knarsentanden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: knarsentanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:47

daantjuhhh ik moet je gelijk geven wat betreft slecht beleid op stallen.

Ja zand geven ben ik geen voorstander van je maskeert je probleem terwijl je het eter kunt proberen op te lossen.

Ik heb het ook gezien beroepsruiters die bareren met hoekijzers. Sporen dragen die stroomstoten kunnen geven.
Bierdopjes onder de bandages. Scherpe bitten en trekken tot het bloed uit de mond loopt. Zwepen kapot slaan op het paard omdat die slecht loopt terwijl niemand iets vreemds eraan ziet.
Het paard laten spuiten met pijstillers omdat er zo kopers komen.
Stomdronken op het paard gaan zitten en het ongenadeloos hard behandelen. Het paard geen vreten doen want hij was gisteren vervelend.
Niet uitmesten want vandaag hebben we geen zin. paard vijf dagen op stal laten staan en dan in eens naar concours.

Doping voeren zodat de spieren sneller groeien want het paard moet naar de keuring. Noem maar op.
Er zijn zaken genoeg die het daglicht niet kunnen lijden.

En dat is jammer want onze vriend het paard word de dupe. En dat illustreert weer dat sommigen paard rijden omdat het moet en zich niks aantrekken van de gevoelens van dat dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:50

dan ben jij toevallig op veel slechte stallen geweest

want ik ken plaatsen waar ze het heel goed hebben en geen zand in de mond gepropt krijgen.

Verder een paard dat zelf zand eet is heel wat anders dan dat het erin gestopt word

als jij stront eet, mag je van mij, maar je zou het toch niet leuk vinden als ik het in je mond propte

verder is het zo dat mensen die zoiets maar gewoon vinden, meestal wel meer dingen hebben die ze gewoon vinden, waar een ander toch echt heel anders overdenkt.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:04

Ik had mijn paardje net en toen begon hij met knarstentanden en hoofdschudden.
Eerst dacht ik dat het zijn tanden waren, maar omdat hij drukplekken kreeg op zijn schoft heb ik eerst zijn zadel laten nakijken door een zadelmaker.
Nieuw zadel erop en het knarsentanden werd al minder.
Hij doet het nu nog heel af en toe, maar niet meer zo erg als in het begin. Het was toch een teken van pijn, (het zadel lag gewoon niet lekker)

De meeste paarden knarsentanden omdat ze gestresst zijn, pijn hebben en het is ook een teken van verzet.
Ik zou als ik jou was alles controleren, ligt het zadel wel goed, als hij last heeft van zijn tanden dan is het bit natuurlijk ook niet zo fijn, laat ze tanden dus controleren door een goede tandarts

Bij mij heeft het zeker geholpen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:34

runningkawa schreef:

want ik ken plaatsen waar ze het heel goed hebben en geen zand in de mond gepropt krijgen.

Verder een paard dat zelf zand eet is heel wat anders dan dat het erin gestopt word

als jij stront eet, mag je van mij, maar je zou het toch niet leuk vinden als ik het in je mond propte

verder is het zo dat mensen die zoiets maar gewoon vinden, meestal wel meer dingen hebben die ze gewoon vinden, waar een ander toch echt heel anders overdenkt.

t was niet alleen eigen ervaring maar ook die van klasgenoten en toch moet ik helaas mededelen dat al die dingen toch erg veeel gebeuren.
en ook erg veel met eigen ogen heb gezien..
ik heb niet voor niets al 2 x ontslag genomen.
ik wou dat dat t tegendeel was.
en ik heb toch allang gezegd dat ikt helemaal met jullie eens ben,, zand in de mond proppen is ABSOLUUT niet de oplossing.
ze vroeg hoe kan ik t knarsen stoppen..
nou je kan t op die manier wel stoppen.. ze kan zelf uitmaken dat ze dat niet goed vind en dan niet doen.
ik heb al DUIDELIJK vertelt, dat knarsen een uiting van een probleem is en zolang je t probleem niet oplost je het knarsen ook niet heb opgelost

en als je goed heb gelezen had je gelezen dat de paarden op dit bedrijf aan NIKS maar dan OOIK NIKS ontbreken,
ik doe PAARDENHOUDERIJ 3de JAAR ik ga al mn hele leven met paarden om,
heb er zelf 3 en de 4de is opweg...
IK HEB ECHT WEL INZICHT OVER OF EEN BEDRIJF GOED MET PAARDEN OMGAAT OF NIET.
IK WEET T VERSCHIL TUSSEN GOED EN SLECHT MAAR ALS TE GOED.
ik heb zelfs geleerd hoeveel voeding een paard nodig heeft,
hoe eerste hulp verrichten, hoe basisverzorging.
van al die dingen en ik ben toch echt voor alles geslaagd,,,
dus beweer maar lekker dat ik niet weet wat goed en wat slecht is..

Mijn paard is mijn alles...(der zijn er maar weinig die ik toelaat bij mijn alles)
nou ken ik toevallig een keurige pensionstal, maar ik zou mn paard er niet neerzetten vanwege weinig persoonlijke aandacht naar t paard toe..
op mijn stageplek laat ik m met een gerust hart achter..
Want daar ontbreek t niet aan persoonlijke aandacht en alles wat er bij hoort om een paard verantwoordelijk, gezond en fit en het allerbelangrijkste goed in der vel laat zitten

der komen wel eens beesten die weinig gewend zijn.. (en aardig bang door verkeerde omgang)
die gaan er weg als brafe liefe aanhankelijke paarden.
die lekker in hun vel zitten en super vrolijk zijn.

(Bijna) Ieder mens kan zien of een paard zich lekker in zn vel en thuis voeld..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:40

runningkawa schreef:

Daar heb je gelijk in. Ik vind het ook niet normaal. Maar het gebeurt. En als je er dan wat van zegt dan kijken ze je ook nog aan van nou ja waar bemoei je je mee.

Een beroepsruiter sloeg een keer MIJN ZWEEP notabene kapot op het paard zijn rug. Het bloed liep het beestje uit de mond door het scherpe bit hij had de bloedende striemen op de rug. En toen ik er wat van zij dat ik dat toch echt niet normaal vond zij die doodleuk waar bemoei je je mee ik doe dit voor mijn werk wat heeft een amateur daar nu voor verstand van.

En zo zijn er vaker van dat soort dingen. Je wilt niet weten hoe sommige paarden behandeld worden om ze maar te laten springen en zolang niemand er wat van zegt,....

Ik voel me al bezwaard als ik een keer grof met de sporen of de zweep door meot komen Huilen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:59

Kafue schreef:
runningkawa schreef:

Daar heb je gelijk in. Ik vind het ook niet normaal. Maar het gebeurt. En als je er dan wat van zegt dan kijken ze je ook nog aan van nou ja waar bemoei je je mee.

Een beroepsruiter sloeg een keer MIJN ZWEEP notabene kapot op het paard zijn rug. Het bloed liep het beestje uit de mond door het scherpe bit hij had de bloedende striemen op de rug. En toen ik er wat van zij dat ik dat toch echt niet normaal vond zij die doodleuk waar bemoei je je mee ik doe dit voor mijn werk wat heeft een amateur daar nu voor verstand van.

En zo zijn er vaker van dat soort dingen. Je wilt niet weten hoe sommige paarden behandeld worden om ze maar te laten springen en zolang niemand er wat van zegt,....

Ik voel me al bezwaard als ik een keer grof met de sporen of de zweep door meot komen Huilen

idd.. als t kon moest je eens s avonds mee kunnen gluren zonder dat de eigenaren t weten.. dan kun je zien wat er achter gesloten deuren gebeurd...
dat is vaak nog veel erger.
ik zeg wel als je kon moet je dat eens doen.. maar geloof me dat wil je niet eens zien.
de tranen springen je in je ogen.. t liefst neem je dan al die paarden mee naar huis.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:45

Een vroegere pony van mij knarste ook met haar tanden, gewoon van de stress, had eigenlijk niks met het rijden te maken. Onder het rijden deed ze het als er een ander paard langskwam, ongeacht met welke oefening ik zelf op dat moment bezig was, zelfs bij het uitstappen. Toen ze een veulen had deed ze het ook als het druk was bij haar stal, dan had ze stress om het veulen, vervelende bijkomstigheid hierbij was dat het veulen het dus naadloos overnam, zo ongeveer vanaf het moment dattie tanden had! Het veulen is er gelukkig weer mee gestopt (waar een paar jaar begrazing al niet goed voor is!), mams is het altijd blijven doen.