Foto`s van Lipso z`n eerste Z1 wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:25

Wouter, ook met een strakkere kinketting en zoveel druk op de stangteugel krijg je zo'n beeld.
Persoonlijk vind ik het dan sneu dat er gelijk in het Z1 met S&T gereden wordt, oefen dan eerst nog thuis door tot je het onder de knie hebt met teugelvoering en drukverdeling, als dat je het op een wedstrijd gaat testen.

Het heeft niets te maken met wat men wil zien, maar om oefening en rijkunst.

Je zult het toch wel met me eens zijn dat deze foto's geen rust en balans uitstralen?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:26

imker schreef:
Je zult het toch wel met me eens zijn dat deze foto's geen rust en balans uitstralen?

75% in het Z1 op de kringconcoursen rijden nu eenmaal zo...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:32

Dat ben je gelukkig dan wel met me eens... Ik vind het sneu voor paard én ruiter, dat het zo moet... waarom? Kan men tegenwoordig niet wachten met het starten in de Z-rubrieken tot men er klaar voor is of moet zonodig het hoedje uit de kast getrokken worden?

Sorry, ik ga zo erg offtopic, maar ik vind het wel sneu. Het is voor het paard echt geen ontspanning meer zo op wedstrijd en ik ben blij dat ik geen Z-jury ben voor alle ruiters... Bloos

Carli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:49

Jonge Jonge.. dat is toch de 1e Z wedstrijd... alsof alles dat meteen perfect is Verward Ik vind erg mooi paardje hoor! Leuk *LOL*

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:51

Het hoeft ook niet perfect te zijn, maar je kan op zijn minst goed beslagen ten ijs komen, zodat je geen modderfiguur slaat.
Trouwens, ik zet die foto's er toch niet op? Ik geef alleen maar commentaar, zowel negatief als positief. Kun je daar niet tegen, dan moet je hier geen foto's plaatsen. It's very simple...

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:30

mooi paard!
mooie foto's ook!
maar de stang is idd te veel gekantelt Knipoog

beek402

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:03

Even ter informatie, ik ben de TS en mij heb je nog niet horen klagen over het commentaar! Ik kan er alleen maar van leren ( het is ook nog maar mijn derde Z paard, dus ik ben nog geen oude rot in het vak:D)
Goed beslagen ten ijs komen heb ik altijd nog gedaan, dus daar hoeft niemand zich zorgen over te maken, ja dat hier het een en ander niet goed zit aan het hoofdstel/stang dat zag/zie ik en geef ik ook zeker toe. Ik heb mijn aanpassingen gedaan in overleg met instructie. Deze hebben trouwens nog nooit de opmerking geplaatst dat ik mijn paard naar beneden trek, en naar mijn mening doe ik dat ook niet, alhoewel het voor sommigen wel zo lijkt. Ik heb ook niet mijn paard van stal geplukt en hem de Z baan in gestuurd, dus voor een ieder die zich zorgen over mijn paard maakt, wees gerust. . Knipoog
Ik ben inmiddels alweer een paar maanden verder dan toen deze foto`s zijn gemaakt en tot nu toe mag ik niet klagen ik heb alleen nog maar betere punten gehaald en prijzen dus de jury vindt het waarschijnlijk wel voldoende. Verder wil ik er op wijzen dat ik niet de enige ben waarbij de stang wel eens te ver doorslaat, in de laatste paard en sport staat een duidelijke foto van een amazone waarbij de stang ook niet op 45 graden zit en ze heeft wel gewonnen (kan zo een twee drie niet vinden welke blz, maar even bladeren en je komt hem zo tegen) volgens mij ging het stuk ook nog over vriendelijkheid en ontspanning bij het paard. Niet dat ik mijn fout wil goed praten maar het geeft even aan dat er meer mensen zijn (ook topruiters, zie de paard en sport nummer 24, daar staat een foto van Anky met salinero in Athene en ook deze stang zit wat verder dan gewenst,niet zo erg als bij mij, maar wel te ver, of zou zij haar paard ook naar beneden trekken?? Knipoog ) die het niet altijd volgens het boekje hebben zitten.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:05

Mooi paard Lachen