Op verzoek: het jonge paard @ springwork... :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:21

Verward Zal wel aan mij liggen maar vind em helemaal niet zo heel denderent springen.. Naar mijn idee springen alle groene paarden zo.. Verward

Ook ik vind dat het misschien iets te vroeg is.. En ehm.. Als je zelf ontevreden bent over de foto's en je zo in de verdediging moet schieten (niet vekeerd bedoelt) waarom plaats je ze dan?
Nou geniet er van Haha! Hoe lang mag je em rijden?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:30

heee, ik vond je vorige foto's super en dat heb ik ook in je vorige topic gezet maar op deze reageer ik ook ff:ik vind na drie en een halve week springen veel te vroeg!het paard heeft noch balans en je kan he'm(onbewust)hinderen wat bij een jonger paard erger is dan een paard met meer ervaring onder de man.
ik zou noch ff w8ten met springen en leker met hem gaan rijden tot die ook helemaal zeker is van zijn eigen persoontje

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 01:15

Shanna16 schreef:
Dan, het balkje. Wat jullie niet kunnen zien, is dat hiervoor een laag kruisje stond...

En over het feit we/niet springen met zo'n jong paard. Als hij vindt dat dit kan, dan vertrouw ik op hem.

Unieke is verder absoluut niet onervaren met springen. Ze heeft al meerdere keren los gesprongen. Daarop baseer ik ook dat ik zei dat ze zo goed kon springen. Ik heb dit nl. op video gezien, en daar had ze echt wel een hele goede techniek

Wellicht moet ze deze onder het zadel nog even zien te vinden... Haha!

En mijn houding (vooral laatste foto) dat was het feit waarom ik de foto's eerst niet wilde plaatsen. Ik zag zelf gelijk al dat daar nog aan gespijkerd moet worden. Sinds de zomer ALTIJD in de 50....

Een afstandsbalk is wat anders dan een kruisje Clown Een afstandsbalk helpt het paard bij de afzet, ik zie niet in wat een kruisje ervoor er aan bij brengt Verward

Maar wat zegt jouw gevoel? Ik heb ben wel eens gestopt met een paard rijden, juist omdat ze zo snel wilde gaan. Dat ging tegen mij gevoel in.
Maar ach, dat ben ik... Tuurlijk zijn er paarden die veel aanbieden op jong leeftijd, juist die dieren moet je tegen hunzelf beschermen.

Nogmaals wat versta jij onder goed springen? Lachen
De een vind als het dier foutloos aan de andere kant komt goed, de ander heeft zijn eisen veel hoger liggen.

En sorry ervaren zien de foto's er niet uit, gezien lichaamshouding en gebruik van het lichaam van het dier.

En juist, omdat ze het denk ik nog moet 'uitvinden' zou ik het rustig aan doen.

Op een jong paard is alles een stuk moeilijker, juist omdat ze balans en evenwicht missen. Niemand zit pervect op een jong paard, wat zeg er zijn er genoeg die nog niet goed op een verder opgeleid paard zitten Knipoog
Het springen op een ervaren oudere pony en een onervaren jong paard is in mijn opzicht niet te vergelijken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:22

Leuk hoor Shanna!
Hij springt goed OK dan!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 10:55

MissSisa schreef:
En het si wel beter als je de eerste keren onder begleiding springt. Dan alleen.

Misschien is het handig als je eerst even leest dat ik wel degelijk begeleiding had en dat dit de keus van de eigenaar was Knipoog
Het is NIET mijn paard, ik heb zeker wel gevraagd of het wel slim was om het al hoger te zetten. Als hij zegt dat dit kan, moet hij dit zelf weten.

En bovendien, hoe weet jij dat het op 80/90 staat? Daar zit je nl. een beetje naast....

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:08

Vind het wel hoog voor de eerste keren,
voor zon jong paardje Knipoog

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:26

De TS kan er inderdaad winig aan doen dat de eigennaar redelijk hoog bouwt voor haar. maar wat is er gebeurd met gewoon balken lopen en een goede dressumatige basis. Als je er met 3,5 week een goede basis in hebt zitten dan heb je dat wel erg knap gedaan.

Ik vind de techniek van het paard ook (nog) niet om over naar huis te schrijven. Ik vind een paard ook niet ervaren met springen als hij veel geeft los gesprongen. In sommige gevallen worden ze daar jusit wat schieterig van.

Sja het paard zal er niet dood aan gaan maar vertrouwen duurt maanden om op te bouwen en minder dan een seconde om te verliezen. Ik vind hem op een paar foto's wel erg dicht onder de sprong komen. Ben het dan ook erg met Miss Petit eens. Een afstandsbalkje en een laag kruisje lijkt mij in dit stadium ruimvoldoende!

Ik vind het wel een erg leuk paard!

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:14

leuke pony hoor.
vind het ook iets te hoog voor zo'n jonge pony.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:07

Breitling schreef:
Ik vind het een ontzettend leuk dier!! Ondanks ik niet zo snel gecharmeert en van een vos Tong uitsteken

Ik vraag me alleen af wat het nut is om met een paard wat 3.5 week onder het zadel is te gaan springen? Mijn paard is nu ruim 3 maanden onder het zadel en ik heb nog niet hoger 'gesprongen' (je kunt het niet eens springen noemen Tong uitsteken) als 20 cm.

Ik snap niet waarom het allemaal gelijk zo hoog moet en zo snel.

laat dat paardje eerst maar is op zijn eigen benen leren lopen enz, een basis krijgen en dan met een sprongetje beginnen maar dat is mijn mening.

verder vind ik het echt een leuk dier Haha!

wij rijden bijna een jaar op jong dier, nooit gesprongen.met buitenrit stapte wel over een omgewaaide boom verder kent ze dat nog niet eens. precies het zelfde dus:D eerst lekker op eigen benen ect zoals jij zegt:D

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:10

erg leuk zeg!

je mag zijn hofdje wat vrijer laten over de sprong, maar ik vind het verder aardig netjes.

Je kunt duidelijk zien dat eht paard nog moet leren en ok zijn balans nog moet vinden,maar hij heeft erg echt plezier in!

heel erg veel succes met hem!! Groetjes Irene

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:51

Shanna16 schreef:
Misschien is het handig als je eerst even leest dat ik wel degelijk begeleiding had en dat dit de keus van de eigenaar was Knipoog
Het is NIET mijn paard, ik heb zeker wel gevraagd of het wel slim was om het al hoger te zetten. Als hij zegt dat dit kan, moet hij dit zelf weten.

En bovendien, hoe weet jij dat het op 80/90 staat? Daar zit je nl. een beetje naast....

Dat stond hier dacht ik ergens??? Hoe hoog is het dan. 80 is het zeker!!!
Je kunt toch gewoon vragen waarom hij het gelijk zo hoog voor een jong paard wil doen??? Zeg dat je dit geen goed plan vind!!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:55

Sorry MissSisa?? vind jij dit een normaal bericht? en btw jou paard is 4 en die spring je ook in de L, nou toen die 3 was sprong je hem in de B? een heel parcours? Gaat ook lekker daar.

En als de eigenaar dit wil, zoiets sla je ook niet af en weet zeker dat jij dit ook niet zou doen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:19

Navidad schreef:
Sorry MissSisa?? vind jij dit een normaal bericht? en btw jou paard is 4 en die spring je ook in de L, nou toen die 3 was sprong je hem in de B? een heel parcours? Gaat ook lekker daar.

En als de eigenaar dit wil, zoiets sla je ook niet af en weet zeker dat jij dit ook niet zou doen.

Je mag pas met je paardje op de wedstrijd springen als hij 4 is!!!
Maar we hebben hem rustig aan laten springen!!! Niet toen hij 3.5 week onder het zadel was.

Na 3 maanden heb ik hem meegenomen naar springles. Daar reed ik altijd met mijn vorige pony en mijn broer reed daar nog steeds. Ging ik gewoon dressuur rijden, balkjes draven en een paar lage huppeltjes. Na een tijdje een zeiltje een laag hekje enzo. Gewoon ddat hij het als normaal ging beschouwen. Maar niet gelijk 80 centimeter!!!

Enne ben naar de L gegaan omdat ik bijna mijn winstpunten na een half jaar vol had!!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:57

Nou nou Navidad.. Dat je de TS aardig vindt is wel te zien..
Ze plaatst de foto's zelf, dan kun je commentaar verwachten, en naar mijn inzien geeft MissSisa alleen wat tips..
Tsjonge-jonge gauw op je .. getrapt hoor!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:32

leuke foto's *LOL*

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:00

hmm ben het met de meeste eens alleen een mexicaanse neusriem kan wel voor een jong paard. en aaaaaamaaaaaai dat paard heeft moeite met die sprongen, zie je dan zelf niet dat je veel te hoog plots hebt gedaan, komaan als ik de eerste 3 maand is sprong dan was da zeker ni hoger dan 50 cm!!! dit is afschuwelijk, en ik vindt de techniek helemaal niet fantastisch dan zag ik vroeger meer veel meer techniek bij mijn paard maar ja je gaat ook veel te snel met het paard. bij iemand anders zal het paard waarschijnlijk wel meer techniek laten zijn na bepaalde periode als die wat kalmer aan gaat en het paard de tijd geven om zich te ontwikkelen op springgebied. trouwens die zijn oren zijn nogal achteruit hij doet het blijkbaar niet met volle vertrouwen, kracht. heel leuk vindt hij het blijkbaar ook niet trouwens op die hoogte sprongen drukt hij zijn rug weg. hmmmm nee je kan mij helemaal niet overtuigen van spring/ rijtecniek.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:08

Vind jou paard niet echt mooi springen, nog een groentje een beetje. Maar dat vind ik wel logisch. In 3,5 halve week al rijden, en al vrij hoog springen. Dat vind ik dus verkeerd.
Maar het is gewoon een tip je moet idd eerst beginnen met balkjes paar dagen en elke week rustig opbouwen allemaal. Het is ook maar een jong dier, die heb je zo verziekt.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:49

Ja ik kan er helemaal geen toevoegingen aan geven. Onverstandig om met een paard te gaan springen wat zo kort onder het zadel is. Mijn paard was een jaar onder het zadel en had al vele keren los gesprongen voordat ik mijn 1e sprong ermee nam. En toen ben ik nog niet hoog gegaan.

Ik heb niet veel verstand van springen maar zie dat dit paar echt zijn balans aan het zoeken is. Hij weet niet eens wat hij met zijn voorbenen moet doen. De dressuurfoto ziet er wel goed uit (tenminste voor zover ik het kan zien). Hoe vind je dat het paard het tijdens de dressuur doet? Heb je dan het gevoel dat hij genoeg balans heeft? Lijkt me erg knap voor een paard wat net onder het zadel is. Het beestje moet al genoeg moeite doen om in balans te blijven tijdens de basis (dressuur) oefeningen..

Toch wel een leuk paardje. Heel veel succes en verteld de eigenaar de volgende keer ajb dat je niet meer zo hoog met het paard gaat springen. Hij kan dat wel willen, maar jij hebt ook nog een mening, toch??? Er moet toch over te praten zijn.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:55

mooi paardje!!!
3,5 weken onder het zadel en dan nu al zo springen!
dat wordt nog wat met dat paardje!!! OK dan!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:12

MissSisa schreef:
Je mag pas met je paardje op de wedstrijd springen als hij 4 is!!!
Maar we hebben hem rustig aan laten springen!!! Niet toen hij 3.5 week onder het zadel was.

Na 3 maanden heb ik hem meegenomen naar springles. Daar reed ik altijd met mijn vorige pony en mijn broer reed daar nog steeds. Ging ik gewoon dressuur rijden, balkjes draven en een paar lage huppeltjes. Na een tijdje een zeiltje een laag hekje enzo. Gewoon ddat hij het als normaal ging beschouwen. Maar niet gelijk 80 centimeter!!!

Enne ben naar de L gegaan omdat ik bijna mijn winstpunten na een half jaar vol had!!!

Vertel mij maar is waarom er genoeg paarden die 3 zijn op concour rondlopen Lachen dan wel in een B parcours

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:15

NehnaDagmar schreef:
Nou nou Navidad.. Dat je de TS aardig vindt is wel te zien..
Ze plaatst de foto's zelf, dan kun je commentaar verwachten, en naar mijn inzien geeft MissSisa alleen wat tips..
Tsjonge-jonge gauw op je .. getrapt hoor!

Ben niet gou op mijn .... getrapt zeg alleen mijn mening daarover, en het is de waarheid toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:01

Hou er wel rekening mee: het is haar paard niet.
En sommige eigenaren dulden nou eenmaal geen gezeur...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:06

dat bedoel ik te zeggen maar ze nemen het niet aan hier Knipoog en de berichtjes duiden dat het haar schuld is maar ze kan er niks aan veranderen. Kan wel zijn dat ik shanna aardig vind maar dat heeft hiet niks mee te maken Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:19

Iris82 schreef:

Ik zou dan gewoon stoppen als ik dingen zou moeten doen waar ik het niet mee eens ben. Maar misschien zit ik zo makkelijk in elkaar. Je kan het altijd bespreekbaar maken met de eigenaar van het paard.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:39

Iris82 schreef:

Sorry hoor, maar dat vind ik erg gemakkelijk! Als ik een paard voor een eigenaar rijd die iets voorstelt waar ik het niet mee eens ben stap ik af en laat ik het ze zelf doen!