HELP!! beginner vlug paard bij zich laten houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:30

Misschien is ze echt zo bang geworden dat ze echt niet meer durft,dat is heel vervelend en je kan er voor je eigen gevoel niks aan doen.
(spreek uit eigen ervaring).
Bij mij hielp het een tijdje te worden begeleid door iemand (ik weet niet of zij dit al heeft gehad) maar misschien zou jij dit wel kunnen doen.
Jij bent een ervaren amazone,kent het paard,je moeder,en zij jou.
Jij zou haar stap voor stap er weer mee vertrouwd kunnen maken.
Eerst met haar naar buiten gaan als jij ernaast loopt en steeds opbouwen,lesje geven in de bak b.v.
Misschien heb je er wat aan,het kost wel veel tijd natuurlijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:41

Lusitana schreef:
Maar een onrustige hand komt ook lekker tien keer harder aan. Stop toch met dat gepruts met dat arme paard. Als je niet kunt rijden, hoor je niet op een paard naar buiten te gaan. Daar blijf ik bij. Je brengt jezelf in gevaar, je paard en een heleboel andere mensen als je paard aan de kletter gaat. onverantwoordelijk. Onnadenkend en zeer egoïstisch. Maar dat is maar mijn persoonlijke mening, hoor.

waar slaat deze reactie op?? er hangt een dikke bustrens in haar mond hoor, we kochten haar toen ze met een flinterdun watertrensje werd gereden....dat heb ik er dus meteen vanafghaald en dit bit aangedaan.

verder stopt dee zodra ze t voorste paard voorbij is, die durft nml niet eens voorop te lopen, ja in stap maar echt niet in draf of galop

en ik ben egoistisch omdat ik iemand wil helpen??
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 20-12-04 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:44

Lianne007, de tijd die erin gaat zitten is dus het probleem, nu staat Dee alweer ruim een week stil Lips are sealed en morgen gaat mn moeder gewoon vrolijk een uur lessen, daar heb ik al tig keer ruzie over gehad, dat je een bijna 20 jarig paard gewoon zeker 3/4 keer per week ff moet rijden, t liefste met een goede instructeur erbij, maar nee 1 soms 2x per week(of 1x per 2/3 weken) gaat ze een uur in een groepsles rijden, waarin ze bang is omdat dee dus weleens trapt naar een ander paard als die er te dichtbij komen, en waar ze niets leert en niet naar de instructeurs luisterd Scheve mond

en t stomme is, ik heb dee dus mee naar t bos gehad, met een los teugeltje heel relaxed gereden op 1x een boos paard nadat ik haar op de rem trok omdat ze in de galop begin te klieren, daarna ging alles weer netjes zoals het moet.

ik ga denk ik maar vragen of mn moeder geen bijrijder ofzo wil, dee wil zo graag naar t bos, maarja ik neem liever Quentin mee, ook al is dee stukker relaxter!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:20

Helpt het niet als de instructeur haar een keer verteld dat het niet eerlijk is tegenover Dee op deze manier?

Ik wil overigens best een keertje met je mee en Dee mee nemen. Maar structureel kan ik je ook niet helpen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:33

Want dat is onmogelijk. Je kunt een paard niet programmeren of op afstand besturen.