Ricky!! m'n stoere fjord *D [Jasper]

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:32

Wat een gezeur hier zeg Scheve mond Vind het er leuk uitzien, en je hebt hem nog maar kort, dus dat rijden komt waarschijnlijk helemaal goed

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 02:11

Hey daar is Jasper Haha!
Ik vind de foto's er netjes uitzien, en dat gaat vast alleen maar beter worden als jullie elkaar wat beter kennen.
Veel plezier met hem Lachen

Ps. De kleur van je dekje is echt mooi..!!

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 08:15

Paradise schreef:
Hey daar is Jasper Haha!
Ik vind de foto's er netjes uitzien, en dat gaat vast alleen maar beter worden als jullie elkaar wat beter kennen.
Veel plezier met hem Lachen

Ps. De kleur van je dekje is echt mooi..!!

thnxx
Ja idd ik hoop het ook Pling
@ Mr_Mikey ja he.. Maarja
Dankje voor je reactie...!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:35

Natasha schreef:
Ik heb het niet in de gaten, wat achter de teugel lopen is.
Dat komt waarschijnlijk omdat jij met je 19 jaren meer ervaring hebt als ik!

Ik wist niet dat leeftijd meer zegt over ervaring, en ik durf met mijn 19 jaartjes echt wel te zeggen dat ik meer ervaring heb, als ik kijk naar wat voor soort paarden jij verkoopt en wat voor problemen daar allemaal al mee zijn geweest. Bloos!

Ps. Er staan een aantal paardjes op je site die behoorlijk achter de teugel staan/lopen, je hebt er nogal een houtje van, ik kan best begrijpen dat het dan in jou ogen niet achter de teugel lopen is.. Scheve mond

Citaat:
Het gaat er niet over of de Fjord in t verleden achter de teugel liep, hier, op de fotos, doet ie dat niet.
Ik heb aan een kenner ( want ik ben dat niet Knipoog )zojuist even de fotos laten zien, en hij loopt gewoon netjes hier, met de hals die hij heeft.

Hmm dat blijkt dus maar weer, op een aantal foto's hangt de teugel los en blijft het beestje nog steeds in dezelfde houding lopen. DAT is achter de teugel lopen.

Citaat:
Als je een loodlijn trekt van de neus naar de grond, is het ok, loopt ie iets VOOR de loodlijn is het voor de echte kenners nog beter, zoals in foto 2 van Jasper hier, loopt ie ACHTER de loodlijn is het niet goed.
Dit voorbeeld zie je t beste in de 2e rijfoto in je eigen profiel, ShannaY.
Knipoog

Jij hebt het nu over loodlijnen, allemaal prachtig opgedreund, maar achter de teugel lopen is heel wat anders dan die mooi loodlijntjes. Zoals je idd kunt zien loopt mijn paard op de tweede foto te DIEP, wat dus ACHTER de looplijn is. Hij loopt niet ACHTER de teugel, dat is iets totaals anders. Een paard dat achter de teugel loopt, neemt een gedwongen houding van zichzelf aan, wat dus betekend dat jij je teugels los kunt gooien en jou paard nog in dezelfde houding blijft lopen, omdat hij geen aanleuning heeft, en dus ook niet jou hand wil volgen daar jij hem ruimte geeft. En bij dit paard is dat duidelijk het geval. Mijn paard loopt te diep, ik heb gewoon contact, het enige probleem op die foto is, om zijn neusje eruit te rijden, en dat is nu juist zo moeilijk bij een paard met een korte hals.

Misschien is het voor de volgende keer wel handig, als je het over hetzelfde hebt als mij.. Klein tipje hoor Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-05 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:36

louskeh schreef:
Ja die tip kun je wel gebruiken zie ik....

Nou kom dan eens op met die tip, of moet je nu eerst iedereen gaan navragen hoe dat moet. Ik heb het nu al 2 keer gevraagd, maar je kunt er blijkbaar niet volwassen op antwoorden en met een goed antwoord komen.

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:02

ShannaY schreef:
Nou kom dan eens op met die tip, of moet je nu eerst iedereen gaan navragen hoe dat moet. Ik heb het nu al 2 keer gevraagd, maar je kunt er blijkbaar niet volwassen op antwoorden en met een goed antwoord komen.

jaa idd ff aan iedereen vragen.. je denkt wel dat je heel wat bent en weet..
Mischien moet je zelf eerst leren rijde..En navragen aan iedereen wat t is.. Schijnheilig maar ik heb jou verder niks te zeggen..
Fijn dat je mijn topic verziekt hebt...trouwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:11

louskeh schreef:
jaa idd ff aan iedereen vragen.. je denkt wel dat je heel wat bent en weet..
Mischien moet je zelf eerst leren rijde..En navragen aan iedereen wat t is.. Schijnheilig maar ik heb jou verder niks te zeggen..
Fijn dat je mijn topic verziekt hebt...trouwens..

Ik verziek niks, ik voer een discussie waar jij blijkbaar niet volwassen genoeg voor bent, blijkt wel uit wat voor antwoord je nu geeft.

Maar om mezelf een plezier te doen om niet langer te zitten wachten op een antwoord dat ik toch nooit zal krijgen, ben ik klaar in dit topic.

Van sommige mensen kan ik echt niet begrijpen dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste waren.... Lips are sealed

Daar nogmaals have fun met je fjordje !

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:17

ShannaY schreef:
Ik verziek niks, ik voer een discussie waar jij blijkbaar niet volwassen genoeg voor bent, blijkt wel uit wat voor antwoord je nu geeft.

Maar om mezelf een plezier te doen om niet langer te zitten wachten op een antwoord dat ik toch nooit zal krijgen, ben ik klaar in dit topic.

Van sommige mensen kan ik echt niet begrijpen dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste waren.... Lips are sealed

Daar nogmaals have fun met je fjordje !

ok..
Maar ik hoef jou toch niet op JOU woord te geloven?...
jij mag van mij vinden wat je wil en zeggen wat je wil..
Maar dan hoeft dat toch nog niet zo te zijn dat jij gelijk hebt..

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:20

ShannaY Sorry hoor maar je hebt dit topic wel verziekt..
Het topic ging over Jasper en neit over jou!!
Je doet nu wel allemaal of je alles weet, en je haar grote voorbeeld bent ofzo..Maar ik las de opmerking van Louskeh: je kunt de tip wel gebruiken.. en ik keek in je profiel, ik vond dat ook!!
Ik wou er eerst niks over zeggen, ik dacht laat maar..maar je doet net of jij het allemaal zo goed kunt.
Ik ook niet, maar ik ga neit iemands topic verzieken, door over 1 onderwerp door te gaan, wat niet eens is!!
(ik was erbij met de foto's, ik heb ze zelfs gemaakt!!).
Fijn zeg, vanaf pagina 2 is het alleen maar gezeik, en daar heb jij de meeste berichten van geplaats!!

Enne:

Ze is jou niks verplicht, ze heeft het er mooi uitgereden..en daar is ze blij om!!
Het was een Fjord met een hele erge eige wil(en ik heb t gemerkt Schijnheilig ).
En nu doet ie t super, hij galoppeert goed, hij springt..ze rijd ermee buiten..
En dat allemaal in een week(?) ofzo..
Ga dr niet lopen afzeiken, en anders zoek een hobby !!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:24

Heej! Leuke fjord heb je! En super mooi hoofdstel! *LOL*
Maar,, ben ik de enige die het opvalt dat je 'pianohandjes' hebt?? Bloos Of heb ik het fout?? Bloos!
De rest van het commentaar is al genoeg gegeven,, ( Verward ) ,, dus daar zeg ik niks over,, ik vind wel dat je een super cool beestje hebt,, veel plezier met hem! OK dan!

XxX Debbie

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:28

dressagelady schreef:
Heej! Leuke fjord heb je! En super mooi hoofdstel! *LOL*
Maar,, ben ik de enige die het opvalt dat je 'pianohandjes' hebt?? Bloos Of heb ik het fout?? Bloos!
De rest van het commentaar is al genoeg gegeven,, ( Verward ) ,, dus daar zeg ik niks over,, ik vind wel dat je een super cool beestje hebt,, veel plezier met hem! OK dan!

XxX Debbie

haha idd niet op alle foto's heel raar maarja.. nou ik het op de foto's zie dan weet je het maar onder het rijden let ik er gewoon niet op haha
Maar bedankt ..!! *LOL*

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:19

Natasha schreef:
Ik heb het niet in de gaten, wat achter de teugel lopen is.
Dat komt waarschijnlijk omdat jij met je 19 jaren meer ervaring hebt als ik!

Het gaat er niet over of de Fjord in t verleden achter de teugel liep, hier, op de fotos, doet ie dat niet.
Ik heb aan een kenner ( want ik ben dat niet Knipoog )zojuist even de fotos laten zien, en hij loopt gewoon netjes hier, met de hals die hij heeft.

Mijn vraag aan jullie , Jasperkenners, is wel: heeft ie soms met een Pessoa/ of stang gelopen?

Nog even MIJN defenitie van achter de teugel lopen voor alle duidelijkheid, want misschien denken we anders over t begrip ShannaY.

Als je een loodlijn trekt van de neus naar de grond, is het ok, loopt ie iets VOOR de loodlijn is het voor de echte kenners nog beter, zoals in foto 2 van Jasper hier, loopt ie ACHTER de loodlijn is het niet goed.
Dit voorbeeld zie je t beste in de 2e rijfoto in je eigen profiel, ShannaY.
Knipoog

Achter de loodlijn rijden, is iets heel anders dan achter de teugel lopen!! Hier is trouwens een tijd geleden een discussie over geweest op bokt, en er waren heel wat mensen zoals jij die deze 2 dingen door elkaar heen halen. Jasper's teugels hangen los, maar hij loopt nog steeds in dezelfde houding--->dat noem ik achter de teugel lopen. En dat is echt iets heel anders dan achter de loodlijn natasha!!!

En ShannaY heeft dit topic niet verpest, het ging gewoon even om wat achter de teugel lopen nou precies is. We vinden jasper een harstikke leuke fjord hoor!!!

En natasha, nee, jasper werd niet met stang of pessoa gereden.

Blijenata

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:14

He louskeh, het zijn echt super fotos en het ziet er goed uit hoor.

Zeker zo door gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:26

Blijenata schreef:
He louskeh, het zijn echt super fotos en het ziet er goed uit hoor.

Zeker zo door gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thnxx!! Pling

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:26

Zegt niks meer ( moet daar veel moeite voor doen). Rock-on, dudes!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:54

Je weet gewoon het verschil niet tussen deze twee begrippen, is niet erg, je bent niet de enige.

Veel plezier met jasper, hij heeft geweldige gangen en kan ook echt heel erg hoog springen!!!

kablom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:08

hey leuk beestje je rijd er erg netjes op.
haha sommige mensen hhhmmz die moeten beter weten als je dan in hun profiel kijk zie je hoe het echt moet. ik zal me niks van dat commetaar aantrekken maar me helemaal dood lachen. sja mensen die dan nog zelf commetaar erop kunne geven. eeh veel plezier met hem en val niet van stoel als je aan het lachen ben. want dat zal mij gebeuren. hahahha trek je er niks van aan. als ze noge en keer beginnen lekker lachen joh je weet wie het zeggen als je een profiel ziet.

en nog maals veel plezier het is een supa beestje

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:39

hey, leuke foto's hoor maar had ik al gezegt. Jammer dat je topic is verpest want dat is ie nu wel.

Citaat:
Opbouwend comentaar is welkom...

Je mocht je commentaar achterlaten, dat betekent niet dat je haar zo hoeft af te zeiken, Ik denk niet dat jij die fjord na 2 weekjes al zo aan het lopen hebt OK dan!

Citaat:
ik voer een discussie waar jij blijkbaar niet volwassen genoeg voor bent
Voor de wet is louskeh ook niet volwassenen, dus waarom begin je daar mee te smijten.?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:39

alle mesnen wat een gezemel, er is iemand zeer gelukkig met jaspertje en rijdt met veel fun rond, ze heeft het beest een krappe 2 weken , wat verwachten jullie nou, dat er gelijk de sterren van de hemel gereden worden, schei toch uit. Ze rijdt er beter op dan een aantal van jullie die het geprobeert hebben. (hier ga ik niet over in discursie) Meid geniet met volle teugen van je fjordje en laat ze lekker kletsen hier. Ben benieuwt naar de nieuwe rijfoto,s over een paar weekjes.

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:41

Citaat:
Ze rijdt er beter op dan een aantal van jullie die het geprobeert hebben.
Haha idd *LOL*

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:51

Esmeralda schreef:
alle mesnen wat een gezemel, er is iemand zeer gelukkig met jaspertje en rijdt met veel fun rond, ze heeft het beest een krappe 2 weken , wat verwachten jullie nou, dat er gelijk de sterren van de hemel gereden worden, schei toch uit. Ze rijdt er beter op dan een aantal van jullie die het geprobeert hebben. (hier ga ik niet over in discursie) Meid geniet met volle teugen van je fjordje en laat ze lekker kletsen hier. Ben benieuwt naar de nieuwe rijfoto,s over een paar weekjes.

hej dankje voor je reactie!!
ik ben blij dat er hier ook nog mensen zijn die WEl normaal kunnen denken.. @ kablom en Fannytje.. Echt super bedankt..Lachen

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:55

hoi hoi,

wel een beetje gezeur hir idd, maar dat geeft niet, je hebt wel aandacht en veel tips!
Mijn fjord kruipt trouwens (ik durf bijna geen ook te zeggen) ook achter de loodlijn, lekker veilig met d'r kin op de borst. Op de rijvereniging vinden ze het geweldig, die denken dat fjorden altijd met hun neus in de lucht lopen en dat zij zo goed aan de teugel is, nou NOT!
Vandaar ook dat ik in mijn eerdere bericht je advieseerde wat meer ontspanning in je hand te brengen, het hoofdje mag best wat meer naar voren, het paard loopt dan ook beter op zichzelf.
Verder vind ik het nog steeds een gave fjord!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:03

ER zijn dus ook nog mensen die wel normaal antwoord kunnen geven Knipoog
En idd Kablom..Ze weten het allemaal beter maar dan kijk je in hun profiel..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:27

x_shirley_x schreef:
Ze weten het allemaal beter maar dan kijk je in hun profiel..

even offtopic maareuh, het is niet omdat het zelf nog niet lukt, dat je niet weet wat je verkeerd doet, en wat een ander dus verkeerd doet, of kan verbeteren. Ik denk dat je dat zelf ook wel goed beseft, dat het makkelijker is om een fout of tip te geven dan hem zelf ook zo te rijden. Het wil dus niet zeggen dat omdat ik zelf bv vaak met pianohandjes rijd (stom voorbeeld) en zelf wel weet dat het niet goed is , maar er moeite mee heb het te verbeteren dat ik niet tegen de kinderen (niet dat het er zo veel zijn Bloos ) die ik lesgeef mag zeggen dat ze hun handen rechtop houden
Verward

sorry , maarja, het moest eruit Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:31

Paljassofie schreef:
even offtopic maareuh, het is niet omdat het zelf nog niet lukt, dat je niet weet wat je verkeerd doet, en wat een ander dus verkeerd doet, of kan verbeteren. Ik denk dat je dat zelf ook wel goed beseft, dat het makkelijker is om een fout of tip te geven dan hem zelf ook zo te rijden. Het wil dus niet zeggen dat omdat ik zelf bv vaak met pianohandjes rijd (stom voorbeeld) en zelf wel weet dat het niet goed is , maar er moeite mee heb het te verbeteren dat ik niet tegen de kinderen (niet dat het er zo veel zijn Bloos ) die ik lesgeef mag zeggen dat ze hun handen rechtop houden
Verward

sorry , maarja, het moest eruit Boos!

En dat heb je goed recht !
Ik ben namelijk ook erg benieuwd op welke basis ze kunnen constateren dat ik niet kan rijden, en dat ik het fout doe. Die twee foto's die ik heb in mijn profiel, ik ben benieuwd. Wat een intressante mensen zitten er in dit topic !!