Alle springmissers op een rijtje! incl zandhappers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:47

@ Bets beetje raar wat je nu zegt, ik zit er niet eens op Scheve mond Ik trek niet in een paard zijn mond. Alles wat jij nu zegt probeer ik ook altijd te bereiken.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:50

Janneke18 schreef:
@Bets: Annetje staat zelf niet op de fotoos, dit zijn andere ruiters die volgensmij niet op Bokt zitten

Ja ik kom wat wazig over Bloos! , ik legde het niet helemaal duidelijk uit: ik bedoelde eigenlijk dat ze de rollen eens om moet draaien. Uitleg over instructie dat het niet goed is.... aan de hand daarvan, dus zelf nadenkend: draai de rollen eens om.... hoe zou ze dat vinden, dat bedoelde ik eigenlijk Lachen . Sorry voor onduidelijkheid Bloos

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:55

livo schreef:
hallo de meesten zitten op een half steigerend of bokkend paard.....of zijn gewoon half aan het vallen...haha...nou al vallend zit ik ook niet rechtop hoor....hihi zal een mooi zooitje geweest zijn daar..was dat allemaal in een les?

Ja, maar neem dan rustige paarden voor zo'n les. Ik vind dat je zeker aan het welzijn moet denken, maar dit is gebeurd. Dit draai je niet meer terug. En hoe vaker ik de foto's bekijk, nou sorry, ik lig telkens dubbel Bloos. Maar buiten dat om vind ik dat er toch heel wat schort aan de lessen hier. Moet je zien wat een hoogtes er staan, en de instructrise staat telkens (zo wat ik kan zien) met de handen over elkaar in de bak. DOE WAT! En spring eerst wat kruisjes, want zo te zien is wel duidelijk dat het absoluut nog niet bevestigd is.....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:00

Terug draaien gaat niet nee, maar in de toekomst denken aan welzijn van paard wel ja. Het is maar hoe je het bekijkt. Jij vind lachwekkend, ik vind het zielig en belachelijk voor woorden dat er zo met levende wezens omgegaan word. Maar ieder zijn mening he...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 13:04

@ Siets ze zijn met zijn tween, de vrouw die je ziet is niet de instructeur, zij was erbij om te helpen opbouwen e.d.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:05

oh ok Lachen. Dan is het goed, kon ik vanaf hier niet zien Knipoog.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:06

Bets schreef:
Terug draaien gaat niet nee, maar in de toekomst denken aan welzijn van paard wel ja. Het is maar hoe je het bekijkt. Jij vind lachwekkend, ik vind het zielig en belachelijk voor woorden dat er zo met levende wezens omgegaan word. Maar ieder zijn mening he...

jeej, wat ben jij zwaar op de hand. Ik ken ergere vormen van mishandeling...... Ik heb hierboven toch ook al gezegd dat ik het er niet mee eens ben, maar het is wel zo dat iedereen het moet leren...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:10

siets schreef:
jeej, wat ben jij zwaar op de hand. Ik ken ergere vormen van mishandeling...... Ik heb hierboven toch ook al gezegd dat ik het er niet mee eens ben, maar het is wel zo dat iedereen het moet leren...

Nee valt best wel mee. Ik ben gewoonweg voor het paard/pony. Oke er zijn altijd wel dingen dat niet kan, maar daar moet op gewezen worden en dan let je daarop toch. Inderdaad moet je ervan leren, maar daarom vertel ik mijn mening ook. Zoals ik al zei: ieder zijn mening. Maar ik vind absurd als mensen erom kunnen lachen. Vandaar

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:14

fijne foto's zijn het niet nee Jeetje mina.. Nou ja.. verder hou ik mn mond Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:39

Iedereen moet idd leren
maar zo leer je niks
of ja, hoe je moet vallen misschien

Dat er iemand afvalt in een les, dat kan
Dat er zoveel mis gaat in een les, kan niet
dan is er duidelijk iets mis met de les.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:53

runningkawa schreef:
Iedereen moet idd leren
maar zo leer je niks

Amen

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:42

runningkawa schreef:
Iedereen moet idd leren
maar zo leer je niks

sluit ik me helemaal bij aan....

Annetje het kan me niet schelen of jij of iemand anders op die paarden zit. Jij plaatst die foto's en verteld dan doodleuk dat je het wel grappig vind... Als je nadenkt over de gevolgen voor die paarden en je vind het nog steeds grappig moet je eens nadenken over wat je bij de paarden doet...

En je vind mij niet redelijk als ik zeg dat ik je instructie niet kundig genoeg vind. Ze staat maar met de handen op de rug waarschijnlijk iets nutteloos te blaten... En waarom ik denk dat het nutteloos is... Is omdat ze het net zo nuttig vind om dit stelletje ruiters over zulke belachelijk hoge hindernissen te laten knallen. Dan kan ik me niet voorstellen dat je er een beetje kijk op hebt en kan ik me dus ook niet voorstellen dat ze er iets zinvol over te melden heeft....

En ik hoor het niet. maar denk dat voor de meesten hier de foto's wel genoeg zeggen...

Verder sluit ik me bij bets aan.. Zoals ik hierboven ook al zei.. Ga eens na over wat dit betekend voor 1 het paard.. 2. de ruiter en 3 de combinatie van paard en ruiter....
Deze gaan vast niet met het volste vertrouwen in elkaar de hindernissen over....

BASIS!!!!!!!!!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:45

haha Haha!
zalig Lachen alhoewel....erg voor de paarden!
terug bonken enz in het zadel is gewoon zo pijnlijk voor die beestjes
maar idd het is een les Lachen

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:58

DIt was de eerste keer dat die man hier les gaf,
Hij wist niet wat hij van de paarden en ruiters kon vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:00

Dan is het helemaal stom
Als je een nieuwe groep of persoon les geeft, begin je vaak ff onder het nivo, omdat later per les, als je ziet wat iedereen echt kan, omhoog te brengen.

Wat heb je eraan boven het kunnen van ruiter en paard les tegeven?

Nogmaals, vraag ik me deskundigheid van deze instucteur af.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:14

dit zijn toch alleen maar foto's van de blunders? er zijn ook heel veel dingen goed gegaan.. en het lijkt misschien zo dat er veel mensen zijn gevallen maar dat komt omdat hun 2 uur les hadden (ongeveer)

maar ik vind dat het goed is gegaan.. en ik weet ook dat sommige mensen helemaal geen zit hebben.. maar dat weten die mensen van zichzelf ook al...

maar nogmaals er zijn genoeg sprongen geweest die goed zijn gegaan..

en zoals iemand anders al zegt.. een springles is er om te leren.. je kunt tog niet verwachten dat iedereen (!) meteen perfect springt alsof hij al jaren springt? iedereen begint onderaan.. deze mensen dus ook

en om even sanne op te krikken (veertjuh14) het lag aan de pony. Verona sprong al over het balkje heen terwijl dat niet de bedoeling was. dat lag dus niet aan haar. maar goed.. dit was weer mijn verhaaltje

xxxx baister

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:16

Dat is geen reclame voor manege/instuctrice.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:17

zoveel blunders, horen er op een manege in 1 jaar te gebeuren, niet in een uur of 2 uur.

En natuurlijk moet iedereen leren
vandaar dat deze hindernissen daarvoor ook niet geschikt zijn om te leren.

Dat doe je met drafbalkjes en daarachter een kruisje
Later eens los een kruisje, maar niet dit.

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:24

Dus jij denkt dat er in 1jaar maar 2mensen vallen op de gemiddelde manege Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Irmaatje op 29-12-04 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:27

Bij wijze van, wel ja

niet in een uurtje omdat er ff gesprongen moet worden.
verschrikkelijk belachelijk, als je dit zo ziet.

Vraag me dan direct af hoe deskundig de dressuurlessen zijn en schrik ineens wat minder over de rt vragen die hier voorbij komen...

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:45

echt lachen dit *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:50

runningkawa schreef:
Dan is het helemaal stom
Als je een nieuwe groep of persoon les geeft, begin je vaak ff onder het nivo, omdat later per les, als je ziet wat iedereen echt kan, omhoog te brengen.

Wat heb je eraan boven het kunnen van ruiter en paard les tegeven?

Nogmaals, vraag ik me deskundigheid van deze instucteur af.

Inderdaad!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:06

runningkawa schreef:
Bij wijze van, wel ja

Vraag me dan direct af hoe deskundig de dressuurlessen zijn en schrik ineens wat minder over de rt vragen die hier voorbij komen...

Weer buitengewoon scherp van je opgemerkt Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:13

runningkawa schreef:
Bij wijze van, wel ja

Ik kan hier alleen maar in meegaan. Schandalig gewoon hoe hier met mensen en dieren word omgegaan!! Onverantwoord. Boos! Schijnheilig

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:31

nou.. dit is iig geen reclame.. ben zelf op die manege weze rijden.. het is niet de beste manege wat er bestaan.. maar ik snap niet wrom we hier nou zo moeilijk doen?