Votje (v. Gribaldi) at work foto´s

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:28

Wat een mooi beest zeg. Zijn alle Gribaldi's zo gaaf?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:33

Suzanne F. schreef:
Bedankt allemaal. Een van de redenen dat ik nu al begin met Votje is omdat ik thuis alleen een klein vierkant paddockje heb waar ze de hele winter in kan lopen. In de weides kan ze in de winter niet. En samen met de reden dat ze best al heel dominant is, ben ik daarom al met haar begonnen. Het lijkt me voor zo´n dier ook niet fijn om dag in dag uit alleen even in een klein bakje te mogen hobbelen. En ze had praatjes genoeg en zit goed in dr vel dus ze mag wat gaan doen. Haha!

Ach ze mag blij zijn dat ze geen hengst was he?? Knipoog Dan had ze er in september al aan gemoeten. (dat vind ik wel erg jong hoor maar ja) Lachen

Ik heb liever een 2 jarige met praatjes en een hele 5 jarige dan nu een makke en wellicht gebreken op latere leeftijd. Ze kunnen in het koppie nog zo fris zijn, helaas zegt dat niets over het gestel.
20 minuten longeren in zo'n beperkte ruimte met zo'n bodem is funest, dat is het al voor een ouder paard, laat staan voor zo'n jong en jeugdig diertje.
Maar goed, ieder zijn eigen ding Knipoog

Succes ermee.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:40

Wat een knapperd Lovers
Khou altijd wel van zwarte paarden Kwijl

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:52

griebels schreef:
Wat een mooi beest zeg. Zijn alle Gribaldi's zo gaaf?

Dat vroeg ik me ook al af Haha! De meeste die ik tot nu toe heb gezien wel Deze is in ieder geval idd een plaatje Kwijl

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:18

Sjuimpje schreef:
Ik heb liever een 2 jarige met praatjes en een hele 5 jarige dan nu een makke en wellicht gebreken op latere leeftijd. Ze kunnen in het koppie nog zo fris zijn, helaas zegt dat niets over het gestel.
20 minuten longeren in zo'n beperkte ruimte met zo'n bodem is funest, dat is het al voor een ouder paard, laat staan voor zo'n jong en jeugdig diertje.
Maar goed, ieder zijn eigen ding Knipoog

Succes ermee.

Eerlijk gezegd sluit ik me hierbij aan.

Hoe groot is ze Suzanne?

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:01

Wat een lekker ding zeg, net zo mooi als haar vader *LOL*
Wat is haar stokmaat?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:20

echt super mooi paard maar wat ik niet snap ik is, ik had een tijdje terug in de zomer ofzo een keer foto's hier opgezet van mijn paardje die was toen ook 2,5 jaar.en toen kreeg ik echt van alle kanten commetaar dat ze veelste jong was daarvoor en ik zette haar nog niet eens vast. wel met een zadeltje erop heel licht en hoofdstel. maar jah ik vind het wel kunnen ik deed het eigenlijk om de zelfde reden waarom jij het nu ook doet. ik heb ook niet veel ruimte maar ze moeten toch beweging hebben. maar het paard is echt super mooi en heel veel succes er mee Haha!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:40

gaaf paard!
super mooi zwart! Haha!:D
leuk beestje hoor!
hoe groot is hij/zij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:45

Ik sluit me aan bij het antwoord van Sjuimpje.
Het is een erg mooi paard, wees er zuinig op!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:54

Ik vind het een erg mooi paard, ze oogt al heel volwassen!! *LOL*

Veel succes met 'r en wees inderdaad maar zuinig op zo'n mooierd Knipoog

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:10

Alweer een mooie grib op bokt. Haha! ziet er echt goed uit. veel succes met haar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:56

Ze is nu 1,62 m. maar behoorlijk overbouwd dus er gaat zeker nog 5 cm bijkomen.

De foto´s die gemaakt zijn, zijn allemaal van 1 hoek in de bak die behoorlijk zwaar is. De rest van de paddock is niet zo zwaar hoor en deze hoek wordt ook nog aangepakt.
Verder vind ik t niet te jong om wat te gaan doen met Vot. Hetzij met beleid heb ik over een tijdje een braaf heel paard. Knipoog
En veel Gribaldi´s vind ik mooi ja maar er zit wel een kop op hoor, men wat is ze eigenwijs.. Schijnheilig

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 01:01

ladyenpippi schreef:
echt super mooi paard maar wat ik niet snap ik is, ik had een tijdje terug in de zomer ofzo een keer foto's hier opgezet van mijn paardje die was toen ook 2,5 jaar.en toen kreeg ik echt van alle kanten commetaar dat ze veelste jong was daarvoor en ik zette haar nog niet eens vast. wel met een zadeltje erop heel licht en hoofdstel. maar jah ik vind het wel kunnen ik deed het eigenlijk om de zelfde reden waarom jij het nu ook doet. ik heb ook niet veel ruimte maar ze moeten toch beweging hebben. maar het paard is echt super mooi en heel veel succes er mee Haha!

Tja, (even off-topic) als ze je "kennen" hier op bokt zal dat niet zo snel gebeuren.
Tenminste dat is wat mij erg op valt hier op bokt.

Als "nieuweling" kun je niet zo snel iets goed doen als een "die-harder"

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 01:09

Ik ga geheel met Sjuimpje mee. Bij ons op stal worden de meeste met 3,5 a 4 jaar zadelmak gemaakt. Lijkt me veel beter qua opbouw van het lijf. Maar ja wie ben ik Bloos Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 02:20

Ipsilonka schreef:
Ik ga geheel met Sjuimpje mee. Bij ons op stal worden de meeste met 3,5 a 4 jaar zadelmak gemaakt. Lijkt me veel beter qua opbouw van het lijf. Maar ja wie ben ik Bloos Haha!

Ben ik NIET mee akkoord. Hangt totaal van paard tot paard af. Kan je ook niet beoordelen op basis van de foto's die Suzanne hier plaatst. Zij kent haar paard het beste, zij weet dus ook het best hoe er mee te werken. Dat kunnen wij onmogelijk zien vanop deze foto.

Jonge voetballertjes kunnen best hard trainen. Is ook gewenst. Zolang het in verhouding gebeurt. In verhouding met de kracht die mens/paard op een gegeven moment hebben. Op de weide laten staan is natuurlijk ook een optie. Ben ik minder voor. Als het paard jong of niet aanleiding geeft tot enige arbeid, dan is dit zeer wenselijk. In verhouding natuurlijk. Ik denk ook trouwens dat dit in dit geval zo is. Geval per geval zeg ik altijd Knipoog

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 02:40

Ik vind het een heel mooi paard Lachen
Ziet er ook heel volwassen uit.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 02:53

erg mooi paardje, en idd de ene 2 /2,5 jarige is de andere niet, maar kijk aub uit met je hondje, hoeft niet uit narigheid te gebeuren,maar uit speelsheid, pasje opzij en weg hondje, heb het voor mijn ogen zien gebeuren, gewoon niet doen.....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:23

Ik ga ook met Sjuimpje mee, die bak is veel te zwaar. Bovendien vind ik 2,5 jaar te jong om al mee aan het werk te gaan op deze manier. Je zegt net zelf dat ze nog behoorlijk overbouwd is en er nog wel wat cm's bij komen. Dat wil dus zeggen dat dit diertje nog volop in de groei is. Als ik jou was zou ik gewoon nog even wachten of snel zorgen dat je een betere bodem krijgt, dat scheelt iig al een stuk.
Verder natuurlijk mooi beestje! Maar goed ik ben fan van Gribjes Tong uitsteken Mocht ik nou geen palo vinden en ik kom een leuke gribaldi tegen dan neem ik die mee Haha! (Mijn instructrice heeft ook zo'n mooie Grib Kwijl )

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:15

Jan,
jonge voetballertjes krijgen heus geen zware conditie- of krachttrainingen.
Die worden d.m.v. spelletjes 'getraind'.
Jonge paarden hard je op dezelfde manier, dus lekker laten klooien op de wei met andere paarden. Daar worden ze hard van, niet van meters maken.

Daarbij, de groeischijven sluiten bij èlk paard op dezelfde leeftijden, namelijk volgens onderstaand schema:
Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:44

Jeetje, dat die groeischijven in de rug, pas op 5.5 - 6 jarige leeftijd sluiten..

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:41

Sjuimpje schreef:
Jan,
jonge voetballertjes krijgen heus geen zware conditie- of krachttrainingen.
Die worden d.m.v. spelletjes 'getraind'.

Moet je maar eens gaan kijken op een grote voetbalschool. Ga je schrikken.

Ik volg je mening wel, maar klooien kan je ook doen samen met je paard. Dit vormt band, en het leerproces is in volle gang. Ooit al eens met een jaarling aan de hand gaan wandelen in het bos? Dat is voor mij reeds arbeid, en kan best vind ik.

Een tweejarige het zadel opzwieren en hem 5 maal in de week doortrainen. Dat is idd niet de manier.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:48

Ik ken de voetbalkweken Jan Knipoog

Ik zeg verder ook niet dat je er niets mee mag/moet doen,
alleen gaat het hier om longeersessies van 20 minuten en dan ook nog op een kleine volte met een slechte bodem. Dat vind ik persoonlijk gewoon veels te veel van het 'goede'.

Maar goed, ik ga hier verder niet meer over in dit topic discussiëren, daar zijn andere topics voor Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:51

Jan_VT schreef:
Ooit al eens met een jaarling aan de hand gaan wandelen in het bos? Dat is voor mij reeds arbeid, en kan best vind ik.

Wandelen in het bos is iets heel anders dan longeren in een kleine bak met zware bodem én aangezet.
Dat eerste kan ik ook alleen maar iedereen aanraden om later een fijn braaf paard in de omgang te krijgen waar de ruiter een band mee heeft. Dat laatste kan ik alleen maar afraden en dat zie ik wel hier op de foto's.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:57

Ja, jonge voetballertjes zullen ook niet op elke school even goed getrained worden, net als paarden niet op elke stal correct getrained worden.
Dat heb je toch. Uitzonderingen bevestigen de regel Knipoog

Zoals je ook al zegt, Jan, gewoon grondwerk (aan de hand eindje stappen) kun je al heel snel doen, zijn ook hele goede dingen bij om je paard manieren te leren en om een band met je paard op te bouwen. Iig heel wat manieren om je paard te leren kennen zonder intensieve arbeid.

Dit is verder natuurlijk alleen maar een goed bedoeld advies. En ik hoop dat de ts er wat mee gaat doen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 21:48

Ik plaatste hier foto´s van Votje om haar weer eens te laten zien, niet om commentaar te krijgen over wat ik wel of niet moet doen op basis van enkele momentopnamen van foto´s. Ik zal volgende keer foto´s maken in de andere hoek van de bak (betere bodem) en zal dr maar niet meer bijzetten. Knipoog (Of zal ik erop gaan zitten en een slof ombinden???! Schijnheilig Haha! )

Ik ken Vot het best en ga heus wel verantwoord met haar om.
Dank allemaal voor de leuke reacties op Vot! Denk dat het een erg leuk dier gaat worden. Als ze niet te bijdehand gaat worden iig. Knipoog