Laureentje schreef:Mijn paard heeft ook geprobeerd om te gaan steigeren door onder het werk uit kunnen komen. Binnen 10 seconden heb ik haar op andere gedachten gebracht om dat nooit meer te doen. Ik heb haar gewoon zelf omvergetrokken. Dus toen lag madame op de grond en geloof mij ze heeft het nooit meer gedaan. Dit moet je wel alleen doen als je weet wat je doet en wat je moet doen. nit lukraak omver trekken en zeker niet achterover trekken want dan lig je erzelf onder. Gewoon opzij trekken zodat het paard ook op zijn kant valt. Ze hebben dan toch grote schrik voor jouw en zullen meer respect krijgen door het niet meer te doen. Ik wist wat ik deed toien mijn paard dacht te kunnen gaan steigeren. Misschien dat je iemand kent die dit ok kan en die het misschien op die manier kan oplossen als het paard zelf niets mankeert. Dat is voorwaarde een, het paard moet niets lichamelijks hebben, anders ben je niet eerlijk naar je paard toe. Maar in mijn geval was het duidelijk een voorbeeld van ik wil niet en ik probeer dit maar. Helaas dat ik erop zat voor haar. Maar wel gelukkig want de verstandhouding is heel groot geworden na deze actie.
Je moet iid wel erg oppassen met deze methode.. En je moet het ook durven, straks lig je er zelf onder..