hulpteugels?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:35

fanclubE_Gal schreef:
ehm is dat een nieuwe hype ofzo die Thiedemanns
ik vind het zo'n onzin. als je je paard niet aan de teugel kan rijden zonder dan bereik je er niets mee
aan de teugel lopen moet uit ontspanning komen!!
ik geloof dat we dat met zn allen een beetje vergeten zijn

Bij juist gebruik trek je het paard niet in de krul met een thiedeman.
Je zal je paard ALTIJD nog zelf rond moeten blijven RIJDEN!
Maar goed de ts vraagt niet de mening over deze hulpteugels. Ze vraagt WAAR ze het beste mee rijden kan. Daar komt bij ze wil ook geen hulpteugel om het paard mee aan de teugel te rijden Verward

TS wat dat betreft kan je hier op bokt maar beter niet naar dit soort dingen vragen, er komt toch altijd dat hopeloze gezeur van (waar je niet om gevraagd hebt)
Misschien kan je die vraag beter stellen op een wat kleiner/vriendelijker forum Knipoog

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:10

haha, nou ja, in elk geval wel bedankt voor jullie reacties hoor!
Ik denk toch dat ik het maar zonder hulpteugel moet uitzoeken.
Ze moet toch ontspannen buiten kunnen lopen, zonder voor enge dingen weg te sprinten. Ik ga gewoon oefenen oefenen en oefenen, gaat wel lukken toch?

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:22

dat dacht ik toch wel zolang je zelf ontspannen bent komt het vast wel goed veel succes en veel rijplezier

chiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:25

hallo
wie weet met welke hulpteugels ik mijn jonge draver van bijna 3 jaar
moet longeren ?
ik las in een boek dat ik daarvoor het best een laufferteugel kon gebruiken
maar bij de ruitersportzaak wisten ze niet wat ik bedoelde
ik wil het vanaf het begin goed doen
hoop dat iemand mij advies kan geven
Scheve mond
alvast bedankt

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:59

mijn paard heeft precies hetzelfde....en een martingaal werkt echt niet...wand zover druk het paard zijn neus niet omhoog als hij er vandoor gaat......is mijn mening....ook dat met losse teugel rijde en dan rust krijge heb ik duizend keer geprobeerd...meestal is het geen paniek...soms wil het paard gewoon crossen omdat hij dat gewend is op een bepaalde plek te crossen..op die plek bijvoorbeeld gaan stappen af en toe....en andere routes nemen kan ook goed helpen...maar als je paard echt altijd loopt te dribbelen zoals mijn paard en als ie maar iets teugel krijgt meteen begint te rennen lijkt mij een hulpteugel een goed idee...zowel voor jouw als het paard zijn veiligheid...ik ga een een thiedeman proberen.....denk dat deze wel zou kunnen helpen....heel erg bedankt:P

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:01

Curly85 schreef:
martingaaltje
slof vind ik heel dom want je verknald je paard er mee en kan zelfs over de kop gaan, thiedemann is denk ik een stapje verder als de martingaal onvoldoende werkt

OK dan!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:54

als ik naar het bos ga met onze paarden gaan we ter ontspanning naar het bos dus dan ga ik er zeker gee slof omhangen, het is juist de bedoeling dat ze een keer gewoon ff lekker beetje paard mogen zijn, beetje bokken en springen vinden ze hartstikke lekker....we hebben ze wel een martingaaltje om, gewoon voor de zekerheid...
en wat Monaatjuh zegt;wand zover druk het paard zijn neus niet omhoog als hij er vandoor gaat...... ...... als die van ons er een keer vandoor knallen staat de martingal wel iets strak hoor, dus een martingaal heeft geen zin bij paarden die als een duikboot naar beneden knallen, maar als je de martingaal goed omdoet heeft ie wel degelijk zin!!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:11

patries_kjp schreef:
als ik naar het bos ga met onze paarden gaan we ter ontspanning naar het bos dus dan ga ik er zeker gee slof omhangen, het is juist de bedoeling dat ze een keer gewoon ff lekker beetje paard mogen zijn, beetje bokken en springen vinden ze hartstikke lekker....we hebben ze wel een martingaaltje om, gewoon voor de zekerheid...
en wat Monaatjuh zegt;wand zover druk het paard zijn neus niet omhoog als hij er vandoor gaat...... ...... als die van ons er een keer vandoor knallen staat de martingal wel iets strak hoor, dus een martingaal heeft geen zin bij paarden die als een duikboot naar beneden knallen, maar als je de martingaal goed omdoet heeft ie wel degelijk zin!!

Die van mij doe ik wel een slof om wat als ie gek gaat doen is het niet even een beetje bokken en springen, maar gewoon idioot doen en aangezien ik toch wel even met haar naar buiten wil moet ik wel wat

En een slof verknalt een een paard niet als je er maar kunt rijden en het is niet zo dat je dan een paard in elkaar trekt Scheve mond