k heb geen zin meer om te rijden wie heeft tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:30

ja dat snap ik maar ze vraagt een tip..en iedereen zit maar van je hebt een paard wees erblij mee enzz, en het kna egt geen kwaad als ze die paarden een poos niet rijd denk je dat ze daar last van hebben? als ze ze er voor de rest gewoon goed voor zorgt ze lopen tog ook in het land dus beweging hebben ze heus wel, je ziet toch dat ze goed worden verzorgt. als ze het even niet helemaal ziet zitten of ze moet gwoon ff nadenke wat ze wil met die paarde hoeft ze ze niet meteen te verkopen of elke dag toch rijden.

jojohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:59

ik ben het met je eens Linda, ze vraagt toch niet voor niets om wat tips...sorry hoor..maar zo denk ik er over

groetjes jolanda

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:35

Ik heb dat ook een tijdje gehad! Was in de zomervakantie! (Ja ik had het in de zomer) maar toen had ik er echt helemaal geen zin in! Dat duurde ongeveer 2 maanden en toen was het opeens weer over en nu heb ik altijd weer zin om te rijden! Het kan tijdelijk zijn!

Maar ik heb nou een bijrijdster en dat neemt toch weer wat van je over en dat voelt toch goed. Want ik heb ook weinig tijd en doe het ook tussendoor altijd! En als je dan een dag vrij hebt terwijl je paard toch die dag gelopen hebt voelt toch goed!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:20

Ik wou eerst zeggen: ga wedstrijden rijden, dan ben je zeker gemotiveerd..Maar ik weet niet of je met je welsh wel wedstrijden rijdt, dus..Als ik een keer geen zin heb maak ik gewoon zin. Het paard moet er immers ook uit.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:59

Ik heb dat ook een tijdje gehad, ik heb me toen een video gekocht over dressuurrijden, het heeft geholpen, want ik kon niet wachten om het allemaal te gaan uitproberen.

Misschien hou jij niet van dressuur maar je hebt ook video's/boeken over dingen die jou wel intresseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:31

chalotje schreef:
Ik wou eerst zeggen: ga wedstrijden rijden, dan ben je zeker gemotiveerd..Maar ik weet niet of je met je welsh wel wedstrijden rijdt, dus..Als ik een keer geen zin heb maak ik gewoon zin. Het paard moet er immers ook uit.

ik heb een paar onderlinge wedstrijden gereden maar ik heb inmiddels ruzie met m´n instructrise en daar werden die wedstrijden gehouden. op zich zou ik het wel leuk vinden maar voor het plaatje ben ik te groot voor me welshje dus lijkt het me niet echt verstandig meer

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:22

op zich is het toch ook niet zo erg als je een paar keer niet rijdt. 'T is tenslotte een shetlandpony en je hoeft hem ook niet echt in conditie te houden voor wedstrijden dus.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:25

chalotje

ze heeft een welsh en haflinger...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:59

monsera schreef:
Je hebt ze aan huis staan nou dan snap ik het toch niet helemaal maar goed ze staan lekker buiten dus ze vermaken zich wel.

Dan snap ik het juist des te meer. Als ze aan huis staan hoef je er niet naartoe en heb je daardoor niet HET moment dat je bij je paard bent en wat moet doen. En altijd alleen is ook maar alleen.
Toen ik ze bij huis had was ik in de wintermaanden ook veel minder gemotiveerd. Nu ga ik naar ze toe en op stal valt er niet veel meer te doen dan te poetsen en te rijden, maakt het wel wat gemakkelijker Knipoog

Ik zou zeggen: laat de dip even lekker de dip en pak het straks weer op, het zal waarschijnlijk vanzelf wel weer komen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:04

Ik heb het de laatste week ook hoor, en de bak bij ons werkt nu ook niet mee , en Splash heeft er echt een hekel aan om door de modder te baggeren dus echt werken doen we al niet.

Verder komt ie genoeg buiten en gaat ie daar meestal helemaal uit zn dak , aandacht krijgt ie genoeg , en volgens mij geniet hij echt van dit luie moment Haha!

Als ik er ben mest ik zn stal , als die nog niet gedaan is , en dan gaan we uitgebreid spelen in de bak en daarna nog heerlijk uren op stal tutten...

En zoals ik al zei , Splash zie of hoor je niet klagen... Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:09

Idd gelijk uit school er naar toe, of zoek een nieuwe uitdaging, wat doe je met de paardjes? Als je bijvoorbeeld altijd alleen dressuurt kun je ook springen of andersom.
Of vraag toch een (goede) bijrijder voor je welshje en ga samen pas de deux doen o.i.d.
Succes!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:18

het is best moeilijk om zin te maken..maar mij lukt het toch telkens weer Haha! Ik kan nu met dit weer pas om 22.00 uur gaan rijden, dan is de bak pas vrij.. Nou sta dan maar eens op van je lekkere warme bank om dan nog eens de kou in te gaan ..
Als ik jou was zou ik gelijk vanauit school gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:31

ik heb me eigen voor genomen om zondag een leuke buiterit te gaan maken in kerstsfeer om mijn welshje

roode trui aan roodfleece deken op rooie bandages...en kerstmuts op me pony en op me cap Haha!

jojohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:09

hahaha jah leuk iedee! OK dan! moet je cker doen!! *LOL* veel plezier!! en een foto Cheese! van het geheel zou ook wel leuk zijn! Haha!

groetjes Jolanda

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:37

Ik zou me ook eens gaan afvragen of je überhaupt nog wel door wil gaan met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:00

chalotje schreef:
Ik zou me ook eens gaan afvragen of je überhaupt nog wel door wil gaan met rijden.

dat wil ik wel....er komen in de zomer van 2005 2 hafjes bij mij op stal om zadelmak te maken en een daarvan op wedstrijden uitbrengen als het goed wil gaan. dus wil ik wel doorgaan met rijden

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:02

Dan is het probleem toch opgelost?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:55

Nou et kan wel eenz zijn da je geen zin hebt om te rijden!
maaruh longeren kun je tog ook in de wei Scheve mond
Ik longeer me paardje altijd in de wei Verward
Maar heb je geen zin om te rijden of om er mee om te gaan
want ik zelf persoonlijk vind niet dat je altijd je paardje moet gaan rijden hej ga er anders eens me aan de hand wandelen ofzow en eenz een grote verwendag *LOL*

xjxez noeki

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:59

Ik zou zeggen laat het even helemaal los, dat rijden, het gaat toch in het leven niet alleen om rijden? Als je paarden lekker de ruimte hebben en genoeg beweging en afleiding en een goede verzorging dan kun je ze rustig even laten staan. Wees er zelf niet teveel mee bezig, want dan krijg je alleen maar meer tegenzin.

Geniet er gewoon van dat je je paarden lekker bij huis hebt staan en van hun bezigheden en over een tijdje begint het vanzelf wel weer te kriebelen en kunnen jij en je paarden er na een vakantie weer heerlijk tegen aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:52

ik heb gister even gereden....me nieuwe dekje moes ik natuur ff uitproberen.....k heb me paardjes binnen laten staan zodat ik vandaag weer kon rijden maar volgens mij is het super glas met al die sneeuw Boos!

DeeSjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:01

ik zeg altijd maar: je kiest voor een paard, dan moet je er ook iedere dag heen gaan en wat doen! ik heb ook soms niet veel zin om te gaan ik dit rotweer of als het koud is, maar dan maak ik gewoon zin, had ik maar niet voor een eigen paard moeten kiezen

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:14

Er lopen hier wat mensen te kakelen dat er geen tips worden gegeven..lees nog es..het is 1 en al tips..de 1 zegt zoek een bijrijder, de ander zegt niet zeuren en weer en ander zegt doorzetten...

Dat zijn tips genoeg..

En als je die allemaal van de hand wil schudden..moet je er simpelweg niet om vragen.

Paarden gaan niet dood van een paar weekjes rust hoor, maar daarna niet lopen zeuren dat ie ineens niet meer goed loopt..

ZUCHT>>TIS WEER WINTER!!!

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:03

Idd laat je ponys even een poosj, zorg dat ze wel gwoon goed verzorgt worden natuurlijk maar het is echt helemaaaaaaaaal niet erg als je ene poos neit rijdt, dan kan jij ook rustig nadenken en even kijken wat jij egt wil, al duurt dit een maand, it is niet iets wat je makkelijk beslist, misschien ga je het missen, miascchien denk je ik vind het nog wel leuk om te rijden maar niet meer elke dag, al hoef je je pony niet elke dag te rijden als je het niet wil, al je maar een beetje regelmaat houd,
hou gewoon even een winterstop,
en kijk dan weer verder, ze worden toch goed verzorgt,
je ponys vinden het echt helemaal niet erg als ze een ppoosj niet gereden worden hoor ma idd wat Femmes zegt het kan natuurlijk wel dat die dan niet meer lekker loopt na die "vakantie"of sommige juist wel.. die hebben er dan ook weer zin in,

weet je al wat je gaat doen??

groetjes!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:04

Ik zie dat 1 ding nog niet genoemd is:

je hoeft namelijk helemaal niet te rijden, om LEUK met je paard bezig te zijn en OOK nog wat te bereiken waar je blij mee kunt zijn.

Ik rijd vrijwel nooit, 1x per week hooguit, maar ik leer wel telkens wat nieuws al ik met mn paard bezig ben, of hij leert wat nieuws Lachen Ik doen namelijk altijd wat grondwerk (onderdeel van Natural Horsemanship) en dat is eigenlijk nog veel LEUKER dan het rijden Lachen
En je kan het ook 'ff snel' doen, zonder dat je helemaal hoeft op te zadelen enzo. Gewoon een kwartiertje naar je paard en ook werkelijk een kwartiertje wat leuks doen. Vinden de paarden ook helemaal geweldig!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:33

huhu