Slipjacht in IJhorst. (zwaar coole foto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:26

Lielle schreef:
ik heb een keer meegereden met de jacht, maar mijn sport is het niet Laat mij maar crossen.

OK dan!

Helemaal mee eens. Heb in mijn jeugd heel wat jachten gezien. NBijna geen enkele ruiter kan rijden. De sport voor de (domme) nouveau riche.
Uitzonderingen daargelaten.

Wie denkt dat ik ongelijk heb, moet maar eens op een jachtstal gaan kijken. De jachtruiters rijden hun paarden nooit zelf, gelukkig. Maar na een jacht, staan de paarden allemaal met kapotte mondhoeken en wonden in hun buik weer op stal. Meerdere paarden ehbben ook wonden op de bovenlijn. Zelfs oud-Grand prixpaarden staan er na een jacht zo bij. De ruiters die ze trainen zijn weer weken bezig de paarden een beetje op te lappen, tot de volgende jacht.

Er zijn wel goede ruiters bij, maar die zijn heel schaars. Ik ben blij dat ik geen jachtpaard ben.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:33

*LOL* ik lig hier helemaal in een deuk om die foto`s zeg!! Ok, niet ideaal voor de meeste paarden hoe de ruiter "meewerkt", maar toch wel een grappige ervaring! Haha!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:50

Wow dat ze daar overheen komen, vindt het zelfs bij die eerste eruit zien dat hij niet uit gaat komen...

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:02

Bbbbrrrr.............doodeng Bloos

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:18

ik weet het niet, ik heb een naar gevoel bij dat soort dingen.

er raken heel veel paarden gewond door dat soort races en jachtparijen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:51

haha geweldige foto's!
Idd zitten sommige ruiters niet echt geweldig Lips are sealed

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:38

Eerlijk gezegd vind ik het er levensgevaarljk uitzien, voor de paarden.Scheve mond

Wonderwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:11

lijkt me echt doodseng om over die sloot te gaan.. Schijnheilig

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:16

Afbeelding

die man helemaal rechts (op een witte)
is de peet-oom van mn zusje

dit is absoluut mijn sport niet en k ben het absoluut niet eens met de manier van rijde van de meeste mensen . (dus niet allemaal maar sommige moeten echt eerst even leren goed paardrijden)
volgens mij doen sommige het alleen maar voor de sherry stop Tong uitsteken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:32

Als ze t echt goed voor hadden met die paardjes, dan hadden ze wel een beugelriem om de nek van het paard gedaan, zodat ze zich nog ergens aan vast konden houden. Clown

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:11

Venetia schreef:
+:)+

Helemaal mee eens. Heb in mijn jeugd heel wat jachten gezien. NBijna geen enkele ruiter kan rijden. De sport voor de (domme) nouveau riche.
Uitzonderingen daargelaten.

Wie denkt dat ik ongelijk heb, moet maar eens op een jachtstal gaan kijken. De jachtruiters rijden hun paarden nooit zelf, gelukkig. Maar na een jacht, staan de paarden allemaal met kapotte mondhoeken en wonden in hun buik weer op stal. Meerdere paarden ehbben ook wonden op de bovenlijn. Zelfs oud-Grand prixpaarden staan er na een jacht zo bij. De ruiters die ze trainen zijn weer weken bezig de paarden een beetje op te lappen, tot de volgende jacht.

Er zijn wel goede ruiters bij, maar die zijn heel schaars. Ik ben blij dat ik geen jachtpaard ben.

Lekker generaliserend weer!
Mijn schoonvader is jarenlang huntsman geweest en heeft dus ook een jachtstal gehad.. Hij jaagt nu zelf ook nog.. en als er iemand zorgvuldig met zijn paarden omgaat dan is hij het wel!

Het niveau van rijden is bij sommige ruiters niet zo goed, maar je kan niet over allemaal praten. Mijn schoonvader rijdt ook sgw en kan goed rijden! Kapotte mondhoeken en wonden in hun buik is echt de grootste onzin!!
Zij gaan even zorgvuldig om met hun paarden als ieder ander!

Als je twijfelt.. aankomend weekend is jacht De Wijk in Drenthe.. Kom maar kijken en dan zal je zien dat de paarden aan het eind van de jacht echt niet met kapotte mondhoeken staan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:24

doet ze ook niet, ze maakt juist expliciet een uitzondering Knipoog

machteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:08

er word veel over de houding van de ruiters gezegt maar ik dnek dat je erg moeilijk kan inschatten hoe een paard zon sloot gaat springen, dat is niet iets dat je ( denk ik ) dagelijks oefend.... en ja foto's zijn moment opnamens... hier in zeist is ook eenmaal per jaar een soort demo ( ik weet niet of het nu nog is?!? ) maar daar zagen de paarden er allemaal goed uit, hadden er veel plezier in, en kwamen ook allemaal heel terug waarna ze goed verzorgt werden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:16

machteld schreef:
er word veel over de houding van de ruiters gezegt maar ik dnek dat je erg moeilijk kan inschatten hoe een paard zon sloot gaat springen, dat is niet iets dat je ( denk ik ) dagelijks oefend.... en ja foto's zijn moment opnamens... hier in zeist is ook eenmaal per jaar een soort demo ( ik weet niet of het nu nog is?!? ) maar daar zagen de paarden er allemaal goed uit, hadden er veel plezier in, en kwamen ook allemaal heel terug waarna ze goed verzorgt werden.

nou, ik cross zelf en zo'n houding overkomt me toch maar heel zelden hoor.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:42

Mijn dressuurinstructrice die PSG rijdt, doet ook iedere week aan de jacht mee (voor de insiders: met dat schimmeltje waar ik in Baarle Nassau mee reed Knipoog ). Zij geeft ook gelijk toe dat 90% van de jachtruiters absoluut niet kan rijden. Zij rijdt zelfs af en toe hun paarden omdat ze weer eens geen sloten willen springen.....rara hoe komt dat?

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:02

Foto's zien er leuk uit.. alleen hoe die 'oude' ventjes rijden, is niet zo mooi natuurlijk.Ben je ook bij de 'stop' geweest..(bij v. Eisden) want daar vlakbij woont mijn vader(boerderij met rood dak)..

Ik was daar toen met mijn vader met de bak bezig, en zag ik de honden en paarden weer wegrijden..
De paarden die daar in de buurt in het land stonden(,dat is weer dichtbij waar het paard en de pony van Tinkelbel staan).. waren totaal nat van het zweet..lekker gezond Scheve mond ..
ik heb 5 jaar geleden zelf ook mee gedaan met een jacht (in hattem) echt zo leuk!! Alleen kon ik natuurlijk niet over de hele brede sloten..
Laatst bijgewerkt door DiLiberty op 20-01-05 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:06

calypso1989 schreef:
idd... ut zijn ook echt boeren he *niet beledigend voor degene die dat wel zijn*

boeren??? toen ik een paar jaar geleden mee heb gedaan, waren het zulke'bekakte rijke lui' figuren.. Het waren totaal geen boeren.. (misschien mijn vader en ik het meest Tong uitsteken )

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:19

k vind het er doodeng uitzien Scheve mond zou er ook echt niet naar kunnen kijken, zometeen valt zo'n paard en breekt z'n been Scheve mond nouja dat kan altijd gebeuren, maar t ziet er toch wel heel erg eng uit allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:50

ik ging altijd kijken bij paleis het Loo (geloof ik, of was het nou soestdijk...) Nee het is het Loo.. en daar hadden ze altijd cross country en milletairy.. echt geweldig om te zien! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:53

Angeliek schreef:
Hoi,
Die man met die hoed ken ik wel... Die was vorig jaar ook op soestdijk.
Ik zit ook een beetje in het jachtwereldje en rijd soms ook een jacht... Maar dan in het zuiden Knipoog
Wel gave foto's zeg!

ooh dan was het dus toch soestdijk.. Bloos

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:09

Op foto 4 is er teminste een slimmerik. Die zie je op de achtergrond gewoon over een soort 'bruggetje' lopen. De verbinding tussen de 2 weilanden (geloof ik) Knipoog
Maar wat een doodenge foto's zeg Scheve mond

Fionaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:06

Ik vind het wel mooie foto's maar wat een houdingen zeg whaha..
ik vind het wel gewaagd, ik weet niet of ik dit wel zou durven met mij paardje

tonylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:07

hey erg cool!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:51

KimBalaa schreef:
Op foto 4 is er teminste een slimmerik. Die zie je op de achtergrond gewoon over een soort 'bruggetje' lopen. De verbinding tussen de 2 weilanden (geloof ik) Knipoog
Maar wat een doodenge foto's zeg Scheve mond

Natuurlijk zijn er bij een slipjacht ook ' alternatieven ' ... Haha!

De slipjacht komende zaterdag in De Wijk(vlakbij IJhorst) is ook berucht om het aantal sloten die genomen moeten/mogen worden!
Cool

Alleen andere jachtvereniging Verward
Niet met bloedhonden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:02

Die sloten zijn zo leuk Haha!
Ook op soestdijk, heb je zo'n leuk klein meertje... waar echt bijna elk paard weigert! altijd weer leuk Haha!