haf @ work met nieuwe mexicaanse neusriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:59

Ik heb absoluut geen verstand van al die hulpteugels enzo dus daar heb ik ook niets over te zeggen. Je hebt echt een leuke haf, hij heeft mooie manen (kwijl kwijl)

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:09

Het is een mooie haf maar ik vind het niet mooi staan, maar daar gaat het niet om.

Mijn pony is nu 18 en ook vreselijk heet, maar ik rij met een gewoon trensje en neusriem dat gaat nu ook goed en probeer het eerst vriendelijk op te lossen en als het nou echt niet gaat doe ik een thiedeman eraan zodat ze makkelijker te houden is.

Maar dat ben ik, hopelijk gaat het nu wel beter met rijden

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:23

Halootjes een mede Genkenaar Lachen Ik ben ook van Genk Haha!
Mooie Haf is het. Ik vermoed dat je dan op Boscherhof rijd bij de Haflingervereniging?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:39

IK vind het niet zo mooi staat een mexicaanse neusriem bij een haflinger.. maar goed daar gaat het inprincipe niet om.. meer om de inwerking.. Als dat nodig is..
Tegenwoordig is een mexicaanse neusriem een trend en denkt men niet meer na over de inwerking maar meer om hoe het eruit ziet...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:47

Ok, ik heb het zelf maar even opgezocht. Een mexicaanse neuriem werkt idd sterker in. Maar volgens mij gaat die alleen maar inwerken als het paard probeert zijn mond open te trekken, en anders toch niet? Dus wat is daar dan zo fout aan?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:49

poes schreef:
Ok, ik heb het zelf maar even opgezocht. Een mexicaanse neuriem werkt idd sterker in. Maar volgens mij gaat die alleen maar inwerken als het paard probeert zijn mond open te trekken, en anders toch niet? Dus wat is daar dan zo fout aan?

Dit heb ik ook al een paar keer uitgelegt hier met een paar andere.
Maar grotendeel van Bokt slaat lichtelijk op hol als ze een Mexicaan spotten.. Clown

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:33

Amai seg, wat een gezever.... Als jullie hier iets willen doen tegen paardenleed, moet je dat zeker niet doen door mensen die het beste met hun paardje(s) voorhebben als een "dierenbeul" te bekijken, die indruk krijg ik hier toch! De meeste mensen hier op bokt hebben het goed voor met hun paardjes. Ik heb het veel moeilijker met manegepaarden die nog veel te vaak moeten afzien, topsport wat volgens mij al lang niet meer diervriendlijk gebruikt!

Je hebt leuke hafjes, Hafgirl, en rijd ze maar hoe jij denkt dat het beste is voor je paardjes en jezelf!

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:35

Amai seg, wat een gezever.... Als jullie hier iets willen doen tegen paardenleed, moet je dat zeker niet doen door mensen die het beste met hun paardje(s) voorhebben als een "dierenbeul" te bekijken, die indruk krijg ik hier toch! De meeste mensen hier op bokt hebben het goed voor met hun paardjes. Ik heb het veel moeilijker met manegepaarden die nog veel te vaak moeten afzien, topsport wat volgens mij al lang niet meer diervriendlijk gebeurd!

Je hebt leuke hafjes, Hafgirl, en rijd ze maar hoe jij denkt dat het beste is voor je paardjes en jezelf!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 02:23

ik vind ut geweldig staan hoor Haha!:D en euh jij moet dr mee rijden he niet hun Knipoog

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:25

mooie paardjes

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:19

ik vind het mooie paardjes. Haha!
over de mexicaanse neusriem ga ik niet verder zanikken want dat heeft de rest nu wel gedaan.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:46

Ow leuke foto's Lachen !

Ik vind het best wel staan bij een haf: een mexicaanse neusriem Lachen

Mooie paardjes...

Groetjes

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:12

hele leuke paardjes Lachen, vooral die ene foto is leuk na het rijde....dat commentaar dat je drbij hebt gezet Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:13

Sjonniej schreef:
owhjeej.... Bokt ziet een Mexicaanse neusriem en slaat al lichtelijk op hol. Na grondige inspectie wordt er ook nog een pessoabit gesignaleert; nu komen er min. 5 pagina's en het eindigd met een slotje!

Hafgirl; Als jij deze spullen hebt op aanraden van je instructrice, maak je niet druk.... Er zijn meerdere wegen naar Roma en als jouw manier de foute is kom je daar vanzelf achter!

Amen

Go jij! Go jij!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:37

Mexicaanse neusriemen Lovers Vind het nog mooi staan op je haflinger!!
Nouja vind mexicaanse neusriemen mooi en haffies ook dusja Tong uitsteken
Ik rijd ook met een pessoa, dan enkel op buitenrit of als ze echt te te te wild is in de bak Tong uitsteken Cool
En begrijp niet waarom zo'n oorlog over een mexicaanse neusriem(je weet wat ik bedoel hé Tong uitsteken ) Zij zal het wel beter weten zeker of het echt nodig is

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:00

hey

die mex staat leuk bij je haf, en trek je niets aan van de commentaar op de zogenaamde scherpe inwerking van deze neusriem, hij werkt alleen in als de mond opengaat. Dus als je paardje goed lopt is er toch geen inwerking

maar met die pessoa ben ik het helemaal niet eens dat is wel een heel scherp bit en ik denk dat je het zelf heel er lastig zou vinden wanneer men het in jouw mond zou steken !

maarja, wel een heel leuke haf verder, hoewel ik het modernere type mooier vind.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:08

De boodschap is nu wel duidelijk geloof ik. Het is niet nodig om dat elke post te herhalen Lachen.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:57

Lavanta schreef:
Nicole is ook heel vaak niet te houden, maar ik denk er dus echt niet aan om haar met Pessoa-bit of Mexicaanse neusriem te rijden.

Ik probeer haar gewoon met mijn stem rustig te krijgen, dit werkt de ene keer wel en de andere keer totaal niet.

Dat werk lang niet bij alle paarden

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:17

Ik vin het ook niet geweldig bij je haf staan maja als jij het mooi vind dan ist jou keus
Ik heb zelf ook een hoofdstel met mexicaanse neusriem alleen die gebruikte ik altijd voor mijn andere pony die ook altijd zijn mond open deed en zolang ze dat niet doen heeft die haf er ook geen last mee.
Met dat Pessoa bitje waar jullie moeilijk over doen(niet allemaal maar wel veel)daar maak ik me niet zoveel zorgen om.
Ik ga vandaag voor het eerst met mijn pony met een pessoa bit rijden omdat ik hem gewoon weg in een parcours niet kan houden en dan controle over hem verlies.
Bijv vorige week in Rosmalen stond voor een B parcours een parcours op met scherpe bochten waar de bodem ook nog eens heel los is(uitgleipartijen zijn er daar genoeg geweest)
Dus ik moest mijn laatste bocht maken naar de dubbel en ja hoor daar ging het fout Huilen omdat mijn pony zo hard en zo sterk was kon ik hem op mijn dunne trensje niet houden en gingen we de andere kant op(tegen de muur aan) dus ik volte maken(word als weigering gezien).
Nou dan is je wedstrijd toch wel even verpest.
Dus ik wil maar even zeggen dat als zij geen ongelukken wilt hebben met haar haf moet ze dat gewoon doen.
Nog veel suc6 met je haf Hafgirl en je hebt een leuk paardje alleen zet volgende keer wel de reden van gebruik erbij als je weer iets nieuws zou gebruiken.
Maybe een tip waardoor je hem beter kan houden een martinggaal of een thiedemann teugel.