Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzanne F. schreef:Bedankt allemaal. Een van de redenen dat ik nu al begin met Votje is omdat ik thuis alleen een klein vierkant paddockje heb waar ze de hele winter in kan lopen. In de weides kan ze in de winter niet. En samen met de reden dat ze best al heel dominant is, ben ik daarom al met haar begonnen. Het lijkt me voor zo´n dier ook niet fijn om dag in dag uit alleen even in een klein bakje te mogen hobbelen. En ze had praatjes genoeg en zit goed in dr vel dus ze mag wat gaan doen.![]()
![]()
Ach ze mag blij zijn dat ze geen hengst was he??Dan had ze er in september al aan gemoeten. (dat vind ik wel erg jong hoor maar ja)

Sjuimpje schreef:Ik heb liever een 2 jarige met praatjes en een hele 5 jarige dan nu een makke en wellicht gebreken op latere leeftijd. Ze kunnen in het koppie nog zo fris zijn, helaas zegt dat niets over het gestel.
20 minuten longeren in zo'n beperkte ruimte met zo'n bodem is funest, dat is het al voor een ouder paard, laat staan voor zo'n jong en jeugdig diertje.
Maar goed, ieder zijn eigen ding
Succes ermee.
ladyenpippi schreef:echt super mooi paard maar wat ik niet snap ik is, ik had een tijdje terug in de zomer ofzo een keer foto's hier opgezet van mijn paardje die was toen ook 2,5 jaar.en toen kreeg ik echt van alle kanten commetaar dat ze veelste jong was daarvoor en ik zette haar nog niet eens vast. wel met een zadeltje erop heel licht en hoofdstel. maar jah ik vind het wel kunnen ik deed het eigenlijk om de zelfde reden waarom jij het nu ook doet. ik heb ook niet veel ruimte maar ze moeten toch beweging hebben. maar het paard is echt super mooi en heel veel succes er mee
Ipsilonka schreef:Ik ga geheel met Sjuimpje mee. Bij ons op stal worden de meeste met 3,5 a 4 jaar zadelmak gemaakt. Lijkt me veel beter qua opbouw van het lijf. Maar ja wie ben ik![]()
Maar goed ik ben fan van Gribjes
Mocht ik nou geen palo vinden en ik kom een leuke gribaldi tegen dan neem ik die mee
(Mijn instructrice heeft ook zo'n mooie Grib
) Sjuimpje schreef:Jan,
jonge voetballertjes krijgen heus geen zware conditie- of krachttrainingen.
Die worden d.m.v. spelletjes 'getraind'.

Jan_VT schreef:Ooit al eens met een jaarling aan de hand gaan wandelen in het bos? Dat is voor mij reeds arbeid, en kan best vind ik.

(Of zal ik erop gaan zitten en een slof ombinden???!
)