schuim = nageeflijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:27

Schuimen houdt toch in dat het paard zich ontspant, maar tegelijker tijd wel inzet vertoont?

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:33

Ja zoiets dacht ik ook. Maar als ik een buitenrit maak met mijn paard, maakt ze zich soms vreselijk druk. Op dat moment is ze naar mijn idee niet bepaald ontspannen, maar schuimt tegelijkertijd wel. Dus dit gaat blijkbaar niet altijd op..

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:47

Fellor schreef:
Niet altijd waar.. Ken genoeg paarden die uit ontspanning schuim uit mond hebben lopen.

Dat heb ik in de tekst erboven uitgelegd. De toelichting gaf ik om aan te geven, dat schuim op de lippen kan betekenen ontspannen kauwen, maar ook pulserende spanning op de oorspeekselklier, door de bewegingen van het paard.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:40

Mijn paard schuimt om heel veel. Tijdens een buitenrit die hij doodeng vind (met neus gewoon in de lucht). In de trailer als hij gaat klapperen met zijn onderlip (met halster aan) volgens mij is dat ook gewoon stress. Als ik hem aan een halstertje longeer (gewoon slingeren lekker rennen en bokken) kan hij ook ontzettend schuimen. En tijdens het dressuren vliegen de vlokken ook in het rond. Wat mijn paard betreft geloof ik niet zo in die ontspanning en nagefelijkheid in combinatie met schuimen.

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:06

Volgens mij heeft schuimen ook niet iets met het wel of niet in de mond hebben van een bit te maken! Wanneer ik mijn paard zonder longeerlijn longeer, alleen met een halster om schuimt ze ook. Ik denk dat het met lekker werken te maken heeft, soms ziet ze er dan ook heel wijs en geconcentreerd bij uit!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:10

Inderdaad: geconcentreerd maar ontspannen. Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:55

Mijn paard schuimt zodra ze het bit in heeft, mijn pony deed dat trouwens ook. Na de galop hebben we soms het schuim overal zitten, of als ze een keer briest Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:21

als een paard schuimt, heeft het de speekselklieren ontspannen [is mij verteld]. veel paarden schuimen al als ze alleen het hoofdstel al zien!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:50

als je paard schuimt wil dit neit zeggen dat hij nageefelijk loopt, het betekend echter wel dat hij het bit heeft geaccepteeerd en ermee speelt, ze gaan dan vaak wel sneller aan de teugel lopen. Pling