Precious Meadow @ work! :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oilily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:13

Roosj --> ik weet niet waar jij op de foto's ziet waar hij mooi van achteren ondertreed, maar ik zie het nergens hoor Verward . en de houdin is ook niet echt netjes, maar ik denk ook idd dat het door het zadel komt jammer is dat. Voor de rest een leuk beestje en mooie foto's. Pling

Sandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:24

hihi, het ziet er precies uit op sommige foto's dat hij ewa vaart neemt, hij vliegt precies vooruit. Tof paardje

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:29

euh... ik zal eerst even aan je houding gaan werken en dan pas je paard aan de teugel trekken. Je hangt aan de teugels en zit veel te ver naar achter, je benen steken naar voren en je beugel moet aan de bal van je voet. Je trekt je rug heel hol, probeer je navel meer naar boven te laten wijzen. Je handen moeten meer ontspannen en rijd veel voltes, overgangen en tempowisselingen om de achterhand meer te activeren en dus onder te laten treden. Dat moet je vol zien te houden en dan pas moet je gaan denken aan wedstrijden!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:06

Als het paard nu op hol gaat heb jij niks meer te zeggen, aangezien je je handen nu al bijna tegen je buik hebt.
Ik zou mn handen rechtop zetten en meer naar voren, teugels wat korter, en handen boven de schoft houden.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het geheel er wat haastig en rommelig uitzien

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:11

wat kan zij er nou aan doen dat dat zadel niet zo mooi en goed is, ze rijd oop een manege en niet op haar eigen paard, dus laat dan dat soort commentaar achter wege. ik vind het wel een leuk paardje, zou gaan werken aan wat rust en ontspanning, hand meer voor, rustig blijven lichtrijden.niet tever uit het zadel komen, desnoods begels langer ( als er een ander zadel op kan, zou ik dat doen, dit zadel bevordert duidelijk niet je houding), probeer je bekken te kantelen en je been iets verder naar achteren te houden, zodat je in een rechte lijn zit. schouder heup, teen.ik neem aan dat het clubwedstrijden zijn waar je aan mee gaat doen, en ik wens je bij deze veel succes met hem, en priveles is altijd goed hoor..anky heeft ook wel les...( ps mooi zo allemaal diezelfde pads)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:53

Hmm dacht toch echt dat het om het paardje ging... ik zag er ook niet uit toen ik voor t eerst op mn draver stapte, slecht contact met het hoofd, vond t wiebelen... nu gaat het gewoon super goed...
en indd wat Mackie zegt... een koerspaard rijd heel anders dan een draver die met 4jaar is ingereden... uit eigen ervaring weet ik dat blessures ook tegen werken...

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:10

patsur schreef:
euh... ik zal eerst even aan je houding gaan werken en dan pas je paard aan de teugel trekken. Je hangt aan de teugels en zit veel te ver naar achter, je benen steken naar voren en je beugel moet aan de bal van je voet. Je trekt je rug heel hol, probeer je navel meer naar boven te laten wijzen. Je handen moeten meer ontspannen en rijd veel voltes, overgangen en tempowisselingen om de achterhand meer te activeren en dus onder te laten treden. Dat moet je vol zien te houden en dan pas moet je gaan denken aan wedstrijden!

JA inderdaad Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:23

Wie van die hier gereageerd heeft rijd op een net ingereden exKOERSpaard???
We kunnen niet allemaal een Bonfire of Salinero hebben...

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:42

KindnessM schreef:
Wie van die hier gereageerd heeft rijd op een net ingereden exKOERSpaard???
We kunnen niet allemaal een Bonfire of Salinero hebben...

Ik rijd niet op een ExKOERSpaard maar op een draver van 4 die ik zelf heb ingereden.En mijn pony heb ik gewoon leren galoperen en dat gaat uitstekend en is hartstikke braaf, hij loopt als elk andere pony heel normaal (gelukkig.) Ik denk dat dat eigelijk iets heel anders is dan waar zij op rijd omdat die pony wel gekoerst heeft. En dat is juist nog moeiljker omdat die pony graag wil lopen. In het begin was het bij mij ook een beetje moeilijk hoor, hij is misschien wel 4 en heeft niet gekoerst maar hij heeft het wel in zich. Dus heb ik met slag en stoten het er uit gehaalt en heb weken lang getraind tot hij eindelijk netjes wilde gaan galoperen. Ik ben nu heel blij dat het zo is gegaan en dat hij nou enorm goed loopt. Ik denk dat het met jou ook goed komt hoor, veel oefenen en zelf priveles nemen en da komt het vast goed Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:21

Het feit dat een paard wel of geen draver is, betekent nog niet dat je als een in elkaar gezakte pudding op je paard mag gaan zitten!
en Nameless, wie zegt dat het zadel niet goed of mooi is?? Ik rijd zelf ook een manegepony, maar ik onderhoud het zadel en heb 2 hoofdstellen voor het paardje. Maar als het hanarchement niet helemaal tiptop is vind ik alsnog geen ecxuus om bagger op je paard te zitten.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:16

even over alle reacties:
het is een manege paardje, en ik kan er niks aan doen, als het zadel niet goed is.
mijn houding was op sommige momenten erg bagger, maar niet op alle. (het zijn ook moment opnamens)
@ siccootje: elke pony is anders, elke ruiter ook.
@ patsur: ik verzorg het zadel niet elke dag. ik ben er ook niet elke dag. en leuk voor je dat je 2 hoofdstellen voor dat paardje hebt. maar dit paardje is net nieuw op de manege.
enne: IK TREK NIET AAN DE TEUGEL! mag dat even duidelijk zijn. en ik moet nog meer leren over houding enzo! maar het gaat al veel beter!
@ kindnessM: thxx Lachen
@ nameless: thhxx Lachen

nou ik ga echt prive les nemen hoor!! dan hoop ik ook foto's te krijgen.
en de wedstrijd is een manege wedstrijdje. niet echt officieel!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:29

Devica schreef:
even over alle reacties:
het is een manege paardje, en ik kan er niks aan doen, als het zadel niet goed is.
mijn houding was op sommige momenten erg bagger, maar niet op alle. (het zijn ook moment opnamens)
@ siccootje: elke pony is anders, elke ruiter ook.
@ patsur: ik verzorg het zadel niet elke dag. ik ben er ook niet elke dag. en leuk voor je dat je 2 hoofdstellen voor dat paardje hebt. maar dit paardje is net nieuw op de manege.
enne: IK TREK NIET AAN DE TEUGEL! mag dat even duidelijk zijn. en ik moet nog meer leren over houding enzo! maar het gaat al veel beter!
@ kindnessM: thxx Lachen
@ nameless: thhxx Lachen

nou ik ga echt prive les nemen hoor!! dan hoop ik ook foto's te krijgen.
en de wedstrijd is een manege wedstrijdje. niet echt officieel!

ja maar dan snap jij waarschijnlijk niet wat ik bedoel. Want als een paard een draver is wil hij al heel graag lopen en dat moet je er proberen uit te halen, tenminste als je verder wil met hem qua dressuur en springen. Als je lekker wil recreatie of voor de kar ofzo dan is dat niet echt nodig. Bij mijn pony heb ik het wel uit gereden omdat ik verder wil in de sport Lachen
En natuurlijk is iedere ruiter anders, niet iedereeen is anky van grunsven maar door les te nemen kom je er wel Knipoog Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:33

en les nemen, dat ga ik zeker doen! Haha! (alleen mn geld raakt op Verward word maar een baantje zoeke)

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:19

Devica schreef:
en les nemen, dat ga ik zeker doen! Haha! (alleen mn geld raakt op Verward word maar een baantje zoeke)

ja je moet er wat voor over hebben he Tong uitsteken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:44

zet binnenkort wel fotos van mij en Tess erop... s zien hoeveel commentaar ik krijg... hij s namelijk erg stijf opmoment aan zn achterbenen (had ie vorig jaar winter ook...) Scheve mond

Eey Devica... ik wil Presious Meadow wel n keertje meeten... mn vriend zn familie woont in Schage. dusse miss valt er wel wat te regelen... PB me ff voor MSN als je da heb

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:45

heb j al aangemeld

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 23:09

is goed Haha! gezellig Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 23:10

maar dan doe ik wel een "losse" les, ipv een "les" les Tong uitsteken
(ik doe dan vrijrijden, kan je commentaar geven Knipoog Haha! )
xxxdevica Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:01

haha ikke... omdat ik ook n draver rijd, ach t valt te proberen....wel lachee

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:58

ARGHHH!
hij is geweldig Ach gut
leuke foto's hij gaat zo te zien nog met een lekker tempo door de bak

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 23:25

thxx jockey girl Lachen
k weet het, pm is echt geweldig!
@ kindnessM, waneer komen jou foto's?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 01:15

Ro0sj schreef:
Treed mooi onder van achteruit

Ik wou juist reageren dat ik vond dat dat wel wat meer kon Haha!
Vooral op de tweede foto zie je het goed.

Verder ga ik geen commentaar op je houding geven, je hebt zelf al het 1 en ander gezegt en zo'n zadel lijkt me eerlijk gezegt voor geen meter zitten Haha!

Met een priveles zal het wel goedkomen, maar je kan je zelf al bezig houden met van achteruit rijden, zodat die zijn achterhand gaat gebruiken, snap dat dat moeilijker is omdat er verschillende mensen op rijden maar ach iemand moet ermee beginnen he Knipoog

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 09:02

@ sily: thx Haha! ga ik zeker zaterdag doen, achter uit rijden Lachen
enne bedankt dat je verder geen commentaar geeft op mn houding Tong uitsteken

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:10

Mooie draver, en inderdaad zes jaar oud, mijn Purple Rain is nu ook zes. Toch vind ik het altijd een beetje sneu als een ex-koerspaard manegepaard wordt, ze zijn daar toch niet echt geschikt voor. Devica, heel veel plezier met Precious, verwen het paard maar een beetje Lachen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 09:14

@ prompertje, k hoorde gister dat ie 9 jaar is Verward k begin erg te twijfele, zal ik toch maar even aan de eigenaar vragen.
en je hebt gelijk, dit paardje hoord hier niet vind ik