patos schreef:Paal schreef:of die kleine wieltjes, die zijn echt zo ontzettend scherp ! Als je daar niet goed mee overweg kan, zijn ze echt zo gemeen. Ik heb al vaak meisjes op concoursen zien rijden met kleine wieltjes, terwijl ze er absoluut niet mee overweg konden.
Maarja, de wieltjes zijn klein, dus van een afstandje ziet niemand dat je met wieltjes rijdt, dat denken ze dan.
Ha, daar wil ik even op reageren. Ik voel me namelijk een beetje aangesproken omdat ik sinds een week dus weer aan het trainen ben met kleine wieltjes. Patos heeft in de M1 een periode gehad dat ze lekker haar eigen gang ging onder de proef, rare trucjes enzo. Juist door 3 wedstrijden met dit soort sporen te rijden heb ik haar eens goed aan kunnen pakken. Wanneer ze ging jokeren gingen de sporen erlangs (wie niet horen wil moet maar voelen hoor). Na die 3 wedstrijden was het probleem de wereld uit en ben ik naar grove wielsporen gegaan die ruim twee cm korter waren. Daarmee heb ik nu bijna de Z1 uitgereden, maar nu we al twee wedstrijden geen punten meer hebben doordat ze opnieuw de trucendoos heeft uitgevonden heb ik weer de scherpe sporen uit de kast gehaald, ik verheug me nu al op haar reactie wanneer ze er komende zaterdag onder de proef achter komt dat ze met het zelfde niet nog een keer kan flikken.
Begrijp me goed, patos is erg leergierig en werkt hard, maar soms is ze erg eigenzinnig en moet haar zin doorgedreven worden en dat is zonde aangezien meerdere mensen hebben bevestigd dat ze nog een stuk verder kan komen dan Z1.
Ik snap wel wat jij bedoelt, Patos, ik zeg ook niet dat iedereen met kleine wieltjes een dierenmishandelaar is. Ik zeg alleen dat er gewoon heel veel mensen niet mee kunnen omgaan. Als mijn paarden niet op mijn been reageren, gaan ook de sporen erover. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat zulke sporen echt heel gevaarlijk zijn aan de laarzen van onkundige ruiters en amazones.

Lekkere conclusie.. 
huilen met de pet op. Activeer het achterbeen dan eens goed dan gaat het been een km naar achteren en schoppen ze de pony erin, kijk die heeft dus duidelijk de sporen niet verdiend. Die weten niet eens op welke plekze actief aan kunnen drijven, trekken de hakken op en hebben de benen verkeerd. Die wil dus morgen met sporen gaan rijden. Ech geen goed idee vind ik maar ja eigen paard en een groot ego.
Mijn instructrice vind zelfd dat ik naar 5 cm mag, ik heb lange benen en het punt waar mijn spoor uit steekt ligt gelijk met het onderste gedeelte van de buik. Het punt waar je het spoortje gebruikt ligt nog een behoorlijk stukje hoger. Probleem is alleen dat er van die stomme reacties op krijgt, in de Z-rubrieken is het geen probleem, alleen de toeschouwers aan de kant gaan er vast op reageren als ik met sporen van 5 cm rond begin te rijden. En ach, met 4 cm gaat het best goed.