Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ineke2 schreef:Dat kan wel, maar dan valt hij snel door mijn binnenbeen heen.
Alhoewel dat de laatste tijd beter gaat, dus ik ga dat ook eens proberen
joycje schreef:Ieder paard is anders dus er is niet één juiste manier.. De manier waarop ik rechtricht is vooral voorwaarts op vier benen laten lopen. Goed zorgen dat de achterhand erbij gereden wordt door tempowisselingen en schijnovergangen. Verder richt ik recht door middel van schouderbinnenwaarts en schoudervoor..
Verder ga je rechtrichten door evenveel druk op beide teugels te nemen. Dan is het dus mogelijk dat je paard met buitenstelling gaat lopen. Dan ga je met benen bijdrijven totdat hij die buitenteugel aan gaat nemen waardoor hij dus rechter in zijn lijf wordt.
Grin hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen wat ik bedoel..
[/edit] Tyrza schreef:Ik heb even vluchtig de pagina's doorgelezen, maar wat ik nog aan basis mis, VOOR het schoudervoor is aktiviteit aan het been, vanuit het achterbeen.
Als het paard geen voorwaartse drang heeft, kan er daardoor vanzelf meer scheefheid ontstaan. Als je vanuit deze trage beweging dan nog eens wilt corrigeren dmv SV, DAN krijg je inderdaad dat het paard naar buiten valt (dus zoals Bets zegt: buitenteugel vastpakt, wat ik overigens geen goede benaming vind). Het paard draagt zichzelf immers niet.
dat in elk geval (met zijn 1.51 net zo snel als menig paard van 1.70
) Maar als je dan schoudervoor doet en hij is scheef vallen ze dan niet naar binnen? Of als ik op de rechterhand met contrastelling rijd om hem recht te richten rijden jullie dan op de linkerhand schoudervoor?
Tyrza schreef:Ik heb even vluchtig de pagina's doorgelezen, maar wat ik nog aan basis mis, VOOR het schoudervoor is aktiviteit aan het been, vanuit het achterbeen.
)geen activiteit vanuit het achterbeen wil vertonen voor het schoudervoor. Sterker nog dat wilde bij het drijven nog wel eens ontaarden in ...euh....stilstaan
. Bij hem werkt het beter eerst voorzichtig schouder voor te zetten en van daaruit het achterbeen weer activeren. Ipsilonka schreef:Euhm, voorwaarts is Pablo weldat in elk geval (met zijn 1.51 net zo snel als menig paard van 1.70
) Maar als je dan schoudervoor doet en hij is scheef vallen ze dan niet naar binnen? Of als ik op de rechterhand met contrastelling rijd om hem recht te richten rijden jullie dan op de linkerhand schoudervoor?
sjakie schreef:maar wat als je paard (lees sjaak)geen activiteit vanuit het achterbeen wil vertonen voor het schoudervoor. Sterker nog dat wilde bij het drijven nog wel eens ontaarden in ...euh....stilstaan
. Bij hem werkt het beter eerst voorzichtig schouder voor te zetten en van daaruit het achterbeen weer activeren.

Ipsilonka schreef:Maar daar zit dus het verschil in opbouw van training Kafue, wij beginnen met voorwaartse drang en dan rechtrichten en niet allerlei poespas eerst, een paard wat niet recht is kan nooit fatsoenlijk buigen (is mij in elk geval geleerd hè)