Nou nou, gelijk heb je amie_x_my dat ze wat te lang is maar dat moet ze toch zelf wel weten
Laatst bijgewerkt door YentlKG op 12-01-05 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt
YentlKG
Geplaatst: 12-01-05 18:06
als zij dat beestje kapot maakt moet ze zelf wete, maar ze komt er nie ver meejw
_Noraly
Geplaatst: 12-01-05 18:12
Wil jij dan dat dat beestje zo geslagen word? Niet banketstaaf bedoeld hoor! Maar kijk ik zeg er liever wat van.. Kan wel zeggen moet zelf weten hoe dom je doet. Maar ik vind het zielig voor het beestje! Het lijkt me een hele lieve shetlander!
rojos
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-05 18:18
em hebben jullie dan misschien goede tips om haar meer op de hand en op de been te laten lopen???????/
Soetekind
Geplaatst: 12-01-05 18:35
nou eum het is een shet, en dan zo'n groot meisje erop.. die kan zich dan niet bezighouden met ruggebruik en daardoor prettiger in de hand en voor het been. ik denk dat als je daar mee bezig wilt gaan dat je dan een grotere pony moet kopen, want dit verdient het beessie ook niet!
BasiNami
Geplaatst: 12-01-05 18:59
Ik vind het ook niet diervriendelijk eruit zien, dat gemep en het springen met bijzet.. Maar dat het meisje te groot zou zijn vind ik niet. Als ze op de goede plaats zou gaan zitten (meer naar achteren dus) ziet het er volgens mij al een stuk beter uit. Verder ziet ze er niet zwaar uit, en volgens mij kan zo'n shetje een meisje van haar lengte best tillen. Zelf rij ik ook nog wel eens op mijn shetje, en dan liggen mijn benen ook een beetje dubbel om hem niet in de weg te zitten.. Maar daar heeft Lorton echt geen last van.. Bij een shetlander lijkt het snel dat de ruiter te groot is, terwijl de pony's er zelf vaak geen last van hebben aangezien er weinig gewicht op zit. Misschien vinden jullie wat anders, maar qua lengte vind ik dit kunnen. Haar rijstijl daarentegen niet..
sunshine
Geplaatst: 12-01-05 19:12
Ik wil ook ff een paar dingen zeggen... Op het eerste filmpje, trek je die pony nou in z'n mond om hem te laten stoppen? Kan het verkeerd zien hoor maar dat ie wat me opviel.... en waarom zit dat blauwe touwtje daar? En waarom sla je die pony op het laatste filmpje? Ik zie eigelijk niet wat die shet nou fout doet hoor
rojos
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-05 19:14
ik kan best beter rijden hoor maar dit is ongeveer de 5de keer zonder zadel en het zadel is echt niet diervriendelijk en bedankt nasibami voor het uitleggen van de lengte bedankt.
rojos
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-05 19:16
en het is niet mijn pony maar een verzorgpony
sunshine
Geplaatst: 12-01-05 19:18
Mag ik vragen waarom je die shet zo slaat op het laatste filmpje? wat deed die pony verkeerd?
_Noraly
Geplaatst: 12-01-05 19:29
Ja dat wou ik maar net ff zeggen sunshine, Het is juist nog erger als je de pony van iemand anders slaat!!!! Dit is ongeveer de 5de keer zonder zadel, nou het ziet er nogal uit dat je MET zadel rijd?? Het zadel is niet echt diervriendelijk, wat bedoel je daarmee?? uitleg aub..
Laatst bijgewerkt door _Noraly op 12-01-05 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
_Noraly
Geplaatst: 12-01-05 19:30
oke, basi, daar heb je missch. wel gelijk in. Soms kan het wel, maar haar rijstijl is nog ver van hier. Dit kan echt niet!
_Noraly
Geplaatst: 12-01-05 19:33
Btw, als je die link bekijkt, haar onderschrift dan lijkt het alsof haar benen over de grond slepen. Wel te groot dus
rojos
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-05 19:33
ik heb nog wel een filmpje van het springen zonder bijzet en ik zal kijjken voor een filmpje dat ik net niet de zweep gebruik:
sorry ik kan ze even niet uploaden ik zou kijken of ik kan bewijzen hoe netjes en zonder zweep ik kan rijden.
_Noraly
Geplaatst: 12-01-05 19:34
_Noraly
Geplaatst: 12-01-05 19:36
Die ziet er wel beter uit. Maar je kan natuurlijk wel een filmpje gaan zoeken waarop je het paard niet slaat, maar in het echte leven doe je het zo weer. Dat bedoelen wij. Je hoort niet zomaar je paard te slaan, waarom deed je dat? Vertel dat nou eens??
jockeyyy
Geplaatst: 12-01-05 19:39
rojos schreef:
:( sorry maar dit is echt niet normaal hoor zulk commentaar is echt gemeen commentaar misschien was dit toch net een raar moment????
en als dat dan een raar moment was dan zet je het toch niet op bokt of wel
suusje26
Geplaatst: 12-01-05 19:46
ik zie aleen mar zwart:P
Lowara
Geplaatst: 12-01-05 20:06
meid, het is GEEN excuus dat je nog maar 5 keer zonder zadel hebt gereden om zo te gaan slaan. kijk, als dat beestje iets uithaald, kun je hem/haar een keer een nep verkopen, maar dit geen geen meppen meer, maar mishandeling. pony doet niets verkeerd! Je past er nog prima op qua gewicht, alleen probeer je benen wat langer te houden, want dit lijkt mij niet echt fijn zitten voor je zelf en voor je verzorgpony. het springen zelf ziet er goed uit, op die touwtjes na. probeer bij het springen eerst eens het puin eromheen op te ruimen, want nu moest je noodgedwongen aan de teugel trekken om hem om te trekken omdat hij anders tegen dat puin op de grond aan zou lopen. en PLEASE, gebruik geen strotouwtjes om je pony naar beneden te trekken. neem les, en als je perse "iets"erop wil doen (onder begeleiding van een volwassene) dioe dan een elastiek om (op de juiste maten). Zie dit niet als verwijt, maar leer ervan. ik hoop dat je er in ieder geval iets van meeneemt. zal voor jezelf, en je verzorgpony een stuk fijner zijn.
Sabientjeuh
Geplaatst: 12-01-05 20:29
rojos schreef:
:( sorry maar dit is echt niet normaal hoor zulk commentaar is echt gemeen commentaar misschien was dit toch net een raar moment????
Jij spoort niet
Soetekind
Geplaatst: 13-01-05 15:51
ik keur het niet goed ofzo!!! maar ff rustig aan verplaats je een beetje in haar denkwereldje een meisje van 10, niet dat het goed is om je in het slaan te verplaatsen. maar in hoe zo'n meisje denkt qua niveau.
perdjes
Geplaatst: 13-01-05 16:36
ik vind dat ze op het 1ste filmpje niet eens mee gaat met de sprong en hoe ze slaat met de zweep echt niet normaal ~~}>....en als dit nog maar de 5de keer zonder zadel rijd en er niks van kan doe het dan niet en gebruik fijn een zadel
Coconuts
Geplaatst: 13-01-05 16:54
rojos, wat probeer je ons nou duidenlijk te maken? ten 1e: je springt met een bijzet. ten 2e: je bent te groot (of het ligt aan mij ) ten 3e: je mept dat beesie!
Wat je ook goed probeerd te praten, waarom je met bijzet springt, of dat je pas 10 bent.. Een paard meppen is NIET goed! En al helemaal niet als hij niet eens iets doet! Leg dan is uit waarom je hem zo sloeg. Het lijken ook niet 3 kleine mepjes hoor.. Het arme beest.
Weet de eigenaar eigenlijk dat je zo rijd? Zo ja, keurt hij/zij het goed? Denk het niet. Geloof mij nou maar, als jij zo rijd waar de eigenaar bij staat, slepen ze je van dat paardje af! Of ze zijn niet goed snik.. Ik vindt het echt jammer dat het mijn shetje niet is. Ik had je zelf zowat met een zweep van dat beest af willen meppen
't spijt me zeer..
Laatst bijgewerkt door Coconuts op 13-01-05 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt