Verzameld naar de hindernis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:13

MissSisa schreef:
Idd, en daarom is het handig om de afstand al een heel stuk voor de hindernis te zien!!!

Natuurlijk is het handig, maar met een goed grondtempo ziet een wat mindere ruiters ook de afstand wel, dus ik blijf erbij dat het grondtempo het belangrijkst is bij springen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:16

chalotje schreef:
Natuurlijk is het handig, maar met een goed grondtempo ziet een wat mindere ruiters ook de afstand wel, dus ik blijf erbij dat het grondtempo het belangrijkst is bij springen.

Dat is ook wel belangrijk. Maar daar vanuit kun je verder gaan rijden in de afstanden.

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:16

je pony goed aan je been houden, voorals met inhoudne je benen niet afsteken!, en hem met jouw been proberen terug te rijden, jij moet hem gewoon bij je houden tot de afzet dan pas mag hij gaan met jouw hulpen, en zeker neit aanj e pony gaan terug trekken met inhouden want dan wordt het al;leen maar erger, geloof mij ik heb hetzelfde problleem en ik ging eerst terug trekken om haar in te houden en dat is egt helemaaal niet goed , maar het kan helpen bij sommige ponys in elk geval het proberen waard haar losjes te houden van voor gewoon lich tot geen contact en dan zo een paar keer gaan springen, aan het begin zal ze dan nog harder gaan maar bij sommige ponys komen ze dan op een gegeven moment terug je kan het proberen maar blijf de afzet wel zelf bepalen!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:57

Weetje wat het allerbelangrijkste is? Je moet dressuurmatig kunnen rijden, anders moet je niet gaan springen. En daarom rijd ik ook dressuur! Sommige doen wel stoer dat ze wel springen kunnen, maar daar gaan hun ponnies weer, niet te houden. En mijn heeft gewoon een hoog tempo, en soms is het ook met de dressuurmatige oefeningen soms moeilijk!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:59

MissSisa schreef:
Nee, kijk ik zal het effe helemaal uitleggen.
Jij kan de afstand naar een hindernis zelf bepalen, hoe dicht je eronder wil kommen of juist verder we wil.

Kijk, er staat 1 hindernis in de bak, gewoon een steilsprong. In het midden. Als jij naar deze hindernis toerijdt, zie jij dan of je pony op groot af gaat, er dicht onder komt of dat het juist past. Je weet niet hoeveel galopsprongen je naar de hindernis moet maken. Dus, zie jij dat dan, hoe je pony uitkomt??? Zie je dat ongeveer 15 meter of meer voor de hindernis???

Moet ik hem als maar been geven voor de hindernis? 15 meter ervoor, um...Bij een ander wel, maar als ik het zelf doe..Ben ik met alles druk behalve het te vroege af gaan Haha!

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:06

ja nogal logies lijkt me dat je dressuur het belangrijkste is, dat weet tog iedereeen ik geef je aalleen maar een tip om hem bij je te houden leren rustig op de sprong af te rijden, hoef je neit zo dom op mij te reageren:S:S

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 21:59

Ik had het niet eens tegen jou!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 08:20

Sorry!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:03

love_sander schreef:
Moet ik hem als maar been geven voor de hindernis? 15 meter ervoor, um...Bij een ander wel, maar als ik het zelf doe..Ben ik met alles druk behalve het te vroege af gaan Haha!

Je moet je eigen tempo rijden. Zie je dat je pony op vroeg af zal gaan dan kun je wat meer naar voren rijden of terug. Als je dat 15 meter van te voren ziet, kun je je pony optijd wat terug rijden en daarna weer wat naar voren zodat het past. Kijk anders eens een GP op tv. Daar maken ze het eerst paasend en daarna gaan ze weer naar voren.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 10:23

MissSisa schreef:
Je moet je eigen tempo rijden. Zie je dat je pony op vroeg af zal gaan dan kun je wat meer naar voren rijden of terug. Als je dat 15 meter van te voren ziet, kun je je pony optijd wat terug rijden en daarna weer wat naar voren zodat het past. Kijk anders eens een GP op tv. Daar maken ze het eerst paasend en daarna gaan ze weer naar voren.

Dankjewel. Ik zal het proberen. Ga maandag of woensdag weer springen!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:24

love_sander schreef:
Dankjewel. Ik zal het proberen. Ga maandag of woensdag weer springen!

Het si gewoon de beodeling: Rij je paard passend naar de hindernis. Dit kan alleen als jij vroeg van tevoren de afstand naar de hindernis ziet.

Maar veel suc6 ermee!!!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 10:36

Dankjewel Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 13:27

love_sander schreef:
Dankjewel Haha!

PB anders effe naar me hoe het gegaan was!!!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 13:37

Goed..Ik ga, um..Maandag of woensdag, moet even kijken

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:25

oke;)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:14

3 Galopsprongen aftellen!
Echt, dan word springen een stuk simpeler, ik snapte het in 1x.

1,2,3 en Spring. Clown

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:28

MissSisa schreef:
Het si gewoon de beodeling: Rij je paard passend naar de hindernis. Dit kan alleen als jij vroeg van tevoren de afstand naar de hindernis ziet.

Maar veel suc6 ermee!!!

Waarom doet iedereen toch zo moeilijk over die afstanden zien?? In dee B,L en M hoef je echt niet zo goed een afstand te zien. Als je daarover na gaat denken wordt het alleen maar ingewikkelder en zit je je pony alleen maar in de weg. Op een gegeven moment ga je wel steeds meer gevoel voor die afstand krijgen natuurlijk, maar ik blijf erbij: met een goed grondtempo en goede controle ziet je pony de afstanden zelf ook wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:30

Dat klopt. Maar als je verder wil - en met een paard met veel grotere galopsprongen - is het toch wel handig als je zelf wat poedersuiker regelen Haha!

Maar idd, dat kan alleen als je een goed ritme kunt vasthouden en met een constant basistempo rijdt. Dan weet je die problemen vanzelf op te lossen.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 13:26

Lielle schreef:
Dat klopt. Maar als je verder wil - en met een paard met veel grotere galopsprongen - is het toch wel handig als je zelf wat poedersuikern regelen Haha!

Maar idd, dat kan alleen als je een goed ritme kunt vasthouden en met een constant basistempo rijdt. Dan weet je die problemen vanzelf op te lossen.

Maar Als je in de barrage bent, kan ik dat grondtempo niet meer vast houden. Ik voelt dat ik was sneller wil. Dus dan gaat hij op mij aan. Maar idd, wat Chalotje zegt, het is vooral in de B nog niet z'n probleem dat je de afstanden nog niet ziet!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:52

daarom moet je dus ook pas echt barragetempo gaan rijden als je gewone parcours goed bevestigd is. Anders kun je ook veel tijd winnen door korte wendingen *LOL*

/add
poedersuiker was natuurlijk kunt Knipoog

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 18:29

Knipoog)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:11

Sjellii schreef:
3 Galopsprongen aftellen!
Echt, dan word springen een stuk simpeler, ik snapte het in 1x.

1,2,3 en Spring. Clown

dat doek ook de laatste tijd *LOL*
Het helpt egt hooar OK dan!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 20:12

ok

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:54

Tuuerlijk, af en tie is het niet handig die afstanden zien. Zie je dat het ontoegelijk dom uitkomt nou dan regel je af en toe verkeerd. En dan ga je op de rem. Op les gewoon op een enkele hindernis doe ik het wel eens, maar in een parcourtje trek ik me er niet zoveel van aan. En op de wedstrijden helemaal niet Dan is het gewoon, goed tempo... Geen afstanden...