Mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:01

Wat een gaaf paardje heb je gekocht!!!! Ik vind vooral die draffoto's erg leuk. Ben benieuwd hoe het je gaat verlopen met je veulen, wel spannend en erg leuk om een paard al vanaf zo jong te hebben en hem helemaal te zien opgroeien. Veel plezier met alletwee OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:16

Leuk paard, maar ahd je neit een paar maanden geleden ook al bedacht je misschien wel wedstrijden wou gaan rijden?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 15:55

Citaat:
Leuk paard, maar ahd je neit een paar maanden geleden ook al bedacht je misschien wel wedstrijden wou gaan rijden?

Ik heb hier voor een bijrijdpaard gehad. Waar ik wedstrijden mee reed. Elke keer als ik dat dier reed ging hij omhoog bokken en dat alleen omdat hij geen zin had om aan het werk te gaan. Op wedstrijden vroeg ik niet te veel van hem. Was bang dat hij ging stijgeren. Thuis in de bak oefende ik veel. Lag er ook heel vaak naast. Ik was het toen zij zat. Ben ermee gestopt. En heb toen die fjord gekocht. Door die fjord heb ik wel weer meer zelfvertrouwen gekregen. Ik durfde bijna niks meer. En die fjord vond alles best. Ik ben nu zover dat ik toch weer wedstrijden wil gaan rijden. En daarom heb ik besloten om de fjord weg te doen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:05

gaaf paardje zeg...
die eerste springfoto is erg mooi!!
heeft die ook netjes voorbenen opgevouwen Knipoog
OK dan! super

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:17

heb je het adres van de advertentie waarop de fjord te koop word aangeboden?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:35

Leuk paardje hoor felicity. Ik zeg je eerlijk, ik zou het niet kunnen mijn paard zomaar verkopen. Daarnaast ben ik van mening dat je met elk gezond paard wel L2 moet kunnen worden. Misschien dat het iets langer duurt dan met een ander paard maar jouw fjordje had dat heus wel gekund. Dat je jezelf te groot voor hem vindt had je van te voren ook wel kunnen bedenken toch? Ben je niet bang dat je ook te groot bent voor je ponyhengst?

Nou ja, anyway het is een leuk spikkeltje dat je gekocht hebt. Hopelijk vindt je fjordje ook weer een leuk baasje. Succes.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:08

Leuk paardje. Leuk dat je weer wedstrijden wilt gaan rijden. En succes!!!

Nimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:49

felicity schreef:
Ik heb hier voor een bijrijdpaard gehad. Waar ik wedstrijden mee reed. Elke keer als ik dat dier reed ging hij omhoog bokken en dat alleen omdat hij geen zin had om aan het werk te gaan. Op wedstrijden vroeg ik niet te veel van hem. Was bang dat hij ging stijgeren. Thuis in de bak oefende ik veel. Lag er ook heel vaak naast. Ik was het toen zij zat. Ben ermee gestopt. En heb toen die fjord gekocht. Door die fjord heb ik wel weer meer zelfvertrouwen gekregen. Ik durfde bijna niks meer. En die fjord vond alles best. Ik ben nu zover dat ik toch weer wedstrijden wil gaan rijden. En daarom heb ik besloten om de fjord weg te doen.

Nou dit bijrijpaard was met de eigenaresse L dressuur en L springen en heeft dit jaar op de Olympiade gereden in Ermelo, en ook nog 6e geworden, dus ik denk niet dat het aan het paard gelegen heeft!!!!!!! En 3 wedstrijden starten met gemiddeld 145 punten vindt ik nou niet ruime wedstrijdervaring!!! Veel plezier nog met je Pippi Langkous paard. En de eigenaresse was je zat en niet andersom!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 21:27

Citaat:
Nou dit bijrijpaard was met de eigenaresse L dressuur en L springen en heeft dit jaar op de Olympiade gereden in Ermelo, en ook nog 6e geworden, dus ik denk niet dat het aan het paard gelegen heeft!!!!!!! En 3 wedstrijden starten met gemiddeld 145 punten vindt ik nou niet ruime wedstrijdervaring!!! Veel plezier nog met je Pippi Langkous paard. En de eigenaresse was je zat en niet andersom!!!

Hoe wil jij dat weten dat ik geen wedstrijd ervaring heb? Ik heb niet alleen op dat paard gereden.
En als het met het paard niet klikt. Dan klikt het gewoon niet. En daarom was ik ook blij dat ik er niet meer op hoef te rijden. Ik weet dat daar het paard ook niks aan kan doen. Is meer een combinatie van iets.

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:31

ik snap niet waar Nimi zich mee bemoeit. het is gegaan zoals het is gegaan en de rest doet er niet toe of wel dan...

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:38

Raina schreef:
ik snap niet waar Nimi zich mee bemoeit. het is gegaan zoals het is gegaan en de rest doet er niet toe of wel dan...

ja inderdaad, dat gaat nergens over. Verward

Maar felicity... dit is de eerste keer dat ik je nieuwe paardje zie en ik vind hem harstikke leuk Haha! . Morgen zie ik hem dan in het echt, maar ik vind hem zo echt al leuk.
Vind het wel jammer dat Landor nou weggaat. Verdrietig

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:45

Leuk paardje zeg! Heel veel plezier met hem!:j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:43

felicity schreef:
. Ik weet dat daar het paard ook niks aan kan doen. Is meer een combinatie van iets.

mag ik vragen wat precies het probleem was (combinatie van wat ?) ? ben wel benieuwd !

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 23:02

Citaat:
mag ik vragen wat precies het probleem was (combinatie van wat ?) ? ben wel benieuwd!

Combinatie van het paard en mij.

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:52

meer hand geven boven de sprong.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:11

leuk paardje hoor! Die spikkels!! veel plezier met hem Haha!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:33

Leuk paardje hoor! Lekker apart zo met die stipjes!
Alleen waarom wil je je pony perse hengst houden?
Ik zeg altijd: als het geen dekhengst is.. hup ballen eraf.. krijg je alleen maar ellende van.. waarom zou je zo moeilijk gaan doen als je er verder toch niet mee wil gaan fokken (of wil je dat wel)..
Om met hengsten om te gaan heb je meer nodig dan alleen L2 wedstrijdervaring is mijn mening.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 22:01

Ik wil met hem naar keuringen enzo. Kijken of hij dekhengst zou kunnen worden. En anders gaan waarschijnlijk wel zijn ballen eraf.

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:33

nou Passionato dat ben ik niet helemaal met je eens.
niet elke hengst is een sterk monster hoor.
ik heb een arabisch volbloed DEKhengst gereden maar die was echt SUPER!!!
als hij langs een merrie moest lopen, hij gaf er niks om!
alleen als je er dan niet op zat en je liep langs een merrie.. dan werd hij sterk en wou hij erop, maar als je hem 1 rukje aan het halster gaf was het klaar en was er niks meer aan de hand.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:06

Ik zeg ook niet dat alle hengsten monsters zijn..integendeel..
Geeneen hengst is een monster, dat wordt ervan gemaakt..
Maar om een hengst echt goed op te voeden moet je heel sterk in je schoenen staan. En als je wedstrijden wilt rijden waarom zou he hem hengst houden (als hij geen dekhengst is dan he, dat is een uitzondering)
Hengsten zijn ALTIJD onberekenbaar.. ik zeg niet dat ze gemeen zijn.. maar onvoorspelbaar.. ruinen zijn veel stabieler.
Veel mensen houden een hengst juist voor de xtra show, maar als je goed rijd, rijd je die extra show ook uit een ruin.

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:42

WAUW wat een super gangen heeft je nieuwe paardje zeg!! Poeh..
Super lekker ding..
nog heel veel plezier en suc-6 ermee!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:47

Dankje

nandortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:34

wo wat een mooi paard Lachen
leuk foto 's van het veulen enzo Lachen Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:08

jeetje wat een leuk beest zeg Knipoog en je beslissing is waarschijnlijk goed geweest, als jij het gevoel hebt dat het niet lukt met die Fjord om L1/L2 te worden, zal dat ook nooit lukken. En wie weet? Misschien gaat het met Bolino zo goed, dat je over een paar jaar wel hoger bent dan het L2 Lachen Mag ik vragen hoe groot dat pony hengstje ongeveer gaat worden? want over 3 jaar ben jij ook groter en ouder, en misschien pas je er dan niet meer mooi op, of ben je te oud om bij de pony's te rijden? (vanaf 18 jaar mag je niet meer ponyconcoursen rijden namelijk)
Hopen dat alles goed gaat Lachen vind het beide erg leuke dieren om te zien.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:31

lowara schreef:
jeetje wat een leuk beest zeg Knipoog en je beslissing is waarschijnlijk goed geweest, als jij het gevoel hebt dat het niet lukt met die Fjord om L1/L2 te worden, zal dat ook nooit lukken. En wie weet? Misschien gaat het met Bolino zo goed, dat je over een paar jaar wel hoger bent dan het L2 Lachen Mag ik vragen hoe groot dat pony hengstje ongeveer gaat worden? want over 3 jaar ben jij ook groter en ouder, en misschien pas je er dan niet meer mooi op, of ben je te oud om bij de pony's te rijden? (vanaf 18 jaar mag je niet meer ponyconcoursen rijden namelijk)
Hopen dat alles goed gaat Lachen vind het beide erg leuke dieren om te zien.

Het hengstje moet ongeveer 1.56 gaan worden. Ik kan dan nog met hem bij de paarden starten. Ik ben dan namelijk al 21.