Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shan schreef:Die van Rany loopt ZZ-licht dus met zijn uitgestrekte draf zal het wel goed zitten.
) ofzo.shan schreef:De vraag in dit topic was of iemand tips heeft om te kunnen blijven zitten.
Niet of er paarden zijn die slecht zitten, daar hoeven we geen discussie over aan te gaan: dat is gewoon zo.
div. bokkers hebben verschillende tips gegeven over hoe te blijven zitten.
misschien zijn er nog meer met goede tips.
Randy01 schreef::? Men is nooit uitgeleerd... maar jij moet nog heel veel leren, succes ermee
.
.Nu maak ik me zorgen ik dacht dat we net op de goede weg waren? Randy01 schreef:PS: iedereen in zijn/haar eigen waarde laten is een hele kunst....
Sorry dan hoor, maar wie begon er dan?
Dat zijn de woorden van mijn istructeur
Heb ik helaas ook niet, grrr en een zwnagerschap doet er ook geen goed aan .
mar ja is voor het goede doel we willen uiteindelijk allemaal voor de helft zo goed als Anky worden.
)Citaat:O ja en mijn instructeur vond het schenkelgebruik helemaal vreemde opmerking in de midden cq. uitgestrekte draf.
Randy01 schreef:Oh ja, maar wacht ff nu spreek je opeens over iets heel anders! Nu begrijp ik wat je bedoelde, je hebt het alleen in het begin heel anders en in mijn ogen dus verkeerd uitgelegd.
Natuurlijk kijken we naar het schenkelgebruik. Dat is waar ik eerder ook op doelde. In stap kijk je naar de V-vorm, het schenkelgebruik, het achterbeen moet het voorbeen 'wegdrijven'.
Tja, ik kan niets anders zeggen dan dat je in draf absoluut naar het schenkelgebruik kijkt, maar je instructuur had in mijn ogen (of jij hebt het niet aangegeven) daarbij ook moeten vermelden dat je daarbij tegelijkertijd kijkt naar de mate van buiging het de spong en de mate van dalen in het kruis! Waar het paard dan precies de hoeven plaatst maakt daarbij imo niet veel uit (okay niet te extreem gaan bekijken) omdat je gewoon paarden hebt met super ruime en paarden met 'basis' gangen!
Wat dat betreft: absoluut eens!
Kafue schreef:Ja dat klopt, ik ben nog lang geen Zz-licht. Heb andere prioriteiten gelegt.
Gelukkig kan ik nog leren, heb ik een goed paard en een hele goede instructeur. De kreistrainer van de jeugd in Duitsland kreis Niedersachsen. Zelf grand Prix ruiter heeft onder andere gelest bij de meester Reiner Klimke en George Tehodorescu. heeft het paard van Annemarie Sanders Keyzer Grand Prix klaar gemaakt. Een super toffe vent die mij voor gek verklaard dat ik met jullie en vooral met jou in discussie ben gegaan. Hij zegt tja sommigen kun je gewoon niet overtuigen en daar moet je je tijd niet aan verdoen.
Ik ben blij voor je dat jij het allemaal al kunt. Maar ik ben ook blij voor mezelf dat ik bij hem les ben gaan nemen die hameren op de perfecte zit en de perfecte hulpen. Ja en ook het rijden van de proef zonder beugels. Ik durf rustig te zeggen dat hij mijn paard zonder beugels een complete ZZ licht proef doorloodst, want die knoppies kent mijn paard al wel van hem geleerd hoor niet van mij.
Ik ben niet te beroerd om in mijn wil om wat te leren mijn beugels in te leveren. Ik rijd je ook een Z proef weg zonder beugels terwijl ik daar tot voor een half jaar niet over zou piekeren. Veel te vermoeiend.
Ik leer iedere dag bij en hoop dat jij je daar ook voor open wilt stellen.
Dan kom je mischien wel eens zover als een Coby of een Anky.
En wie weet zien we jou dan in Peking 2008.
patos schreef:Sorry hoor, ik vind het prima dat je iemand wil overtuigen, maar als het op zo'n manier moet![]()
Net alsof iemand met een goede instructeur slechter les krijgt dan iemand die toevallig een instructeur heeft die wat goede ruiters les heeft gegeven.
Kafue schreef:Beetje komische zin hoor. Ik ken heel veel instructeurs die die naam niet mogen dragen omdat ze niet correct les geven, en heel veel die geen les willen geven maar dat juist heel goed zouden kunnen.
Randy en ik hebben ons onder elkaar uitgesporeken en bedoelen in grote lijnen hetzelfde kwam er alleen beroerd uit.
Wie of wat een instructeur les geeft of welke niveau hij rijd doet niet terzake. Er zijnn bijvoorbeeld lui die zelf absoluut niet kunnen rijden maar heel goed les geven. En lui die zeld goed gepresteerd hebben en van daaruit MEGA bedragen voor hun les vragen iets wat de gewone arbeider en daar hoor ik ook bij niet kunnen betalen en helemaal niet goed les kunnen geven.
En dan moet het naturlijk nog klikken tussen jou, je paard en je
instructeur.
Alle factoren en je wil om iets te leren of niet maken of je lest slaagt of niet.
Een paard GOED rijden leer je alleen door een absoluut onafhankleijke zit zodat je onafhankleijk de hulpen kan geven.
Zo leer je ook alleen een goede middendraf door vanuit een onafhankelijk zit je paard vriendelijk van achter naar voren te rijden en zijn spieren juist te trainen. Ook zodat het paard tot dragen komt. DAn komen de gangen er meer in balans uit zodat je dan ook weer je oefeningen vanuit balans richting perfectie kunt rijden in de juiste hoekek en op de juiste sporen.
patos schreef:Daar gaat het mij totaal niet om, ik vind dat je gewoon hebt zitten pochen met bekende namen om je gelijk te krijgen ( uiteindelijk heb je al een overeenstemming met randy01, maar daar ging mijn opmerking niet over)