ik heb Q in de bak niet 100% onder controle en buiten al helemaal niet. Ik kan ook alleen naar buiten samen met een ander paard, en hij stopt pas als t andere paard ook stopt.
scherpe bitten, slof etc alles al geprobeerd niets werkt.
t enige wat wel werkt is Q bezig houden dmv 'dressuren' in t bos, omdat ik daar buiten niets om geef doe ik dat niet en heb ik Q buiten zelden echt onder controle, ik laat hem altijd een keer flink gaan(liever gezegd, dat doet ie zelf samen met de crossfries die meegaat
) daarna kan ik normaal buitenrijden.lieke is idd niet echt ver doorgereden, maar uiteindelijk kon hij best inbuigen en een pasje wijken deed hij ook
het hoeft niet perfect te gaan buiten, als je hem er maar mee bezig kan houden, dat is heel het idee erachter
ik heb geen idee hoe hij buiten aanvoelt, maar ik denk dat je met consequent zijn en bezig houden een heel eind kan komen.
en ondertussen dus wel in de bak aan de aanleuning etc blijven werken, want ook al is hij in de bak wel gewoon braaf, dat hij geen constante aanleuning heeft etc zijn gewoon kleine rijtechnische dingetjes waar je aan kan werken, zodat je hem in de bak 200% voor elkaar krijgt, waardoor je er buiten wrsch ook net iets meer over te zeggen hebt.

)