Tinkerbell (v. Peter Pan) @ Work! *Chique*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tinkerbell (v. Peter Pan) @ Work! *Chique*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:54

Lenn schreef:
ShannaY schreef:
Daar ben ik het totaal niet mee eens, een wielspoor bevat stekels, dus elke rol die het paard over lijf krijgt word hij "gestoken", wat zou dan vriendelijke zijn, een knop dat ze vacht aait, of een wiel dat zo'n 3 keer steekt?

Nou dat is een beetje gekleurd woordgebruik, een wielspoor rolt juist en een knopspoor steekt. Als je er met een wielspoor in gaat knallen is het natuurlijk onvriendelijk ja! Maar dat is dan ook niet waarvoor ze gemaakt zijn.
Wat vriendelijker is weet ik niet, weet wel dat mijn vorige paard vrij fel reageerde toen ik door omstandigheden een keer een wielspoor om moest, maar wellicht gebruikte ik ze niet goed Bloos Ach gut
Dus ik hou het gewoon bij mijn stompe knopspoortje als ik naar de M moet, daarvoor nog niet. (niet dat ik het gebruik daarvan vóór de M afkeur)

Nee een rechte spoor prikt, een knopspoor niet.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:55

ShannaY schreef:
griebels schreef:

Daar ben ik het totaal niet mee eens, een wielspoor bevat stekels, dus elke rol die het paard over lijf krijgt word hij "gestoken", wat zou dan vriendelijke zijn, een knop dat ze vacht aait, of een wiel dat zo'n 3 keer steekt?

niet alle wielsporen hebben stekels hoor je hebt ook wielsporen die glad zijn!!

het ziet er trouwens goed uit.. en jij weet hoe je jou paard het best kunt rijden dus!! Ga zo door

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:00

ShannaY schreef:
Nee een rechte spoor prikt, een knopspoor niet.

Ohja bedankt voor de nuance Lachen

Een gladde wielspoor lijkt me maar een snijdende werking hebben, niet?
Nouja laatmaar heb ook geen verstand van al die sporen Clown

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:28

Heet dat dan het paard in partjes? Clown

Leuke foto's Stalleke!

Die Tinkerbell is echt een lekker ding!
Voor je't weet zit je in de Z! Vork

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 16:25

Ik weet idd zelf wel hoe ik me paard moet rijden, als je een beetje kan rijden rijd je op je kuiten en niet op de sporen zoals veel mensen doen!
En een wielspoor is veel vriendelijker dan een knop of rechte spoor!
Bij deze discussie gesloten Haha! Ik zou niet weten waarom ik zou moeten veranderen van sporen omdat het volgens jou zielig is! en niet nodig is terwijl ze er super op loopt en nog steeds super aan me been staat!!

@ Kattebeest, Thnx, helaas start ik niet zoveel wedstrijden dus de Z zal nog wel ff op zich laten wachten Knipoog of ik moet per wedstrijd 4wps rijden dan gaat t snel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:36

stalleke schreef:
Ik weet idd zelf wel hoe ik me paard moet rijden, als je een beetje kan rijden rijd je op je kuiten en niet op de sporen zoals veel mensen doen!
En een wielspoor is veel vriendelijker dan een knop of rechte spoor!
Bij deze discussie gesloten Haha! Ik zou niet weten waarom ik zou moeten veranderen van sporen omdat het volgens jou zielig is! en niet nodig is terwijl ze er super op loopt en nog steeds super aan me been staat!!

Volgens mij voel je je een beetje aangevallen, want je reageerd wel erg aangebrand. Ik vind jou argumenten gewoon niet helemaal overeenkomen. Ik VROEG je of je niet bang werd dat je paard bang voor het been werd, ik zeg niet dat het zielig is, ik zeg niet dat je het niet mag, ik vroeg het me af. Vervolgens beargumenteer je dat als je goed kan rijden je met je kuit rijd, en je dus ook geen spoor nodig hebt, alleen ter verfijning van je hulpen. Klopt. Maar als jij goed met je kuiten rijd, kun je dus al verfijning ook een mm knop spoortje gebruiken, op deze manier voelt dat al heel fel aan voor zo'n paard. Vergelijk maar eens de grootte van de kuit en een mm spoortje ? Mijn paard is super aan het been, mijn vriendin rijd ook op mijn paard en die bevestigde dat ik ook makkelijk zonder spoor kan rijden, wat dus betekend dat mijn paard op mijn been reageerd en niet op mijn spoor. Ik snap de sprong van kuit naar wielspoor gewoon niet helemaal, vooral op zo'n nivo. Dan mag een wielspoor nog zo vriendelijk zijn (wat imo dus niet helemaal klopt), maar het vriendelijkste is nog altijd de kuit, of een mm spoortje. Die overstap is imo ook vrij logisch, dan de kuit en een wielspoor, die verschillen net zoals zwart en wit.

Verder vind ik dit een grappige opmerking :

stalleke schreef:

Waarom rij jij dan juist met wielspoor als jij weet hoe je je paard rijd (tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in!), en is die overgang zo groot?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:04

Ik vind ook wel dat je doorgaat over het spoortje.
Ik rijd met een wielspoor omdat ik vind dat het vriendelijker is. En een spoor is indd om je hulpen te verfijnen.
Jij vind een wielspoor scherper, wij niet. Discussie gesloten, en als je nog wat te zeggen hebt over sporen, open je maar een ander topic op VMR Ja

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:09

Al hang je er joekels van sporen aan.
Als je ermee kan rijden is het vriendelijker dan wanneer je zit te prikken met een kleine knop.

Dan kan je weer zeggen: àls ze dan toch kan rijden met grote sporen kàn ze ook rijden met kleine sporen.

Klopt.

Maar haar paard doet het goed op haar hulpen en haar spoor.
Ik ben er zeker van dat je dit paard gemakkelijk zonder spoor kan rijden. Dus, haar paard wordt er niet dood of bang op.

Waarom dan veranderen als het goed is? Omdat het immo vriendelijker lijkt om met een kort knopje te rijden?

Blijkbaar is het toch geen zwart en wit als een paard op beide goed reageerd. Als je die spoor goed gebruikt is die overgang helemaal niet zo groot. En qua vriendelijkheid hangt het gewoon van de ruiter af.

Tot zo ver het sporentopic?

Nogmaals: Prachtig dier die Tinkerbell.
Het is een echte schitterende fee! Vork

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:25

kattebeest schreef:
Als je ermee kan rijden is het vriendelijker dan wanneer je zit te prikken met een kleine knop.

Dan kan je weer zeggen: àls ze dan toch kan rijden met grote sporen kàn ze ook rijden met kleine sporen.

Klopt.

Maar haar paard doet het goed op haar hulpen en haar spoor.
Ik ben er zeker van dat je dit paard gemakkelijk zonder spoor kan rijden. Dus, haar paard wordt er niet dood of bang op.

Waarom dan veranderen als het goed is? Omdat het immo vriendelijker lijkt om met een kort knopje te rijden?

Blijkbaar is het toch geen zwart en wit als een paard op beide goed reageerd. Als je die spoor goed gebruikt is die overgang helemaal niet zo groot. En qua vriendelijkheid hangt het gewoon van de ruiter af.

Tot zo ver het sporentopic?

Nogmaals: Prachtig dier die Tinkerbell.
Het is een echte schitterende fee! Vork

Bedankt kattebeest!
Zo is het idd! je haalt de woorden uit mijn mond!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:27

Ik vind het echt een leuk paardje, maar ik vind het gewoon erg jammer dat je nu al zoveel hulpmiddelen gebruikt om de hulpen te verfijnen, je zit nog niet eens in het L1. Maar dat is je eigen keus. En het lijkt me een goed idee om een apart topic te openen over het gebruik van de wielspoor.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:34

viewtopic.php?f=8&t=366035 hier is het topic erover! valt me toch op dat er veel met wiel rijden omdat het vriendelijker is! en beter reageert en dus je been stiller kunt houden!
Nu wil ik er in dit topic niets over horen meer1 daar heb je dat ander topic voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:40

ziet er goed uit chantal, binnenkort kan ik haar irl bewonderen

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:41

Ontzettend leuk dier om te zien! Veel succes ermee verder! Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 16:54

vonneke schreef:
ziet er goed uit chantal, binnenkort kan ik haar irl bewonderen

Jaja ik heb er al zin in Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:28

Citaat:

Citaat:
Waarom dan veranderen als het goed is? Omdat het immo vriendelijker
lijkt

om met een kort knopje te rijden?

OK dan!

En dan nog iets... ik heb Chantal zien rijden en ookal rijdt ze met zweep en sporen dat wil nog niet zeggen dat ze die dingen vaak gebruikt. Ze gebruikt ze alleen als het al echt nodig is. Ze ramt toch niet dat beestje in elkaar?! Sjeetje zeg... als we over alles moeten zeiken waar iemand mee rijdt dan zijn we nog wel even bezig.

Plucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:38

ook hier weer mooie foto's, Chantal
echt super, veel succes Haha!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:51

netjes zeg! ben jaloers op je!! goed hoor!
ga je nog naar deurne 16 feb??

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:43

Ziet er echt super netjes uit!
Het enige wat me opviel is dat je soms in draf nog iets te veel naar voren zit, maar verder is het inderdaad errrug chique Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 09:58

ikkiekikker schreef:
Ziet er echt super netjes uit!
Het enige wat me opviel is dat je soms in draf nog iets te veel naar voren zit, maar verder is het inderdaad errrug chique Knipoog

Klopt
ik ben er al erg op aan het letten, maar het valt niet mee Clown

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:37

Ziet er netjes uit zeg! Je ziet steeds vooruitgang als je foto's plaatst! Lachen

SquitAnae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:37

wat een gaaf paard Lachen

Hij lijkt het allemaal snel op te pakken

Veel succes in de L1~

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 19:39

Hij neemt het idd allemaal erg snel op, veelste makkelijk eigenlijk Tong uitsteken

@ Moowsy, dat is natuurlijk ook de bedoeling Tong uitsteken daarom vind ik het zo leuk om fotos te maken, je ziet haar gewoon vooruit gaan

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:11

mooie combinatie! het ziet er ook netjes uit, maar ik zou proberen voor het los rijden je paard ietsje ronder te rijden.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 18:23

omaxje schreef:
mooie combinatie! het ziet er ook netjes uit, maar ik zou proberen voor het los rijden je paard ietsje ronder te rijden.

dankje, ik vind haar op de eerste fotos al erg rond Scheve mond

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:57

Het is een mooi plaatje, maar of je goed rijd met sporen kan ik niet zeggen vanaf een foto. Ik vind het niet echt goed, maar daar wil je het niet meer over hebben.
Ik vind het eigenlijk ook meer een 'storend' beeld van een jong paard met van de flinke sporen. Ik moet dan altijd denken aan zweepje, niet eens een spoortje enzo. Maarja zal er maar over op houden voordat je weer aanvallend terug reageert. Je weet dat topics er zijn om te discusieren, ook over foto's van iemand en niet dan weer een algemene topic.