Tiko, ruim 4 maanden na de verkoop....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rozahorse

Re: Tiko, ruim 4 maanden na de verkoop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:43

Wat zag hij er bij jou beter uit zeg.
Jammer dat hij zo achteruit is gegaan

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:25

Pff, lijkt me heel erg moeilijk om zo je vroegere paard terug te moeten zien. Maar goed, gelukkig is ie gezond en wordt er verder goed voor em gezorgd! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:12

Ik weet volledig hoe zoiets voelt, aan de andere kant ze kunnen het slechter hebben...
Ik heb hem altijd mooi gevonden die tiko

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:40

Bedankt allemaal!

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:33

echt jammer dat Tiko rijtechnisch gezien en conditioneel gezien zo achteruit is gegaan..
wel vind ik t top dat je daar nog een keer mocht komen kijken en rijden Ja
maar wat ik mooi vind, is dat hij t duidelijk toch naar zn zin heeft als 'kinderpony' Knipoog

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:31

Het is niet banketstaaf bedoeld, maar dit zijn de consequenties van je paard verkopen.

Eerlijk gezegd, vind ik het nogal overkomen alsof jij geweldig bent en dat meisje niet. Je kan het niet vergelijken. Jij hebt bergen meer ervaring en bent ook veel ouder.

Zo aan de foto's te zien heeft hij het gewoon super naar zijn zin en vindt hij het wel goed zo Haha!

Hij had het slechter kunnen treffen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:41

Zo te zien heeft hij het wel naar zijn zin toch?
Je kan ook denk ik niet veel verwachten van een 10-jarig meisje die een paard heeft. Misschien heeft zij wel hele andere ambities dan jij had.

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:44

Hij ziet er bij jou heel ontspannen uit..
bij dat kleine mokkel is het zo'n sufkopje...
sorry maar het is echt jammer
maar mischien voor hem wel fijn, hij hoeft niet zo hard te werken Tong uitsteken

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:09

LloiDLoVeR schreef:
maar mischien voor hem wel fijn, hij hoeft niet zo hard te werken

Sorry maar vind je jezelf niet heel erg ver gaan, Ik namelijk wel. Boos!
Jij hebt (hoop ik) de teksten niet goed gelezen want anders heb je ze niet op een rijtje om een klein meisje zo de grond in te beuken!!
Denk na voor je wat zegt!!!

Enne Myrthe ik snap nu wat je bedoeld bedankt voor je reactie

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:58

LloiDLoVeR schreef:
maar mischien voor hem wel fijn, hij hoeft niet zo hard te werken Tong uitsteken

vind ik ook heel domme reactie...

Het kind is er blij mee en zorgt er goed voor,het is niet dat tiko daar iets te kort komt...
Idd rijtechnisch is wel wat veranderd maar wat verwacht je van een 10-jarige?
Dat ze op het zelf niveau kan rijden ..
IK vind ook dat je dan tiko niet aan haar had moeten verkopen ,als jij er zo over denkt@ tiko
je had dan wel iemand anders kunnen zoeken?

maar ik zie geen problemen...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:26

Ach het is gewoon een slimme tink Knipoog hij past zich aan op het niveau van het kleine meisje Tong uitsteken .Ze zijn er nog blij mee en hij heeft het goed wat wil je nog meer.....

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:17

NaVy! schreef:
Myrth, Tiek vermaakt zich daar. Zo fijn als bij jou zal 'ie het nooit hebben, maar welk paard wel? Jij gaf alles op voor hem, en bovendien is er een gigantisch verschil in consequentie en verantwoordelijkheid tussen jou en "zij". Tiek heeft twee sterke punten: de werkwillige en getalenteerde Superpony die jij naar boven haalde, en de trouwe, lieve kinderknuffel die hij nu mag laten zien. Over een jaar of 2 wordt dat meisje serieuzer en wil ook zij harder werken, en loopt Tiek alsnog zijn wedstrijdjes. Met jou aan de kant natuurlijk!
Ik ben trots op je meis!

(die foto van mij had echter niet gehoeven Knipoog )

Ik ben het hier mee eens...het moet heel erg moeilijk voor je zijn geweest, ook de reden dat ik zelf nooit meer naar mijn vorige paard ben gaan kijken.
Het idee dat er iemand anders andere dingen met mijn paard deed....bbrrr.....

Maar zo heeft hij het ook naar zijn zin, en wil zij met de tijd weer serieus gaan rijden *zoals Snowdon al zegt is dat altijd iets minder ind e winter* weet je iig dat het er in zit, dat heeft die met jou al laten zien.

Knap van je hoor.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:19

Wat dapper dat je er heen bent geweest!
Ik kan me voorstellen dat je rijtechnisch gezien een teleurstelling voelde.
Maar het ligt er ook maar aan waar je je prioriteiten legt.
Uiteraard wist je vooraf dat het zou gebeuren, maar het gevoel van 'wat jammer dat hij niet meer zus en zo loopt' kun je niet onderdrukken. Je moet het een plaatsje geven.

Ik vind dat hij er goed uitziet! Kijkt leuk uit zijn oogjes, tevreden en goed gehumeurd.
En wat is hij toch veelzijdig en braaf!
Bij jou de stoere gymnast, bij haar de brave goedzak.
Een bijzonder paardje, dat is en blijft het.
Je mag trots zijn op het feit dat jij hem hebt mogen kennen!
En op jezelf, want je hebt dit moeilijke moment (op bezoek) toch maar mooi doorstaan!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:36

hij kan wel netjes lopen, dus als zei misschien wat ouder is heeft ze een top paard Pling

hjet is natuurlijk heel moeilijk om dat nu al voor je te zien,

waarom heb je hem verkocht Ach gut

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:20

Wat zonde dat hij achteruit is gegaan wat betreft het rijden!

Maar gelukkig heeft hij het wel goed verder Lachen

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 20:08

Dimple schreef:
Het is niet banketstaaf bedoeld, maar dit zijn de consequenties van je paard verkopen.

Eerlijk gezegd, vind ik het nogal overkomen alsof jij geweldig bent en dat meisje niet. Je kan het niet vergelijken. Jij hebt bergen meer ervaring en bent ook veel ouder.

Zo aan de foto's te zien heeft hij het gewoon super naar zijn zin en vindt hij het wel goed zo Haha!

Hij had het slechter kunnen treffen Ach gut

Hai,

Nu ik het zo terug lees vind ik idd dat het wat 'arrogant' overkomen. Onzorgvuldig geformuleerd en negatief tegen over het meisje dat hem gekocht heeft. Het was gewoon een gevoel dat ik van mij afschreef, niet nadenkend over hoe het overkwam. Dom....

Ik had stiekem gehoopt dat als ik er weer op reed, dat alles weer als 'vroeger' zou gaan, en dat was uiteraard niet zo, dat was op dat moment gewoon een teleurstelling. Het is logisch, ik neem de nieuwe kopers niks kwalijk, maar gewoon even ontzettend jammer.

Kortom, ik heb absoluut op een verkeerde wijze verwoord wat ik bedoelde, het had subtieler en eerlijker tegen over de nieuwe koper gemoeten...

Voor mij staat het iig voorop dat Tiko gelukkkig is, en dat was hij volgens mij. Hij was vrolijk, zag er gezond uit en ergens nog precies dezelfde Tiko...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:22

Sjeetje wat zonde zeg! Tiko vond ik altijd een van de tinkers hier op bokt die geweldig mooi lopen en altijd super in conditie is. Dat wordt zo even in 4 maanden om zeep geholpen. Prettig.... Haha!

Slecht voor zijn gezondheid, en zijn kwaliteit van leven wordt er wel minder door. Maar ja wat wil je....dat meisje is 10, ook wel logisch aan de ene kant. Frusty Eigenlijk veel te jong voor een paard. Kinderen kunnen de verantwoording gewoon nog niet aan, of ze moeten een goede begeleiding krijgen. Idee misschien??? Pling

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:11

Tiko schreef:

Hai,

Nu ik het zo terug lees vind ik idd dat het wat 'arrogant' overkomen. Onzorgvuldig geformuleerd en negatief tegen over het meisje dat hem gekocht heeft. Het was gewoon een gevoel dat ik van mij afschreef, niet nadenkend over hoe het overkwam. Dom....

Van je af schrijven is altijd goed, maar zeker op een forum als dit waar veel mensen een 'mening' hebben is het goed om soms nog even terug te lezen wat je hebt geschreven voordat je half Bokt over je heen krijgt. Knipoog

Uit je verhaal spreekt ook een boel verdriet en teleurstelling, dus ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
Maar echt, zo te zien zijn ze erg gek op elkaar en heeft Tiko niks te klagen Vingers aflikken Haha!

Kop op! Ach gut

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:49

Sharmila schreef:
Sjeetje wat zonde zeg! Tiko vond ik altijd een van de tinkers hier op bokt die geweldig mooi lopen en altijd super in conditie is. Dat wordt zo even in 4 maanden om zeep geholpen. Prettig.... Haha!

Slecht voor zijn gezondheid, en zijn kwaliteit van leven wordt er wel minder door. Maar ja wat wil je....dat meisje is 10, ook wel logisch aan de ene kant. Frusty Eigenlijk veel te jong voor een paard. Kinderen kunnen de verantwoording gewoon nog niet aan, of ze moeten een goede begeleiding krijgen. Idee misschien??? Pling

Sorry maar hier moet ik even op reageren......
Wat een ongelooflijke onzin schrijf jij hier weg in 1 reactie....

Slecht voor zijn gezondheid,kwaliteit van leven minder....
Meisje van 10 veel te jong voor een paard..

Tiko was idd een heerlijke tink om te zien lopen de combinatie zag er altijd tiptop uit.
Dat het nu een brave kindervriend is komt ook zeker doordat de basis van dit paard dik in orde was.
Als een paard door het leven gaat als lekkere hobbelpony wil zeker niet zeggen dat hij daardoor een minder kwaliteit van leven heeft als een dressuurmatig goed gereden paard.
Ook kinderen kunnen zeker een paard waard zijn..laat ze lekker spelender wijs leren op een brave makker,laat ze genieten van een paard zonder de poespas die er later bij zal komen(enne er zijn er van 10 met meer ruitergevoel dan wij ooit krijgen).

Paard is blij,eigenaar is blij ..wie ben jij om dit zo naar beneden te halen.

@Tiko.kan me heel goed voorstellen dat gemengde gevoelens hebt maar probeer je hier overheen te zetten..hij is ergens anders gelukkig en jij bent toch maar mooi diegene die het beste uit hem heeft gehaald en een paard hebt verkocht waar een kindje de vriend van haar leven aan heeft Ach gut

meagabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:15

leuk om tiko nog eens terug te zien
ik was 1 van zijn grote fans Tong uitsteken
maar hij is wel minder gespierd geworden dat is wel jammer
maar hij blijft leuk Haha!

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:34

hmmm..ik begrijp je helemaal..ik zou precies hetzelfde doen *LOL*
Maar je kunt hem tenminste nog opzoeken Pling

Toch jammer dat hij zo achteruit is gegaan, maarja hij heeft het daar zo te zien goed naar z'n zin *LOL*

en dat lijkt me het allerbelanrijkste!!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:31

jeetje.. arme jij Ach gut

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:33

Het is nu weer gewoon het leuke, lieve, vrolijke huiskamerolifantje zoals wij hem gekocht hebben..... Alleen een stuk braver Clown

Vind het wel heel mooi om te zien hoe blij Malou met hem is Ja Zou leuk zijn als zij ooit ook met hem zo'n goede combinatie gaat vormen als jullie waren. Maar dat kan natuurlijk ook nog niet in die 4 maanden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 00:23

mythe ik snap jou wel, als ik jou en tiek altijd zag.....
Snap ik best dat dit je diep van binnen kwetst....
Maar wat je zegt hij is gelukkig en dat is belangrijk.
en dat meisje doet oko vast wel haar best, tiek was niet altijd makkelijk...
Groetjes joyce

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:14

Ik vond het destijds hartverscheurend dat je hem moest verkopen en ik kan me indenken dat het moeilijk is om hem zo terug te zien. Verdrietig

Maar ja denk maar zo; iedereen is ooit begonnen met paardrijden en dat gaat niet over 1 nacht ijs. Als dat meiske echt verder wil met Tiko dan zal het wel goed komen, want dan heeft ze geen keus.

Maar wat ik me af vraag; vindt zij het niet vervelend dat jij komt kijken? Misschien heeft ze jouw teleurstelling wel gevoeld?