Klojo in actie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 09:50

Haha!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 11:42

zie je wel... kheb nu bewijs

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:10

Leuke pony heb je, vind alleen wel dat je op een andere manier kan reageren op het commentaar dat je krijgt Verward je reageerd zo fel, terwijl bokt nou eenmaal een discussieforum is.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 13:46

_Lot_ schreef:
Leuke pony heb je, vind alleen wel dat je op een andere manier kan reageren op het commentaar dat je krijgt Verward je reageerd zo fel, terwijl bokt nou eenmaal een discussieforum is.

er worden dingen gezegt die ze niet kunnen zien van alleen een foto, en al helemaal niet wanneer het een moment opname is...
dat tolloreer ik gewoon niet... ik denk dat er meer zijn die er zo over denken

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:15

mag ik erf nog wat bij toevoegen? : ze zeggen de heletijd het zelfde dan zegt zij: ik weet wel wat ik doe hoor! en dan gaan ze toch nog verder! er zijn nu al 2 pagina's volgel*lt met dingen die ze zelf ook wel weet of waar ze zelf ook wel aan denkt!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:47

Haha! word steeds gezelliger

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:49

Wat duidelijk te zien is op de foto's is een strakke hulpteugel bij een lage halshouding en een gespannen paard. Kun je hoog en laag springen, je kop nog zo in het zand steken, dat is zo. En dat houd in dat de teugel niet goed wordt gebruikt en jij je paard niet naar ontspanning toe kon rijden.

En ik ben van mening dat je je beter druk kunt maken om gehoorzaamheid en je eigen houding dan om die krul in dat hoofd. Die komt namelijk vanzelf als de rest van je rijden ook klopt. Ik ga er hier bij vanuit dat dat de bedoeling is van je hulpteugel aangezien ik had gevraagd of dit het geval was en je daar geen antwoord op hebt gegeven.

Dat de topicstarter vindt dat ze weet waar ze mee bezig is betekend nog niet dat dat ook zo is, en ook niet dat ik denk dat dat zo is. Ze denkt en weet blijkbaar zelf niet dat de hulpteugel verkeerd wordt gebruikt, want ze heeft gezegd dat ze dat wel correct doet.

Nogmaals, je kunt je er gemakkelijk vanaf maken en zeggen dat je wel weet wat je doet, of je gaat nadenken over commentaar wat hier wordt gegeven. En als je geen kritiek wilt hebben moet je geen foto's plaatsen. Dan moet je thuis gaan rijden en luisteren naar hoe geweldig je kunt rijden. Jammere is alleen dat je daar niets van leert.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:57

ik heb hier echt compleet geen zin meer in... alleen omdat jij bepaalde dingen denkt. het is fijn dat je je mening geeft.. maar als ik daarop reageer hoe het erbij staat moet je je daar maar bij neerleggen... je doet alsof het dier helemaal mishandeld word... Verward

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:58

het komt erop neer dat jij zegt... ik ben geweldig en ik weet er vanalles van.. en hoe jij erover denkt dat telt niet... sorry maar daar kan ik me niet bijneer leggen

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:05

Het hele idee achter discusieren is dat je allebei je mening geeft. Dus als ik me niet kan vinden in jou verklaring dan hoef ik me daar niet bij neer tel eggen, en vervolgens leg ik uit waarom niet. Betekend niet dat je het met mij eens hoeft te zijn, ik wilde alleen graag een inhoudelijk reactie van je hebben.

Je enige reactie tot nu toe is geweest is : ik weet wel waar ik mee bezig ben. Ik heb uitgelegd waariom ik denk dat het zo niet gaat zoals het zou kunnen. Niet om te zeggen dat jij niets kunt of dat ik alles weet, maar gewoon omdat ik hier anders over denk.

Ik geef aan dat ik denk dat jij je hulpteugel verkeerd gebruikt en je naar mijn mening beter kunt gaan werken aan ontspanning en gehoorzaamheid. Heeft niets met mishandeling te maken, gewoon met mijn kijk op dressuurrijden.

Dus nogmaals: waarom denk je dat het meer zin heeft om hem met zijn hoofd naar beneden te'dwingen met een hulpteugel dan te gaan werken aan ontspanning en gehoorzaamheid?

femkem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:16

Hey leuke pony heb je!!!! Alleen denk ik anders over die slof, je kan proberen je pony eerst een tijdje je teugels aan het halster te rijden dus zonder enige druk en dan met je houding te rijden, terug nemen sturen en voorwaarts rijden met je houding desnoods eerst in de longeerbak en dan als dat goed lukt via je been iets naar beneden vragen als hij goed ontspand doet hij dat uit zichzelf!

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:35

ik vind het een leuk paardje. Jaa bokt he altijd gezeik hihi Knipoog
Maar ik vind wel dat je het ietsjes losser mag doen ik heb nix tegen hulp dingen hoor Lachen

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:52

Je hebt een leuke pony, maar dat je elastiek te strak zit is en feit dat kan iedere boeren banketstaaf nog zien. Misschien moet je toch eens nadenken waar je mee bezig bent, wat je krijg er echt spijt van. Hier wordt je pony echt niet beter van! Ik hoop dat je er wat mee doet, dat is ook een stuk fijner voor het beestje.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:02

laurae je schrijft wel de heletijd lange verhalen maar kom maar eens hier en probeer het zelf! ze heeft al een tijdje zitten klungelen met aan de tuegel te laten rijden ( zoiets had ik gehoort van iemand ) en het is haar nog niet gelukt dit advies was van iemand anders en dat volgt ze en ze kan niet naar 15 adviessen te gelijk luisteren!

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:26

Maar LauraE, het is toch ook juist de bedoeling dat je slofteugel heel strak staat en dat ze met haar neus op der borst loopt? Zo rijd ik mijn pooony ook altijd *LOL* mijn mama zegt dat dat goed is zodat ze dan steeds meer last krijgt van haar rug, en daardoor rustiger word zodat ik fijn kan rijden! OK dan!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:15

laurea.. het is hier een forum.. geen rechtzaak.. En calypso1989 weet heus wel hoe je met dieren om moet gaan hoor.. en zij kent klojo het beste en zij is de enige die weet hoe je er echt mee moet rijden...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 20:10

Kendera schreef:
Maar LauraE, het is toch ook juist de bedoeling dat je slofteugel heel strak staat en dat ze met haar neus op der borst loopt? Zo rijd ik mijn pooony ook altijd *LOL* mijn mama zegt dat dat goed is zodat ze dan steeds meer last krijgt van haar rug, en daardoor rustiger word zodat ik fijn kan rijden! OK dan!

dit slaat echt compleet nergens op... ik kan wel janken eerlijk waar... dat ding is zelf nog te groot dus ik weet echt niet waarover jullie zeuren.. hij lijkt gewoon strak te staan....

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 20:13

als ik achteraf geweten had dat ik hier zo'n heibel van zou krijgen zou ik dit nooit hebben geplaatst... ik snap niet wat jullie hebben...

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:32

Leuke foto's en mooi beessie!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:46

ik vind het l*llig voor je.. mooie pony!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:54

laurae ik kom van de week daar op de manege, zal ik eens beoordelen of dit elastiek verkeert/strak zit? ik zal daarna mijn meing hier ook even plaatsen goed? en trouwens ik denk dat onze calypso zo langzamerhand wel weet wat jou mening is!, het zou fijn zijn als je er in het vervolg ook rekeing mee houd dat ook een topic starter gevoelens heeft! en dit gelt ook voor Kendera

--------------------------------------------------------------------------------

Maar LauraE, het is toch ook juist de bedoeling dat je slofteugel heel strak staat en dat ze met haar neus op der borst loopt? Zo rijd ik mijn pooony ook altijd mijn mama zegt dat dat goed is zodat ze dan steeds meer last krijgt van haar rug, en daardoor rustiger word zodat ik fijn kan rijden!

---------------------------------------
ik vind dit echt de botste reactie van heel bokt!
sorry hoor maar als dit jullie manier is om iemand te helpen hoop ik niet dat jullie een helicon opleiding gaan doen! ik kan wel merken dat onze laurae een advocaat is! mischien is het voor jou een kendera een idee eens een spoed cursus spw te doen? kunnen jullie meteen wat mensen kennis op doen want bij paarden hebben jullie die natuurlijk niet meer nodig! toch? want jullie rijden natuurlijk alle 2 al op zeer hoog niveau en jullie hebben zeker ook de slofteugel uitgevonden? even een tip voor de topic starter! trek je niet altijd alles van iedereen hier aan! maar als ik je volgende week zie help ik je wel een keer! want je hebt de teugels eigenlijk wel vrij strak en jij kan cleo ook makkelijk rijden zonder! want het valt me op dat je met dat ding in ieder geval vrij ver naar voren gaat zitten! maar daar gaan we wel wat aan doen! en dan maken we nog wel een keer foto`s oke? nouw meid kop op! je kan super rijden! nou ik zie je van de week wel en by de weg :p kan je laukje van de week een keer voor me rijden omdat ik nog steeds niet mag rijden door supreme!

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:18

laurae schreef:
Het hele idee achter discusieren is dat je allebei je mening geeft. Dus als ik me niet kan vinden in jou verklaring dan hoef ik me daar niet bij neer tel eggen, en vervolgens leg ik uit waarom niet. Betekend niet dat je het met mij eens hoeft te zijn, ik wilde alleen graag een inhoudelijk reactie van je hebben.

Je enige reactie tot nu toe is geweest is : ik weet wel waar ik mee bezig ben. Ik heb uitgelegd waariom ik denk dat het zo niet gaat zoals het zou kunnen. Niet om te zeggen dat jij niets kunt of dat ik alles weet, maar gewoon omdat ik hier anders over denk.

Ik geef aan dat ik denk dat jij je hulpteugel verkeerd gebruikt en je naar mijn mening beter kunt gaan werken aan ontspanning en gehoorzaamheid. Heeft niets met mishandeling te maken, gewoon met mijn kijk op dressuurrijden.

Dus nogmaals: waarom denk je dat het meer zin heeft om hem met zijn hoofd naar beneden te'dwingen met een hulpteugel dan te gaan werken aan ontspanning en gehoorzaamheid?

Hier heb ik niets meer aan toe te voegen Laukjefreak...

Citaat:
sorry hoor maar als dit jullie manier is om iemand te helpen hoop ik niet dat jullie een helicon opleiding gaan doen!

Helpen? Heb je de reacties van Calypso al gelezen?

Ik stop verder met deze 'discussie' succes met je pony calypso, het is een leukerd... verpest het aub niet Knipoog

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:53

@kendera!
die griet kan echt wel rijden hoor! en ze kan volgens mij cleo ook makkelijk rijden zonder want ik moet eerlijk zijn, ik ben ook niet zo hulpteugel fan! ik heb een aantal jaren engels gereden maar ben overgestapt op western omdat ik geen uitdaging meer had! dus ik rij tegenwoordig alleen nog maar vanuit de onstpanning! en dat kan calypso ook want vroegah! deed ze dat ook met calypso! dus dat moet met cleo ook wel gaan!
ik stop nu ook met deze discussie!@

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:54

bedankt Lotte.. zat hierdoor toch wel ff in een dipje.. dat elastiek is eigenlijk voor een paard.. het lijkt gewoon alsof het zo strak zit... als de camera beter had gewerkt had je het ook kunnen zien. dus ik hoop dat Lotte haar camera meeneemt en het hier kan bewijzen....

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:56

nou, ik vind je paardje heel erg mooi hoor! en sweet hoofdje ook!