Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
crossmonster schreef:absoluut van die sporen afblijven !!!!
tegen de tijd dat ie 10 is moet je met reuzachtige wieltjes rijden om nog reactie te krijgen, neem goed les van een goede instructie, er zijn zat manieren om je paard zonder sporen aan het been te krijgen !
TurboBoem schreef:Ik heb een paard van 9 jaar ingereden met mijn zus, en ze doet het perfect. Ze luisterd naar lichte hulpen, en heeft absoluut geen sporen nodig, en het zou een enorm groot giga mega oversised goed excuus moeten zijn om haar opeens met sporen te gaan rijden op haar 10e. Iedereen denkt dat 10-jarige paarden lui en sloom zijn, terwijl paarden dan juist op een perfecte leeftijd zijn om bereden te worden, omdat je dan zeker weet dat je paard dan volgroeit is. Je paard kan je dan nog zeker 18 JAAR berijden als hij/zij gezond blijft! Hoezo oud? Sorry dat ik zo (heftig) reageer en ik wil jouw niet persoonlijk 'aanvallen', maar de meeste mensen dumpen of verpesten een paard/pony waarvan ze denken dat ze ineens versleten zijn omdat ze toevallig rond de 10 zijn.
P.S. Ik reageer op jouw bericht voor een voorbeeld van het beeld dat de meesten hebben van paarden rond de 10 jaar.

NathalieW schreef:ik heb een pony van ong 3,5jr en hij luisterd niet naar mijn hulpen... moet hij dit nog leren of is het beter om met sporen te gaan rijden zodat hij merkt wat ik wil?! graag meningen