First du Cruz @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 19:27

Toch gaan me beugels niet langer dan dit Tong uitsteken

Klopt Marieke, maar daarom vind ik het nog wel jammer om haar weer weg te doen want het is echt een super fijn dier, eigenlijk heeft ze alles wat ik in een paard zoek.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:33

Dat van die beugels vind ik een beetje onzin.. Ik rijd zelf ook altijd met zulke korte beugels, zolang je knieën niet voor de wrongen uitkomen, en dat doen ze bij haar echt niet, heb het IRL gezien, dan zie ik het probleem niet.
Zolang je je hak maar goed uitdrukt. Dan zit je juist extra stevig. Helemaal als ik op een jong of schieterig beest zit doe ik mijn beugels altijd lekker kort..

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:36

littleroosie schreef:
Toch gaan me beugels niet langer dan dit Tong uitsteken

Klopt Marieke, maar daarom vind ik het nog wel jammer om haar weer weg te doen want het is echt een super fijn dier, eigenlijk heeft ze alles wat ik in een paard zoek.

nee ok had ik het toch goed het is inderdaad een leuk dier.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:01

Tja, het HOORT zo, wat natuurlijk niet echt een excuus is, maar het zit ook echt beter hoor. Zeker als je op een jong of schieterig beest zit! Je zit echt steviger met lange beugels, dan kan je je been namelijk verder strekken en je hak goed uitdrukken.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:09

leuk paardje!
en au...
draven op de weg kan idd geen kwaad! Knipoog

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:35

supertygetje schreef:
Tja, het HOORT zo, wat natuurlijk niet echt een excuus is, maar het zit ook echt beter hoor. Zeker als je op een jong of schieterig beest zit! Je zit echt steviger met lange beugels, dan kan je je been namelijk verder strekken en je hak goed uitdrukken.

Dat is echt onzin. Ja als je in een dressuurzadel zit geloof ik best dat je dan beter zit met lange beugels, maar doe jij maar eens een poging in mijn springzadel of in een veelzijdigheidszadel richting springen op een jong/schieterig beest. Ik wens je sterkte.
Serieus, die zadels zijn er toch voor gemaakt om met een kortere beugel te zitten, als je je beugels langer doet word je veel minder ondersteund door de wrongen, en waar denk je dat die wrongen voor zitten bij zo'n zadel Verward

Juist, daar is het plaatje weer compleet Clown

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 15:22

Leuk dier, tja, dat arabische bloed he Knipoog

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:50

Mariek87 schreef:
Dat van die beugels vind ik een beetje onzin.. Ik rijd zelf ook altijd met zulke korte beugels, zolang je knieën niet voor de wrongen uitkomen, en dat doen ze bij haar echt niet, heb het IRL gezien, dan zie ik het probleem niet.
Zolang je je hak maar goed uitdrukt. Dan zit je juist extra stevig. Helemaal als ik op een jong of schieterig beest zit doe ik mijn beugels altijd lekker kort..

Ieder zn manier natuurlijk.. Tong uitsteken
Ik kan persoonlijk een paard beter uitzitten als m'n beugels net een tikkeltje langer zijn dan normaal, en als ik m'n hakken goed uitdruk..
Met vrij korte beugels, voel ik me eigen ook een beetje opgepropt zitten.. Verward Tong uitsteken

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 23:15

Vergeet niet dat ik zelf ook maar een ukkie ben hè Knipoog

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:28

littleroosie schreef:
Vergeet niet dat ik zelf ook maar een ukkie ben hè Knipoog

Ik ben ook niet zo groot hoor.. Tong uitsteken Als ik op m'n Westfaals Koudbloed ga rijden moeten er 2 slagen in de beugelriemen.. Verward
Ik moet er nog altijd gaatjes bij prikken.. Tong uitsteken Tong uitsteken

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:38

Je rijd pas lekker als je rijd op jou'n manier, toch?
je kan wel zeggen van oo wat kort maar als je met lange beugels rijden niet fijn vind..
doe het dan op je eige manier, dan kan je beter aan de andere dingen denken
en niet van ooeeh dit zit niet..!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:05

kissbambino schreef:
Je rijd pas lekker als je rijd op jou'n manier, toch?
je kan wel zeggen van oo wat kort maar als je met lange beugels rijden niet fijn vind..
doe het dan op je eige manier, dan kan je beter aan de andere dingen denken
en niet van ooeeh dit zit niet..!!

Het was maar een opmerking van.. Je beugels zitten wel wat kort.. Maar als een ander daar fijn mij rijd maak ik me daar verder ook absoluut niet druk om ofzo.. Verward En ik heb toch ook niet gezegt dat ze niet kan zitten.. Verward

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:41

Manuutje1990 schreef:
Ieder zn manier natuurlijk.. Tong uitsteken
Ik kan persoonlijk een paard beter uitzitten als m'n beugels net een tikkeltje langer zijn dan normaal, en als ik m'n hakken goed uitdruk..
Met vrij korte beugels, voel ik me eigen ook een beetje opgepropt zitten.. Verward Tong uitsteken

Ja idd, dat is voor iedereen verschillend. Ook iedere instructeur zegt het anders. Als ik een vervelend paard rijd in de les zegt de ene instructeur, doe je beugels wat korter, dan kan je wat steviger zitten, en de andere zegt, doe je beugels wat langer, met dezelfde reden..

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:23

ik rijd jonge paarden ook met korte beugels want dan zit je veel steviger vind ik dan kan je ook makkelijker mee gaan met het paard als die weg schiet maar iedereen rijd op zijn eigen manier en daar moet je maar lekker respect voor hebben
en ik vind dat het er netjes uit ziet hoe first loopt en het mis staat niet met die beugels zo