mensen bewust de grond in te schoppen en zonder persoonlijk te zijn (zoals sommige andere hier niet, maar goed). Dus omdat ik iets zeg waar ik achter sta, denk ik dat ik alles ben. Jij kent mij niet en als je me wel zou kennen, dan zou je daar wel anders over denken, maar goed, zo dwalen we af Cool
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 15-02-05 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:16

Devica schreef:
okej voor iedereen,
op mijn site, staan foto's die er veel minder hard uit zien! Ik zit ook op die manege.
http://groups.msn.com/fepulesa/
daar staan foto's en niet van de makkelijkste!

maar even @ Lailapri, mocht je de fotos er plaatsen? Van renee en anita?
tegen mij hebben ze gezegt dat ze van niks wisten dat ze hier gingen staan!

xxiezz

Dit gaat toch niet om jou en de manegepaarden daar en hoe de mensen daar rijden?
Wat wil je hier nou mee bewijzen?

Er staan hier foto's van haar verzorgsters in de les, dit is haar topic en geloof dat je het er een beetje op voorzien hebt het hele topic naar jouw hand te zetten.

Capopjekop denk dat ze het tegen Devica heeft Vork

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:17

devica ik ken jou:P:P:P

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:18

capopjekop nee tegen me opa Slapen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:18

miigurl dan wens ik je nu veel succes met lezen, zet hem op meid Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:19

capopjekop schreef:
miigurl dan wens ik je nu veel succes met lezen, zet hem op meid Knipoog

Oeps bljkbaar wel tegen jou...tenzij haar opa echt mee leest Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:21

k houd me er maar buiten, k geef mn mening, en er wordt meteen gezegt dat ik het naar mijn hand wil draaien Verward

maar mag 1 ding even duidelijk zijn (!) het is geen slechte manege, je leerd er hardstikke veel!
die kinderen rijden gewoon slecht en bagger, en dan moet het van 2 kanten komen!

maar goed, ik zeg niks meer, en miigurl ik Pm je wel

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:22

Sily moet ik nu lachen ofzo Slapen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:22

Ow trouwens, als we nu toch bezig zijn, wil ik graag argumenten. Ben benieuwt hoe je bij je mening over mij komt Haha! Dus brand los, zou ik zeggen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:23

MiiGurl schreef:
Sily moet ik nu lachen ofzo Slapen

Ik denk zomaar dat je daar niet toe in staat bent Haha!

Maar dat maakt niet uit, zolang ik maar de grootste lol heb Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:25

Nou sily, dan lach ik met je mee Haha!
Dit is werkelijk de eerste keer in mijn leven dat ik word uitgemaakt voor iemand met dunk Haha! dus mijn actie om zelfvertrouwen te hebben is eindelijk gelukt Nagelbijten / Gniffelen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:27

capopjekop schreef:
Nou sily, dan lach ik met je mee Haha!
Dit is werkelijk de eerste keer in mijn leven dat ik word uitgemaakt voor iemand met dunk Haha! dus mijn actie om zelfvertrouwen te hebben is eindelijk gelukt Nagelbijten / Gniffelen

Gezellig, lachen met een capopjekop Haha!
Weet je iig zeker dat als je van je stoeltje afglijdt van het lachen je iig veillig valt Knipoog

*gaat zich nu weer gedragen...tenzij ik me gedwongen voel me te misdragen Haha! *

on-topic: mooi paardje Vingers aflikken

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:27

ik heb meer lol dan jou hoor klig hier helemaal dubbel met me vriend Haha!