Les met Buddy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:02

super mooie fjord!
starten jullie ook wedstrijden?
ziet er al heel goed uit, hij mag nog wel iets meer over zijn rug lopen, maar het gaat jullie wel lukken Knipoog

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:06

Tja, als je het zo opvangt is het jouwn probleem! Ik probeer je neit af te kraken..En als ik dan hoor, dat je het allemaal niet eens serieus neemt, kan ik maar beter mun mond houden. Zo leer je toch niks, als je niks serieus neemt!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:08

wie zegt dat ze niets sirieus neemt Verward ze neemt les, zegt genoeg lijkt me Knipoog

@ teamSpirit, ik wil aankomend jaar met buddy gaan starten.. en jacq mag ook wel Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 20:10

Haha, nou ik moet nog wat meer met hem oefenen, maar ja, zolang rijd ik hem nog niet. Gelukkig weet ik van mezelf dat mijn houding veel beter kan zijn (en ook vaak is). Maar als ik les heb ben ik met zoveel dingen bezig dat dat dan ff de minste aandacht krijgt. Buddy is nog jong en moet ook nog een hoop leren. Dat hij goed en lekker loopt vind ik dan belangrijker. Mijn houding minder, zolang ik hem maar niet stoor.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:17

Tja...Dat gevoel ken ik dat je aan alles tegelijk meot denken. heb ik ook vaak last van! Maar toch het is erg belangrijk dat alles goed verloopt. Ik weet niet of je al staart, of nog gaat starten! Maar dan krijg je stijlpunten, dat hangt weer van je aantal cijfers af. Mischien geloof je het niet, maar als je een sweater of een rijjasje aan hebt, geeft je het punten wel mee! Zo letten ze op de kleinste dingetjes, en als je dan het boventste knoopje van je blouse daaronder perongluk openhebt, zien ze dat direct en heb je een probleem met je stijlpunten! Ik he is gehad dat dat bij mij zow was, kreeg ik van de jury op mijn kop zei hij: "Waaorm heb je dat knoopje open, dat is toch geen kijk!". Echt belagelijk, ik had gelijk al geen zin meer in het pacour, omdat te gaan springen. Dus zorg er gewoon voordat dat je niet overkomt! Dan is het een goed excuss, ja maar ik meot aan zoveel denken. Maar daar trapt de jury echt niet in. Alhoewel ik het ook redelijk vaak zeg.

p.s. hier een foto van mij, zul je ookwel genoeg dingen aan op te merken hebben:

[ITP] Wat vinden de kenners

Mijn topic..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:23

ik heb dressuurwedstrijden gereden met haarnetjes die uitvielen, heb overigens nooit een blouse aan maar een ordinair t-:shirt, plastron knapt nog wel eens open. En voor de verzorging altijd een 7. En als je punten daar vanaf hangen Verward daarnaast wat je thuis doet wil niet zeggen dat je dit in de ring ook doet .

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:28

sjakie schreef:
ik heb dressuurwedstrijden gereden met haarnetjes die uitvielen, heb overigens nooit een blouse aan maar een ordinair t-:shirt, plastron knapt nog wel eens open. En voor de verzorging altijd een 7. En als je punten daar vanaf hangen Verward daarnaast wat je thuis doet wil niet zeggen dat je dit in de ring ook doet .

Nee maar, je punten hangen er wel vanaf. Stel er zijn 3 prijzen. De derde heeft 159 punten. Jij bent 4e en ehbt 158 punten. Dan had je op die stijlpunten yovh maar beter een 8 kunnen hebben he??!!!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:39

love_sander schreef:
Nee maar, je punten hangen er wel vanaf. Stel er zijn 3 prijzen. De derde heeft 159 punten. Jij bent 4e en ehbt 158 punten. Dan had je op die stijlpunten yovh maar beter een 8 kunnen hebben he??!!!!

Gaaaap Slapen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:47

Ahum...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:51

Love_sander, het is vast heel lief bedoeld dat je probeert te helpen, maar ik geloof dat je het niet echt begrijpt. Bovendien is jouw kritiek niet opbouwend, maar met een erg vervelend ondertoontje, als je dat verandert zijn we al een heel stuk verder.

Dit is een les, thuis, waar niemand bij is behalve ruiter, paard, fotograaf en instructrice. Dan hoef je er niet mooi uit te zien hoor, dan wil je gewoon goed oefenen en nieuwe dingetjes leren.
Er is dus niks mis met haar haar! Ik persoonlijk vind het zelf wel sexy, en Buddy kennende hij ook! Tong uitsteken (is 'ie niet zo gewend van Ingele).

Maargoed, love_sander, uit je profiel begrijp ik dat je 10 bent. Je zal er best wel wat verstand van hebben, maar deze mensen zeker ook! Manzano rijdt (nog) geen wedstrijd met Buddy, dus ze mag zo lelijk zijn als ze zelf wil! Haha!

Tip: reageer maar gewoon niet meer. Of aardig. Schijnheilig

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:54

en tja ik ben nou eenmaal niet zo sexy Schijnheilig daarom is bud zo blij met jacq Haha!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:04

Tja, op mijn leeftijd hoef je het niet te leggen bij mij. Ik kon bewijze van spreke eerder rijden dan lpoen., We hebben een stal aan huis, en we hebben 10 pony's die is allemaal train. Maar Sander is mijn topper. En ik probeerde alleen maar te helpen, maar zij vangt het alleen maar op als kritiek, en afzeik gebeuren, zo gek is het nou ook weer niet. Zev raagt zelf, alles wat je niet aanstaat (ofzo) ik hier welkom. Ik denk dus, nou dan zal ik dit dat ff zeggen. Maar als je thuis alles verkeerd gaat doen (neit dat ze dat doet). En dan komje op een wedstrijdje, is het erg moeilijk om alles aan te passen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:07

Kleding lijkt me niet moeilijk aan te passen hoor. Bovendien gaat ze voorlopig toch geen wedstrijden rijden.

En commentaar is altijd welkom. Maar houd het vriendelijk en ga niet belerend of onaardig doen. Dat moet je zelfs op 10-jarige leeftijd kunnen snappen.

Wat ben ik blij dat mijn foto's nooit worden geplaatst. Ik let al helemaal niet op mijn uiterlijk. Sterker nog: ik rijd al ruim 9 jaar paard en ik héb niet eens zo'n wedstrijdpakje. Volgens mij ben ik een schande voor de paardensport.. Haha!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:08

Buddy is een leuk fjordje zeg! Dat dekje staat hem ook leuk.
Probeer er wel op te letten (wat je zelf ook al zegt) dat je je hakken uitdrukt en meer knik in je ellebogen houdt. En je mag idd ook iets meer gaa 'zitten' in je zadel.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:10

en dan rij je ook nog op een shet marloes Nagelbijten / Gniffelen schaam je Haha!

en iwayalover, buddy is zeker leuk Clown

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:13

Ja hoor, net wat je kon verwachten! Alles af reageren op mijn leeftijd, ik denk dat ik gemiddeld wel langer rijd dan jullie! Nu gaat iedereen tegen mij praten weetjewat ik geef gewoon geen andwoord meer! Lekker banketstaaf!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:17

Sorry, maar ik heb verder niets meer gezegd over je leeftijd. Het is alleen een beetje apart dat jij als enige dit commentaar geeft; als 10-jarige tegen allemaal volwassenen.

En ik geloof best dat je al heel lang rijdt en je zal ook best wat weten. Maar lang rijden en een stal thuis hebben wil niet per definitie zeggen dat je ook daadwerkelijk goed bent.
Maargoed, daarover kan ik überhaupt niet oordelen want ik ken je niet. Je rijdt waarschijnlijk heel leuk, beter dan ik. Maar dan nog hoef je niet zo te reageren.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:17

lekker rustig als je geen antwoord geeft, kunnen we weer ontopic gaan Knipoog

en bovendien wat geven we allemaal af op je leefijd Haha! aangezien jij ALLES zegt Knipoog
en wel knap van je hoor dat je met je 10 jaar langer rijd dan ik met mijn 22 jaar *LOL*

*sorry lig hier helemaal dubbel*

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:20

Wat ik nog wilde vragen (nu we toch weer ontopic gaan Haha! ), manzano, ik zie je regelmatig rijden als ik langs fiets. Mag ik een keertje jou in real life komen bewonderen? Tong uitsteken

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:32

Oke, nu ga ik me ontkennen!

Ik heb een jaar alng op een manege gereden met wat manege knollen. Toen had ik mijn eigen pony Sander gekregen (zie mijn profiel. Die rijd ik nu ongeveer ook een jaar, en ik rijd gewoon B, en ongeveer dus nog maar 2 jaar..Sorry voor mijn gezeik!

IJzersterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:37

Hee!
Daar zijn de foto’s!
Leuk!
Dekje is een beetje rooier geworden op de foto Cool .

Jaqueline doet heel erg haar best (buddy ook natuurlijk Tong uitsteken )
Aangezien ze buddy nog niet zo heel lang rijdt, en dit pas de 2e les was, vind ik dat het best goed al gaat. OK dan!
Het is nog moeilijk om de nageeflijkheid goed aan te voelen, maar gaat al steeds beter.
Verder lijkt het op de foto’s of buddy misschien een beetje op de hand hangt, maar dat is een momentopname.
Verder over de houding; veelal ook wel momentopname.
De voeten die af en toe een eigen leven leiden, worden beetje bij beetje wel beter Tong uitsteken .
Ze ontstaan eigenlijk voornamelijk als jacq haar been even hard nodig heeft. Clown
Net als het naar voren zitten.
De houding vind ik op dit moment niet het allerbelangrijkste, aangezien jacq buddy niet in de weg zit, en er belangrijkere dingen zijn waar aan gewerkt moeten/kunnen worden.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat we niet aan de houding werken he Knipoog
Verder vind ik nog wel het meest onbelangrijkste hoe jacq dr haar zit Clown .

Er kan natuurlijk nog het een en ander gesleuteld worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen! *LOL*
Deze les moet ik zeggen dat ik me verbaasde over hoe goed de stelling ging. OK dan!
Galop gaat ook lekker en beheerst. OK dan!
Ingele is ook lekker aan het buddysleutelen Haha!

edit: tiebvaudje...
Laatst bijgewerkt door IJzersterk op 11-12-04 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:40

sannie1984 schreef:
Ingele is ook lekker aan het buddysleutelen Haha!

je moet wat he in je vrije tijd he Haha!
*LOL*

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:53

Leuke foto's!
Mooie pony!
Maareh, hoezo ga je losstappen met een deken op??

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:56

omdat hij geschoren is en anders koude billen krijgt Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 02:59

maareuh even iets anders, ga je na de cadeau lessen nog verder door met lessen op dat gevaarlijke fjordenbeest Haha!